יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

ארו מנצח ופרום מצמצם. מה צפוי בקטע 19


פביו ארו מנצח בפעם השנייה השנה בוואלטה ומקדים את כריס פרום ואלחנדרו וולורדה.



שוב מאוחר. קבוצת הבריחה יצאה לדרך מאוחר (62 קמ'), לאחר ניסיונות רבים שכולם נענו בסירוב מצד הדבוקה, כשהמהירות מרקיעה וחוצה את רף ה- 50 קמש בחלק הראשון של הקטע. השלושה שהורשו לצאת לבסוף ( Johan LE BON  Luis León SÁNCHEZ Hubert DUPONT ) צברו מהר מאוד זמן (4 דק'), אך כפי הצפוי לא הורשו ביותר מדי, ומיד אחר-כך דאגה מוביסטאר שעברה לחזית למשכו מטה, והוא הלך וירד אט אט, בקצב שנשלט היטב, וכשנכנסו הבורחים ל- Pontevedra  ~ 40 קמ' מהקו, נשארו בידיהם ~ 2 דק, כשבחזית מסתדרות קבוצות בכירי דירוג כללי שדואגות להזרקת קצב נוספת, וכשהחלו הרוכבים לטפס בפעם הראשונה ל- Alto Monte Castrove, 29 קמ' מהקו, נשארו בידם ~ 30 שנ' בלבד.
סקאיי עברה לחזית אך לא הגבירה מדי את הקצב, והעדיפה כמו כול השאר להמתין, והפער של ל.ל. סאנצ'אס שבחר להתקיף את שני חבריו האחרים לבריחה הצטמצם אך במקצת (18 שנ') עת חצה את הפסגה והחל לרדת בצד השני.
כול זאת לא מנע סלקציה, ובחזית הדבוקה בראשות סקאיי נותרו בשלב זה ~ 50 רוכבים בלבד שהתגלגלו במדרון לוכדים את אחרון הבורחים סנצ'אס 19 קמ' מהקו.
פרום עוד הספיק לקפוץ ולהקדים בקו מאוץ הביניים שלושה רוכבים של מוביסטאר שנשלחו בכדי למנוע בדיוק זאת, ומיד לאחר מכן החל חוד המרוץ לטפס שוב את ה- Alto Monte Castrove בדרכו לעבר הקו.
רודריגז קפץ ראשון אך זכה לתגובה מהירה מצד קונטאדור ווולורדה, כשפרום וכול הבכירים האחרים לא רחוקים מאחור, ממתינים; בחזית נותרו בשלב זה ~ 20 רוכבים כשברגיל מנסה מזלו וקופץ מספר פעמים לפנים אך נבלם פעם אחר פעם; ג'רום קופל של קופידיס התקיף 4.7 קמ' מהקו והצליח לנתק מגע בחזית, כשהיתר בוחרים להמשיך ולחכות; ארו שבחר להגביר קצב עזב את חוד 'מה שנשאר' והורשה לעזוב, עבר את קופל והחל מתרחק, אך לא הרבה אחר כך קפץ שוב רודריגז, שאליו נצמדים מיד וולורדה פרום וקונטאדור, ואז בחר פרום להתקיף והחל מצמצם במהירות לארו כששלושת האחרים בוחרים באופן מפתיע להמתין; 15 שנ' לפרום וארו 1.9 קמ' מהקו; השלושה לא הצליחו לסגור את הפער מהשניים וארו מצליח לבסוף לגבור במאוץ המסיים על פרום חוצה ראשון ומנצח בפעם השנייה השנה בוואלטה.
פרום מדלג עקב התוצאות בסיום ועובר את וולורדה והוא ממוקם עתה במקום השני בדירוג הכללי.


מפסידים ומרוויחים
וולורדה אמנם מפסיד לפרום את המקום השני, אך קונטאדור מפסיד 20 שנ' בדירוג הכללי, וזה הרבה. הבריטי מצליח לקזז 20 שנ' על ידי שהוא מקדים את  קונטאדור ב- 12 שנ' על הקו ושעליהן הוא מוסיף עוד 2 שנ' בונוס ממאוץ הביניים המקדים ועוד 6 שנ' בונוס ממקומו השני בסיום.
אז למה לא הגיב קונטאדור? ולמה לא הגיבו שני הספרדים האחרים, וולורדה ורודריגז, להתקפתו של פרום (וארו)? כנראה מהסיבה הפרוזאית שפשוט לא היה להם כוח, קשה לחשוב על סיבה אחרת.
קונטאדור מהמר. קונטאדור אמר לאחר הקטע שהוא ציפה משני האחרים לעשות את העבודה, אך זה היה הימור. I thought I’d go with Alejandro because he was defending his second place overall. I thought he had more responsibility [to work] than me. כול זאת נכון, וזה עושה הגיון (הרי וולורדה היה צריך את הזמן יותר מקונטאדור הואיל והוא זה שמתחרה נגד הבריטי על המקום השני), אך לא מאוד מתאים לקונטאדור. זו לא הייתה מעולם דרכו של קונטאדור להוריד אחריות מעצמו ולהשאיר ת'עבודה לאחרים, ואם הוא ישאיר עבודה מלוכלכת מסוג זה לשני בני ארצו הוא יאבד את הוואלטה - או ביום שבת או ביום ראשון. 
פרום הולך ומתחזק, עכשיו אין כבר כול ספק, וההפסד של קונטאדור בקטע 18 מעניק לו יתרון מוראלי, לא רק זמני, וזה עשוי להיות גורם לא פחות חשוב בימים הקרובים. פרום נראה טוב ונשמע מחוזק לא פחות, ואמירותיו מהשבוע האחרון, 'אמירות פרוטוקול', על כך שלא איבד את אמונתו ולא הרים ידיים, נשמעות עתה רציניות וגם ריאליות. נכון, פרום, מפאת מצוק הפציעה והזמנים, ושלא כהרגלו, לא הגיע לוואלטה בשיא כושרו, אך הוא מוצא שזה אפשרי גם בעבורו להתחיל סיבוב ארצות ארוך לא בכושר המלא, ולהסתמך על כך שהכושר המלא יושג עם התקדמותו, לתוך השבוע השלישי, מתי שבאמת חשוב.
לקונטאדור נשארו בסך הכול 1.19 דק' בקופה, וזה נראה פתאום פער שברירי. עליו לקחת בחשבון שהוא יפסיד לבריטי ביום ראשון זמן, אולי 15-20 שנ' (אולי אפילו יותר), ולפי כך, ובהינתן שהוא יצליח לשמור שלא לאבד שוב זמן בקטע הבא, קטע 19, הוא יהיה חייב שלא לאפשר לבריטי יותר מ~ דקה בטיפוס ל - Poerto de Ancares ביום שבת. המרוץ עדיין פתוח. 


קטע 19, יום שישי 12.9, 180.5 קמ', Salvaterra do Miño / Cangas do Morrazo
קטע מעבר אחרון בוואלטה לפני ימי ההכרעה שבת ראשון הוא הזדמנות אחרונה לכול מי מהרוכבים שאינו מטפס הרים ו/או מתמודד דירוג כללי להשיג משהו, אך ספק אם עכשיו תרשה זאת סקאיי ולא תבחר, לאחר כול שנראה בקטע הקודם, להמשיך, תוך שהיא מכתיבה קצב התקדמות מהיר, להפעיל לחץ מתוך ניסיון להביא את יריביו של פרום, קונטאדור בראשם, לימי ההכרעה עם הלשון בחוץ.
מלכודות. רוח דרומית עשויה להקשות על התקדמות הדבוקה, במיוחד בחלק השני של הקטע, ב ~ 80 הקמ' האחרונים, עת הרוכבים יפגשו שוב את קו חוף האוקיינוס. רוב התנועה בחלק זה מתנהלת אמנם באזורים מיושבים אך החלק המסיים - הטיפוס האחרון של היום, הירידה העוקבת וכול הדרך הנותרת עד לקו הסיום, יחשוף את הרוכבים לרוח שצפויה לנשוב מהחזית, וזאת בנוסף לכביש רטוב עלולה לשבש תכניותיהם של חלק מהרוכבים.
המארגנים משנים את תוואי הדרך ומקצצים את אורכו של הטיפוס האחרון. הטיפוס האחרון בקטגוריה שנייה ~ 15 קמ' מהקו הוא בן 6.5 קמ' ו~ 4.5 קמ' בשיפוע ממוצע של 8.4%  ~6%, אך בכדי להגיע עד לקו יהיה על המעוניינים להרוויח כאן זמן לרדת מהר בצד השני – ירידה טכנית ומהירה – ואז לדלג מעל עוד גבשושון טופוגראפי, 5 קמ' מהקו - טיפוס של ~ 2.5 קמ' בשיפוע ממוצע של ~ 4%, ואולי הצירוף של שני מכשולים אלה יהיה פיתוי מספיק לפרום בכדי לנסות שוב לתקוף בניסיון לצמצם עוד קצת את פיגורו בדירוג הכללי מקונטאדור - אולי עוד יום בשביל המאיצים?




מזג אוויר. טמפ' נעימות לרכיבה עם צפי לממטרים



שידורים ישירים. יורוספורט משדרת החל משעה 17.30

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה