יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

ניימיץ' מנצח מקבוצת בריחה. ומה צפוי בקע 16



פצ'מיסלאב ניימיץ' הוותיק של לאמפרה מנצח בקטע 15 ומקדים את אלחנדרו וולורדה ואת פוריטו רודריגז.


המרוץ פוגש גשם. ~ 50 קמ' בתוך הקטע הורשתה קבוצה מצומצמת בת חמישה רוכבים (Degenkolb (GIA), Niemiec (LAM), Aramendia (CJR), Meyer (OGE) y Vandewalle (TCS)) לצאת לדרך הבריחה. מספר החברים בקבוצה וההרכב אמרו דבר אחד - המדורגים הבכירים רוצים הפעם את הקטע לעצמם, אך קבוצת החמישה פתחה במהרה פער שצמח והגיע עד לכמעט 11 דק 80 קמ' מהקו. כול זאת אפשר לדבוקה לנוח היטב ולהיערך לחלק הבא ו ~ 45 קמ' מהסיום, כשקבוצת הבריחה החלה לטפס במעלה קטגוריה שנייה ל- Puerto del Torno, עברה מוביסטאר לחזית הדבוקה והחלה להכתיב קצב גבוה יותר, והפער החל מצטמצם במהירות (8.15 דק' 40 קמ' מהקו, 6.40 דק' 36 קמ' מהקו).


גארמין מחזירה את מרטין לאחר שנפל לואדי
"I fell in a ravine, I had to scramble out on my own with the help of spectators
32 קמ' מהקו, עדיין בטיפוס בקטגוריה שנייה, קטיושה מחליפה מקומות עם מוביסטאר ומזריקה עוד קצב לחזית הדבוקה (5.18 דק' לבורחים 32 קמ', 4.22 דק' 28 קמ' מהקו).

הפועלים של פוריטו באים לעזור
כשארבעת הבורחים (דגנקולב נתקע בהר בטיפוס המקדים) התקדמו במורדות המובילים לקבאדונגה, החלו להופיע כתמים יבשים בכביש, אך זה היה קצת מאוחר בעבור קסטרובייחו של מוביסטאר שנפל התגלגל ונעלם לתוך השיחים במורדות הצד השני של הקטגוריה השנייה, ומוביסטאר, בתגובה, מיתנה את קצב ההתקדמות. (4.17 דק' לבורחים 16.9 קמ' מהקו).

מוביסטאר מאטה (דן מרטין מצליח להדביק את החזית)
הבורחים מתחילים לטפס על הקבאדונגה. ארמדייה של קאחה רוראל נתקע בהר וקאמרון מאייר החליט לעזוב את שני הנותרים והחל לטפס בחזית לבד, אך ניימיץ' לא מחכה ומגשר אליו (10 קמ' מהקו).
הפעם קונטאדור לא לבד והוא מלווה בשני פועלים בשלב מתקדם, דבר שמאפשר לו לרדת גם לאחור בניסיון לבדוק מצבו של פרום ששוב מתנהל בחלק האחורי של חוד הדבוקה (2.33 דק' לבורחים 7.1 קמ מהקו).
3.8 קמ' מהקו לשני הבורחים 1.15 דק' ובחזית הדבוקה נשארת קבוצה מצומצמת של בכירים.
משחקיו של קונטאדור. קונטאדור ממשיך ומתקיף את חזית הדבוקה פעם אחר פעם במעלה הטיפוס לקבאדונגה ולבסוף, באחד משינויי קצב אלו, הוא מצליח לנתק עצמו מהאחרים כשאליו מצליחים להיצמד רק וולורדה ורודריגז והם עולים במעלה ההר אחרי ניימיץ'. לניימיץ' 36 שנ' 2 קמ' מהקו.
ניימיץ' מצליח לבסוף לעבור ראשון את הקו כשוולורדה ורודריגז עוברים את הקו ביחד, 5 שנ' אחריו, קונטאדור 10 שנ' אחריו, וארו ופרום 17 שנ' מאחור.

בטח לא תרגום כה טוב לציטוט 
 מרוויחים ומפסידים
מפסידים
בשביל אוראן זה כבר מאוחר מדי – אף אחד הרי לא יאפשר לקולומביאני להצטרף לקבוצת בריחה. התקפותיו החוזרות ונשנות של קונטאדור לא התאימו מעולם לאף אחד, ואוראן, שהיה נדמה שמצליח בשלבים מסוימים לעמוד בקצב ההתקדמות בחלק העליון של הקבאדונגה נשבר לבסוף ומאבד ~ 1 דקה לחזית. אוראן מאבד מקום אחד לארו ומתמקם, בהתחשב בכושרו הנוכחי ביחס לאחרים, במקום הטבעי לו.



סמי סנצ'ס יורד בעקבות הקטע (סיים בפיגור של 1.46 דק' מהמנצח) מקום אחד, לשמיני, אך בקצב הזה ועם ימי הטיפוסים שנותרו במרוץ מקומו כלל אינו מובטח. חסינק מדורג מקום אחד מתחתיו ומאוד קרוב (9 שנ'), אך גם לא יהיה זה מופרך לחשוב שבכושר שהפגין ברגיל (1.34 דק' מתחתיו, מקום 10 בדירוג עתה) הוא בהחלט יהיה מסוגל לסגור את הפער אל סנצ'ס ולדלג מעליו.
פרום. פרום כפי שהרגיל את כולם בגרסה הנוכחית של הוואלטה המשיך במהלך הטיפוס המסיים להיאחז בקרנות. אך פרום יהיה חייב לשנות מהרגלו זה אם הוא רוצה לעלות על הדוכן ביום ראשון הקרוב מכיוון שלרודריגז תכניות להיות שם, והקטלוני לא אמר את המילה האחרונה ונראה חד מתמיד, בוודאי שיותר חד מפרום.
מרוויחים
דן מרטין. מרטין נראה מצוין!. האירי עולה בעזרת ביצועיו בקטע מהמקום העשירי לשביעי ואם לא יקרה דבר יוצא מן הכלל זה גם המקום שבו יישאר. יש לזכור שמרטין נאלץ להוציא הרבה אנרגיה בכדי לחזור לחוד הדבוקה לאחר 'מכאנית' שחייבה אותו להחליף אופניים עם אחד מפועליו. מרטין לא היה מאוד רחוק (~30 שנ') מהחזית עת קסטרובייחו נפל לשיחים, ותגובתה של מוביסטאר, שהאטה, אפשרה לו לחזור לחוד ולהיאבק ביחד עם הבכירים במעלה ההר. מרטין סיים את הקטע 28 שנ' אחרי המנצח, ניימיץ', אך מנקודת הייחוס, קונטאדור, הוא פיגר רק 18 שנ' – וזה כלל לא הרבה!. מרטין כמו מטפסים רבים אחרים סובל מקשים נגד שעון ושם איבד שוב, כמו בעבר, זמן יקר (איבד זמן גם בנגד שעון קבוצתי ביום הראשון), אך במקרהו לא נשמעו מעולם דיבורים על ניסיון לשפר משהו ביכולות אלו, וכך יאלץ תמיד מרטין להסתפק ב'מקום מכובד' בעשירייה ולקוות שאולי אולי יפגוש פעם תוואי מתאים (או שהמארגנים יראו אותו כיקיר הדבוקה ויתפרו סיבוב ארצות במיוחד בשבילו), כזה שיאפשר לו שלא לסחוב איתו את אותם פערי זמנים צבורים מנגד השעון להמשך ולתת בידו סיכוי להיאבק מול האחרים בהרים הגבוהים על מקום גבוה בדירוג כללי.


וולורדה. כפי שנכתב כאן בסיום הקטע הקודם, לאחר שוולורדה לא היה נראה במיטבו והפסיד זמן ליריביו, 'עם וולורדה אי אפשר לדעת'. וולורדה נראה הפעם מצוין. מוביסטאר הביאה את וולורדה באופן חלק למורדות הטיפוס המסיים, ולא רק שווולורדה עלה עד לקו הסיום צמוד לחזית (לקונטאדור) ללא כול עיכובים מיוחדים, אלא שהוא הצליח לבסוף אף לקפוץ על קונטאדור ולצמצם במקצת את הפער אליו. אך מה שחשוב הוא שהוא הצליח להגדיל במקצת את הפער מפרום שהוא היריב הישיר שלו על מקומות דוכן.
קסטרובייחו בחתיכה אחת. ניצל מצרה גדולה
פוריטו. פוריטו נראה 'הטוב ביותר מהשאר' (כשמוציאים את קונטאדור מהחשבון). נראה שלרודריגז יש עוד רזרבות, ואם רק יהיה מחויב בקטע 16 וביום שבת גם המקום השני לא מחוץ לתחום.
ממה נפשך? קונטאדור חתר במעלה ההר לבדו ומבלי שזכה לכול שיתוף פעולה ואף לא מאחד משני האחרים, וולורדה ופוריטו, וזה מוזר. אם רוצים וולורדה, ויותר מוולודה רודריגז עצמו, במקום על הדוכן, הלא מוזר הוא בלשון המעטה שלא נתנו ידם במלאכת המשיכה בחזית והשאירו את המטלה כולה על קונטאדור, כאילו היה הוא זה שצריך להרוויח זמן מפרום ולא הם. קונטאדור ביכה לאחר הסיום את העובדה שלא הצליח לפתוח פער יותר גדול מפרום בעקבות הקטע, ורודריגז מצידו ביכה גם הוא, אך על 'עובדה' אחרת - שלא זכה לשיתוף פעולה משני האחרים...
רודריגז הוזה. פוריטו יהיה חייב כנראה קודם כול במנוחה נכונה ורק אחר-כך, אולי בעזרת המנהלים הספורטיביים של קטיושה, יוכל להסתכל ואף אולי גם להבין שהוא כנראה לא יודע על מה הוא מדבר. רודריגז לא נכנס אפילו פעם אחת - כן כן - אפילו לא פעם אחת לא נכנס רודריגז לחזית והמשיך ומצץ את גלגלי קונטאדור כול הדרך כמעט עד לקו. בסוף הוא התגנב, הקטלוני, ניצל את מצב העניינים (העייפות הגדולה של קונטאדור), והצליח לסחוט ממנו 5 שנ' כשכולם רואים - כול הכבוד למורד מקטלוניה!. 
ארו. שוב ושוב ושוב. ארו איבד זמן (בדיוק כמו בג'ירו) בנגד שעון בקטע 10, ועכשיו זה מאוחר מדי בכדי להתחרות על מקומות הדוכן. האיטלקי שייך לרשימה הנבחרת של המטפסים הבכירים במרוץ, אין כול ספק, אך ספק אם יוכל להתקדם מהמקום שהוא נמצא בו – הרי גם לארו אף אחד לא ייתן לצאת לשום קבוצת בריחה.
ועכשיו גם עם חולצת פסים - מתאים לבלוורדה



קטע 16, יום שני 8.8, 160.5 קמ', San Martín del Rey Aurelio / La Farrapona. Lagos de Somiedo
הקטע האחרון בצרור והקשה במרוץ. קטע המרוצים האחרון לפני יום המנוחה השני במרוץ יפגיש את הרוכבים שנשארו עם סדרה של חמישה טיפוסים - 4 בראשונה ואחד בשנייה. הקטע נראה על פניו מתאים לקבוצת בריחה. בהינתן שהשחרור יעלה יפה בחלק הפותח, הרכב המשתתפים יהיה מתאים, ולאף אחד בחוד הדבוקה יהיו חשבונות לסגור אין סיבה שמסעה של קבוצת הבריחה לא יעלה יפה. הטיפוס המסיים, לפראפונה, טיפוס בקטגוריה ראשונה - 16.5 קמ' ב- 6.2% ממוצע, שוב, לפי מיטב המסורת, חלקו המסיים בן ~ 5 הקילומטרים הוא קשה ביותר ובעל שיפועים דו ספרתיים אלימים במיוחד.
שומר נפשו ירחק אך בעל יומרות (לניצחון) יסתכן. מזג האוויר הסוער הצפוי באסטוריאס יהפוך את המדרונות לחלקים. אך עם כול זאת אין לצפות שבעקבות כול שקרה לקסטרובייחו בקטע הקודם יחוש דווקא עתה מי מהבכירים פיק ברכיים.
אמנם שומר נפשו ירחק מסיכונים בלתי שקולים, אך כאשר תגביר הדבוקה מהירותה בחלק המסיים של היום אין כלל ספק ששוב יחזור על עצמו התרחיש מהקטע הקודם, והירידה האחרונה, מ- PUERTO de San Lorenzo  (הקודמת לטיפוס האחרון), ירידה טכנית ומסובכת, נשארת רק תקווה שלא תהפוך לשדה קטל.
לאחר הקטע ה- 16 יישאר לרוכבים רק עוד קטע הרים מסובך אחד – קטע 20 ביום שבת – כך שכול החפץ במקום על הדוכן (או בעשירייה) יאלץ לדחוק עוד קצת את מערכת ניהול הסיכונים שלו - רק עוד קצת זה הרבה.  









­מזג אוויר. גשם וקר לפרקים.


שידורים ישירים. היורוספורט מעבירה שידורים ישירים החל מהשעה 17.00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה