יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

ארו מקדים את יתר הבכירים בקטע 11. מה צפוי בלה ריוחה.


מלחמות שליטה בחלק הפותח של קטע 11 הביאו עימם בשורה עצובה למספר רוכבים, ביניהם היה גם נרו קווינטאנה שנאלץ לפרוש מהמרוץ לאחר שנפצע בתאונה בקמ' ה- 20 של הקטע. התאונה גרמה אף לפרישתם של שלושה רוכבים נוספים - פינו של FDJ, מורביטו של BMC, ומקסים בואה של AG2R. (קווינטאנה סובל משבר בעצם השכם).


Contador: "A lot of the people who have really built their season around Grand Tours this year have ended up crashing out.
"Joaquim Rodriguez (Katusha) in the Giro, me and [Chris] Froome (Sky) in the Tour, now Nairo here. He'd have been a complicated rival for me, so it's a pity, it's bad for the sport". 
מהירות מסחררת. מלחמות לשליטה בזהות הבורחים המשיכו לאורך מרחק וזמן רב, ורק לאחר נסיונות מרובים (לאחד מהם הצטרף אפילו בעל החולצה האדומה קונטאדור, אולי כנסיון לשדר לאחרים שמוטב שלא ישחקו עם מזלם יותר מדי), הואילה לבסוף בטובה הדבוקה לאפשר לארבעה רוכבים (Elia Favilli (Lampre-Merida), Johan Le Bon (FDJ.fr), Pim Ligthart (Lotto-Belisol), Vasil Kiryienka (Sky) להשתחרר והם הלכו ופתחו מהר פער שצמח עד ל~ 5 דק אך לא הורשו ביותר. הדבוקה עברה בשעה הראשונה 50 קמ'!.
קטיושה הופיעה בשלב מוקדם בחזית, מה שאמר שפוריטו מרגיש מצוין, והפער של הבורחים, שמתוך חבורתם קריינקה החליט לעשות מעשה ועזב את חבריו לבריחה, מנסה לבדו להצמיח מרווח בטחון לפני הכניסה לטיפוס המסיים, אך נתפס מיד בתחילתו.
במעלה הטיפוס המסיים. סקאיי שולחת את דייגנאן קדימה לחזית והוא מכתיב קצב גבוה לא הרבה אחרי הכניסה לטיפוס. תהליך הסלקציה התחיל ובחזית מתבודדים ~ 20 רוכבים. ברגיל קופץ קדימה 5.8 קמ' מהקו וחסינק מצטרף אליו כאשר מוביסטר, עם איזיגרה בחזית מה-שנשאר-מהדבוקה, דואגת לפער מהשניים שלא יצמח. חסינק קופץ ומשאיר את ברגיל מאחור והפער מצליח להיפתח קצת (4.3 קמ' לסיום 17 שנ' לחסינק). נסיונות של נאבארו ודן מרטין לא עולים יפה וארו עושה מעשה ומתקיף באלימות קרוב לשער הלהבות האדום והולך ונעלם במעלה החלק המסיים של הטיפוס, מצליח לעבור לבסוף ראשון את הקו ולנצח. מאחור, 250 מ' מהקו, מתקיף קונטאדור, ומלֻווה בוולורדה פוריטו ופרום הם עוברים את הקו כשאוראן חוצה 5 שנ' אחריהם.




מרוויחים ומפסידים
פרום בעל הרצון וכוח הסבל מצליח שוב לשמור שלא לאבד עולמו, כול זאת על אף שהיה נדמה לפרקים במעלה הטיפוס שזמנו הגיע (האם לא טעה קונטאדור כשלא התקיף את פרום עתה כאשר היה פגיע? פרום עדיין לא מאוד רחוק בדירוג וקונטאדור צריך לקחת בחשבון שפרום עלול להראות שונה לגמרי בשבוע השלישי, ואפילו ביום שבת ראשון שני הקרובים). אוראן אמנם התקשה להגיב על הקפיצה האחרונה של קונטאדור&co אך מפסיד בסך הכול לחבורה 6 שנ' והוא 'שם'. גם סנצ'אס ומרטין (מאבדים לחבורה 9 שנ'), גם נבארו, שנראה מצוין במעלה ההר (מאבד 10 שנ'), וגם חסינק (מאבד 15 שנ') נראה שיהיו שייכים לסלקציות בסוף השבוע.
מאחור אפשר למצוא גם את ברגיל, שעל אף שניסה (קפץ ביחד עם חסינק) פיגר בסיום ב- 49 שנ' אחרי המנצח, גם את אנאקונה, שכנראה משלם את מחיר ההשקעה בנגד השעון בקטע הקודם, נושר ממקום 4 ל- 8 לאחר שמפגר ב- 1.14 דק' אחרי ארו, ואף שוב את קלדרמן (1.35 דק') ואת שאבס (2.11 דק').

Contador: "I didn't see him so much, but he's clearly not the Chris Froome of this year's Dauphine or last year's Tour de France."

טבלה מלאה

קטע 12, יום חמישי 4.9, 166.4 קמ', Logroño / Logroño
יום המאיץ. על ספו של החבל הבאסקי – לוגרוניו, בירת מחוז לה ריוחה. שלוש הקפות מסביב לעיר, 166.4 קמ'. למאיצים ייעדו המארגנים 5 קטעים בסך הכול וכך נשארו להם עוד שלושה (כולל הקטע היומי). הקטע מישורי לגמרי, ואם כי הסיום לא פטור מסיבוכים בדמות 5קרוסלות תנועה ועוד 3 פניות °90, עדיין קשה יהיה להימנע מלהאמין שהמאיצים יהיו שם בזמן.






מזג אוויר. חם גם בלוגרוניו


שידורים ישירים. יורוספורט שומרת עדיין על השעה הקבועה (17.00)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה