יום שישי, 27 ביולי 2012

אולימפידה לונדון, מירוץ כביש

האירוע המשעותי הראשון של האולימפאדה בלונדון יהיה ביום שבת בעיר לונדון (זינוק ב-12.00, שידור ישיר ביורוספורט מ - 16.15), מירוץ שייצא ויסתיים ברחבת המול (The Mall) האדמדמה שמול ארמון בקינגהם. לאחר הזינוק המירוץ יעשה דרכו אל מחוץ לעיר ויתקל  בטיפוס הראשון ב- Staple lane, טיפוס די קצר ותלול שלאחר הירידה בצד השני הוא ימשיך במישור עד ל- Box Hill. הטיפוס בגבעה הוא באורך של- 2.5 קמ בשיפוע ממוצע של 4.9% (מקסימום 6.5%) אך חוזר על עצמו 9 פעמים (המסלול ב- Box Hill הוא בן 15 קמ), כשהדרכים שמקשרות בכול פעם בין הפסגה למפגש הבא עם תחתית הגבעה צרות ומפותלות ברובן, כך שהמראה עלול להיראות מוכר מהמירוצים הקלאסיים בבלגיה. לאחר מכן יעשה המירוץ את דרכו בחזרה וישתלב שוב לאותה דרך שבה הוא יצא מהעיר ב - Richmond Park - סך הכול ~250 קמ (~6 שעות). לפי הערכות צפויים לעמוד בצידי הדרך כמיליון בני אדם שזו כמות די נכבדת לפי כל הדעות, אך בהתחשב בסיטואציה שבה הקבוצה הבריטית מגיעה בראשותם של הזוכה הטרי מהטור בשבוע שעבר וגם של המועמד הבכיר לנצחון ולמדליה המוזהבת זה לא ממש מפתיע, מה עוד שזה בחינם (למעט החלק שצפוי להיות היותר מעניין ב- Box Hill), ואף לפי תחזית מזג האוויר צפוי יום שמש - בהחלט יום של שמש.
הדעות חלוקות, כמו בדרך כלל, לגבי המסלול, או יותר נכון לגבי הקושי שמייצרת ה'מהמורה' ב-Box Hill, או ביתר דיוק האם קבנדיש יוכל לה. במונחים טכניים פשוטים (כפי שהגדיר פיליפ ג'ילברט) אפשר לעבור אותה בשימוש בחלקים היותר קטנים של הקסטה, וזה אומר כמה דברים:
1. ה'טיפוס' הזה הוא משחק ילדים
2. חייבים להיות פוליטקלי קורקט, תמיד ('המסלול לא ממש קשה אך בוודאי שלא קל...')
3.המירוץ יהיה מאוד אקטיבי - כולם נגד קבנדיש.
אז מי מתחרה בעצם מול קבנדיש?. בהתחשב בשיטת הבחירה של המתמודדים ובמספר הרוכבים המקסמילי (חמישה) המותר לחלק מהקבוצות (רוב הקבוצות/מדינות מתחרות עם מספר קטן בהרבה), ובעובדה שהקבוצות הן קבוצות 'לאומיות' וכך הרכב הרוכבים בהם תלוי במצוי ולאו דווקא ברצוי (ובקבוצות הגדולות כמובן באסטרטגיה שנבחרה), וגם בכך ששליטתו של קבנדיש במיאוץ רב משתתפים היא מוחלטת, הרי האפשרויות הן די מוגבלות. ובאפן מפורש יותר - האפשרות היחידה למנוע מהבריטי מדליה מוזהבת מחר היא למנוע מיאוץ רב משתתפים בסיום, ובהינתן ההרכב הקבוצתי המצומצם ולכן האפשרות המצומצמת למַשטר את המירוץ בעזרת קבוצה אחת, הבריטית (אף קבוצה אחרת הרי לא תירה לעצמה ברגליים ותעזור להם), וגם בהינתן שהקבוצה הבריטית נבנתה סביב ההיפותזה הזאת עצמה והיא היחידה שבנוסף להרכב רוכביה האימתני מחזיקה גם ב'יהלום המאיצים' עצמו, כול מה שנותר הוא לייצר כאוס, וזה מה שיהיה מחר בלונדון, ומההתחלה.
ומי יְיצר את הכאוס? - מי שיוכל. ובמירוץ אופניים כמו במירוץ אופניים, הקבוצות יילחמו בחלק הראשון של המירוץ בכדי לייצר קבוצת בריחה, והיא תהיה כנראה אף רחבת שורות הפעם, ומכמה סיבות:
* חלק מהרוכבים המשתתפים במירוץ ממש לא מפחידים/מעניינים 'אף אחד'/את הבריטים, והם במקרה הטוב שייכים לדרגים היותר נמוכים בדירוג הקבוצות ואף רוכבים בהרכב קבוצתי מאוד מצומצם, כך שידוע לכול שזו האפשרות היחידה שלהם 'לעשות משהו' והבריטים ייתנו להם 'להשתחרר מהרצועות' ולשחק/להופיע במשחק של הגדולים.
* חלק מהקבוצות הבכירות חייבות לשלוח רוכבים לקבוצת הבריחה בכדי - גם לגרום לבריטים לעבוד קשה משלב מוקדם וגם לייצר לעצמם אופציות, מה גם שהבריטים אינם יכולים למנוע את כול הנסיונות הללו על ידי המישטור בחזית, דבר שיגרום להם לבזבז אנרגיה יקרה.
אבל נסיונות הבריחה הרציניים שמהם חוששים הבריטים (ובצדק) לא יתרחשו בתחילת המירוץ אלא בשלבים היותר מאוחרים שלו, והם יתבצעו בשלב זה כבר על ידי התותחים הכבדים, אך כנגד נסיונות אלו ילחמו הבריטים בחורמה. הרוכבים הללו, מן הסתם, סומנו כבר על ידי המנהלים הבריטיים ובראשם אציין את מי שנראים לי כמאיימים ביותר:
וינצ'ינזו ניבלי, שהצהיר מספר פעמים בימים האחרונים שהוא לא יובל כצאן בכדי (רק) לעזור במיאוץ הסיום למאיצים שלו ויויאני ומודלו ושהוא רוצה יותר מזה (יש לו גם את פינוטי וגם את פאוליני לעזרה בנסיון היעלמות לבריטים.
טום בונן, אף שבספק אם הוא ינסה לעשות זאת לפני שלבים מתקדמים מאוד בכדי לא לבזבז אנרגיה יקרה ולרשותו אופציות מגוונות שכוללות כידוע רגליים מצוינות למיאוצים יותר סלקטיביים (בהלך הרוח שבו נמצא ג'ילברט לא נראה שהוא מפחיד מישהו).
סילביין שבאנאל
אדוולד בוסאן האגן
ההולנדים ניקי טרפסטרה בסיטואציה מסוימת.
לואיס לאון סנצ'אס ואלחנדרו ולורדה, שכול אחד מהם יכול לרכב עד הסוף (בייחוד לואיס לאון כפי שראינו לפני מספר ימים בטור בכמה וריאציות).
מעניין יהיה לראות מה יעשו הבריטים אם קאנצ'לארה יתחיל להתעקש ולגרום ל'בעיות קצב'. מכיוון שהמירוץ האולימפי נגד השעון יתקיים רק ביום רביעי ולכן לא מאוד מטריד אותו מבחינת רזרוות האנרגיה שלו, הוא עלול לנסות להיתנתק, ואז לכופף את גופו לפוזיציה הגופנית המתאימה והמוכרת כל כך ולהיעלם - כשהקבוצות מזהות זאת זה בדרך כלל כבר מאוחר מידי.
ואחרון אחרון הוא כמובן פטר סאגאן שהוא הסדין האדום של הבריטים בכבודו ובעצמו, ולא יהיה זה מופרך שבהקשר אליו התקיימו שיחות רבות במחנה הבריטי שבהן נשמעו שוב ושוב צירופי המילים "בשום אופן ובשום מקרה אין לאפשר לסאגאן....".


הימורים:
קבנדיש מנצח במיאוץ רב משתתפים לאחר שהבריטים מצליחים לתפוס את לואיס לאון וניבאלי שרוכבים בקבוצה של עד עשרה רוכבים שברחה ~50 קמ לסיום.
על הדוכן יעמדו מלבדו סאגן וולורדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה