יום שישי, 25 באפריל 2014

La Doyenne, מסלול וסלקציות




כמה יטפסו?
ב-263 הקילומטרים של הלייאז' באסטוניה ליאז' במהדורה העכשווית הרבה - 22 קמ של טיפוסים מסווגים ועוד הרבה הרבה חסרי סיווג. 



סלקציות
התקפות הסלקציה המשמעותיות הראשונות מתחילות בדרך כלל ב - Côte de Stockeu, שיופיע ביום ראשון לאחר 173 קמ, 90 לסיום. הסטוקו היא ראמפה בת קילומטר בודד אך בשיפוע תלול בממוצע של 12% (סקיצה בתחתית).
אין לצפות להתקפות מהכלים הכבדים לפני הקילומטר ה-218, 40 קמ לסיום, ב-Côte de la Redoute (סקיצה בתחתית), טיפוס של 2 קמ ב-8.9%, שבפסגתו יהיה אפשר כבר לדעת מי לא במירוץ ואולי מי מהבכירים נשאר בדד.
10 קמ לאחר הרדוּט מופיע ה-Côte des Forges (אחד השינויים ביחס לשנה שעברה), טיפוס של 1.9 קמ ב-5.9%, ו-12 קמ אחריו, 19 לסיום, מגיעה נקודת ההתקפה המשמעותית הנוספת (הסרטון המצורף וסקיצה בתחתית) ב'מעלה צוק העיטים', Côte de La Roche-aux-Fauconsמתלול של 1.5 קמ ב- 9.3%, ועוד לפני השיפוע שיוביל עד לקו, שהוא טיפוס לא מסווג של 1.5 קמ ב-5% יופיע הטיפוס המפורסם ב-Côte de Saint-Nicolasטיפוס של 1.2 קמ ב-8.6%, 6 קמ לסיום.


        השלקים מתקיפים ב'צוק העיטים' ב- 2011

מה שאפשר להבין מכול זאת ומבלי מאמץ רב הוא שהכלים הכבדים יעשו ככול אשר ביכולתם בכדי שלא לבזבז כול אנרגיה יתרה ויחכו עד לטיפוס ברדוּט, ורק שם יחלו להחליף ביניהם מהלומות סלקציה שילכו ויתגברו בצוק העיטים ובסנט ניקולא, משאירים את בעלי הרגליים החזקות למאבק ממש עד לקו.
האם מסלול המרוץ השנה, לאחר ההתאמות והשינויים, חזרתו של 'מעלה צוק העיטים' וההוספה של ה-Côte des Forges בתווך מתאים רק למטפסים או גם לפנצ'רים, וכך ג'ילבר יכול לראות עצמו כבעל סיכויים, או שטבע הטיפוסים משאיר את במה רק למטפסים או 'בעלי יכולת טיפוס' - רודריגז, ניבלי, וולוארדה, מרטין קוויטקובסקי (ואולי עוד מספר אופרטוניסטים שיזרח יומם)? קשה לדעת.


cote saint Nicolas
Cote de la Redoute
Roche au Faucons

 Côte de Stockeu 










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה