יום ראשון, 16 ביוני 2013

סאגאן (די) בקלות, היום

פיטר סאגאן מקבוצת קנונדייל ניצח אתמול במיאוץ לקו בקטע השמיני של הטור השוויצרי, כשהוא מקדים את בנאטי של סאקסו וג'ילבר מ - BMC. קשה יהיה למצוא בטבלת הסיום של הקטע אתמול מאיצים יותר טהורים בין אלו שסיימו במקומות הראשונים, ניצנים מתחילים להופיע מהמקום ה - 75 והילך - מאטי ברשל (פיגר 03.35), נמוך יותר דגנקולב (מקום 92 03.53) ודמאר (99 בזמן זהה), ומסתיימים בגוס (מקום 118, 05.20), מה שאומר דבר אחד פשוט שהם לא הצליחו לעבור את המכשול האחרון/הטיפוס בזמן. קבוצותיהם אמנם עשו כל שלאל ידם בכדי לעזור, אך הקצב שהוכתב, במיוחד על ידי עוזריו של סאגאן קארוּזוֹ ומוזֵר מנע כל אפשרות שכזאת, ואיפשר רק לקבוצה סלקטיבית שהתעניינה, אך גם היתה מסוגלת לכך, להגיע בזמן להתרחשות.
הדירוג הכללי לא השתנה אחרי הקטע של אתמול ומתיאס פראנק ממשיך להוביל את המירוץ וללבוש את החולצה הצהובה.
הדירוג של הקטע אתמול:
סאגאן 4.33.26
בנאטי  ---
ג'ילבר --- 
אלבאסיני  ---
ריבלון  ---
אלמיגר  ---
וליטס  ---
סימון  ---
מונפורט  ---
גשקה  ---

היום  

קטע נגד שעון למרחק של 26.8 קמ, מ - Bad Ragaz לאתר הנופש והסקי הקרוב Flumsereberg (הדרך המסומנת בצהוב במפה היא חלק הטיפוס בקטע של היום).
הקטע מחולק לשניים, חלק ראשון ומישורי בן 16 קמ, וחלק שני בן 12 קמ בטיפוס. בעזרת הטבלה הרשמית המצורפת אפשר לחשב את אחוזי שיפוע הטיפוס די במדויק (עד כמה שהמספרים מאפשרים) והם בהחלט משמעותיים:
מ הקילומטר ה- 16.5 (נקודת מדידת הזמן הראשונה) ועד הקילומטר ה - 21.9 (הנקודה השניה) הרוכבים יטפסו 462 מ' (8.5%), ומהקילומטר ה- 21.0 ועד הסיום הם ימשיכו ויטפסו מרחק די דומה של 466 מ' בשיפוע דומה של 8.3%. אין ספק שזה טיפוס קשה, גם מבחינת המרחק וגם מבחינת השיפוע, וצפויים פערים גדולים בין הרוכבים בכלל וגם בין המתמודדים הבכירים בפרט.
אורך החלק שעד תחילת הטיפוס מצדיק שימוש באופניים יעודיות, אך כך גם החלק השני ואנו צפויים לראות לפחות חלק מהרוכבים בקבוצות הגדולות מחליפים את כליהם קצת לפני ההגעה להר. הסיפור לא צריך לקחת יותר מ - 10 שניות אך הרווח הרבה יותר
מזג האוויר צפוי להיות היום נעים לרכיבה. הרוכב האחרון (פראנק) צפוי להגיע לקו הסיום סביב השעה 19.00



חלק עליון

המסלול כולו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה