יום שישי, 18 באפריל 2014

Amstel Gold - The Tour of roundabout


34 טיפוסים, תיאור מילולי
the Amstel Gold Race, which features 34 exhausting climbs over its 251.8km course ultimately comes down to who is the world's best rider on the day, Nathan Haas
34 טיפוסים, דיאגרמה (מסומנים בלבן)

המסלול

האמסטל גולד הוא החדש מבין המירוצים הקלאסיים של האביב (1966), ומתרחש באיזור לימבורג בדרום מדינת הולנד (הולנד הוא שמה השגור בעברית של המדינה, על שמם של שני מחוזותיה המרכזיים, הצפוני והדרומי, של 'ארץ השפלה', Nederland בלועזית), שהוא גם האיזור היחיד חסר המישוריות במדינה.
וכך האמסטל אכן חסר כול שקט טופוגראפי, ו-34 הטיפוסים הפרוסים לאורכו (251 קמ), שבם יטפסו הרוכבים ביום ראשון, מצטברים לגובה ממוצע של יום טיפוס באחד מהטורים הגדולים (~ 4000 מ'), ובהתאם משתנה אף 'טבעם' הגופני של המתחרים - ה-hardmen מפנים עתה מקומם  ועתה אנו נפגוש את מתמודדי הדירוג הכללי ואף את יתר הפאנצ'רים - רוכבים בעלי יכולת דילוג-גבעות.
כפי שאפשר לראות ברשימה שמעלה, הכמות היא הקובעת, ואנו נקבל ביום ראשון כמות גדולה עד מדי של טיפוסים קצרים (יחסית), ובשיפועים משתנים - חלקם, בדרך כלל הקצרים יותר, תלולים, והארוכים יותר (עד ~ 2 קמ) קצת פחות, ובשונה מחלקו הראשון של האביב שבו נתקלו הרוכבים במשטחים 'מחוספסים', הרכיבה באמסטל היא על משטח אספלט סלול כהלכה, וצר!.
החלק המסובך הנוסף של המסלול הינם נוכחותם של שלל אמצעים לבקרת מהירות בדמותם של שלל 'רהיטים', כפי שפיתחוהם מיטב מוחות הולנד בנסיון לשמור על בטיחותם של רוכביה הרבים של ארץ השפלה.

הקבוצות

BMC
הקבוצה השווצרית אמריקאית מביאה איתה את פיליפ ז'ילבר וגם עוד כמה עוזרים. ברשימת העוזרים אפשר למצוא אף את שמו של סמי סנצ'אס שקרוב לוודאי ינסה לעשות מעשה - והרי הוא מחויב להוקיר תודה, איכשהו, על החתמה שנתאחרה לה (אם כמובן יוכל למצוא משהו ברגליים - לפי מה שראינו ממנו לאחרונה בחבל הבאסקי קשה להאמין שיש שם עתה הרבה); צוות העוזרים שמגיע עם ז'ילבר הוא בדיוק מהסוג (הממושמע וחזק עד מאוד) שהבלגי אוהב - כאלה שהוא מאמין שיכולים להגן עליו וברי שליטה, כך שכול תנאיו המוקדמים מתקיימים והיתר יונח לפתחו (ויכולתו). ז'ילבר היה נראה טוב ביום רביעי בבארבנצה (נצחון ראשון העונה), והוא מכיר כמובן היטב את הקאוברג - מלפני ומלפנים (ניצח פעמיים את האמסטל וזכה אף בתוארו העולמי באיזור, לפני שנתיים, וזאת כבר על הוורסיה עם הסיומת הנוכחית), והוא כך בעל ניסיון מספיק בכדי שלא להתפתות טרם עת, ויחכה עד לנקודה הנכונה על הגבעה בכדי להתקיף. לפחות פודיום.
Belkin
Bauke is our captain. Paul Martens and Lars Petter Nordhaug also have a free role"Frans Maassen"Belkin SD".
אין הרבה מה לומר מלבד זאת שמולמה נראה היה בחלק האחרון בחבל הבאסקי כמי שמוצא משהו ברגליים, האם זה יספיק עתה, במירוץ הביתי היחיד של הקבוצה ההולנדית? לא. למולמה ספק אם יש בעיטה מתאימה לקאוברג - אולי המצוינים לעיל כבעלי כרטיס חופשי יוכלו להפתיע מרחוק יותר. 
OPQS
It's kind of like a Tour of Flanders with hills, but without the cobbled sections" - Wilfried Peeters", OPQS SD
האומגה מגיעים עם קוויטקובסקי כרוכב מוגן, ועם שטיבאר (שמחזיק כפי הנראה עדיין מספיק כושר ועוצמה ברגליים אחרי החלק הראשון של האביב בפלאנדריה ורובה) וווּט פוּלס (הופעה מצויינת בטור הבאסקי, עם ניצחון בקטע, אך אכזבה מסוימת בבארבנצה) כבעלי כרטיסים חופשיים, ואיתם מגיע הגורר טוני מרטין, ואף באקלנדס, שהוא מסוג קלפי הרויאל פלאש בכול הקשור במהלכים קבוצתיים, ואף קלף הטיפוח אלאפיליפ הצעיר. פיאטר סרי (שנראה טוב בחלק המסיים ביום רביעי בברבאנצה) וגולאש משלימים את הצוות. לרשות לאפאבר עומדת (שוב) אחת הקבוצות הטובות אף בחלק השני של מירוצי פריחת האביב. אם קוויטקובסקי לא יאבד את הריכוז בלחצים הגוברים עמוק אל תוך הקאוברג, הוא בהחלט מועמד פודיום לגיטימי.
Movistar
מוביסטאר מביאה את ואלוֶרדה ואיתו שבעה עוזרים חזקים, שמתוכם צפוי כנראה ג'ון איזגירה לנסות להצטרף לאחת הבריחות המאוחרות, ולאפשר כך לכוכב מרווח 'אי-מאמץ-מלא' מסוים בקילומטרים האחרונים. במוביסטאר ירכב גם רוחאס, שהוא בעל יכולות סיום בלתי מבוטלות, ויוכל להעניק תמיכה כפולה לואלורדה בסיום בקאוברג, אך אין לצפות שמי מרוכבי הקבוצה הספרדית יעשה משהו עד כדי איום על כוונות הקבוצה להריץ את ואלורדה לניצחון. ואלורדה נמצא בכושר שיא מתחילת העונה (שבעה נצחונות עד כה), והוא בעל בעיטה חזקה בכדי לדלג על הגבעה, ואף יכולת לסגור עניין בישורת, ואינו נופל במאום מהיריבים שאותם יפגוש ביום ראשון. פודיום.
Astana
אסטנה מגיעה (גם) עם ניבלי. ניבלי אינו בעל יכולת בעיטה מהסוג הנחוץ בסיום באמסטל (קשה לשער שהסיציליאני אינו שם יהבו יותר על הליאז' בשבוע הבא - אופיה מתאים לו הרבה יותר, וגם, מעניין יהיה לראות איך מתקדמת הדיאטה של הסיציליאני לאחר שנראה מלא משמנים בסאן רמו), אך לקבוצה מספר רוכבים 'דמויי ניבלי' (ורזים), שצפויים לשחק משחק טאקטי קבוצתי בסיום, ועלולים להערים קשיים רבים על נסיונותיהם של קבוצות המתמודדים הבכירים לשלוט בחלק האחרון של המירוץ, בגלישה לכיוון הקאוברג. ווסטרה נראה כבר לאחרונה (הקטע האחרון בקאטלוניה) מבצע מעשה אלים, ממרחק, ולקאזחים/איטלקים יש עוד כמה מסוג זה - למעשה כולם - גאספרוטו, איגלינסקי (מקסים) פוגלסאנג, בוזיץ', גאבצי וגריבקו. קשה לדעת.
לאמפרה מרידה
קונגו נראה טוב לאחרונה (ובכיסו כבר נצחון אחד במירוץ ההולנדי, ב-2008, שזה כבר מזמן), והגבעה בסוף היא כסף קטן בעבורו, אך הישורת המסיימת לא, וספק אם הוא יוכל לייצר לעצמו מרווח בטחון מספק בפסגה על מנת להמשיך עד לקו. לאיטלקים יש אף עוד שניים - את אוליסי ואת קושטה. אוליסי בעל יכולות סיום בלתי מבוטלות, אך במקרה שלו מאבק ראש בראש מול הבכירים (האמיתיים) בעולם קשה ניבוי, וקושטה מנסה עדיין להסיר מעליו את 'קללת (חולצת) הקשת בענן', גם במקרהו הליאז' מציעה אופציות ריאליות יותר בכדי להיאבק על מקום על הדוכן.
אוריקה גרינאדג'
אוריקה מגיעה עם שני קלפים, שלפחות אחד מהם (גראנס) כבר ראה הכול, והתנאים, גם הגאוגרפיים (מרחק), גם אלו הטופוגראפיים (עולים ויורדים עולים ויורדים), ואף תנאי השטח (ימינה שמאלה ימינה שמאלה, ללא הפסק, ואף 'רהיטי בקרת המהירות', שיעודם בימי חול הינו נסיון לוויסות מהירותם של כלי הרכב הממונעים, בכוונה להגן על רוכבי האופניים הרבים בארץ המישור, ושמקשים ב'ימי חג' על שטף תנועתם של מהירי התנועה שבהם שבחרו להתחרות...), שמצריכים שליטה גבוהה בכלי המוצמד מתחת לגוף, כול אלו לא אמורים להוות מכשול בלתי עביר בעבורו. משלושת המירוצים הארדנים דווקא האמסטל הוא המתאים לו ביותר - הוא בהחלט יכול לטפס בגבעות הללו, והוא כידוע גם יכול להאיץ אל הקו, גם במיאוץ המוני ואף במיאוץ מקבוצה מצומצמת. גראנס נראה באחרונה 'משאיל' את גלגלו האחורי למייקל מתיו שנמצא בכושר נפיץ, ונדמה שיבקש ואף יקבל עתה בתמורה תמיכה-בעבור-תמיכה קודמת. לפחות פודיום. 
טינקוף סאקסובנק
הקבוצה הדנית יודעת היטב שקרויזניגר ("I don’t feel at my best yet, but you never know")האלוף המכהן, איבד תמימותו, והינו רוכב מסומן, אך הצ'כי מאידך גם חסר בבעיטה נחוצה בכדי לעשות זאת באם יגיע עם יתר הבכירים לרמפה האחרונה בקאוברג; אך הטינקוף סאקסו מחויבת במפרעת-תשלום-על-החשבון ליד ימינו של קונטאדור בהמשך הדרך, והארדנים מופיעים בחוזהו כמירוצי תנאי לעצם קיומו. גם במקרהו של קרויזינגר הליאז' מתאימה יותר. צמד הסורנסנים פירס קרון והאחרים בצוות יבצעו את כול המשימות הקבוצתיות כפי שכתוב ב(כול) ספר לימוד בסיסי למירוצים.
קטיושה
הקבוצה הרוסית מתחילה לדחוף לחזית את שני הפוקט רוקטס הספרדים שלה, רודריגאס ומוראנו, שיחלקו בעול יעדי הקבוצה בשבוע הקרוב, והצמד יודע היטב איך חולקים מצע משותף: בהתאם לאנרגיה הזמינה ברגעים הקריטים. גם פוריטו וגם מוראנו יכולים ומתאימים לשלושת המירוצים הקרובים.
לפחות אחד מהתארים יסע לספרד.
מי עוד?
מיקל קונדה יודע דבר או שניים על מירוצים, ויותר מכול הוא בעל עין חדה בכול הקשור ברוכבים שמחוץ לראדאר: C-Cycling
מזג האוויר ושעות שידור
שידורי היורוספורט צפויים לעבור להולנד בשעה 15.00, וערוצי צפיה נוספים ניתן לקבל ב- steephill.tv.
מזג האוויר הצפוי בלימבורג בשעות אחרה"צ מחר סביר, מעונן חלקית ללא גשם, ~20 מעלות צלסיוס ורוח דרום מזרחית 'מתונה', ~ 20 קמש

הקאוברג




אדום לוהט באמצע








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה