יום שבת, 26 באפריל 2014

La Doyenne, רשימה שלישית

                                         מאט וויט: למה הארדנים?

"These guys coming from the flat land can't compete here anymore", Alan Peiper

אסטנה. ניבלי. והטיפוסים החבויים של הליאז'
לאסטנה של ניבלי יש מלבדו עוד כמה כלים מעניינים, אך ניבלי יסתפק בתרומתם כמגונני רוח וכמובן, אם יתאפשר, כחברים בקבוצת הבריחה המוקדמת, אך קשה להאמין שמי מהם ישלח בשליחות טאקטית לקבוצת בריחה מאוחרת - ספק אם הדבר ישרת אותו. 
ניבלי יכול להכריע את יריביו בליאז' באחת משתי דרכים -  או על ידי התשה מתוך הגברת קצב ההתקדמות בטיפוסי הסלקציה המכריעים, או על ידי בריחה. ניבלי הצליח לחמוק ב-2012 מיריביו דווקא בירידה מהפסגה המסווגת ב'צוק העיטים', ונתפס בסוף על ידי איגלינסקי, בן קבוצתו באסטנה כיום:
I’d do it again, too ,I’m not bitter from two years ago, it was the right thing to do. I didn’t make any mistakes, only that Iglinsky had a great day and was able to pull me back
אבל ניבלי התקיף באותו קטע כפי שלאחר אותם 500 מ' של מדרון הדרך מטפסת שוב, הפעם לאיזור כינון העיטים עצמו - טיפוס נוסף, בלתי מסווג, של 1.6 קמ ב-5.5% (אינרינג - הטיפוסים החבויים של הליאז'). 
סיכוייו במאוץ אל הקו מתוך קבוצה מצומצמת פעוטים, וכפי המתחייב מאילוצים אלו ניבלי חייב יהיה לעשות מעשה. ניבלי הפך שתי אופציות אלו, מתוך הכרה במגבלותיו, לאומנות, כך שהשאלה היחידה שנוטרה, שאלה שאף לניבלי עצמו אין עליה תשובה, האם לניבלי רגליים.
“Liège suits me with its long climbs,” he said. “I’ll have to see what the situation’s like on Sunday, but I’m not afraid to attack from far out.”
התקפה מרחוק, אולי מרחוק מאוד.
BMC. ג'ילבר.
תשובה לשאלה האם המסלול של ליאז' השנה מתאים רק למטפסים או גם לפאנצ'רים מסוגו של ג'ילבר, שנקודת הייחוס היחידה לפתרון חיובי שלה ניתנה על ידי הבלגי ב-2011, עת עמד לו כוחו מול מטפסים טבעיים (האחים שלאק), קשה לתשובה, ותינתן ביום ראשון רק במרוץ עצמו.
בשביל ג'ילבר, כמו גם בעבור יתר המתמודדים הבכירים האחרים (שרובם ככולם מטפסים או בעלי יכולת טיפוס טובה משלו), שימור מאזן האנרגיה הוא קריטי, והוא יהיה זקוק לכול עזרת מחסה שיוכל לקבל מבני קבוצתו ובכלל - לחסות ג'ילבר בהחלט יודע; ה- BMC צפויים לעשות כול אשר שלעיל ידם בכדי להכניס רוכב לקבוצת הבריחה המוקדמת וכך לפטור את הקבוצה מחובת עבודה בחזית וכילוי משאבים נחוצים, אך זאת ידוע אף לקבוצות היריבות שינסו למנוע זאת.
אז ג'ילבר יכול? הוואלוני בעל יחס ההימורים השני בסוכנויות (9/2-13/2), אחרי וולוארדה, אך ספק אם הבלוג היה משקיע מכספו.
וולוארדה
וולוארדה הוא המועמד המוביל והמקובל על רוב הפרשנים וסוכנויות ההימורים (7/2), ונמצא בכושר נפלא, דבר שבא לידי ביטוי לפני ימים מספר בפלאש וואלון. אין ספק שהליאז' תפור על בן מורסיה זה. וולוארדה בעל שלל יכולות - הוא גם מטובי המטפסים בעולם, אך גם מטובי המאיצים אל הקו (מקבוצה מצומצמת); קילומטרים לא חסרים ברגליו, וקבוצתו הינה מהטובות והחזקות ביותר ועובדת רק בשבילו - אז מה יכול למנוע מבעדו תואר שלישי בליאז' (לפני כן ב-2006 ו-2008). וולוארדה, בסיטואציות מסוימות (מסוימות בלבד!...), הוא 'מוצץ גלגלים' - בעל נטית הימנעות מכול תרומה לקבוצת רדיפה בשלבים מאוחרים, ועל כך יצא שמו של המורסיאני למרחקים, כך שאם הכול יתפתח כשורה וולוארדה ינצח, אך אם מי מהרוכבים יצליח להערים עליו - ולוארדה הוא בעל מוגבלויות טאקטיות מסוימות - הוא בהחלט עשוי לבזבז את מה שיש לו ברגליים עתה.
הבלוג שם את רוב כספו על וולוארדה.
מי עוד
יש עוד כמה שהמסלול מתאים היטב ליכולותיהם. קוויטקובסקי (יחס הימורים השישי בסוכנויות) בעל יכולות, אין ספק, גם בעל יכולת לטפס וגם מהיר מאוד אל הקו, אך הוא אינו בעל נסיון מספיק. קרוייזינגר בפעם הרביעית בליאז' (יחס ההימורים התשיעי בטיבו - מקום שישי ב- 2012) בעלי נסיון וגם יכול לטפס היטב שיפועים שכאלה אבל אולי לא מספיק מהר, כך שיהיה חייב לייצר לעצמו ערך מוסף בכדי להפתיע. מולמה מטפס מצויין (יחס ההימורים השמיני בטיבו), ואף מאיץ מהיר אל הקו, אך גם הוא יהיה זקוק למשהו נוסף בכדי לשמור על סיכוי מול הבכירים האחרים. האיטלקי קונגו נראה לאחרונה שמצא שוב את רגליו, ולמרות האכזבה בפלאש ביום רביעי (תאונה לקראת הסיום) הרי שטיפוסים מסוג זה בהחלט ברי התמודדות בעבורו - לא יוכל להאיץ אל הקו עם המהירים ביותר מהבכירים ויהיה חייב עוד משהו בכדי לנצח.
רוי קוסטה (יחס ההימורים העשירי בטיבו) עוטה על גופו את קללת האלוף (גלימת פסי הקשת של אלוף העולם), אך קוסטה יכול לטפס ועקשן מאוד, ואם יהיה בחבורת החוד בסיום הוא מסוכן.   
שידורים ומזג האוויר
שידורי היורוספורט יעברו לבלגיה בשעה 15.00. התחלת חילופי המהלומות צפויה ב~16.30 (La Redoute). מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עם טמפרטורות נוחות לרכיבה, ורוח דרומית אם באמת תנשב תספק יתרון מסוים ומוטיבציה לבורחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה