יום שני, 3 ביוני 2013

CDD קטע I - מה ראינו, היום

מסדרון התהילה. הכבוד ויקר לרוכב המנצח David Veilleux
אז מה ראינו אתמול בקטע הראשון של הדופינה 2013?.
בסך הכול מאום לא קרה והגיון הדברים נשמר. הדבוקה שדאגה שכך יהיה איפשרה בתחילה לבורחים לברוח ואחר-כך אף למנצח לנצח. David Veilleux, רוכבה הקנדי של קבוצת יורופקאר, ללא הישגים מרשימים בעברו, שבספק אף אם לאחר זה של אתמול יזכה בכרטיס ההשתתפות בטור הקרוב, לקח את גורלו בידיו וניתק מגע מקבוצת ארבעת הבורחים ששיתפו פעולה כמעט מתחילת הקטע לפני הפסגה השניה של היום, והמשיך לאחר מכן כשהוא רוכב לבדו 47 קמ עד לקו הסיום. נסיון אחר של טוני מרטין, הגרמני של אומגה פארמה קוויק סטפ, דווקא הצריך תגובה, והיא אף ניתנה, והוא נתפס סמוך לטיפוס האחרון של היום ל-Champery, כל זאת לאחר שרכב בתווך בין הדבוקה לבורחים כמעט כל הדרך מהקמ' ה-33.
איך אפשר לברוח לדבוקה? ובכן אי אפשר (למרות שכך מחויב משפת המרוצים), בוודאי כל עוד היא לא מעוניינת בכך, אך הדבר אפשרי בכמה מקרים שמלבד הבריחה המרכזית של הקטע היומי המשותף לכולם הוא אי הסבירות וחוסר ההגיון. הדבוקה שואפת הגיון - 'הגיון מרוצי האופניים' - ומכוונת מהלכיה בכדי לשמור עליו, וכך כל עוד המהלכים השונים המתרחשים מקיימים את אותו 'הגיון מירוצים' היא תשתף עימו פעולה, אך אם המהלך המסוים הוא חסר הגיון שכזה, היא עלולה להתקשות בזיהויו ולאפשר התרחשותו - חוסר בהבנת המציאות עלול לגרור איום. לדבוקה אינטרסים רבים וקשה לעיתים לזהותם בבירור במהלך ההתרחשות היומית. מה שנדמה לעיתים כאינטרס מסוים של קבוצה עשוי להשתנות במהלך יום המירוצים, וכך איסוף האינטרסים הללו והרכבת 'אינטרס כללי' שכזה אין בו לעיתים הרבה עקב השתנות התנאים, וכל זאת כשאיסוף שכזה מלכתחילה אינו מן האפשר כלל, הקבוצות נוטות לשמור על אינטרסיהן לעצמן בלבד.
וכך אנו מקבלים מצד אחד הרבה אינטרסים מנוגדים, מצד אחר 'אינטרס כללי', ומעל לאלה מונח אותו 'הגיון מירוצים': 'הגיון מירוצי האופניים', אז איך פועלת בסופו של יום קבוצה, או אם ננסה להקשות עוד הדבוקה?
טוני מרטין ביצע מהלך שכזה, מהלך חסר הגיון, ולכן גם הורשה בו. רכיבת סולו כנגד הדבוקה ממרחק כה גדול מקו הסיום הוא חסר טעם, בוודאי כאשר הוא מבוצע על ידי רוכב כמו מרטין במירוץ קטעים מסוג זה שעקב קיום הקטע נגד השעון ביום שלישי הוא הופך לאחד המועמדים הפוטנצילים לנצחון. קשה לדעת בוודאות אם מהלך כזה תוכנן על ידי קבוצתו או שהיה תוצאה של החלטה שלקח בעצמו במהלך הקטע אך אפשר היה להבחין שלדבוקה לקח זמן להפנים את משמעותו, וכך היא אמנם התעשתה בזמן בכל הקשור אליו אך כל זאת כבר היה מאוחר בכל הקשור ב- David Veilleux שהצליח לחמוק.        וכך מצאנו את הדבוקה נאלמת דום למשך פרק ארוך במהלך המרוץ ולבסוף, כאשר היא התעשתה היא מצאה שזה מאוחר מדי לתפוס את הבורחים כולם.
ועוד משהו. האם נראה עוד משהו מעניין מתור הושהובד אי פעם?, האם תומס די חאנט יכול לרכב באופן יציב מבלי להתשמש בטקטיקה המוכרת של הפסד זמן בקטעים מוקדמים וביצוע מרשים לקראת הסיום - או שכל מה שאפשר לצפות לו מהבלגי הם מעתה נצחונות בקטעים בודדים?

היום

אנחנו כבר עם שתי הרגליים בצרפת ועושים את כל הדרך מזרחה מ - Chatel ל - Oyonnax.
יום של טרטור ללא הפסק אך הרבה יותר ארוך מאתמול, 191 קמ', כשהחלק האחרון ~ 50 קמ', גם צפוי להיות מעניין מה עוד שהסיום מגיע לאחר ירידה ארוכה והגעה די מסובכת טכנית לקו הסיום

















/

במספרים ואותיות זה נראה כך:

Km 74.5 - Côte de Mornex - 2.6 km climb to 4.7 % - Category 4
Km 120.5 - Côte de Mons - 1.0 km climb to 5.5 % - Category 4
Km 136.0 - Côte de Lancrans - 3.1 km climb to 5.2 % - Category 3
Km 151.5 - Côte de Communal - 5.6 km climb to 6.3 % - Category 2
Km 168.5 - Côte du Bugnon - 1.9 km climb to 6.1 % - Category 4
Km 179.5 - Col du Sentier - 2.7 km climb to 7.6 % - Category 2

בדיאגרמה טופוגראפית זה נראה כך:


2013 Critérium du Dauphiné stage 2 profile

מזג האוויר נחזה בעזרת מספרים ואילוסטרציות בחלק המסיים כך:

Weather Station - Report - Buy a Station
Elevation
598 m
Now
Partly Cloudy
Partly Cloudy
Temperature
13.0 °C
Feels Like 13.0 °C
Wind(km/h)
2.3
Sunrise / Set
5:48 AM
9:23 PM
Moon
Waning Crescent
Today
Mostly Cloudy16 °C
Mostly Cloudy
Tonight
Mostly Cloudy6 °C
Mostly Cloudy
Tomorrow
Mostly Cloudy18 | 9 °C
Mostly Cloudy
Wednesday
Chance of a Thunderstorm20 | 12 °C
Chance of T-storms
40% chance of precipitation
Thursday
Chance of a Thunderstorm22 | 9 °C
Chance of a Thunderstorm
20% chance of precipitation
Friday
Partly Cloudy22 | 12 °C
Partly Cloudy

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה