יום שלישי, 2 בספטמבר 2014

מרטין מנצח וקונטאדור עולה לאדום. מה צפוי בקטע 11. כיווני אופניים


טוני מרטין מנצח בנגד שעון של קטע 10 ומקדים את קנצ'לארה ואוראן.

(קנצ'לארה נדחק מהמקום השני לשלישי עקב עונש הפחתה של 7 שנ' (דרפטינג))  

קונטאדור עולה לאדום. אומגה פארמה מעלה לדוכן המנצחים של קטע 10 שני רוכבים, טוני מרטין כמנצח הקטע ואוראן ריגוברטו שלישי. ואם מרטין, כדרכו, עתה גם בוואלטה, עשה כבר את שלו עם ניצחון קטע וסיפק את הסחורה לקבוצה, הרי שעתה זה זמנו של אוראן, והקולומביאני, לאחר שמספק מצידו את מה שהיה צריך בנגד השעון יוכל עתה לקבל את הגרר הגרמני הגדול, כמו גם את יתר חברי הקבוצה, כעוזרים נאמנים, וזה חשוב; כי אוראן הצנוע, אוהב החיים, הבדחן, בהחלט יכול לסיים את הוואלטה על הדוכן.
קונטאדור כמו קונטאדור מספק ת'סחורה, ועתה, לאחר שקווינטאנה יוצא בעקבות תאונתו מסיפור המאבק על הניצחון, הוא המועמד המוביל לנצח בוואלטה. קונטאדור ייהנה משלב זה מפריבילגיית הרכיבה ההגנתית, שעל אף שהיא נוגדת את אופיו ההתקפי הרי שיוכל מעתה לנצלה ולשמור לעצמו את הזכות להחליט מתי להתקיף ומתי לרכוב הגנתי, אך מה זה משנה – קונטאדור יודע הכול.  



דרך חתחתים. קנצ'לארה כנראה ידע על מה הוא מדבר כאשר התראיין לאחר סיום חלקו בקטע 10 ואמר ש'מעניין יהיה לראות איך יסתדרו אנשי דירוג כללי' עם חתחתיי הדרך; ואמנם תאונתו של קוויטאנה נבעה מטעות, כפי הנראה חוסר ריכוז רגעי, ולא הייתה כלל תוצאה ישירה של אותם חתחתים, אך עם כול זאת קשה שלא לתהות על מה בדיוק חשבו המארגנים כשבחרו בתוואי יפיפה ומלא חתחתים זה (אולי 'חבילת ההטבות הכספיות' שהציע האזור היה מסוג זה קשה לסרב להן). אמנם כול הרוכבים התמודדו בדיוק עם אותו התוואי וכמו תמיד 'הטובים מנצחים', אך מלבד יופיו (ויופי הארץ) לא היה בו מספיק בכדי להביא יתרונותיהם של מומחי נגד שעון לידי ביטוי, ואולי זו בדיוק הייתה כוונתם של המארגנים – לא לאפשר לפערי זמנים גדולים להיפתח בעקבותיו, אך גם בה לא עמדו (על משמעות פערי הזמנים בהמשך).



אישור. אם נזקקנו לאישור ביחס לכושר שבו הגיע פרום לוואלטה, כול זאת למרות דבריו של בריילספורד לפני ימים מספר ביחס לכושרו הנוכחי של הבריטי/קנייתי ולאפשרות שיוכל להתמודד על הניצחון, הרי שקיבלנו אותו בקטע 10 - פרום הגיע ללא רגליים.
אוראן. אוראן הופך למומחה נגד שעון, אין כבר כול ספק. הקולומביאני הפנים כהלכה את התובנה שיכולת גבוהה בנגד שעון היא מרכיב הכרחי לכול בעל יומרות דירוג כללי במרוצי קטעים, והיא תשרת אותו הרבה יותר מאשר שיפור שיצליח להשיג בנגד שיפוע, שבו כפי שידוע לאוראן מומחיות טבעית כבר מגיל צעיר. אוראן, גם בעזרת החיזוק המוראלי בעקבות ההצגה בקטע 10, נראה שהוא בדרך לדוכן.  

טבלה מלאה

מרוויחים ומפסידים
פרום וקווינטאנה הם המפסידים הגדולים של קטע 10. פרום עדיין לא מחוץ לתמונת המאבק לדוכן, אך הפער בינו לבין קונטאדור ספק אם יאפשר לו להילחם על ניצחון במרוץ. מה לעשות אך לפי מה שראינו ממנו עד כה, גם בהרים וגם בקטע 10 נגד השעון, אין לו לבריטי את זה ברגליים הפעם. קווינטאנה עוד ילמד שאסור לאבד זמן, ואת הראש, במקצים נגד שעון בסיבובי הארצות הארוכים. הקולומביאני איבד סיכוי להיאבק על הניצחון במרוץ הספרדי וחבל, אך הוא מספיק צעיר ונדמה שאף בעל אינטליגנציית רוכבים/ספורטאים גבוהה מה שיאפשר לו ליישם את הלקחים.
אנאקונה מפתיע (לפי הצהרותיו לאחר קטע 9 לאו דווקא את עצמו) ומצליח (שלא כמו בן ארצו שאבס שמגיע באיחור רב - מקום 156 בפיגור של 5.45 ממרטין) לשמור על מקומו הרביעי בתחרות והוא בהחלט בתמונת המאבק למקום גבוה בעשירייה הראשונה.
"I've just done my best time trial since I turned pro"
 כפי שראינו אנאקונה יודע לטפס, ואם רק ישתמש ביכולותיו בשום שכל, יחלק כוחותיו במעלה ההר וישמור רק על מי שצריך ולא יתפתה לקפוץ אחרי מי שלא הוא גם יגיע ויצליח כך לבסס את מעמדו כבכיר רוכבי הקטעים של לאמפרה לשנים הקרובות (מה שיהיה בעוכריו של הורנר שעשוי לקבל עקב זאת שחרור).
וולורדה עדיין לא נס לחו. וולורדה התוואי התאים לו – אותה דרך מתפתלת שכללה גם מספר טיפוסים, מספיק קצרים ומספיק תלולים, בהחלט אפשרה לבן מורסיה להביא את יכולתו הטכנית הגבוהה, כמו את יכולת הטיפוס, לידי ביטוי. מיקומו בטבלה וביצועיו במרוץ עד כה, בנוסף להרחקתו מהמאבק של קווינטאנה, ישרתו את מטרותיו כיוון שיביאו לידי כך שהקבוצה תשנע את כול כוחותיה לעזרתו (קווינטאנה צפוי לקבל כרטיס חופשי, מה שיעשה למרוץ רק טוב!).
סמי סאנצ'ס גם הוא לא נס לחו. כשהיה נדמה שזו שירת הברבור של סנצ'אס הוא מצליח לחזור לתמונת המאבק לעשירייה ראשונה. קשה עדיין לדעת אם סאנצ'ס הישן והטוב יכול לחזור ולהופיע ביכולות המוכרות מעברו, אך מבט כלפי המדורגים מתחתיו בטבלה בהחלט מאפשר לסאנצ'אס ול-BMC לקוות לטוב.
קלדרמן וברגיל. יש להפריד בין ההולנדי והצרפתי – האחד עם תוצאות מוכחות (קלדרמן - שביעי בג'ירו ורביעי בדופינה השנה) וכפי הנראה לא הגיע מוכן ויצטרך לבדוק מה קרה, הרי ביחס לברגיל, מלבד היתרון, על דרך הסתירה, שמעניק דירוגו כעת, שיאפשר לו (וגם לקלדרמן) לצאת לדרך הבריחה בקלות, הרי שבכול הקשור בעתידו כמתמודד דירוג כללי לגיטימי הוא עדיין צריך לעבוד. אמנם קשה לדעת איך השפיעה על הצרפתי אותה פגישה עם האספלט בסיומו של קטע 8, אך יכולתו של ברגיל בנגד שעון אינה מיתרונותיו הגדולים, והוא יהיה חייב לשפרה אם חפץ הוא בחיים כמתמודד דירוג כללי לגיטימי.
פוריטו. לא במרוויחים ולא במפסידים, כמו תמיד, מה שהפרשנים מציינים כמקצה טוב של הקטלוני בנגד שעון בסופו של יום בעוכריו (נאלץ להחליף אופניו קרוב לפסגה בעקבות תקר), ופעם נוספת ימנע ממנו כול אפשרות ריאלית להיאבק על הניצחון. 
מרטין דן. עוד מקצה אומלל לאירי (מסיים במקום ה-40, 2.48 דק' אחרי מרטין), והוא מחוץ לתמונת המאבק הגבוה (מדורג עתה 13, 3.48 אחרי קונטאדור). מרטין גם הוא זוכה מתוך כך באישור יציאה לקבוצות בריחה.
מה צפוי בשבוע 2


קטע 11, יום רביעי 3.9, 153.4 קמ', Pamplona / Santuario de San Miguel de Aralar
השבוע השני מזמן לא פחות מארבעה קטעי סיום פסגה, אחד בודד, הקטע שלפתחנו, שלאחריו שני קטעי מעבר, ואז שלושה ברצף (שבת ראשון שני).
הפורמט חוזר על עצמו – קטגוריה משנית, הפעם שלישית, מקדימה, וטיפוס בקטגוריה ראשונה לסיום. הקטע קצר יחסית אך זה לא אומר הרבה כפי שמערך הכוחות בדבוקה צפוי להשתנות. טינקוף צפויה לקחת על עצמה מעתה את מלאכת השליטה והיא עשויה לקבל עזרה גם ממוביסטאר וגם מאומגה שלהם עתה אינטרסים משותפים. מצב עניינים שכזה יקל על טינקוף לשלוט באירועים - גם ביחס לשחרור קבוצות הבריחה ומתוך זאת בשימור אנרגיה להמשך הדרך. קונטאדור אינו נזקק לעזרה גדולה בהר ויכול להסתדר לבד, וכול שנשאר לקבוצה הדנית לבצע הוא להעבירו בשלום במישור, ולכך יש לה כלים מספקים וגם מעתה שותפים.
הטיפוס המסיים ארוך מאוד, 10 קמ', וזרוע רמפות בשיפועים מגוונים, ואין לצפות בעקבות התוצאות של הקטע נגד שעון למשהו אחר מלבד התקפות בלתי פוסקות מבעלי יומרות שעתה כבר אין להם מה להפסיד.

מזג אוויר. שוב חם בדרכים.


שידורים חיים. היורו ספורט משדרת כרגיל משעה 17.00

כיוונים שונים של בעלי specialized



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה