יום שני, 1 בספטמבר 2014

הריח של הסוף. מה צפוי בקטע 10

 
"Contador da miedo"
וואלטה, הריח של הסוף. הנה מתגלגלת לה הוואלטה בדרכי ספרד, בנמנום, ממשיכה להכתיר מנצחי קטעיה, דואגת למקם מתחרי תחרויותיה השונות במקום ה'ראוי' להם בטבלאות, בדיוק כפי שמורים הכללים, בדיוק כפי הנהוג.
אולי זה הקיץ והחום הלוהט (גם בדרום ספרד) שגורם לכול זאת, אך אולי זה לא רק החום והקיץ, אולי זו בעצם הידיעה על סופו, סופו הממתין מתחבא מעבר לפינה (ולוואלטה); כי סופו של הקיץ הוא גם סופה של 'העונה'- עונת המרוצים – וכול המתכחש לעובדה זו הרי שבמקרה הטוב הוא מעמיד פנים, ובמקרה הרע הוא פשוט מדחיק ומתכחש (ואף יישא בתוצאות לכשיתפכח);
יום של גשם אפשר להריח כבר בבוקר, מוקדם, וגם יום של קיץ, ויום של סתיו - וגם את הסוף - והוואלטה נושאת איתה את אותו ריח של סוף; ואולי ריח הסוף, סוף העונה - הקישור של סוף העונה והמרוץ הספרדי כלל לא נישא באוויר אלא נמצא ומקשר קישורים רק בנו, בהכרתנו, וכול זאת נעשה כבר באופן מותנה: וואלטה=סוף העונה, אך בעצם 'לא היה ולא נברא' (כול זאת עדיין יכול להיות נכון אף על כי סיום העונה אכן לא מאוד רחוק);
ואם בכדי להכיר ולזהות את המציאות, שהיא עסק מורכב, אנו נדרשים באישושים – בעוד אי אלו מספר 'פרטים' נוספים מעבר לאותם תחושות סובייקטיביות – 'ריחות' - הרי שאת אלה, לכאורה, ניתן למצוא בשפע;



בעל רצון (ויכולת)
אלא שגם כאן, בממלכת האישושים, אם רק נבדוק את אלו כהלכה, עדיין לא ימצא לנו במה להאחז, משהו מדיד, חד משמעי, 'אובייקטיבי', ואנו נשארים עדיין עם אותו 'ריח', עדיין תקועים באותו איזור מטושטש של מסקנות, שמכוון שהינן מבוססות על 'תחושות' הינן חסרות ביסוס מספק; דרך אחרת העומדת בפנינו בבואנו 'לפענח לאחור' - למצוא אישושים במציאות לאותו 'ריח' שבו כה משוכנעת ההכרה - הוא על ידי מעשה צירוף: צירוף מראה עיניים (של הרוכבים המתראיינים), לעת שיצורף לפס הקול - את כול ששומעות האוזניים (מאותם רוכבים שמתראיינים, שדרנים שמשדרים ופרשנים שמפרשנים), לכול שמפענחת ההכרה מכול הנקרא (כול שאמרו הרוכבים ושאר 'יודעי דבר' ושהובא בפנינו בכתב), כול אלו עשויים לסייע בידינו להפוך את אותם 'ריחות של סוף' סובייקטיביים לכדי הבנה שאכן הריח שנושאת עימה הוואלטה הוא הריח של סוף העונה.
והרי בכדי לנצח בטיול ארצות ארוך צריך 'להיות יכול' אך צריך גם 'לרצות', ובכדי להביא את הרצון לידי מימוש יש להביא את ה'להיות יכול' ליד ביטוי, ו'להיות יכול' אין הוא רק יכולתם של הריאות השרירים והלב לתפקד אלא, וכלל לא פחות, היכולת לטכס עצה ולבחור כול העת בחירות שונות. בוואלטה רוכבים הפעם מספר רוכבים בעלי יכולות (לב שרירים וריאות), אך כלל אין וודאות שכול אלה רוצים באותה העוצמה. נדמה שהפעם ינצח אחד בעל הרצון (שאינו חסר ביכולת כמובן) את בעלי היכולת (חסרי הרצון המספיק).

בעל רצון. ויכולת

קטע 10, יום שלישי 2.9, TT, 36.7 קמ', Real Monasterio de Santa María de Veruela / Borja

THE FIRST PART IS REALLY HARD AND THE SECOND HALF IS FOR TT SPECIALISS. SANCHEZ

חלק (ראשון) בעליה וחלק (שני ושלישי) בירידה. לכאורה מאוזן. החלק הראשון - טיפוס בן 11.2 קמ' בשיפוע 'רך' שמתחדד רק ב-2.2 הקילומטרים האחרונים עת הרוכבים יפגשו את הרמפה בקטגוריה השלישית (~ 5%) שתביאם לפסגה ב- Alto del Moncayo.
החלק השני והשלישי - 25.5 קמ' במגמת ירידה - החלק השני מהיר מאוד וטכני והחלק השלישי מתאים לבעלי המקצוע/מומחים. המרחק מהפסגה לקו גדול, ותחזיות מזג האוויר שצופה רוחות צפון מערביות (החלק הצפוני הוא החלק ה'בעייתי' בצירוף 'צפוני מערבי' שכאן) הן לא בשורה טובה לחלק מהמתחרים, במיוחד לאותם בעלי יומרות דירוג כללי שיודע מצד אחד לטפס היטב, ואף עשוי 'להרוויח' בחלק הראשון זמן (אותו חלק רוח 'בעייתי', ה'צפוני', דווקא עשוי להיות כאן בעזרו), אך עשוי להיתקל בקשיים מרובים שעשויים למנוע מבעדו שלא 'להפסיד' זמן רב בחלק זה - את הזמן שאולי הצליח 'להרוויח' בחלק הראשון ואולי אף הרבה יותר (יש לציין שבין המומחים נמצאים גם מספר רוכבים שמומחיותם כוללת יכולת טיפוס דומה לאותם בעלי יומרות שנזכרים כאן!).

מומחה בעל יכולת 
לסיכום: קשה להאמין שבהינתן התנאים הנ"ל (ולא רק הרוח הצפונית מערבית), בסיכומו של יום לא יצליחו המומחים שלא 'להרוויח' זמן מיתר 'בעלי יומרות חסרי ההתמחות'.



מזג אוויר. חם על הכביש ורוח (בעייתית)


שידורים ישירים. יורוספורט משדרת החל משעה 17.00

זמני יציאה טבלה מלאה








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה