יום חמישי, 6 ביוני 2013

חריצת משפט, היום

קצת צעיר בשביל להחזיק ת'אריה - Rohan Dennis צהוב

כמה קל לחרוץ משפט, אבל לפעמים זה פשוט בלתי נמנע: קונטאדור לא בעניינים. עכשיו, כשיצאנו ידי החובה, אפשר לנסות לנתח מה ראינו אתמול בקטע נגד השעון לפארק ציפורים ב- Villars Les Dombes.
קודם כל ראינו שטוני מרטין לא צריך להיות בשיאו, ואין ספק שהוא לא, בכדי לקחת ~ דקה לכל 30 קמ מכל אחד אחר. מרטין לטעמי בעל פוטנציאל גדול הרבה יותר מאשר 'סתם רוכב נגד שעון מצויין', אך לא נראה שהקריירה שלו בדרך לשינוי ונסיון להפיכתו למועמד למירוצים אחרים מלבד מירוצי הקטעים הקצרים יותר. מרטין יכול לטפס אך לא לשרוד את הימים בהרים הגבוהים בסיבובי הארצות הארוכים, אך מה מונע ממנו לנסות חלק מהקלסיים (Paris Roubais למשל)?.
ראינו שפרום נראה מצויין, וזו לא הפתעה, אבל פרום עדיין לא בשיאו, ובכדי להבין זאת לא נדרשות הצהרות שבאות מפיו ("I don’t feel like I’ve hit my best form yet. It’s been good but not like I’ve been absolutely flying yet") - סקאיי, על אף שלא הכול הסתדר עם 'השיטה' שלה השנה, יודעים מה הם עושים, ויודעים היטב מתי פרום צריך להיות השנה בשיאו כך שהכול בסדר. והכול בסדר גם עם הסגן שלו, פורט (על אף שקשה להגות את הצירוץ של פורט כסגן של מועמד בכיר, ולא בגלל יכולותיו הגבוהות אלא רק כי גם לו קשה לעשות זאת).
רודריגז (פיגר היום אחרי פרום ב- 2.56 דק') אולי השקיע הרבה השנה בנסיון להשתפר בכל הקשור ביכולותיו נגד השעון אך הוא יפסיד בקטע 11 של הטור זמן שאותו לא יוכל להשיב בהרים הגבוהים, וזה פשוט - גם הקטע של היום וגם אותו קטע ל- Mont Sain Michel בטור הם מישוריים מדי, ורודריגז יכול למזער את נזקי הזמן האבוד בקטעים נגד שעון רק כאשר מזדמנים בו מספיק שיפועים. הספרדי הנוסף וולורדה לא במצב הרבה יותר טוב (פיגר אחרי פרום ב- 2.37 דק'), כך שנשארנו עם קונטאדור.
קונטאדור איבד היום לפרום הרבה זמן (2.45 דק'), ובהקשר לכך חייבות להשאל מספר שאלות:
  • האם קונטאדור חולה - בהקשר זה כל מה שקיבלנו אחרי הקטע זו הצהרה רפויה על אלרגיה אבל לא ממש 'מחלה' כך שזה לא העניין
  • האם קונטאדור לא בכושר - אין ספק. קונטאדור כבר לא יציב מזה כמה שנים בכל הקשור לנגד שעון אבל השוואה שנעשתה כאן היא לא למומחה נגד שעון אלא ליריבו העיקרי (?) בטור שמתחיל בקרוב
  • האם זהו בעצם הכושר של קונטאדור - כן, אין לצפות שהגלגל יתהפך תוך כמה שבועות - זה פשוט בלתי אפשרי. אם קונטאדור מפגר אחרי פרום כה הרבה היום ופרום גם הוא עדיין לא בשיאו כך שניתן לצפות שהפער אולי יצטמצם אך ישאר גדול
  •  היה זה לא היה פשוט 'יום ללא' (Jour sans) - אולי, זה יכול לקרות (כמעט) לכל אחד. קונטאדור יודע שלמועמדים הבכירים בכלל ולאלו שרוצים לנצח בפרט אין כזה דבר, או ליתר דיוק גם אם יש הרי אם לא ידעו למזער נזקים כשזה קורה הם לא ינצחו, וזה הרי יתרונם המוחלט ביחס לשאר בני אנוש (מתחרים). 
  • האם קונטאדור (וריס) מבלפים - כאן אנו נכנסים לאיזור המוכר של תיאוריות הספקולציות, אותן הנסיונות להסביר את המציאות בעזרת מה שהוא רחוק מכול מה שידוע ונראה, וזה באמת תמיד מפתה, אבל הרי גם אם זה המצב הוא נובע מכך שקונטאדור (וריס יודע זאת) כבר לא נמצא באותו כושר מהעבר וחייב להשתמש באמצעים נוספים. לאוהדי קונטאדור התקווה (זה בערך כל מה שנשאר). 

היום

המרוץ מגיע לקטע עם סיום פסגה גבוהה. הקטע בין 139 קמ' ואנחנו עושים את הדרך מ - Gresy Sur Aix לאתר הסקי  (150 קמ של מסלולים) ב- Valmorel שב - Savoie.
במספרים היום נראה כך:


  • Km 25.5 - Côte de Trévignin - 4.4 km climb to 6.6 % - Category 3
  • Km 67.0 - Col du Frêne - 1.9 km climb to 6 % - Category 4
  • Km 111.0 - Côte de la Croix - 2.3 km climb to 4.1 % - Category 4
  • Km 139.0 - Montée de Valmorel - 12.7 km climb to 7 % - Category H

  • ובדיאגראמה כך:


    הקטע יתרכז בטיפוס האחרון ל- Valmorel, טיפוס של 12.7 קמ בממוצע של 7% (.H.C, מחוץ לקטגוריה), אך ספק אם השיפוע מספיק תלול בכדי לאפשר למשהו לקרות (ספק אם בג'ירו זה היה מסווג כיותר מקטגוריה ראשונה). סקאיי לא צפויה להיתקל בהתנגדות של ממש בהכתבת קצב גבוה בטיפוס שכזה, כהרגלה, בכדי לשתק כל נסיון להתנתקות של מי מהמטפסים קדימה. למטפסים הספרדים יש מלבד הקטע של היום גם את הקטעים של שבת וראשון אך הם צפויים לאותת איתותים של יכולת - הסיכויים לנצח במירוץ אבדו להם זה מכבר - אך לפרום זה לא משנה ואיתו יש עדיין מספיק רגליים - פורט, לופז, קיריינקה וסטנארד, שלא כמו במקרה של קונטאדור (שהגיע מלכתחילה עם הרבה פחות) שחסר כבר את אנקר סורנסאן שפרש. קונטאדור ימתין בסבלנות עם הכאב עד קרוב לסיום בכדי לראות מה קורה והאם שווה (אם הוא יכול בכלל) להשקיע עוד מאמץ אחרון בכדי להוכיח לספרד שעדיין יש איזו תקווה.
    מזג האוויר ימשיך להאיר פניו על אף שאולי אולי הרוכבים יפגשו גשם כשיטפסו ל - Valmorel

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה