יום שישי, 4 באפריל 2014

De Ronde, המסלול והמתחרים


המסלול

השנה שוב שינו המארגנים, בתבונה, לאחר שהפגינו 'רוב קשב' לביקורת שהושמעה בשנתיים האחרונות גם על ידי המתחרים וגם על ידי הקהל ביחס למסלול החדש, זה שנבחר לפני שנתיים בצעד מפתיע ואמיץ, שלא כלל את ה'קיר', בעיירה חררדסברחן, הקפלמור (Muur van Geraardsbergen), שהיווה במשך שנים רבות את נקודת השיא של המירוץ, ואף הבורר המדויק האבסולוטי והמוכר של דמות המנצח, ששמו ומראהו נקשר באופן בל יפרד מ'הרונד', ובחרו בבורר-מנצח אחר, או שמא ליתר דיוק 'צמד-חמד-בוררים' - גם ה'קוורמונט הישן', ובמרחק של 3 קמ, מיד אחריו, גם את ה'פטרברג' ( Oude Kwaremont, Paterberg, סקיצות בתחתית).
'כנראה' שאף שיקולים כלכליים עמדו מאחורי הבחירה באותו צמד-חמד-בוררים (אוהל VIP גדול 'על הגבעה', ועוד שלל אפשרויות נוספות לבזבוז כסף עומדות עתה לרשות העשירים), ובהתאם לכך יטפסו (ויעברו על פני הצופים בבלקון) הרוכבים מספר פעמים בכול אחד מהגבעות הנ"ל - שלוש פעמים בקוורמונט הישן (פעם ראשונה ממש על ההתחלה), ועוד פעמיים בפטרברג, כשהרצף קוורמונט-פטרברג יהיה גם צירוף הקשיים האחרון ו(כנראה) גם המכריע במירוץ.
אז מה השתנה? המרחקים המקשרים.
מעבר להשגות בענייני מסורת רבת שנים שהופרה על ידי הסרתו של הקפלמור, הופנתה כנגד המארגנים אף ביקורת מקצועית, במרכזה הטענה שמרחקים גדולים מידי בין הופעת גבעה אחת לאחרת, מונעים מרוכבים התקפיים להמר ברגליהם, ביודעם שלדבוקה תהיה אפשרות נוחה להתגונן ולמשוך אותם אליה בחזרה באותם קטעי הפקר שבין הגבעות, וכך, כפי שאכן קרה בשנתיים האחרונות, כולם יחכו לסוף - עד לאותו צמד-חמד-אחרון - מבלי להתקיף.
המארגנים צמצמו את המרחקים בין הגבעות, וצופפו ב-50 קמ האחרונים (למעשה יש לגרוע את 14 הק"מ שבין הפסגה האחרונה בפטרברג לקו הסיום) 8 'גבעות-מרעידות' (Pavé), והם מקווים כך, על ידי שימוש בבוררים כה צפופים, לטעת יתר מוטיבציה באלו שמהמרים בהתקפה, וכפועל יוצא יתר עניין במירוץ.


                                                                                                  "...it’s you, knowing the route, that makes all the difference" 
           "the important part about knowing Flanders is the first 150 kilometres, not the last part like in many othe races"
אוסקר פריירה


המתמודדים

פביאן קנצ'לארה
בראש טבלאות ההימורים בסוכנויות השונות ניצב פביאן קנצ'לארה, ואין בכך בכדי להפתיע - קנצ'לארה נראה בעת האחרונה מצויין - רזה (כמו תמיד בזמן זה של השנה), וטס מרחף בדרכים. הוא היה נראה מצויין במילאן סן רמו לפני שבועיים, ואף ב - E3 Harelbeke, ביום שישי הקודם, ורק תאונה שמנעה ממנו להתקדם לזמן מה מנעה ממנו להיות עם הקבוצה הראשונה שהגיעה לקו הסיום. קנצ'לארה, בכדי לנצח, יהיה חייב להתנער מיריבים פוטנציאלים בעלי יכולת סיום טובה משלו, ואף כי אין הרבה מזן זה שיעמדו מולו ביום ראשון, עדיין חובת ההפטרות מוטלת עליו, וקנצ'לארה טאקטיקאי מצויין, כך שכול מה שהוא זקוק לו הוא תזמון-בריחה, מפני שמאותו רגע הינתקות הוא יתכנס לקונפיגורציה הביונית שלו, ויעלם, וכפי שכולם יודעים הוא יכול להיעלם כבר ממרחק רב - זה אף פעם לא הפריע לו - כך שיריביו חייבים להישאר ערניים. קבוצתו של קנצ'לארה מחזיקה בידיה עוד קלף שנמצא כעת בשיאו - סטיין דבולדר (בעצמו זוכה הרונד פעמיים). מעניין יהיה לראות אם דבולדר ישלח למשימות פתיון טאקטיות או שירכב כ'לוטננט צמוד', גם יגן על השוויצרי מקרוב וגם ישא מתחת גופו אופניים רזרביות, ויאפשר לשוויצרי להימנע מתקלות ציוד שעלולות להוציא אותו מהמשחק.
אז את מי השוויצרי לא רוצה לראות לידו בהתקרב קו הסיום?
סאפ ואנמארק  
ואנמארק נראה טוב מאז שפרץ האביב, וטוב יותר ויותר ככול שהרונד התקרב (רביעי בניוזבלאד בתחילת מרץ, שלישי בקורנה-בריסל-קורנה יומיים אחר-כך, ואז חמישי ב-E3 ורביעי בגאנט-וייבלכם לפני מספר ימים). אין ספק שקאנצ'לארה מודע לכך (הוא סיפר בסיום ה-E3 שהתקלה שממנה סבל אמנם מנעה ממנו לנצח אך איפשרה לו לעמוד על קנקנם של יריביו הפוטנציאליים), והוא זוכר היטב כיצד הצליח להכניע את הבלגי הגבוה רק על קו הסיום בולודרום ברובה, בסיום הפאריס רובה האחרון, לאחר שואנמארק היה היחיד שהצליח לעמוד בקצב שלו כול הדרך לקו. ואנמארק בעל יכולת להאיץ אל הקו, כך שקנצ'לארה בהחלט היה שמח להיפטר ממנו מבעוד מועד, אבל את זה גם הבלגי יודע, וכך כול שנותר לואנמארק הוא לקחת החלטה - או לתקוף כבר קודם, לפני צמד הטיפוסים האחרונים, או לא למצמץ ולהמר על כך שיצליח לעמוד בקצב שיכתיב השוויצרי בטיפוסים הללו. אופתע אם הוא לא יתחיל להתקיף מוקדם יותר ויחפש שותפים למהלך מנצח. זמנו של ואנמארק הולך ומתקרב (בלקין יודעת זאת והחתימה אותו על חוזה חדש עד לסיום 2016).
פיטר סאגאן 
כן, כולם יודעים שסאגאן פנומן, והוא נראה מוכן ליום ראשון (מקום שני בסטראדה בייאנקה בתחילת מרץ, ניצחון ומקום שלישי אחד בטיראנו, ניצחון ב-E3 ומקום שלשי בגאנט, ועוד ניצחון קטע בפאן, לפני ימים מספר), אך סאגאן מתקשה במירוצים המאוד ארוכים, והוא אף חסר ניסיון מספיק, אז למה אף אחד לא מהמר כבר נגדו? (כי זו שטות).
סאגאן יהיה חייב להיות צמוד לקנצ'אלרה, צמוד צמוד, כול הזמן, כי קנצ'לארה הוא נקודת הייחוס שלו, והוא נקודת הייחוס שלו לא רק ביחס למירוץ עצמו אלא גם ביחס לעתיד, כי אם סאגאן יצליח כעת לנצח בפעם הראשונה את הרונד הוא יכניס רגל כבדה ויציבה בתוך ספר ההיסטוריה, ויתחיל במסע שלו לעבר תהילה ממין שקנצ'לארה כבר חובק. אני ספק אם הוא מוכן.

מי עוד (1) ?
יש עוד כמה רוכבים בודדים מכמה קבוצות שונות, ועוד קבוצה-עם-אילוצים. הקבוצה-עם-אילוצים היא כמובן האומגה פארמה קוויק סטפ. אומגה מחויבת למרוצים בפלאנדריה - היא קיימת בשביל המירוצים בפלאנדריה - היתר בשבילה הוא אילוץ פורמאלי - רק מפני שחייבים (להיות שייכים ל-Worldtour  בכדי לקבל הזמנות אוטומטיות למירוצים הללו), אבל לא מפני שזה כל כך מעניין; רק מה, הקלף החזק שלה, הג'וקר בכבודו ובעצמו, פיספס את הזמן, ואולי גם אנחנו, כי טום בונן לא מוכן לרונד (מסיבות שונות כאלה ואחרות), ואולי זו הפעם האחרונה שהיה לנו סיכוי לקבל (שוב) קרב של הענקים, ראש בראש, בונן-קנצ'לארה, אלו שחולקים ביניהם חמש זכיות ברונד מאז 2005 (ביחד השניים מחזיקים אף ב-7 זכיות בפאריס רובה מאז אותה שנה), ולכן האומגה יאלצו לשחק עם קלפים אחרים, ויש להם שני קלפים גבוהים ובולטים - ניקי טרפסטרה וזדנק שטיבאר.
טרפסטרה חייב לתקוף מרחוק, והוא גם יעשה זאת, ועל אף שהוא בכושר נפלא (ניצח את ה- Dwars door Vlaanderen לפני שבוע וחצי, סיים שני בהראלבקה לפני מספר ימים, וגם רביעי ב- Driedaagse De Panne השבוע) זה לא יספיק, כך שנשאר שטיבאר.
אם האומגה לא יבזבזו אותו טאקטית, אולי אף כמגינו של בונן בחלק הראשון (אם בונן רק יביע רצון, האומגה, למצער, ילכו אחריו שבי), וישאירו אותו טרי מספיק, הוא אולי יוכל לספק ת'סחורה, אבל גם הוא יהיה חייב לתקוף את קנצ'לארה מרחוק (ואנמארק ישמח לשתף פעולה).

מי עוד (2) ?
אם מישהו יודע משהו על ג'וקרים זה מייקל קונדה, ומומלץ תמיד לקבל ממנו תובנות:
C-Cycling - Ronde van Vlaanderen 2014 Preview & Favorites

שידורים
השידורים החיים מפלאנדריה צפויים להתחיל ב - 13.30 שעון ישראל, ואף היורוספורט, כפי שמעודכן בטבלאות השידורים ביס והוט, תעביר שידוריה לבלגיה באותה שעה. בכול מקרה של תקלה אפשר להתעדכן ב- steephill.

הגבעות (והיכן הן מופיעות בסרט)



הקוורמונט הישן (ירוק וכחול)


Oude Kwaremont
הפטרברג (קצר ואדום)
Paterberg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה