יום ראשון, 6 באפריל 2014

עכשיו זה כבר 3+3, מה יהיה בשבוע הבא?


ספרטקוס שולט

רק מקום ראשון. מקום שלישי או שני זה כלום, שום דבר, בטל, לא נחשב. בעולם האופניים המנצח לוקח את הכול, וליתר אין כול נחמה.
אז קנצ'לארה בילף בסיום? עדיין קשה לדעת – לפי דבריו בראיון לאחר המירוץ - שגרמו גם לואן אברמאט וגם לואנמארק לגחך עד מאוד (עד לחשיפת שיניים מלאה) - הוא היה חנוק בסיום, אך מהצד השני, אם אתה יודע את משחק הכזבים, איך בדיוק מבלפים, אסור לך לחשוף מה האמת גם כשמרוץ מסתיים, אולי רק בסיום הקריירה (וגם אז קשה יהיה להאמין לך – מפיח כזבים, מבלף, יבלף יתחמן תמיד – הרי בכזבים יש בהחלט יתרונות בלתי מבוטלים...), וקנצ'לארה רצה את שני הבלגים לפניו בהמתנה שלפני מיאוץ הסיום, וכך עושים זאת במירוץ אופניים.
ואנמארק סירב לקנות מהשוויצרי 'בדיות', של גוף, כאלו שהפגין בפומבי השוויצרי במשחק שלפני המיאוץ אל הקו, ושוב האמין שהוא יוכל לו בסיום – אבל הוא הרי בוגר של כיתת אומן, זו מהשנה שעברה בוולודרום ברובה; מהצד השני, אם נאמין לשוויצרי, שלדבריו הוא אכן היה חסר רגליים בסיום, הרי אותה התעכבות של ואנמארק עלתה לו בניצחון - לפחות במקום השני - כי השוויצרי חזר לעצמו, הימר, כדבריו, על קלף בודד – של ספרינט קצר אל הקו – וניצח.
קנצ'לארה רכב מרוץ מושלם והוא עכשיו עם שלוש זכיות ברונד. אף שהיה מבודד בחלק המסיים של המרוץ מבני קבוצתו - פופוביץ התרסק ופרש די מוקדם, ודבולדר התרסק מספר פעמים ונמנע ממנו עקב כך לחזור לקבוצה הראשונה - הוא כלכל את צעדיו בתבונה רבה, המתין מספיק בכדי לזהות מי מהיריבים חזק ואיפה כדאי להתקיף, ובשונה מהשנה שעברה, אז חיכה עד לטיפוס האחרון בפטרברג, החל להתקיף באלימות בדיוק ברגע הנכון בכדי שלא לתת לאף אחד סיכוי להתיישב על גלגלו (חוץ מואנמארק). חייבים לציין שקנצ'לארה הוכיח שהוא יכול לנצח מרוץ שכזה לא רק בהיעלמות מרחוק, אלא אף בספרינט מול כמה רוכבים – "צריך הרבה ניסיון בכדי לנצח ברונד", אמר בסיום.
האומגה היו היחידים שלהם היה ייצוג מספרי, ייצוג מספרי גדול בשלבים הסופיים, אך לדברי קנצ'לארה בסיום, גם זה מצב לא פשוט – איך בדיוק משחקים עם הקלפים. עדיין היה נדמה שעל אף היתרון המספרי לא היה לקבוצה אף רוכב עם רגליים מספיק חזקות בסוף.
מה עם סאגאן? קשה לדעת. סאגאן נראה פחות טוב מאשר בשנה שעברה, גם במירוצים המוקדמים יותר השנה, והוא, גם לאחר המירוץ של היום, עדיין ללא נצחון במונומנטים. יש לסלובני עדיין בעיות עם מרחקים ארוכים, כול אלה שמעל ל – 250 קמ, אבל קרוב לוודאי שהוא יתחזק. אולי הוא הגיע ל'שיא', להכרה, מוקדם מידי, והציפיות (והכסף) תפחו בהתאם, וכול זאת מתברר אולי שלא לטובה. קנצ'לארה, בראיון לאחר המירוץ, אמר שהוא ידע עוד קודם לכן שהקוורמונט הישן לא 'אהוב במיוחד' על סאגאן – "זה לא בשבילו... הוא לא רוכב בשביל טיפוס כזה" – זו הערה מעניינת; סאגאן רוכב חזק, אבל הגיע אולי הזמן שלו לשאול שאלות ולעשות חושבים; סאגאן זקוק למנטור ואולי אף לקבוצה אחרת, אמדיו והקנונדייל קטנים עליו, הוא זקוק למישהו שיסביר לו שאמנם הכישורים שאיתם הגיח לעולם מרשימים, אפילו מאוד מרשימים, אך לא לעולם 'חוסן-כישרון' - זה לא מספיק (כול עוד הוא מכוון למירוצים הללו, כמו זה של אתמול); התופעה הולכת וממצה עצמה, וסאגאן יהיה חייב להתמקצע, כמו כולם בסבב; סאגאן יהיה חייב לשאול עצמו מה הוא רוצה, כי עד עכשיו היה נדמה שכול מה שהוא צריך זה רק לבחור - הוא צריך להתחיל לשאול עצמו מה הוא יכול, מה מתאים לו, כי גם סאגאן לא כול יכול; בכדי שגאון מסוגו יוכל להיעזר, לשאול שאלות ולקבל תשובות, הוא זקוק למישהו שיוכל להעריך את תשובותיו, מישהו בעל שיעור קומה. אם הוא ישאל את קנצ'לארה, וקנצ'לארה יהיה כן, הוא יספר לו שריס לימד אותו איך זה עובד, ריס, בירנה ריס, וריס יכול מאוד להתאים לסאגאן, ואפילו יכול מאוד להיות שטינקוף יהיה מוכן לשים את הכסף על השולחן, מאוד יכול להיות.
מה אפשר ללמוד על האחרים מהמרוץ של היום?
ואנמארק ימשיך ויתחזק וילמד איך עושים זאת, ואף יעשה זאת בשנים הקרובות (אולי אפילו בשבוע הבא ברובה).
ואן אברמאט? ובכן, לואן אברמאט לא חסר כבר ניסיון, ולא מהירות, והוא עדיין מספיק צעיר (29), ואולי זה עניין של מזל – לבלגי בוודאי יש את זה ברגליים – לעיתים זה עניין של פעם ראשונה ואחר-כך הכול מסתדר והנצחונות מגיעים בצרורות. הבלגי, אחרי אתמול, הוא 'רוכב מסומן', ולאלו קצת יותר קשה. ועוד מילה על BMC - פייפר עושה כנראה עבודה טובה - אם ככה אנחנו מקבלים עתה את אברמאט מעניין איך נקבל עוד מעט את ג'ילבר, בארדנים.
דגנקולב? הוא כבר לא מאוד רחוק, אבל רק כמעט, כמעט – הוא עדיין לא שם – איך השוטר הגרמני מתקדם והופך לנגד עינינו מסוג של ספרינטר ל – Hardman, מעניין.

מה אנחנו יודעים ביחס לשבוע הבא? שקנצ'לארה שוב המועמד המוביל ואז זה יהיה כבר 4+3. ואנמארק ואולי גם ואן אברמאט יהיו שם, יש להם רגליים מלאות – ביחס לאומגה קשה לדעת – בונן לא יהיה, זה בטוח.


בדרך חזרה למלון


8 תגובות:

  1. לא מסכים שבונן לא יהיה. פארי-רובה מתאים לו הרבה יותר מפלאנדרס ולמרות שהסיכויים כרגע לא נוטים לטובתו (שטיבאר וטרפסטרה נראו חזקים יותר), עדיין, בונן זה בונן וןאומגה יצטרכו לקחת את ההחלטה.

    השבמחק
  2. אין לדעת. אבל אם כבר אז כבר - רובה גם מתאים לקנצ'לארה יותר מאשר פלאנדריה.
    לבונן חסר שבוע אימונים (לאחר ההפלה של חברתו), שאותם אי אפשר להשלים בשלב הזה, אבל אני מסכים שאי אפשר לדעת יותר מדי.

    השבמחק
    תשובות
    1. בונן יוביל את אומגה-פרמה ביום ראשון...
      http://www.nieuwsblad.be/SportWereld/cnt/DMF20140407_01059313

      מחק
  3. עמיחי - האם לך עצמך נראה, לאור הכושר שבונן הפגין לאחרונה, שיש לו סיכוי ריאלי לעמוד בקצב שיוכתב על ידי הרוכבים המועמדים הבכירים ברובה?

    השבמחק
  4. זו כבר שאלה אחרת, אבל העובדה היא שבונן אכן יוביל את אומגה פארמה ביום ראשון. האם הוא יצליח לעמוד בקצב? כרגע נראה שלא (למרות שחייבים לומר שנראה שהוא מצא "רוח שניה" בקילומטרים האחרונים של פלאנדרס).

    השבמחק
  5. 'רוח שנייה' לא מעניינת אף אחד, ואף לא אותו (ולא את מר לפברה), העניין הוא שלאומגה אין קלף אחר למירוץ (למעט שפני נסיון טאקטיים, שישלפו מכובע המנהלים הספורטיבים {אוי כמה זה נשמע רע בעברית...}), כך שנשארנו עם 'טום שעועית'.
    ברשימתי לאחר המירוץ (שנכתבה בלהט האירועים...) שכחתי לציין את קריסטוף, שהוא, אף יותר מדגנקולב, מסתמן כ - Hardman אמיתי, ואין לשכוח שעוד לפני שניצח השנה במילאן סאן רמו החל לאותת כבר בשנה שעברה (רביעי ותשיעי ברונד ובפאריס רובה, בהתאמה) שאין לבטל את סיכוייו להגיע עם הקבוצה הראשונה לאיצטדיון ביום ראשון.

    השבמחק
    תשובות
    1. קריסטוף אמר בראיון אחרי המירוץ (בחצי חיוך) שאם המירוץ היה נמשך עוד שעה הוא היה מנצח...

      מחק