יום שישי, 5 בספטמבר 2014

נאברו מנצח בפעם הרביעית בקריירה, מה צפוי בהרים הגבוהים


דניאל נאברו של קופידיס, פועלו הנאמן של קונטאדור משכבר, מנצח בקטע 13 ומקדים את דניאל מוראנו של קטיושה וקלדרמן של בלקין.
mi victoria más grande”"Navaro:
קבוצת הבריחה יוצאת לחופשי. מאבקים מרים שגררו מהירות גבוהה בחלק הראשון של המרוץ לא מנעו לבסוף מקבוצת בריחה לא קטנה לצאת אל דרכה אך לדרך הבריחה השתחררה קבוצה לא קטנה בת 0000 רוכבים בהרכב חזק מאוזן ורעב.
ואמנם אוריקה לא המתינה שהפער יצמח ללא סוף, התמקמה בחזית הדבוקה וניהלה משם מרדף עיקש אחר קבוצת הבורחים אך למצערה לא מצאה לה שותפים. הפער אמנם לא הרקיע ונשאר יציב לאורך הזמן, אך כאשר הופיע העזרה המצופה ~ 25 קמ' מהקו הוא החל לרדת ו-18 קמ' מהקו נשארה בידי הבורחים בסך הכול דקה אחת. 10 קמ' מהקו כבר לא היו בידי הבורחים לא יותר מ- 30 שנ' וגורלה נחרץ.
משחק חדש. בחזית הופיעו אז קבוצות שלהן הסיטואציה החדשה (הפער שצומצם) קסמה, ואף שלל קבוצות מתחרי הדירוג הכללי (וקבוצותיהם) שדאגו להיות לא מאוד רחוק מהחוד, ו7.5 קמ' מהקו הבריחה אכן נתפסה וסיימה את תפקידה.
קונטאדור, בדיוק כפי שעשה בימים הקודמים, העביר את קבוצתו לחזית 6 קמ' מהקו, והיא דאגה להגביר עוד את הקצב בניסיון למנוע התקפות מצד מתחרים לא רצויים.
ברמבילה של אומגה התקיף ראשון עם התחלת הטיפוס המסיים אך נתפס לא הרבה אחרי כן על ידי נאברו שהיה נראה מחוייב והחל להתרחק ללא תגובה מהחוד. דן מרטין קפץ אחריו ואז גם פרום, 1.6 קמ' מהקו, דבר שאליו כבר נאלצה הדבוקה להגיב והשניים נתפסו, אך נאברו כבר היה רחוק במעלה צלע ההר, בעל און הוא לחץ ולחץ ועבר ראשון את הקו.

  הדירוג הכללי ללא שינויים לאחר קטע 13.


K. De Kort
קטע 14, יום שבת 6.9, 200.8 קמ', Santander / La Camperona. Valle de Sabero
ההרים מופיעים בצרורות. קטע סיום פסגה ראשון מתוך שלושת קטעים דומים בסוף השבוע השני של הוואלטה מציג בסיומו בפעם הראשונה במרוץ הספרדי את ה'קמפרונה', טיפוס בעל חלק מסיים ברוטאלי במיוחד שאמנם על פי מספריו עשוי לגרור זעזועים אך לעיתים קטעי הרים בעלי שיפועים מסוג זה שהקמפרונה מציע מתגלה שאינם משרתים את המטרה שאותה ביקשו להשיג ודווקא מונעים כול אפשרות למי מהמתחרים להרוויח רווחים מהותיים.
תסריט שבו יופיעו הבכירים בחוד אך ינסו לשמור אחד על גלגלי האחר עד לקו אמנם אינו מופרך קל ועיקר, אך הם עשויים למצוא את מה שהוא מנהג חברתי ידוע - תמיד יש מישהו שבוחר להפריע ולקלקל.
הקטע מציג שלושה טיפוסים, אחד מוקדם בקטגוריה השנייה (פסגתו בקמ' ה-77.5) ועוד שני טיפוסים בקטגוריה ראשונה. הראשון ארוך יותר (20.9 קמ' ב- 5.8%), אך מרוחק (60 קמ') מהתחלת הטיפוס המסיים, והשני. הטיפוס המסיים, ה'קמפרונה' אמנם לא מאוד ארוך (8 קמ'), מסתבך רק בחלקו השני, לאחר ~ 4 קמ', עת הרוכבים יתקלו במספר רמפות קשות בנות אחוזים טיפוס קשים (15%, 19.5%, 14%).



מזג אוויר. מאוד נעים לרכיבה בקסטיליה ולאון.


שידורים ישירים. הפעם מוקדם יותר. היורו ספורט מקדימה ועוברת הפעם לספרד כבר ב- 16.00 והטיפוס לקמפרונה צפוי להתחיל לא לפני 18.00 אך מומלץ להצטרף לשידור קצת מוקדם יותר כפי שקצב התקדמות הדבוקה עלול להתברר שהוא מהיר מהצפוי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה