יום שישי, 7 ביוני 2013

מה ראינו ומה אפשר להסיק, היום

דבוקה אחרי אוטו אדום עם דגל לבן

El Dauphiné es el Dauphiné y el Tour es el Tour, hablo por experiencia”

"הדופינה זה הדופינה והטור זה הטור", בלה בלה בלה וגו' (קונטאדור משווה בין הדופינה לטור)


מה ראינו ומה אפשר להסיק


הקטע אתמול עם סיום פסגה, אחרי הגילויים בנגד השעון שלשום (וגם המאמץ), הוא מבחן ההרים הראשון שכולם חיפשו בכדי לקבל מושג על יכולתם, שלהם ושל האחרים בהשוואה אליהם, ויחכו בכדי לקבל עוד באלו הנוספים בשבת וראשון, אז מה ראינו ומה אפשר, אם בכלל, להסיק.
ראינו שוב את מה שידענו זה מכבר, שפרום בכושר טוב. וראינו שוב גם שסקאיי, על אף שלא הביאה לדופינה את כל הצוות שירכב עם פרום בצרפת (רוכב אחד חסר ועדיין אין ודאות שתומאס יצֻוות), מורכבת לא רק מפרום אלא גם מעוד כמה רוכבים מעניינים שבראשם סגנו פורט, שהוא הינו בעצמו מועמד פודיום לגיטימי (תלוי יותר בסיטואציה ובכמה מאמץ יושקע בעבודת העזרה שלו לפרום), אבל היה אפשר לראות גם שפיטר קנו (Peter Kenaugh) נראה מצויין גם הוא, וסקאיי נראית טוב מבלי שפרום השתמש אתמול בכולם בטיפוס האחרון ל- Valmorel (קירינקה וגם לופז יעלו עם פרום הרבה יותר גבוה ממה שנדרשו היום). 
קונטאדור נראה אתמול הרבה יותר טוב משלשום, אבל מוזר שהוא שבוי בהרגלי ההתקפה שלו מול פרום שלא רק שלא נושאים פרי אלא מזיקים לו. היה אולי עדיף מבחינתו לחכות עם ההתקפה שלו לשלב יותר מאוחר בטיפוס האחרון, על אף שבצורה הזאת הוא מסתכן בכך שישארו שם יותר רוכבים מפרום וממנו. באופן ההתקפה הזה הוא מאלץ את פרום להתעורר אף אם חשב להמשיך בנמנום המכאיב עוד קצת. מצד שני קונטאדור גם יודע שפרום היה מתקיף בכל מקרה מתישהו, ואולי אף לא רחוק מהנקודה שבה חוייב להתקיף אתמול, אך אז אולי היה מצליח להיאחז בגלגלו כאשר הוא בעצמו עדיין לא פרוק אנרגיות.
וגם. על ידי טקטיקה שכזאת הוא היה אולי מצליח לערב עוד רוכבים ב'מלחמות פרום' שלו. בחזית שעלתה אתמול בהר היו עוד כמה ספרדים (וגם לא ספרדים) שיכולים להיות לו לעזרה בחודש הבא, ואולי כדאי שלא לגרום להם לאבד מבטחונם העצמי כעת - לא רודריגז ולא וולורדה למשל מגיעים לטור בכדי לנצח קטע אלא בכדי לעלות על הפודיום, וכפי שהדברים נראים כעת קונטאדור לבד לא יספיק מול פרום. 
משהו על פרום. יש לזכור שפרום, היה יכול כבר להיות בעל שני תארים מהסיבובים הארוכים אילולא עבד בשביל הקבוצה, וזאת על פי יכולתו המוכחת בלבד באותם מרוצים.
אילולא רכב בשביל וויגינס בוואלטה של 2011 היה קרוב לוודאי גובר אז על קובו (לא היו חסרות לכך יותר מ - 13 שניות). ואילולא רכב בשביל וויגינס בטור של שנה שעברה הרי אחת מהשתיים: או שהיה מנצח בעצמו בטור או שהיה מנצח בוואלטה (ואולי וויגינס לא היה עושה זאת בטור).
למי עוד היה אפשר לשים לב אתמול? וולורדה (סיים 10 שנ' אחרי פרום אתמול) עדיין בלי רגליים מספיק חזקות אבל נראה אתמול לא רע. הוא לפחות לא הצהיר הצהרות מרובות ביחס לצורך בשיפור יכולותיו בנגד שעון, והאמת שגם לא על יותר מרצון לפודיום בצרפת (כנראה עקב אי רצונו ו/או אמונתו שזה מן האפשר), אבל הוא בוודאי ילך וישתפר כך שאין ספק שיגיע מוכן והוא עדיין אחד המועמדים לעמוד על המדרגות בפאריס. ביחס לקבוצתו שנראתה טוב היום הרי זוהי לא הקבוצה שתרכב איתו בטור כך שהוא צפוי לקבל תמיכה גדולה אף יותר מהצוות שיגיע לצרפת ביולי.
רודריגז (סיים 5.29 אחרי פרום אתמול אך עדיין לא נמצאה כול תגובה, לא ממנו ולא מהקבוצה, ביחס לאתמול) נראה שלקח ללב את כל שאירע בנגד השעון שלשום והלך לאיבוד בהר - אולי רחשיי הטור המתקרב פועלים כבר פעולתם מפוקקת הברכיים והוא מהרהר בינו לבין עצמו האם טוב עשה כשבחר בטור ולא במירוצים האחרים, ואולי אף קטיושה שמים לב כמו כולם שמורנו נראה הרבה יותר טוב (
ואן דר ברוק (סיים 9.58 אחרי פרום) לפחות הודיע שהוא הגיע לדופינה בכדי לקבל 'תחושה' ולא בשביל התוצאה ("Sensation more important than result") כך שהאליבי שבידו מוצק!. קונגו פיגר היום 7.56 אחרי פרום ואולי הגיע הזמן לומר ברבים שברמות הללו אין לו מקום. די חאנט סיים 6.16 אחרי פרום אתמול אך פיגר 'רק' 2.25 אחרי מרטין שלשום, כך שקשה לדעת - הבלגי בדרך כלל זקוק להרבה זמן בכדי להתעורר ואין לדעת מה צירוף הזמנים שלו עד כה אומר לגבי יכולתו.
ועוד משהו. הקטע אתמול אמנם הסתיים בפסגה, אך כפי שנכתב כאן אתמול לא היה קטע מסובך מדי, לא מבחינת המרחק שנרכב וגם לא בכל הקשור בפסגה האחרונה, ואנו (בתקווה) לקבל מושגים ברורים יותר לגבי הרוכבים הבכירים בשבת וראשון עת מידת הסיבוך תגבר, כמו מספר הקילומטרים שנצבר ברגליים.

היום


היום קטע יותר פשוט - 143 קמ מ - La Lechere les bains לגרנובל. הקטע אמנם בעל מספר טיפוסים בקטגוריות אך לא כאלה שמעניינים במיוחד את המתמודדים הבכירים', בוודאי כשהסיום הוא לאחר ירידה ארוכה וגם מפני שמחר הוא יום חשוב, אולי החשוב ביותר במירוץ (מלבד הנגד השעון). 
וכל זה אומר 'קבוצת בריחה', ואף כי קשה להאמין שמישהו יחכה כל כך הרבה זמן בסבלנות, הרי שאם קבוצת בריחה לא תרקום עור וזמן מהדבוקה עד לטיפוס בקטגוריה הראשונה ל - Col du Barioz בקילומטר ה ~ 80, זה מקום מצויין לסלקציה.
הקושי בהרים נראה ככה במילים ומספרים:
  • Km 60.5 - Côte d'Arvillard - 2.2 km climb to 5.3 % - Category 4
  • Km 80.5 - Col du Barioz - 7.1 km climb to 7.3 % - Category 1
  • Km 90.5 - Col des Ayes - 3.8 km climb to 8.1 % - Category 2
  • Km 98.0 - Col des Mouilles - 2.0 km climb to 6.1 % - Category 4
  • ונראה ככה בדיאגרמה טופוגראפית:



    מזג אוויר נראה שאולי יפגיש את הרוכבים עם ממטרים בתחילת הקטע:

    TodayJun 7

    PM Showers
    66°F
    47°F
    PM Showers





    אמור להשתנות בואך גרנובלה:

    TodayJun 7

    Sunny
    77°F
    57°F
    Sunny

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה