יום ראשון, 20 באפריל 2014

פיליפ ג'ילבר עם כפולה, והיד עוד נטויה


BMC, למעט 'תקלה' קלה, עת הדבוקה בוששה רגליה מבלי לגלות עניין בהחזרת קבוצת הבריחה שהצליחה לפתוח פער שהיה נדמה פתאום גדול מדי, ונאלצה לשלוח ולהקריב כנגד רצונה בשלב כה מוקדם את אחד הגוררים המרכזיים שלה, מיכאל שהאר, שיצא ורכב עשרות קילומטרים בחזית הדבוקה מכווץ לבדו את הפער שנפתח מהבורחים, הוציאה לפועל באופן מופתי את תוכנית המירוץ שלה. זאת בדרך כלל ניתן לביצוע כשהרוכבים לא רק מצייתים אחר הוראות הממונים עליהם, אותם מנהלים ספורטיביים שמתווים תכניות כפי מיטב הבנתם ונסיונם לפני המירוץ, ישובים במכוניותיהם הם לעד מנותקים במידה מהקורה על האספלט, אלא מודעים היטב גם לכושרו הפיזי ומוכנתו המנטאלית של רוכבם המוגן, 'הקלף', ואת זאת ידעו כנראה היטב רוכבי הקבוצה.
לאחר שהוקרב שהאר החלו הגוררים האחרים, בינהם נצפה מבלה בחזית (או קרוב מאוד לחזית) בחלק גדול מחלקו השני של המירוץ, קרוב לשלבו המכריע, מרקוס ברגהארט, ואז נשלף השפן הראשון, הקבוצה שולחת את גרג ואן אברמהאט שמצטרף לקבוצת בריחה מאוחרת, שאף כי הצליחה לנתק מגע מהדבוקה לא הצליחה לפתוח פער גדול מספיק, אך מהלך זה גרם לקבוצות האחרות להתקיף ו/או לשמור בחזית על פער זה שלא יגדל מדי, מאפשרת ל-BMC להימנע בעצמה מהמרדף. ואן אברמהאט החזיק מעמד יפה, ממש עד לקילומטרים האחרונים (ביחד עם פוגלסאנג), ונתפס קצת לפני שהדבוקה הקדמית החלה לגלוש בפעם האחרונה לכיוון מרגלות הקאוברג. בשלב זה, עת החלו המועמדים הבכירים לטפס במעלה הקאוברג, נשלח סמי סנצ'אס להתקפה, it was planned for Samuel to do an attack at the foot of the Cauberg, והתרגיל עבד, וגרם לקוויטקובסקי גראנס ווולוארדה להתפתות לקפוץ אחריו, בחושבם שהנה ה-BMC מפתיעים והולכים בכלל על קלף אחר ולא על ג'ילבר, אך הם הוטעו, וכשמשך סנצ'אס הצידה, הגיח מאחור, מצד שמאל, ג'ילבר, וג'ילבר התקיף אז באלימות, בדיוק באותה נקודה מוכרת, מתזמן הכול בקפדנות, בדיוק בנקודה שבה הוא רגיל להתקיף בקאוברג, במלוא השיפוע, התקפה כמלוא המסורת הגי'לברית שהביאה לו כבר שני תארים באמסטל ואף אליפות עולם אחת, ואז ג'ילבר נעלם.
הפער שאותו פתח מהיריבים בפיסגה היה כבר בלתי ניתן לסגירה, ורק חֵייל וֶונֶנְדֶרט, יד ימינו הנאמן משכבר בימי אומגה פארמה לוטו העליזים, עוד הצליח להתקרב אליו בסיום ולסיים שני (זו לו הפעם השניה שהוא מסיים שני לאחר שעשה זאת כבר ב - 2012, ואז גם הוסיף מקום רביעי ב'חץ').
גי'לברט נראה fit כמו שלא נראה מאז שניצח באליפות העולם לפני שנתיים - הוא רזה בצורה מעוררת 'כבוד-רוכבים', והחזיר לעצמו עתה, לאחר שני הנצחונות בימים האחרונים, את כוח ההרתעה, ואף כי עשוי להדמות שלו עצמו זה לא מאוד משנה, אין הדבר נכון - ג'ילבר הוא בהחלט מסוג הרוכבים שתלויים בבטחונם העצמי בכדי להפיק מעצמם את המייטב (ובכך אין הוא מאוד שונה מכמעט כול היתר); למתמודדים ולקבוצות האחרות שני הנצחונות של ג'ילבר והדרך שבם נעשו עשויים לגרם להם לשנות תכניותיהם. ג'ילבר בהחלט עשוי למצוא עצמו במוצאי יום ראשון הבא מרבע תאריו בארדנים שוב השנה, לאחר שעשה זאת באותה שנה קסומה ב - 2011.
חייל ווננדרט שסיים שני מוצא סוף כל סוף את רגליו, וזאת לאחר תקופה ארוכה מאוד שבה נעלם, ואם יש מי שהטיפוס המסיים ביום רביעי על הקיר בוִוי (Mur de Huy) מתאים לו זה הבלגי השדוף (על אף שאינו מודה בכך, “and I’d say it was a race that suits me a lot, although maybe it’s better on the Mur de Huy for lighter rider) ויש לראותו בהחלט כבעל פוטנציאל פודיום ואף נצחון ב'חץ'.
כול היתר? כול ההבדל הוא יכולת הבעיטה, וכשג'ילבר נמצא בכושר הנוכחי אין לו מתחרים בסיומות מסוג זה, אך ג'ילבר הראה בעבר שבשרוולו מספר טריקים נוספים (יכולות), והוא יכול להכריע מירוץ לא רק בהתקפות ישירות בטיפוסים חדים בסיום אלא במגוון פתרונות לתנאי סיומות שונים.
חֵץ וואלוניה והקיר בווי הוא הפרק הבא בסיפורי האביב, אך החלק המרכזי של העלילה ויהלום הכתר הארדני הוא בשבוע הבא, ב'גברת הזקנה' - הלייאז'-באסטוניה-לייאז' - ושם הכול כבר הרבה יותר מורכב.



חמישים הקילומטרים האחרונים של האמסטל בקישור המצורף

מולמה, מקום שביעי, ראשון מבין בני המולדת בסיום


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה