יום שבת, 12 באפריל 2014

L'enfer du Nord, המתחרים ומתי השידור מתחיל (ועוד משהו)


"אתה חייב להיות אגרסיבי בכדי לנצח בפאריס רובה, אם אתה לא אגרסיבי אתה לא במירוץ", שון קלי

המתחרים

פביאן קנצ'לארה
שוב, כפי שהיה בשבוע שעבר עוד טרם הרונד, ולדעת חלק אף ביתר שאת עתה, לאחר נצחונו, קנצ'לארה ניצב בראש סולם המועמדים לניצחון, וזוכה ליחס ההימורים הגבוה ביותר בסוכנויות ההימורים, אך על השאלה האם קנצ'לארה היה חנוק וחסר כוח בסיום הרונד יש כאן תשובה: כן.
האם הסיבוב בפלאנדריה היה קשה במיוחד, או שמא זה קנצ'לארה שנחלש, או אולי קנצ'לארה נחלש עקב כך שהמסלול היה כה קשה, על כך קשה לענות, אך על כך שקנצ'לארה לא הצליח לנתק עצמו ולהפליג, כדרכו, אל הקו, דווקא קל - והתשובה היא לא, וכך הוא מצא עצמו מוקף בעוד שלושה מתחרים, ששניים מהם היו מועמדים בכירים עוד לפני המירוץ, ואיתם נאלץ, כנגד העדפתו, לנהל מיאוץ אל הקו, שלשמחתו הסתיים כפי שהסתיים. לטעמי המירוץ ביום ראשון מתאים ליכולותיו של השוויצרי יותר מהמקביל הפלאנדרי, אך ספק אם לא ימצא עצמו שוב מוקף בכניסה לוולדורום ברובה בכמה רוכבים, ואולי אף באותם אלו משבוע שעבר, ויאלץ לנהל שוב מאבק אל הקו. וכך לשאלה המתבקשת האם לעולם חוסן? התשובה היא לא (הכוונה היא אך ורק ביחס למירוץ ביום ראשון), גם קנצ'לארה בשר ודם.
לקלנצ'לארה כמה יתרונות בולטים. קנצ'לארה הוא טקטיקאי מצויין, והוא אף בעל נסיון עצום - קנצ'לארה ראה כבר הכול - וקנצ'לארה, עד כמה שביכולות פיזיות מדובר, חזק מכול האחרים, והוא חזק יותר מהאחרים אף מהבחינה המנטאלית; קנצ'לארה מעולם לא נראה יהיר, ונדמה תמיד שהוא מתייחס למקצוע ברצינות מלאה - קנצ'לארה בהחלט נראה מוכן.
קנצ'לארה רוצה לנהל את המירוץ מלפנים, להיות אחראי לגורלו, אך עובדה זו ידועה גם לקבוצות האחרות והם יעשו כול אשר לעיל רגלם בכדי להפריע לתסריט זה לקרום עור וגידים, וישלחו שליחיהם קדימה - זה הסיכוי היחידי שלהם, וזה יאלץ את השוויצרי לקחת טרפיסטים חופשיים על גלגלו, ואת זה הוא אינו מחבב כלל וכלל, בלשון המעטה, וכך יתפתח משחק החתול והעכבר של קנצ'לארה מול כול יתר הדבוקה. מעניינת וחשובה בעבורו התשובה לשאלה האם פועליו המרכזיים (והמנוסים) פופוביץ' ודבולדר יופיעו ביום ראשון ויאפשרו לו מרווח פעולה.

ספ ואנמארק 

"I know I can handle the final"
ואנמארק בהחלט יכול, ואף הגיע הזמן, ואם רק לא יפקדוהו תקלות גדולות מידי, הוא המועמד המוביל של הבלוג לנצחון.
הבלגי הגבוה הראה את כוחו כבר מספר פעמים בשנתיים האחרונות, אך השנה יכולתו התיצבה (ואף המזל האיר פנים), והוא הצליח לסיים את המירוצים החד יומיים הגדולים שבהם השתתף באחד מהמקומות הראשונים (שלישי ברונד בשבוע שעבר, רביעי בגאנט, חמישי בהרלבקה, שלישי בקורנה בריסל קורנה, ורביעי בניוזבלאד), וכול מה שחסר לואנמארק הוא ניצחון, אז מה עומד עדיין בינו לבין היעד?. ואנמארק אדם צנוע, וחייו סובבים סביב מירוצי אופניים, והוא מאוד מאוד מאוד רוצה כבר להיות שייך למועדון שמאפשר להפסיק לשלם על המשקאות בבארים ברחבי פלאנדריה; ואנמארק רוכב התקפי, אך זקוק לשותף פעיל בכדי לנוע לעבר הקו ואינו יכול להתקיף ולעשות זאת לבד, ובכדי ששוב לא ימצא שם את השוויצרי לידו, הוא וקבוצת בלקין חייבים לנתק מגע מהשוויצרי די מוקדם, ובמלכוד שבו יהיה קנצ'לארה נתון ביום ראשון תסריט שכזה בהחלט עשוי להתגשם - אז מי מצטרף למסעו של ואנמארק אל הקו?

 '...at the end of the race the body is starting to get a little bit weary', שון קלי

גרג ואן אברמאט

"Flanders is usually better for me than Roubaix"
ואן אברמאט מוכן, גופנית ומנטאלית, ויכול, ואף בטוח בעצמו (יותר מואנמארק), והוא מוכן לנסיעה - תהיה היא בחברת אחרים או שיעשנה לבד וישאר ברשות עצמו - לואן אברמאט זה כבר לא משנה וכבר לא מפריע - ואן אברמאט החליט שגורלו נתון בידיו, ואברמאט אף יכול כבר לנהל את עיניניו בעצמו ולא זקוק יותר לעזרה מאחרים, גם לא מהקבוצה, אך BMC בנוסף לעובדה זאת מביאה לרוכבה המוגן תגבורת בעלת איכויות בלתי מבוטלות - מרקוס ברגארט, טיילור פיני, סילבן דילייר, מנואל קווינזייאטו, מיכאל שאר וטור הושהובד אינם רוכבים של מה בכך!. ואן אברמאט מסיים ביום ראשון בין שלושת הראשונים.

"המכוניות כל כך רחוקות מאחור בהתחלה... תקלה מכנית יכולה לגמור לך את המירוץ כבר אחרי 100 קמ" , שון קלי

אומגה פארמה קוויק סטפ

האומגה מביאים שוב את שלושת הבכירים - בונן טרפסטרה ושטיבאר - ואף כי בונן, וגם הבוס-I’m not interested in podiums-לפאבאר הצהירו שהבלגי הגבוה מוכן לפאריס רובה, דעת בלוג זה לא השתנתה - בונן אינו בכושר מספק בכדי לשרוד את כול 257 הקילומטרים ולהגיע בקבוצה הראשונה שתיכנס בשערי הוולדורום ברובה ביום ראשון. אך שוב, לאומגה אין קלפים מספיק חזקים אחרים, והם נאלצים להלחם עם מה שיש. אם לאומגה יש יתרון הרי שיתרונה הוא בטיב מקבץ הרוכבים העומדים לרשותה - הוא הטוב בדבוקה, אך טיב מקבץ רוכבי קבוצה אינו מבטיח דבר במקרה מירוץ אופניים, הוא רק מאפשר לשחק ת'משחק על ידי שימוש במגוון אפשרויות רב יותר. האומגה ישלחו שליחים עצמאיים, וידאגו אף לכסות התקפות נגדיות של קבוצות אחרות, אך הסיכוי שלהם לנצח תלוי יותר בצירוף מקרים מאשר במהלך שיוכתב על ידה. 

 'there’s only one Mr Paris-Roubaix and that’s Roger De Vlaeminck', טום בונן

למי עוד לשים לב

גארמין מביאים איתם את סבסטיאן לנגבלד (מנצח הניוזבלאד ב-2011 ומקום עשירי בשבוע שעבר ברונד), שיעזר בואן סומרן (מנצח המירוץ מ-2011) שחוזר להתחרות אחרי התאונה ברונד בשבוע שעבר.
הקטיושה מציגים שוב את אלכסנדר קריסטוף אחרי ההצגה והניצחון במילאן סן רמו ורכיבתו המרשימה ברונד בשבוע שעבר (מקום חמישי) - קריסטוף בהחלט יכול להופיע לחגיגה באצטדיון, ואם כך יקרה והוא יופיע שם למופע המרכזי הוא בעל סיכויים גבוהים לנצח. הדברים הללו נכונים גם לגבי דגנקולב, שמצטרף גם הוא מחר ליוצאים לדרך החתחתים.
יש לשים לב אף לארנו דמאר מ- FDJ שנראה מצויין בעת האחרונה (שני בגאנט ושני גם בשלושת הימים של פאן), אך ספק אם הגיע זמנו אף לפאריס רובה.
סבסטיאן טורגו ודמיה גודה מ-AG2R נראו טוב במירוץ בשנה שעברה אך עדיין לא הראו השנה שהם מוכנים לגודל המעמד ביום ראשון.
הרוכבים הנ"ל ורוכבים נוספים אחרים עשויים לנצל את העובדה שהמועמדים הבכירים יהיו עסוקים מן הסתם בשמירה של אחד על האחר (ובני קבוצותיהם בשמירה עליהם), יחמקו מהראדאר ועשויים לזכות כך באבן היקרה מן ההפקר.

עוד משהו

כפי שמזכיר מדי פעם ה- Inner ring, יש רק שני מירוצים שהם מירוצי יעד ואינם משמשים כהכנה למירוץ אחר - אחד הוא הפאריס רובה והשני הוא הטור דה פראנס (כמובן).

שידורים

היורוספורט יעביר את המירוץ משעה 14.15. אפשר להיעזר בשידורים של רשתות שידור אחרות בעזרת רשימות הסטרימינג של www.steephill.tv 

הקטעים המרוצפים


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה