יום שני, 8 בספטמבר 2014

קונטאדור מנחית מכה ומנצח בפראפונה. איך זה התפתח, שלב אחר שלב



אלברטו קונטאדור מנצח בפראפונה ומקדים את כריס פרום ואת אלסנדרו די מרקי.


קבוצת בריחה גדולה (Rohan Dennis (BMC), Philippe Gilbert (BMC), Sander Armee (Lotto-Belisol), Laurens ten Dam (Belkin), Luis León Sánchez (Caja Rural-RGA Seguros), George Bennett (Cannondale), Adriano Malori (Movistar), Peter Kennaugh (Sky), Simon Clarke (Orica-GreenEdge), Damien Gaudin (Ag2r-La Mondiale), Ivan Rovny (Tinkoff-Saxo), Yaroslav Popovych (Trek) and Koldo Fernández (Garmin-Sharp) יצאה לדרך מיד עם התחלת הטיפוס הראשון של היום ל- Colladona לאחר ~ 10 קמ'. כאשר הייתה הדבוקה קרובה לעבור את הפסגה, כשהפער בין הקבוצות היה עדיין מצומצם (~ 30 שנ'), החלו פרום וולורדה וקונטאדור לרדוף אחר הבריחה, דבר שהביא מיד למתיחות בדבוקה ולמעבר מהיר של קטיושה שהצליחה לתפוס את השלושה ואפשרה לדברים להירגע במקצת, אך הדבר התברר כחרב פיפיות בעבור הבריחה כאשר קטיושה עברה קדימה ולא הרפתה, מכתיבה קצב גבוה מהחזית ולא מאפשרת לבריחה להמשיך ולפתוח פער זמנים.
כבר עם תחילת הטיפוס השני של היום בקטגוריה שנייה ל- Alto del Cordal החל אוראן לחזור לאחור והיה נדמה שהוא נקלע לאותו 'יום חסר'.
קרוב לפסגת הטיפוס השלישי של היום ל- Alto de la Cobertoria הפער של הבריחה הצטמצם ל- 3.45 דק' ואוראן מצליח במאמצים לצמצם את הפער לאחר שהגיע כבר ל ~ דקה ל-38 שנ', כשקנצ'לארה נראה עוזב את הדבוקה ומכתיב קצב גבוה במעלה ההר. האם השוויצרי נותן עבודה ומתאמן למקצה הכביש בפונופראדה עוד שלושה שבועות או שהוא מגלגל קצת ת'רגליים מהר לפני שהוא הולך הביתה?
4.40 לבורחים 56 קמ' מהקו (קנצ'לארה מרוחק מהבורחים ~ בסך הכול 1.30 דק'). עדיין נשארו לרוכבים לטפס שני טיפוסים בקטגוריה ראשונה ובשלב זה היה נדמה שלא יהיה זה היום של הבורחים.
עדיין 4.18 דק לבורחים (ו- 1.18 דק' לקנצ'לארה) 46 קמ' מהקו, והבורחים קרובים לתחילת הטיפוס ל- Puerto de San Lorenzo

נדבק? קנצ'לארה מקבל אספקה

סקאיי מעבירה פועלים לחזית ודואגת להזריק קצב כשהבורחים נכנסים למרגלות הטיפוס הלפני אחרון של היום בסאן לורנצו. 41 קמ' מהקו לבורחים פתאום אין כמעט כלום ביד – 2.51 דק' (קנצ'לארה נבלע בחזרה בתוך הדבוקה).
ברמבילה של אומגה נראה בשלב זה מחליף מהלומות - ממש מהלומות! - עם רובני של טינקוף, כנראה על רקע סירובו של רובני לתת עבודה
.






לברמבילה נמאס ללכת מכות והוא מצטרף לדי מרקי והם מגבירים קצב בחזית הבורחים. 2.43 לבורחים 38 קמ' מהקו. כולם מטפסים את הסאן לורנצו וכול הסקאיי בחזית הדבוקה


לשמחתם של רבים מזג האוויר מאיר פנים לוואלטה בקטע 16 והכביש יבש.
2.46 דק' לדי מרקי וברמבילה 35 קמ' מהקו כשאוראן שוב נתקע בהר נראה סובל ומתחיל לחזור לאחור.


הדבוקה גם היא לאחר הבורחים מתחילה לרדת לכיוון מרגלות הטיפוס האחרון. הקצב שהכתיבה סקאיי בחזית גרם לקריעת חלקים מהדבוקה שפרוסים בטור ארוך מאחור.


2.57 דק' לשלושת הבורחים (די מרקי, ווט פולס, וברמבילה) 23 קמ' מהקו.


בהרי אסטוריאס שם רדף חוד הדבוקה אחרי שלושה בורחים


הקומיסר מרחיק את בראמילה מהמרוץ



 וגם רובני מורחק


אך נראה שהוא ממשיך לעזור לקונטאדור לעלות בהר, ורק לאחר שחולפות מספר דקות גם הוא מאט ועוצר בצד.
1.15 דק' לשני הבורחים הנותרים 12.5 קמ מהקו. סקאיי ממשיכה לעבוד כל העת בחזית.


די מרקי מתקיף את פולס ומתחיל לעשות דרכו לבד במעלה הפראפונה. 59 שנ' לאיטלקי 10.9 קמ' מהקו עולה ל- 1.30 דק' 9.7 קמ' מהקו. הדבוקה עדיין לא שיחררה את הנצרה ונראה שכולם מחכים לחמשת הקמ' האחרונים.
טינקוף מוצא לנכון להגיב פעם נוספת על סיפור קרב האגרוף


די מרקי עדיין מחזיק 1.33 דק' 5.6 קמ' מהקו (!). די מרקי עובר את שער ה- 5 קמ' לסיום כשהפער מתחיל לרדת (1.18) כשמיקל נייבה עובר לחזית ומזריק קצב נוסף שגורר בידוד נוסף של הבכירים בחזית. 1 דקה לדי מרקי 1.2 קמ' מהקו. בחזית 'מה- שנשאר- מהדבוקה' 11 רוכבים.
פרום מתקיף באלימות 4.3 קמ' מהקו ורק קונטאדור מצליח להיצמד. די מרקי נותר רק עם 35 שנ' ביד 3.8 מהקו. ארו מצליח לדלג לקבוצה השנייה של וולורדה ופוריטו אך פרום וקונטאדור ממשיכים להכתיב קצב גבוה ומתרחקים ( 26 שנ'). וולורדה מזריק קצב וארו שוב נתקע וחוזר לאחור.
פרום וקונטאדור תופסים את די מרקי 3.2 קמ' מהקו קונטאדור נשאר כל העת צמוד לגלגל האחורי של הבריטי ולא מוכן לקחת הובלה כשהשניים עוברים את שער ה- 2 קמ' (40 שנ' לשניים מהקבוצה השנייה).



קונטאדור קופץ על פרום ונעלם במעלה ההר כשהבריטי לא מצליח להגיב וקונטאדור חוצה את הקו ראשון. וואוו!
פרום מסיים שני 14 שנ' מקונטאדור ושלישי חוצה די מרקי (!) ולוקח את זמני הבונוס האחרונים מוולורדה.
   
וולורדה עדיין שומר על המקום אבל לא נשאר שם הרבה


מרוויחים, מפסידים
קונטאדור מבסס את מעמדו כמוביל התחרות ובכושר הנוכחי קשה לקרות אותו מאבד את החולצה עד לסיום בקומפוסטלה.



פרום שערב הקטע עדיין החזיק באותו זמן כמו פוריטו אך דורג רביעי, הופך עתה איש דוכן - נראה גם שימי שבת/ראשון יספיקו לו בכדי להתמקם לימינו של קונטאדור ולא לשמאלו בסיום. פרום היה כפי הנראה צריך את הימים בכדי להכניס חיוניות לרגליו, והיא עמדה לו בדיוק ברגע הנכון, בקטע המלכה של המרוץ. פרום התקיף באלימות מרחוק (4.3 קמ' מהקו) לאחר שקבוצתו עשתה את עבודת הריכוך המפורסמת שלה, אך הפעם הבריטי מוצא ת'רגליים ובשונה מהימים הקודמים חותר ואף מצליח לנתק מגע לכיוון החזית ולא נהולך אחורה ורק קונטאדור מצליח לעמוד בקצב שמכתיב הבריטי. קונטאדור הוא אגוז קשה, וקשה עתה לדעת באיזה כושר הגיע כול אחד מהם לוואלטה לאחר הפציעות בסיבוב הצרפתי (כנראה שגם להם לא היה מושג ברור), אך קונטאדור היה זה שמצא את הרגליים מהר יותר מהבריטי ונראה שזה מספיק הפעם בכדי לנצח בסיבוב הספרדי.
וולורדה ופוריטו. מה לעשות - השניים הם The best of the rest. בסיטואציה הנוכחית הקרב המעניין שנשאר במרוץ הוא על מקום הדוכן האחרון, השלישי, והוא יהיה ביניהם.
ארו הגיע הפעם שישי, בפיגור של 1.06 מקונטאדור, אך לא רחוק מפוריטו (7 שנ') וגם לא מוולורדה (11 שנ'). האיטלקי שוב הפגין שהוא הולך ומתקדם ויכול לטפס בהר כמעט כמו כול אחר אחר. ארו צעיר מאוד ועדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל, אך אין ספק שילמד בשנים הקרובות איך לנצל יתרונותיו ויותר מכך איך בדיוק אפשר לרכב הגנתי כשצריך בכדי לא לאבד זמן ברגעים המכריעים.
די מרקי. כשכולם חיכו לראות באיזה פער זמנים יגיע וולורדה לאחר פרום הופיע פתאום הג'ינג'י ולקח את קופת הבונוס שנותרה. די מרקי מפתיע כבר מהג'ירו בתחילת העונה והוא הולך ומצטייר ככוח חשוב ביותר בשכבת ההגנה בהרים של ואן גארדרן בשנה הבאה ב - BMC
אוראן אוראן ריגוברטו. עצוב בשביל אוראן. הקולומביאני סבל בימים האחרונים מברונכיטיס ומצבו הלך והחמיר. לפי דווידה בראמטי, ה-DS של אומגה, אוראן לא הצליח לישון כהלכה בלילה ופשוט נתקע ב'יום חסר'.  "No ha dormido bien la última noche. Lleva tres o cuatro días con un problema de bronquios; los dos últimos días han sido muy duros y hoy es una mala jornada" . אוראן מאבד את מיקומו בעשירייה הראשונה לאחר שלמרות הסבל הגדול הצליח בסוף לסיים אך בפער זמנים גדול של 15.46 מהמנצח קונטאדור והוא נושר מהמקום השישי ל- 16. אם יצליח להחזיק מעמד ולהרגיש יותר טוב הוא יקבל ללא ספק אישור לצאת לדרך הבריחה, ואולי אולי בעזרת בריחה מוצלחת וביצועים טובים ביום שבת הקרוב, בקטע ההרים האחרון, וביום ראשון בנגד השעון בקומפוסטלה הוא ידגדג שוב את העשירייה.
מלבד חסינק שמדלג מעל לסאנצ'ס כול יתר מדורגי העשירייה שמעל למקום החמישי מרוויחים מן הפקר אוראן מקום. קארוסו נכנס על דרך זו לעשירייה אך נאברו נושף קרוב לעורפו (14 שנ'). מהצד השני ברגיל בהחלט על הכוונת של שניהם (ברגיל מקדים את קארוסו ב- 33 שנ') – שום דבר אינו סגור בחלק זה של העשירייה.    

קונטאדור נראה טוב! רצועות הפלסטר הקינזיולוגי בצהוב ואדום, השיניים לבנות, הקסדה אדומה, המשקפיים באדום ושקוף, ואפילו הביצועים מרשימים. זו הייתה בחירה טובה של הוואלטה לבחור בצבע האדום לחולצת המוביל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה