יום שבת, 6 בספטמבר 2014

הייז'דאל לאחר שנתיים. מה צפוי בקטע 15


ריידר הייז'דאל מנצח בקטע ה- 14 (נצחונו הראשון מאז הג'ירו ב- 2012), והוא מקדים על הקו את אוליבר זאוג של טינקוף וארביטי של מוביסטאר.


טבלה מלאה
קבוצת בריחה גדולת מימדים יצאה לדרכה קרוב לטיפוס הראשון הבלתי מסווג של היום  ~ְ45 קמ  בתוך הקטע ואופשרה בבניית פער זמנים שצמח עד ל~ 7 דק כאשר החלה לטפס לאחר 100 קמ' בטיפוס הראשון מתוך השניים בקטגוריה ראשונה של היום ב- Puerto de san Glorio.

קבוצת הבריחה המקורית

בקבוצת הבריחה היה ייצוג לכול בכירי מתמודדי הדירוג הכללי וכך התייצבה, כפי מחויבויותיה לנהוּג, טינקוף בחזית והכתיבה את קצב התקדמות הדבוקה בחלק הראשון של המרוץ.
כשהחלה הדבוקה לטפס במעלה הטיפוס שלח אוראן במפתיע שניים מפועליו לחזית הדבוקה ואלו גרמו לקצב ההתקדמות שיתמיר, מה שהביא להתרופפות לכידות הדבוקה ולחזרתם לאחור של רבים מה'בלתי מתאימים' (ביניהם נצפו אף בנאטי ורובני פועליו של קונטאדור עצמו). כול זאת היה כבר יותר מדי בשביל סאגאן שפרש בשלב זה מהמרוץ. גם בחזית החוד בחרו ל.ל. סאנצ'ס וארויו של קאחה רוראל להגביר את הקצב, עזבו את חבריהם לבריחה והחלו מתרחקים במעלה הטיפוס. הפער בין הרוכבים בחוד המרוץ לבין חוד הדבוקה החל מצטמצם ועמד על 6.15 דק' 74 קמ' מהקו.
קרוב לפסגה נתפסו שני רוכבי קאחה רוראל על ידי 'כול-מה-שנשאר-מחבורת-הבריחה' (12 רוכבים), והפער מהדבוקה ירד ל~ 5 דק (70 קמ' מהקו).
טום בונן חוזר מקבוצת הבריחה לאחור על מנת לעזור גם הוא לאוראן בחזית הדבוקה, והם ממשיכים להכתיב טמפו יציב אך גבוה מה שגורר המשך צמצום פער הזמנים של הדבוקה מחזית המרוץ ( 4.20 דק' 60 קמ' מהקו).
הפער חוזר ומטפס שוב לאורך קטע המעבר בין פסגת הטיפוס הראשון לבסיס הטיפוס המסיים, ועומד על 6.30 דק' 27 קמ' לסיום. טינקוף חוזרת להוביל בחזית הדבוקה כשאומגה בוחרת לחזור לאחור ולהמתין לשלבים המכריעים.
קבוצת הבורחים נכנסת לתחילת הטיפוס המסיים ( 8.3 קמ' מהקו) כאשר הפער מהדבוקה עומד על 5.50 דק', ופתאום הכול נראה מאוד מבטיח בעבור חבריה.
מהעבר השני עוברת סקאיי לחזית הדבוקה והחלה מזריקה קצב, מנסה לאפשר לפרום כניסה חלקה לטיפוס המסיים. (הפער 4.58, 4.8 קמ' לבורחים מהקו).
כולם מחכים לשיפוע. עת חזית הבריחה המתדלדלת נכנסה לאזור השיפועים החדים במיוחד ~ 2 קמ' מהקו קפץ זואג של טינקוף והחל מתרחק. מאחור הגבירה סקאיי את מהירות ההתקדמות ומעשיה דללו את הרכב חזית הדבוקה עוד יותר.
זאוג היה נדמה שנעלם במעלה ההר אך הייז'דאל תופס אותו 150 מ' מהקו וחוצה לבסוף ראשון את הקו.
מאחור מספר התקפות של הבכירים מחזירות שוב את פרום לאחור, ולאחר שהיה נראה שהפעם כבר דבר לא יעזור הבריטי הופיע בלבוש הדור בחזית ומצליח לבסוף להקדים את כול השאר והוא חוצה את הקו בפער קטן מרודריגז קונטאדור וארו.

גם קונטאדור עלול לשלם ביוקר
אנשי עשירייה וכול השאר. מפסידים ומרוויחים

טבלה מלאה
מפסידים
וולורדה מצליח למזער נזקיו והוא עדיין במקום השני. וולורדה אמנם מאבד חלק מהיתרון שהיה לו ביד על הרוכבים שמדורגים מתחתיו אך הוא עדיין בתמונה. וולורדה עלול למצוא שרצף הרים מהסוג שהדבוקה תתקל בהם ביומיים הקרובים הם יותר מדי בשבילו, אך מאידך עם המורסיאני קשה לדעת.
אוראן. השיפועים החדים והקצב שהוכתב בסיומו של הקטע היו הרבה מדי בשביל הקולומביאני (בפעם האחרונה בשיפועים דומים, בזונקולאן, הוא דווקא היה נראה מצוין, אך אז היה לו רק את קווינטאנה על הווריד ועתה חבורה שלמה של טיפוסים מפוקפקים), אך אוראן, וגם אנו, עשויים לגלות שהטיפוסים בימים הקרובים מתאימים לו יותר והוא חייב, אם חפץ חיים הוא, להחזיר מלחמה שערה ומהר. הקולומביאני נושר למקום ה-5 אך ארו כבר יכול להריח אותו, הוא קרוב קרוב (ביניהם עתה רק 8 שנ').
סנאצ'ס זה לא בשבילו. סנצ'ס מסיים את הקטע רחוק  מאחור ומאבד לקבוצת הבכירים 1.41 דק'. אך סנצ'ס ממוקם בדיוק איפה שרצה, בתוך העשירייה, ומאבד בסך הכול מקום אחד בדירוג הכללי (יורד מ-6 ל-7), והמדורגים שמתחתיו לא מאוד קרובים וספק אף אם ביכולתם לאיים עליו.
משלושה יוצאים שניים. חסינק אנאקונה ומרטין אמנם מאבדים זמן אך רק אנאקונה מאבד מקום. הבעיה של השלושה היא שהרוכבים המדורגים מתחתם במקומות ה-11 (קארוסו) ו-12 (נאבארו) לא מאוד רחוקים, ולרוע מזלם אף מאוד מאוד רעבים. ספק אם מי מהשלושה יצליח למנוע מהשניים לטפס פנימה לעשירייה.
מרוויחים
פרום לא אומר נואש. כריס פרום מוצא אט אט ת'רגליים ונדמה שהוא מתחיל להיכנס לקצב הרצוי. פרום לא מאוד רחוק (מחליף מקומות עם אוראן והוא כבר שלישי), ומי שסתם עליו את הגולל עשה זאת מוקדם מדי. אך עם כול זאת פרום עדיין מאוד רחוק מקונטאדור ובקצב הזה זה לא יספיק. פרום אין ספק בעל הרצון וכוח סבל בל יתואר, ושני ימי ההרים העוקבים יגידו אם הוא מסוגל רק להמשיך ולטפס או גם לאיים על נצחונו של הספרדי.
“I was just trying to ride my own race. Everybody who would attack at the bottom of the last race would be cooked, so I didn’t want to do that."
“The result is ok for me, but I don’t know about the next two days. Sooner or later I might pay for those intense efforts I’ve done on that climb. What makes me feel good is that my team is strong.”


רודריגז חייב להמשיך ולתקוף. פוריטו הגיע בכושר מלא לוואלטה ויהיה חייב להמשיך וללחוץ בחלקים העליונים של הטיפוסים בימים הקרובים בכדי למקם עצמו על אחד מהמקומות על הדוכן. אסור לקטלוני לשכוח שהוא עשוי להפסיד שוב זמן בנגד השעון ביום המסיים בקומפוסטלה כך שעכשיו זה הזמן.
ארו יכולפביו ארו מוכיח שוב שהוא משתייך לחבורה הבכירה, לאלה שיכולים לשיפוע, וארו כבר על סף החמישייה - ממש לא רחוק. ארו נוטה, כפי שלמדנו בג'ירו האחרון, להשתפר ככול שנוקפים הימים במרוץ רב קטעים ארוך, והוא עשוי למצוא בימי ההרים הקרובים שמכול הבכירים הוא הכי פחות מכוסה (אי אפשר לכסות כול הזמן את כולם). התקפה מתוזמנת שלו יכולה להביא אותו ממש על סף הדוכן. אל לאיטלקי לשכוח שבכדי לשמור סיכויים לדוכן עליו יהיה לקחת מספיק זמן בהר מכיוון שהוא מאלו שעלולים לאבד זמן ביום האחרון בקומפוסטלה. ארו חייב במעשים עכשיו ולפי ההיכרות עימו בשנה האחרונה הוא גם ללא ספק ינסה.

מה שנכון נכון

קטע 15, יום ראשון 7.9, 152.2 קמ', Oviedo / Lagos de Covadonga
המרוץ נכנס לקטעי ההרים באסטוריאס עם קטע סיום פסגה חמישי במרוץ. הפעם הסיום הוא הטיפוס המוכר לקובאדונגה. טיפוס בן 12 קמ' מחוץ לקטגוריה (ESP-Especial- בפעם הראשונה בוואלטה השנה), בעל מגוון מתלולים רב שבסיומו ~ 150 מ' הם בשיפוע תלול של 17.5%.
לקבוצת בריחה סיכויים מעטים לצלוח את כול הדרך וכולם יהיו עסוקים באגירת אנרגיה בכדי להתמודד עם הטיפוס המסיים. 
עוד לפני כן. בהינתן שתחזית הגשם תתגשם המדרון המפותל היורד מפסגת קטגוריה שנייה ב- Puerto del Torno יהפוך שדה מוקשים, וקשה להאמין שמספר בעלי יכולות (סאנצ'ס?, וולורדה?) לא ינסו להרוויח יומם בירידה.


עוד סקיצה 




מזג אוויר. גשם גשם בוא. טמפרטורות נעימות לרכיבה.


שידור ישיר. יורוספורט תקועה במשהו שקשור בסוסים ועוברת לספרד רק ב- 18.00. ניתן לאתר בקלות שידורי סטרימיניג ב- steephill.com לפני כן.







3.jpg

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה