יום שישי, 12 בספטמבר 2014

אדם הנסן מפתיע את הדבוקה ומנצח בקטע 19. מה צפוי בקטע 20


אדם הנסן בסיבוב הארצות העשירי הרצוף שלו מנצח בקטע 19 של הוואלטה ומקדים את דגנקולב ופוצאטו.



קבוצת בריחה של שלושה (Laurent Mangel, Pim Ligthart and Wouter Poels) יצאה לדרכה לאחר 26 קמ' ומספר ניסיונות אחרים קודמים, והחלה לצבור במהירות זמן.


אז הדבוקה תשחרר חבל הפעם? או: מי מתכוון לעשות ת'מרדף?, הרבה קבוצות הרי לא יעזרו אף כי כמה בהחלט ישמחו להצטרף אם מישהו ידאג לכך והפער יהיה סביר קרוב לקו.
לא, אף אחד לא ישחרר חבל – בייחוד לא ג'יאנט שימאנו שעובדת קשה בחזית, והפער מתייצב סביב ~ 3 דק'.



שינוי תוואי הסיום וקיצור הטיפוס המסיים של היום ל-  Monte Faroיאפשר לדגנקולב לנסות ולהשוות את כמות הניצחונות לאותה וואלטה חלומית מ- 2012 עת ניצח בחמישה קטעים, וגם לקבע את החולצה הירוקה על הגב, לתמיד.


הפער עדיין קבוע גם בפסגת הטיפוס הראשון של היום ל- Monte da Grova, לאחר 87 קמ'.


הפער יורד עד ל- 1.30 דק', 60 קמ' מהקו אך מטפס ועולה שוב ל – 2.08, 50 קמ' מקו הסיום

הבריחה מחזיקה דקה 33 קמ' מהקו ופוגשת כביש רטוב שמתייבש במהרה. ג'אינט ואוריקה עדיין עובדות בחזית אך מוביסטאר ויתר קבוצות הבכירים מתחילות להראות פניהם


  
הדבוקה בולעת את קבוצת הבריחה עם תחילת הטיפוס


סקאיי עם קניוק בחזית מובילה את הדבוקה במעלה ההר, ודגנקלוב מראה פנים בגלגל חמישי, מה שאומר שהקצב לא גבוה מדי.
סקאיי עדיין מובילה את הדבוקה לאחר מעבר הפסגה ב- Monte Faro, כשלוטסנקו של אסטנה, שקפץ במעלה הטיפוס מחזיק ~ 8 שנ' בחזית, אך סמי סאנצ'ס מנסה כוחו במדרון הטכני וסקאיי מאבדת אחד מרוכביה

נראה רע (דריו קטלדו?)

סנצ'ס נתפס. דגנקולב עם פועליו עדיין קרוב לחזית ולוטסנקו מחזיק 19 שנ' (10 קמ' מהקו).
לוטסנקו נתפס עם התחלת הטיפוס, 5.4 קמ' מהקו, מה שנותן אות למספר קפיצות קדימה. דגנקולב עדיין קרוב לחזית, גלגל רביעי.
מאוץ אל הקו נראה בלתי נמנע. אדם הנסן מנסה כוחו קופץ ומחזיק 14 שנ' 1.5 קמ' מהקו.


אדם הנסן מפתיע ותופס את הדבוקה מנמנמת ועובר את הקו ראשון ומנצח בקטע 19 של הוואלטה!!!.
דירוג כללי ללא שינויים





קטע 20, יום שבת 13.9, 185.7 קמ', Santo Estevo de Ribas de Sil / Puerto de Ancares
על כול הקופה. קטע אחרון בהרים בוואלטה השנה מציג ארבעה טיפוסים בקטגוריות 3, 2, 1, ואחד מחוץ לקטגוריה, שגם מוביל לקו הסיום של הקטע.
הטיפוס ל- Puerto de Ancares הוא בן 12.7 קמ' ובממוצע של 8.7%, מלא מתלולים בזוויות משתנות, ארוך, קשה, 'ראוי'.


קונטאדור אמר בסיום קטע 18, לאחר שאיבד את ה-20 שנ' לפרום, שקטע 20 הוא בדיוק בשבילו – " It's one which is more suited to me because it's about straightforward physical condition ", וכול שנותר לו עתה הוא להוכיח. הספרדי מחזיק 1.19 דק' ביד, וזה המון, ויהיה חייב, בכדי להגיע לנגד שעון בסנטייאגו די קומפוסטלה ביום ראשון, ובהינתן הרכב קבוצתו הפעם, עדיין לשלוט בנעשה ולדאוג להשאיר את הכול לקרב מול פרום בטיפוס האחרון לאנקארס. אין לקונטאדור מה לדאוג לכך שקבוצתו תרכב בחזית אלא לדאוג שיהיו איתו כול העת מספר פועלים קרוב לשם, ואין מי כקונטאדור יודע לעשות זאת.
עוד לפני שיכנס חוד הבכירים לטיפוס לאנקארס, ובהינתן שתתגשם התחזית המטאורולוגית והכביש יהיה חלק בחלק האחרון של הקטע, יהיה על כולם, הואיל והמדרון המחבר את פסגתו של הטיפוס המקדים ל - Alto de Folgueiras de Aigas (הירידה מתחילה לא ממש עם מעבר הפסגה המסומן אלא לאחר ירידה קצרה וטיפוס קצרצר נוסף) מהיר מאוד וטכני לא פחות, לדאוג קודם כול להגיע לשם.
הרוכבים יתקלו מיד עם הכניסה לטיפוס לאנקארס במספר רמפות בשיפועים חדים, כשהשיא הראשון יושג בין הקמ' ה-2 ל-4, עם שיפועים דו ספרתיים מתמירים במיוחד (10-16%), אך השיפועים חוזרים לאחר ~ 1 קמ' רך יותר, והחמרה מתרחשת שוב בשני הקמ' שבין 6-8 בתוך הטיפוס. לאחר 2 קמ' 'רכים' יותר (ואפילו מספר מדרונות קצרצרים) בין קמ' 10-12, יתקלו הרוכבים שוב במתלולים כפולי הספרות בקמ' ה-10, שיתמידו בחומרתם הטופוגרפית עד לקו.
הטיפוס זרוע רמפות לכול אורכו ויקשה למצוא בו קטעים ארוכים בעלי שיפועים קבועים. זה לא מתאים לכולם אך אולי מתאים יותר מכול לקונטאדור, בהינתן שימצא ת'רגליים. יריביו, כול שנותר להם, הוא לנסות ולהכתיב קצב מספיק גבוה בכדי שלא לאפשר לו להשתמש בשינויי הקצב המוכרים שלו, שמגיעים בדרך כלל דווקא כאשר השיפוע מתמיר. יש לצפות שפרום וסקאיי לא יחכו, ויתחילו ללחוץ כבר בטיפוס המקדים למסיים, ל- Alto de Folgueiras de Aigas. הם חייבים לעשות כול שניתן בכדי לנסות 'לרכך' את קונטאדור לפני שהוא מגיע למורדות הטיפוס האחרון.
לכאורה כול זאת עשוי היה לשרת קבוצת בריחה, אך קשה להאמין שמוביסטאר וקטיושה לא ינסו לעשות 'מעשה סקאיי' אך לא רק בשני הטיפוסים המסיימים אלא כבר מתחילת הקטע. עליהן לנסות להשיג אפקט דומה עם פרום: לרכך את רגלי הבריטי טרם שהוא פוגש את האנקארס הוא כול מה שהם יכולים לעשות.




מזג אוויר. טמפ' נעימות לרכיבה עם צפי לממטרים בחלק המסיים.

שידורים ישירים. היורוספורט עם קירבי וקלי בעמדת השידור צפויים לעבור לצפון מערב חצי האי האיברי ב- 16.00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה