יום שלישי, 22 באפריל 2014

פלאש וואלון

הקיר של ווי - מחכים
“For sure there’s a lot of road furniture here in Holland. It’s the left right up down. It’s a lot more about positioning. It’s natural the guys are going to fight for position a lot harder. Whereas Flèche and Liège, it’s definitely more, the legs do the talking. Especially at Liège", Dan Martin
המסלול והמירוץ
חץ ולוניה דומה במידה לאמסטל ׁ(ואף מתרחש קרוב מעבר לגבול באותו חבל ארץ) - הדרכים עדיין צרות, וממשיכים לרכב ימינה ושמאלה למעלה למטה כול הזמן, ואף עדיין נלחמים על מיקום, אך לפחות שני דברים שונים: המרחק קצר יותר (200 קמ במקום 250 באמסטל, ואין דין רוכב שיכול 200 כדין כאלה שמסוגלים 250), ואף: אם באמסטל עדיין נשאלת מדי פעם בפעם השאלה האם קבוצת הבריחה תשרוד, והתשובה מעורבת: לפעמים כן ובדרך כלל לא, ב'חץ' התשובה היא אחת (כמובן , כמובן עם יוצאים מן הכלל): לא - כולם מחכים לפעם השלישית ב'קיר' (הרוכבים יטפסו את הקיר פעמיים ב -23 הקילומטרים האחרונים). הדבוקה וקבוצות המתחרים הבכירים לא תאפשר לקבוצת בריחה מוקדמת נשימה מספקת, וקבוצת בריחה מאוחרת, אם תקרום בכלל זמן לפני 'הקיר', גם היא תגווע כנגד לחצי המהירות המתגברת מאחור, סיכוייה קלושים - אם יש כאלה מושתתים הם על הרכב רוכביה, שישאירו סיכוי שכזה רק אם עליהם יימנו גם מי מקבוצות הבכירים - BMC, מוביסטאר וקטיושה.
“Flèche is still a big fight for position at the bottom of the Mur, but even then, it’s not just that last steep part. It’s a hard climb into the bottom of the Mur"
והקיר? הקיר תלול ׁ(וארוך), והשיפוע לא אחיד (סקיצה בתחתית), ותזמון ההתקפה, בהינתן שחלקו התלול נמצא רק ~ קילומטר לתוכו, הופך כך קריטי (בטאנקור הוכיח בשנה החולפת את שהיה ידוע זה כבר - אי אפשר לדלג מעליו בקפיצה אחת); חייבים לתזמן היטב, לנשום נשימה ארוכה ארוכה, לחכות (מבלי הנד עפעף), אך מבלי לשכוח כול העת שלא עד בוש - בחלק האחרון השיפוע מתפוגג ופותח אפשרויות ל'מאיצים' שבבועטים.

מי נגד מי

  • I don't think we're involved in that triple talk... If they fall into our hands then that's fantastic but the talk of the triple isn't something that we can focus on, Alan Peiper                                             ג'ילבר שוב בראש הסולם (של הבלוג - יחס ההימורים בסוכנויות דווקא נוטה כרגע למוראנו). אם כי מבין מירוצי האביב הקיר בווי אולי אינו תפור על מידות ונפיצות בעיטותיו, הוא בהחלט מכירו היטב (נצחון ב - 2011 ומקום שלישי ב - 2012), ויודע היטב סבלנות מהי ועד כמה משמעותה קריטית, והעובדה שהינו רוכב מסומן מוכרת לו לא פחות מאף רוכב מסומן אחר, אולי אף יותר. BMC משנים במעט את הציוות - וואן אברמהאט זוכה סוף כול סוף במנוחה, ואף שהאר שגרר את הדבוקה באמסטל מקומו נפקד - הקבוצה מפלפלת בכוח בעל עילוי רב יותר, עם אטפומה ומוינארד במקומם, ואף מטבלת בקאמניגס ככוח רענן. לפחות פודיום.
  • פוריטו ומוראנו. שני הבועטים קטני הגוף, מידותיהם מתאימות היטב לקירות, יותר אולי מכול האחרים, ויתרון נוסף הוא לזוג, שמופעם מכופל, וכך יקשה עד מאוד הזיהוי (על המסך אך גם על מתחריהם); לעיתים נדמה שמתקיף האחד, ולעיתים למעשה הרי הוא האחר שקפץ... פוריטו (מנצח-2012) מעוניין לצרף לכתריו את זה של ליאז', ומוכן לתרום עתה גוף וגלגל לדניאל (זוכה השנה שעברה), אך לעת פורענות וצרכים יקפוץ על מציאה, אם תיקָּרה. פודיום (לפחות לאחד מהם).
  • וולוארדה. וולוארדה גם הוא מחפש את לייאז', ואף השיפוע תלול קצת מדי, במיוחד באמצע, אך החלק המסיים עם התפוגגותו דווקא מתאים לו, והוא כדרכו יעוט על כול הנקרא בדרך אך לא יהיה מוכן לתרום מאום לכול רוכב אחר - שני רוכבי קשטיושה הנ"ל ימנעו ממנו להנות מכול ספק לאחר מאורעות פירנצה). בלי פודיום.
  • מי עוד? קוויטקובסקי. אם הפולני למד משהו מיום ראשון, הוא יחכה הפעם קצת יותר, אך זה עלול דווקא להיות בעוכריו הפעם - קוויטקובסקי אינו בעל בעיטה מספיקה לדילוג קיר מסוג כזה, והוא יהיה חייב להתקיף מוקדם יותר אך עדיין לשמור משהו לסיום - הוא בהחלט מהיר אל הקו, ואם לא יהיה מרוחק מדי בשלב המסיים יוכל לעלות על הדוכן. (הוא שישי ביחס ההימורים). האומגה מביאה תמיכה בדמות ווט פולס שמחליף את טוני מרטין ונמצא בכושר טוב, ויוכל לשמש לפעולה טאקטית (אם ימצא את רגליו) בסיום, ואף את בראמבילה וורונה - כמה אפשר עוד לבקש משטיבאר.
  • יֶלֶה ואנאֶנדֶרט. הבלגי, לפי הפרסומים האחרונים, סובל מפציעה בברך ועדיין לא ידוע אם יצא לדרך מחר. עם יחס ההימורים השמיני בטיבו (בסוכנויות ההימורים), הבלוג רואה בו מועמד פודיום, ואף בסיטואציה מסוימת נצחון (כן, כמו כולם גם הוא מעוניין יותר בלייאז'). הבלגי שדוף (וראשו בעל קונפיגורציה מעניינת, כמו גם אחיו), ובעל כושר עילוי (לא ממש בעל בעיטה), ואצלו עניין התזמון קריטי - במקרהו עדיף לחכות עוד קצת, גם אם האחרים כבר יצאו - הוא אינו בעל כושר הקפדה כמו ידידו ג'ילברט, וגם אינו מאוד מהיר אל הקו, אך אם ידע סבלנות ורגליו לא יאכזבוהו, הרי יעלה שוב על הפודיום.
שידורים ומזג האוויר
היורוספורט יעביר את המירוץ החל משעה 15.00. החלק המכריע, עם תחילת הטיפוס השני על הקיר צפוי ב-16.15-16.30
שלל ערוצים נוספים אפשר למצוא ב - steephill.tv
מזג האוויר באיזור המירוץ צפוי להיות נעים לרכיבה עם טמפרטורות נעימות ועננות, אך אולי גם גשם - נשמע נהדר.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה