יום שלישי, 15 באפריל 2014

פאריס רובה, סיכומים, חלק שני, ועוד משהו

בונן ותומאס מתקיפים את הדבוקה
 to come onto the Velodrome with the group of Cancellara and those guys , בראדלי וויגנס
SKY
סקאיי יוצגה על ידי שני רוכבים בחוד בשלהיי המירוץ, בראדלי וויגנס וגארנט תומאס - מבחינת הקבוצה הבריטית, כפי שהייתה רוצה שנאמין, זה הישג - האם כך הוא? ובכן כן.
הופעתו של זוכה הטור הצרפתי רק לאחרונה, וויגנס, אמנם הפתיעה רבים, ושימחה אף רבים אחרים, אך דבריו גם העציבו: 'הפאריס רובה הוא מירוץ גדול וחשוב וקשה לפחות כמו הטור הצרפתי, אם לא יותר...'; זה לא מה שכול 'נאמניי המירוצים' רוצים שנאמין בו - הרי אם חלק מהאמירה הוא נכון (לפחות בכול הקשור בקושי - החשיבות הרי אינה פועל יוצא אוביקטיבי של הקושי, ואותה אפשר להכתיב, מה שמאפשר להמשיך לחלל לפי חליל האינטרסים של ה-ASO, ואלו מקפידים לאחוז במקל מכול צדדיו ומחזיקים בבעלות הן של הטור והן של 'מלכת הקלאסיים'), הרי שמאחזים את עינינו, אך הדבר נכון ביחס למירוצים הקלאסיים כולם ולא רק לפאריס רובה - אלה נשארו עניינם של 'יודעי ח"ן' בלבד, ולא הפכו לחלק פופולרי מידי, בוודאי רחוק עד מאוד ממעמד שלושת הסיבובים הגדולים (ועקב זאת גם לא חלק מרכזי בעבור חלק מהקבוצות החדשות), וספק אף אם בעולמנו ה'גלובאלי', והרצון של הספורט לפרוץ לשווקים חדשים מחוץ לאירופה, יתאפשר למירוצים אלו לפרוץ את אותו מעגל קסמים מגביל.
סקאיי הימרה על הסוסים הלא נכונים, שולחת את תומאס למירוץ כפועל תומך ולא כמוגן, ומאלצת אותו כמתחייב מהתפקיד לרוקן את מירב האנרגיה האצורה בגופו על מהלכי הגנה קבוצתיים, בעוד שכפי מידותיו (אך כפי הנראה לא מוניטינו בעיני הקבוצה) הוא אחד מרוכבי הקלאסיים הטובים בעולם, אך הופיע בעולם הכביש בשלב די מאוחר, ונושא, גם עקב חוסר ביכולות מסוימות (בייחוד 'כח מתפרץ' ויכולות מיאוץ), בעול שנות הלימוד וההבשלה.
תומאס חוזר פעמיים לאחור לעזור, פעם אחת במלאכת החילוץ של וויגנס בארנברג, ופעם השנייה בכדי לחלץ את בוסאן האגן Brad punctured and I went back for him. Eddy had a puncture and I went back for him. Then I got back to the front , חוזר לחזית, ואז מתקיף את הדבוקה בסקטור 13, קצת לפני שבונן מחזיר בהתקפת נגד משלו, והם שניהם משלב זה גם היחידים שמשתפים פעולה בחוד באופן אקטיבי בניסיון לשמור על הפער שיצרו מהדבוקה. אך על כול הפעולות הנ"ל משלם תומאס תשלום מלא, ואף כי הוא מצליח ונוכח בקבוצת החוד בשלהי המירוץ, הוא ממשיך לסובב את הפדלים מכוח האינרציה בלבד, אך מודה שבמצב זה, ריאלית נכון ש - Against those sorts of guys, when I'm fresh it's hard enough, but when I'm on my knees it's nearly impossible, אך עדיין מבכה את העובדה שפספס את המהלך של טרפסטרה (ריאלית, עקב נוכחותו של וויגנס בחבורת החוד היה תומאס גם הוא רוכב מסומן), "Where we messed up was not going with Terpstra and then as soon as that happened, we were on the back foot.
מבלי להמעיט מגודל הישגו וביצועיו של וויגנס במירוץ, הרי גם הוא יודע היטב שאת תואר האצולה שהוא מחזיק הוא לא היה מקבל בעבור נצחון ואפילו שניים בפאריס רובה - תארי אצולה מלכותיים בעבור מירוצים אלו מוענקים רק בארצות הצפון.

סאגאן וקנונדייל

6.3 קמ לסיום. סאגאן שולח יד לכיס אך לא מוצא שם כלום
סאגאן, כפי שנכתב כאן לא אחת, הגיע למירוץ בכדי לצבור ניסיון, אך אין להתעלם מהעובדה שהוא נשא עימו 'מטען'. חובת ההוכחה (הכבדה), עקב הציפיות שנכזבו ברונד, ובכלל השנה, הוטלה עליו, וכך הוא אף רכב, טעוּן (אם כי המשיך ושמר כול העת על איפוק והתנהל היטב מול המדיה), וביצע כמעט כול טעות אפשרית בשלבים המכריעים, כשהוא מבזבז אנרגיה נחוצה בעבור חופן של הפגנת שרירים בחזית, חושף את עצמו לרוח המזיקה ללא כול צורך.
הסלובני החל מבזבז אנרגיה עוד בשלבים מוקדמים יותר, שלא באשמתו, כאשר מספר תקלות מכניות שסבל חייבו אותו להאיץ כמעט לבדו בכדי להדביק את הדבוקה, אך נדמה שאם היה מכלכל את צעדיו ביתר תבונה, שבפאריס רובה היא בדרך כלל פועל יוצא של ניסיון, היה מגיע לשלהי המירוץ טעון בכוחות גדולים יותר, והיה יכול להשפיע ולשלוט בגורלו, בוודאי יותר מאשר האופן שבא הוא הצליח בסיום, עם הלשון בחוץ (לא כדימוי), כאשר אינו יכול היה להגיב ולהאיץ ביחד עם האחרים באצטדיון. מה לעשות, הקנונדייל, בעלת האוריינטציה האמריקאית איטלקית, אינה בנויה כפי יכולותיו המסוימות של הסלובני, ועקב זאת היא תיאלץ להיפרד ממנו בסוף השנה, אלא אם הוא יבחר להתפתות לצלילי הכסף הגדול שהיא תגייס בכדי לשמור עליו, אך במחיר הפקרתו הקבוצתית.
BMC

לואן אברמאט לא היו רגליים I think my legs weren't good enough to compete for the victory, (אפשר להשמיט כאן בהחלט את הטיית הפועל 'חושב'), אך האמת חייבת להאמר שהוא גם התרסק, טוב טוב, אך לטור הושהובד כבר מזמן אין - אלו רק הבלחות זכרון הומאופטי קלוש - כך שכול מה שיש ל-BMC בידיים זה טיילור פיני, וכדאי שהם ייקחו את זה בחשבון.
Giant Shimano
ג'יאנט שימאנו מחזיקים ב(עוד) קלף מנצח. אמנם דגנקולב הצליח לסיים רק במקום השני, אך הוכיח שהפאריס רובה תפור על מידותיו יותר מהרונד, שעל גבעותיו הוא יתקשה לדלג (בייחוד על הקוורמונט) כול עוד ישמר את גיזרתו הנוכחית ולא יפחית מספר קילוגרמים, אך יאיים על ידי כך על יכולות ההאצה שלו.
דגנקולב הצליח בעזרת ההגנה הקבוצתית המוצלחת שלא לאבד אנרגיה בחלק הראשון של המירוץ, דבר שאיפשר לו להיצמד לקבוצת הבריחה המאוחרת של החמישה, שנתפסה לקראת הסוף, אך אז הוא מצא לידו שוב את פועלו הבלגי הנאמן ברט דה באקר, שעבר לחזית הקבוצה והריץ את הגרמני אחריו. הסיכוי היחידי של הגרמני לנצח היה שדה באקר יצליח להחזיר את טרפסטרה לאחר שעזב, אך הדבר היה מעבר לכוחותיו.I was disappointed in myself not to have been able to close the gap when Terpstra went , ודגנקולב נאלץ 'להסתפק' כך במקום השני. ג'ון דגנקולב רק בן 25, אבל כבר עם נצחון בגאנט ווייבלכם ומקום שני בפאריס רובה - הוא כבר עתה Hardman אמיתי, וצפוי להיות אחד מהרוכבים המשפיעים ביותר של שלל מירוצים חד יומיים בשנים הקרובות.

ועוד משהו

ציטוט מדבריו הכנים של דוויד מילר לאחר המירוץ. לפנינו עוד מקרה ש - 18 שנים ארוכות של לימוד אינן מספיקות בכדי לקלוט משהו קטן.
Happy I finished, especially as I nearly didn't, I stopped after one lap of the velodrome and hung out for 5mins. 18yrs pro, still a moron



                                    אוריקה, מעבר לאחורי הקלעים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה