יום ראשון, 13 באפריל 2014

פטריק לאפבאר מקבל מה שרצה


מהלך אמיץ של טום בונן שהתקיף את הדבוקה 65 קמ לסיום וחבר לקבוצת בריחה מאוחרת שהתנהלה במרחק לא גדול מהדבוקה, אפשר למועמדים האחרים של קבוצתו, שטיבאר וטרפסטרה, לשמור על כוחם, נעזרים כך ונמנעים מלחשוף עצמם לרוח החזיתית המזיקה שנשבה.
בשלב זה היה נדמה שהרודפים, שעליהם נמנו כול יתר המועמדים הבכירים, ממתינים בסבלנות ואינם מוטרדים כלל מהמהלך, והם אף אפשרו בשלב מסוים (40 ק"מ לסיום) לאותה קבוצת בריחה לפתוח פער שהגיע עד ל-50 שניות.
ואנמארק התקיף את הדבוקה באלימות, 38 ק"מ לסיום, בסקטור 8, וקנצ'לארה הגיב בהאצה משלו ונצמד לבלגי, אך פיטר סאגאן הגיב בהתקפה נגדית משלו, עקף את שניהם והחל מתרחק, כשאל גלגלו נצמד רק וונאנט מבלקין. 32 ק"מ לסיום הפער של השניים מהדבוקה היה 18 שניות, והדבוקה חזרה לסורה, ממתינה.
בשלב זה היה נדמה שכולם מחכים ל- caerrfour de l’arbre. 26 ק"מ לסיום סאגאן וווינאנט התנדנדו, תקועים בשטח ההפקר בין הדבוקה לבורחים, וקנצ'לארה הגביר את הקצב, לוקח איתו את ואנמארק על גלגלו ותפס את הבורחים, 23 ק"מ לסיום.
סאגאן תקף שוב, 21 קמ מהקו, לבדו, והחל להתרחק מבלי תגובה 'הולמת' מהדבוקה, אך כשנכנס סאגאן ל- caerrfour de l’arbre התקיף ואנמארק שוב, התעכב קלות אך הצליח להימנע מלפגוש את חברו לארס בום שהחליק לפניו, ואיפשר לקנצ'לארה לזנק קדימה לחזית ולרדוף אחרי סאגאן, שנתפס לקראת סיום ה- caerrfour .
עתה רכבו בחזית חמישה – קנצ'לארה, ואנמארק, דגנקולב, שטיבאר וסאגאן, והיה נדמה שמחבורה זאת גם יצא המנצח, אך שאננות, או שמא הייתה זו דווקא עייפות גדולה, איפשרה לקבוצת רודפים לתפוס את החמישה. עתה רכבו בחזית שני רוכבי סקאיי בראדלי וויגנס (!) וגארנט תומאס, שני רוכבי ג'יאנט שימאנו דגנקולב וברט דה בקר, רוכב גארמין לאנגוולד, בונן טרפסטרה ושטיבאר מאומגה, קנצ'לארה וסאגאן.
מכורסת הטלוויזיה היה נדמה בשלב זה שרוב הרוכבים בחבורת החוד מסובבים רגליהם מתוך אינרציה אך מבלי כול אפשרות לשינוי והגברת קצב, ואת מצב קיפאון זה ניצל ניקי טרפסטרה שהתקיף את החבורה 6.2 ק"מ לסיום, והחל מיד פותח פער שהמשיך ועלה והתייצב על ~ 20 שניות 3 קמ לסיום, ואז כבר היה ברור שלחבורה שרכבה מאחור באמת לא היו יותר כוחות להגיב.
ניקי טרפסטרה, הולנדי, בן 30, רוכב בקבוצת אומגה משנת 2011 (לפני כן, משנת 2007-2010, רכב במילרם). טרפסטרה היה נראה טוב כבר מתחילת השנה, עם ניצחון בקטע הראשון וזכייה בדירוג הכללי בטור של קאטאר, חמישי בניוזבלאד וניצחון לאחר מכן בדווארס דור וולאנדרן (בפעם השניה). מקום שני בהארלבקה ורביעי בארבעת הימים של פאן, ואז סיום במקום השישי ברונד בשבוע שעבר. אבל טרפסטרה לא הגיע משום מקום, והוא סיים כבר בשנה שעברה במקום השלישי בפאריס רובה, והיה אף אלוף הולנד פעמיים, בשנת 2012 ו- 2010, וברזומה אף נצחונות עם האומגה באליפות העולם בנגד השעון הקבוצתי (פעמיים), ועוד שלל השגים נוספים.
אין ספק שטרספטרה מנצח ראוי, ונצחונו מוכיח יותר מכול שהוא הצליח לנהל את המרוץ בשום שכל, שומר כול העת על כוחותיו, ונהנה, כאמור, מהתקפתו המוקדמת של בונן. טרפסטרה מנגן כינור שני לבונן, כמו יתר רוכבי המרוצים הקלאסיים של האומגה, אך ההולנדי הוכיח היום שיתרונה הגדול של קבוצתו של פטריק לאפבאר הוא בעומק ואיכות הסגל שלה, ואלו מאפשרים לה מגוון מהלכים שרוב יתר הקבוצות מנועות מלבצע עקב קוצר היריעה.
זהו, ביום רביעי חוזר סבב הקלאסיים לכביש עם De Brabantse Pijl, ואז ביום ראשון ה - Amstel Gold, ואנחנו נהיה עמוק בחלק השני של האביב הפורח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה