יום שני, 10 ביוני 2013

לְמה קונטאדור מחכה באמצע ההר?, בינתיים בשוויץ

טרום בכורה

למה קונטאדור חזר לאחור?

קבוצת סקסו טינקוף חייבת נקודות, אבל קונטאדור לא יכול לספק אותם. קונטאדור שווה הרבה כסף למממנים, שהם במקרה שלו שני בנקי רשת, בנק המסחר וההשקעות הדני הגדול סקסו בנק, וחברת השירותים הפיננסים הרוסית טינקוף , הוא הדמות המוכרת והמבוקשת בעולם האופניים העולמי, ואלו מוכנים לעשות הרבה בכדי לזכות בשירותיו, וכך גם זוכה ביירן ריס הממולח באפשרות העכשוית להחזיק קבוצת מירוצי אופניים בסבב העולמי הבכיר ה - Pro Tour, אז מה הבעיה? קונטאדור כנראה מספק את הסחורה בכל הקשור בפרסום ומיתוג המממנים אך במקביל לא יכול לספק את הסחורה בכל הקשור בצבירת נקודות. כחלק מהעונש הקבוע בקוד WADA, אין לרוכב שחוזר מהשעיה בעקבות עבירה מהסוג שבה הורשע קונטאדור זכות לצבור נקודות דירוג למשך תקופה של שנתיים מיום חזרתו לפעילות, ותקופה זו עדיין רחוקה מלהסתיים, אך סאקסו טינקוף בהחלט זקוקה לנקודות.
לאחר שבסיום הנגד שעון בשבוע שעבר ב - Villars, יום שבו קונטאדור סבל מהיעדרות והתדרדר עקב כך למקום בלתי רלוונטי בדירוג הכללי, הסתבר לקבוצה שבמקביל, 'ממש במקרה', יש לה מישהו אחר שדווקא נמצא שם. מייקל רוג'רס, הרוכב האוסטרלי שעבר הקיץ מסקאיי לקבוצה הדנית לאחר שמילא בהצלחה גדולה את תפקיד אחד משומרי ראשו הראשיים של וויגינס, תפס לאחר הנגד שעון את המקום ה - 11 בדירוג הכללי, ולאחר היום העוקב בהרים (Valmorel) עלה למקום הרביעי, וכל זאת כאשר קונטאדור נשאר במקום ה - 13.
בשלב זה כנראה החליטה הקבוצה שבמידה ורוג'רס יחזיק מעמד במהלך קטע ההרים בשבת ב - Superdevoluy, היא תעבוד בשבילו אף במחיר וויסות ההתקפות של קונטאדור. וכך ראינו שלשום את קונטאדור באמת משמש כשומרו של רוג'רס ומביא אותו לקו הסיום בזמן בכדי לחלוף על פניו של רואן דניס בדירוג ולהתמקם שלישי בכללי.
לפי טבלאות הניקוד של ה - UCI מוענקות נקודות דירוג לרוכבים/קבוצות בעבור 10 המקומות הראשונים במירוץ ששייך לקטגוריית מירוצים זו, 100 למנצח, 80 למקום שני, ו - 70, 60, 50, 40, 30, 20, 4 למקומות 8-10 בהתאמה, כך שסאקסו הימרו על כך שרוג'רס יצליח להביא במקרה הטוב 70 נק ובמקרה הרע 60 או 50 (עקב קירבתם של דני מורנו ודניאל נבארו לרוג'רס בכללי). קונטאדור היה ערב הקטע במקום העשירי מרוחק 2.56 מפרום, כשלפניו היה ממוקם רואן דניס (2.48), וולורדה (2.47), סטף קלמנט מבלנקו (2.32), ופוגלסנג( 2.04) במקום השישי, אבל מיקומו של קונטאדור כאמור אינו רלוונטי מכוון שהוא אינו מספק נקודות, וכך ראינו שלקונטאדור דווקא היו רגליים, אך בעקבות הוראות קבוצתיות הוא חזר לאחור בכדי לנסות לעזור לרוג'רס שנתקע בהר, ונשאר איתו עד הסיום. בסיטואציה שנוצרה זה היה בהחלט שיקול קבוצתי לגיטימי שדווקא מדגיש את האמון המוחלט שיש לקבוצה בספרדי גם ללא שהוא נצטרך להוכיח את יכולתו על ידי נסיון לנצח בקטע האחרון . רוג'רס סיים לבסוף את הדופינה במקום השישי והביא הביתה 50 נקודות דירוג, שעליהם יש להוסיף עוד נקודה שהוא צבר בעבור המיקום החמישי בקטע ל - Valmorel, סך הכול 51 נקודות. לשם השוואה קבוצת סקאיי ניקדה 197 נק' במירוץ.
קונטאדור הספיק עוד לפני כן לפגוש את הקרקע, אך למזלו/מזלנו/מזלה של סקסו טינקוף ואף מזלה של מארגנת הטור חברת ASO, כל זאת קרה במהירות נמוכה מאוד לאחר שאחד הרוכבים החליק לפניו (מה הוא עשה בשלב זה בפאתי הדבוקה הקדמית עדיין לא מובן), אך חזר לחזית די מהר אחר כך, תוך שהוא מפגין רכיבה אמיצה בשליטה מלאה בגשם, ואז, לאחר שהתחיל לאותת על כוונותיו ביחס לטיפוס האחרון החזירה אותו כאמור הקבוצה לאחור.
ראינו את פרום מתזמן באופן לקוי נסיון למשוך את פורט קדימה בכדי לאפשר לו לנצח, אך כמעט מופתע במאת המטרים האחרונים על ידי טלנסקי המבריא, שהופיע משום מקום וסגר על שניהם, כשבסיום פרום מסיים שני, טלנסקי שלישי ופורט רביעי. אך כל זאת לא הספיק בכדי לתפוס את דה מרקי של קנונדייל, שביום הבריחה השני הרצוף שלו ולאחר שהשאיר מאחור קודם לכן את בן זוגו לבריחה טים וולנס (גם הוא שוב ביום בריחה), תחת תנאי מירוץ קשים, הצליח להחזיק מעמד עד קו הסיום ולנצח.
פרום מנצח את הדופינה, כשפורט מסיים שני ומורנו של קטיושה שלישי.   

בינתיים בשוויץ

באוקֶה מולמה של בלנקו ניצח אתמול בקטע השני לאחר שתיזמן היטב התקפה במאות מטרים האחרונים של הטיפוס האחרון. הטיפוס לפסגה הראשונה ב - Nufenenpass בוטל עקב מזג האוויר הסוער, וכך הוצרכו הרוכבים רק ל - 116 קמ במקום  160 המקוריים ורק לטיפוס השני הקשה בתור, ל -Crans Montana. הראשון שקפץ היה דניאל מרטין וממרחק רב מהקו (12 קמ), וכפי שהתברר הוא שימש מקפצה להייז'דאל שקפץ בעצמו שני 2 קמ' מאוחר יותר וחלף על פני מרטין שחזר לחזית הדבוקה. מולמה התקיף כ-900 לסיום ועבר את הייז'דאל בדרך לנצחון.
מולמה 'זכה' בעונש של 20 שניות מהקומיסארים לאחר שקיבל בקבוק שתיה ממכונית הקבוצה כשהיה כבר בתוך  20 קמ האחרונים, דבר שאסור לפי התקנות.
מאייר הצליח למזער נזקים וממשיך ללבוש את החולצה הצהובה. הדירוג הסופי לקטע של אתמול:
מולמה 2.43
מתיאס פראנק 0.11
טיבו פינו ---
הייז'דאל  ---
יואן צ'ופ  ---
דניאל מרטין  ---
קרוייזיגר  ---
סקרפוני  ---
ויסקונטי 0.19
פוזוביבו  ---
היום הקטע יותר פשוט, 204.9 קמ, כל הדרך מ - Montreux שבצד המזרחי של אגם ג'נבה ועד ל - Meiringen, אך כולל מלבד שני טיפוסים בקטגוריות השלישית והרביעית טיפוס אחד משמעותי לאחר ~ 170 קמ, טיפוס של 12.2 קמ בקטגוריה ראשונה בממוצע של 6.3%, אך חלק מישורי של יותר מקילומטר כמעט באמצעו משמעו שהשיפוע הוא הרבה יותר מהממוצע הנ"ל.
זה מקום הסלקציה שלא תשאיר הרבה מהנכנסים אליו יחדיו בתחתית ההר ביחד גם בפסגתו. 



ירידה ארוכה שחלקה הראשון טכני והשני הרבה פחות עוקבת ותביא את הרוכבים לחלק מישורי בן 2 קמ בסיום שם הם גם יחצו את קו הסיום.
קווי הסטרימינג שרשימה שלהם אפשר למצוא למשל ב - Steephillיעבירו את ההתרחשויות ללא בעיות (כל עוד פס התקשורת מספיק רחב), ובניגוד לדופינה ההתרחשויות מתרחשות יותר מאוחר בשוויץ, כך שהקטעים צפויים להסתיים סביב 19.00. מזג האויר עלול להיות גשום במקצת באיזור הסיום ב - Meiringen

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה