יום שבת, 13 בספטמבר 2014

קונטאדור מנצח בקטע המלכה השני וזוכה בוואלטה


אלברטו קונטאדור מנצח בקטע 20, ומקדים את כריס פרום ואלחנדרו וולורדה.
על ידי הניצחון מבטיח למעשה קונטאדור את נצחונו במרוץ כולו, והקטע המסיים ביום ראשון יהיה לפרוטוקול בלבד.
“Estoy contentísimo, otra victoria, he ganado las dos etapas reinas, no se puede pedir más”
'מבסוט כמובן. עוד נצחון. ניצחתי את שני קטעי המלכה, אי אפשר לבקש יותר'


כדרכה בשבוע האחרון יצא לדרך גם קטע 20 בסערה, כשקבוצות רבות מנסות להשחיל רוכבים לקבוצת הבריחה היומית – מה לעשות והנה היא אוזלת, הוואלטה, ושלל קבוצות ילכו בקרוב הביתה בידיים ריקות.
שלושה (Przemyslaw NIEMIEC, Jerome COPPEL, Maxime MEDEREL) קפצו לבסוף והחלו להתרחק מהדבוקה לאחר ~ 35 קמ', נעזרים באחד הטיפוסים הבלתי מסווגים בחלק הפותח של הקטע ההררי האחרון, כשווט פולס (פולס יום שני רצוף בבריחה. מתנת פרידה לאומגה והצהרת יכולות בפני פרום והצוות החדש) גישר והצטרף בדקה האחרונה מספר קמ' מאוחר יותר וקבוצת הבריחה יצאה לדרך.
בקמ' ה- 50 לבורחים 3 דק', ופער הזמנים עולה ל- 5.30 דק' בקמ' ה- 59, 7.40 לאחר 70 קמ' ו-9.48 דק' לאחר 75 קמ'. הדבוקה בוחרת לשמור בשלב זה על האנרגיה להמשך ומשחררת לבורחים חבל.
הבורחים התחילו לטפס קטגוריה שנייה ל-Alto de Vilaesteva כשבידם 8.50 דק'.
סקאיי עוברת קדימה לחזית (אסטנה שיתפה פעולה) והפער מהבורחים החל יורד אט אט כשהגשם בוחר לבקר.
7.25 דק' לאחר 108 קמ'.
הבורחים התחילו לטפס על ל- Alto de O Lago, קטגוריה שלישית, עם 6.44 דק' ביד (הכביש שוב יבש).

48.1 קמ' מהקו לבורחים נשארו 5.09 דק'. אסטנה המשיכה להכתיב קצב מתגבר בחזית הדבוקה, כנראה בניסיון להכניס את ארו לדוכן.


סקאיי החליפה את האסטנה ועברה לחזית הדבוקה 44 קמ' מהקו. לבורחים 4.42 דק'


הבורחים החלו לטפס את הטיפוס ל- Alto de Folgueiras de Aigas  כשבידם 3.02 דק' וסקאיי עדיין בחזית, 31 קמ' לסיום.
קצב רצחני שמכתיב קריינקה של סקאיי בחזית גורר דילול חד בקבוצת חוד הדבוקה שבו מצליחים להאחז בשלב זה ~ 40 רוכבים (1.26 דק' לבורחים, 3.5 קמ' מפסגת הטיפוס).


ובינתיים:

שני הבורחים הנותרים (ניימייץ' וקופל) החלו לטפס לאנאקרס עם 26 שנ' ביד, וסקאיי מעבירה את סוויטסו קדימה לאחר שקניוק ירד ממצבת כ"א וחזר לאחור. לפרום עוד שני פועלים, נייבה ודייגנאן. בחזית 'מה שנשאר מהדבוקה' נאחזים בשלב זה ~ 20 רוכבים.


דייגנאן (איזו וואלטה נהדרת לאירי) נכנס בשלב זה לחזית (נייבה לא עמד בקצב וחזר לאחור) ומגביר קצב 9.6 קמ' מהקו (18%). בחזית  נאחזים 9 רוכבים, 9.1 קמ' מהקו.


רודריגז קפץ ראשון, 8.9 קמ' מהקו, אך וולורדה קונטאדור פרום וארו בוחרים להמשיך בקצב שלהם (18 שנ' לפוריטו 7.7 קמ' מהקו).


27 שנ' לפוריטו 6.6 קמ' מהקו. פרום מזריק עוד קצב 6.2 קמ' לסיום ווולורדה מתחיל לחזור לאחור. פרום וקונטאדור סוגרים על פוריטו ותופסים אותו 5.4 קמ' מהקו. (וולורדה בשלב זה 13 שנ' מהחבורה).
רודריגז מתחיל לחזור לאחור 4.1 קמ' מהקו ובחזית נשארים רק השניים, פרום וקונטאדור. וולורדה תופס את פוריטו לא הרבה לאחר מכן ופוסח על פניו במהירות (22 שנ' לוולורדה מהשניים בחזית 3 קמ' מהקו).  




קונטאדור ופרום עוברים את שער הלהבות האדום ופרום מנסה להזריק קצב פעם נוספת, אך קונטאדור לא עוזב את גלגלו. קונטאדור בועט ומשאיר את פרום מאחור 500 מ' מהקו, עובר ראשון ומנצח בפעם השנייה בוואלטה. פרום מסיים 15 שנ' אחריו ווולורדה לאחר 56 שנ' נוספות.


מרוויחים ומפסידים
קונטאדור בהצגת תכלית נוספת למעשה זוכה בוואלטה 2014. נכון, נשאר עוד נגד שעון קצר בקומפוסטלה, אך פער הזמנים בינו לפרום הופך אותו עניין לפרוטוקול בלבד. קונטאדור אין ספק הוא הרוכב החזק השנה במרוץ, והוא היה גדול על פרום הפעם. לא עזרו לו לפרום בקטע 20 לא הקצב הרצחני שהכתיבה קבוצתו בחלק גדול מהחלק השני של הקטע ולא השיפור הניכר בכושרו בחלק האחרון של המרוץ. פרום מפסיד לרוכב טוב ממנו.


“Going up against a rider of Froome’s quality and palmares is really motivating, He’s one of the best riders in the world and it’s always really motivating to be up against him.”



וולורדה הצליח, כדרכו, להמשיך בטיפוס האחרון בקצב המתאים לו, ולהשתמש ביכולתו להתאושש ולהאיץ בשיפועים הפחות חדים, והצליח לבסוף להדביק ולפסוח בדרך על פוריטו ולמעשה לבסס על ידי כך את מעמדו על הדוכן. הוא בהחלט ראוי לו.
רודריגז לא בכושר. פוריטו לא הצליח להתאושש מהפציעה בג'ירו בתחילת העונה, והעונה המשיכה מאז בצליעה. מעניין יהיה לראות אם רודריגז ינסה להציל משהו מהעונה באליפות העולם בפונפרדה, אך אין כול וודאות שהתוואי מתאים לו, כך שכול שיישאר לו שוב יהיה הלומברדיה (שגם שם השתנה התוואי באופן משמעותי).
מי עוד. דן מרטין מחליף מקומות עם סנצ'ס לאחר שהפסיד לו 24 שנ' בקטע 20 (החזיק בידו 7 שנ' מסנצ'ס ערב הקטע).
D. Martin: "After a week on antibiotics since my crash, sad to have my form blunted. Im very very tired. 1 day togo. Hoping to enjoy it!"


העשירייה הפותחת. ממבט על הרכב ופערי הזמנים של הרכב העשירייה הראשונה מאלו שמדורגים מתחת להם בטבלה מעמדם של חבריה מובטח.
היחידים שעשויים עדיין להחליף מקומות ביום שני ביניהם הם דניאל נבארו וקארוסו במקומות 9 ו- 10 - הפער ביניהם מינימאלי (6 שנ') . בנגד השעון בקטע 10 הקדים קארוסו את נבארו ב- 14 שנ', אך המרחק היה שונה וכך גם התוואי, וכמובן מאז גם זרמו הרבה מים מתחת לגשר. בדופינה, גם אז, ולמרחק דומה (10.4), הקדים קארוסו את נאברו בפער זעום של 7 שנ'. כנראה צמוד צמוד ביום ראשון בערב.

קטע 21, יום ראשון 14.9, 9.7 קמ', Santiago de Compostela / Santiago de Compostela. El Final del Camino
עוד לפני הטקסים. קטע נגד שעון מישורי וקצר ולעניין בשעות הערב. המארגנים אולי קיוו שהקטע יהיה מכריע אך קונטאדור (ופרום) קלקלו להם את התכניות. הקטע אמנם היה מאפשר להרוויח רווח זמן, אילולא היה המרוץ מוכרע כבר, אך לא יותר מדי. הוא אמנם לא טכני מאוד, אך עדיין טומן מספר מקושים בדמות מספר פניות 90 ועוד שלל קרוסלות תנועה. 
סדר הזנקת הרוכבים


מזג אוויר. טמפ' נעימות עם סיכוי לממטר
שידורים ישירים. הקטע מחר מסתיים מאוחר מכרגיל. שידורים ישירים ביורוספורט החל מ- 20.15. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה