יום חמישי, 13 ביוני 2013

קריסטוף מצטרף לרשימה, היום

רוכב עם הרבה גבינה (ופרחים)
מי זה בכלל אלכסנדר קריסטוף? השאלה כבר לא רלוונטית די ממזמן, אבל אם היא היתה רלוונטית למי שלא מאוד מתעניין היא כבר לא כזאת השנה. קריסטוף הצטרף לקבוצת קטיושה הרוסית לפני שנתיים לאחר שרכב שנתיים בשירות BMC, אבל עוד הרבה לפני כן, ב -2007, כשהיה בן 19, הוא זוכה באליפות נרווגיה למרוצי כביש (מנצח את הושהובד). הוא רוכב שנתיים נוספות בדרג השלישי בקבוצת הנרווגית - Joker Bianchi ומגיע בהמשך ל - BMC. התוצאות הבולטות בשנתים ב - BMC היו מקום שלישי בקטע הראשון בטור של קליפורניה ב - 2010, ואחר כך, כבר ב -2011, מקום שלישי בקטע השמיני בג'ירו, ואז שוב אליפות נרווגיה (שוב את הושהובד שמסיים שלישי), וסיום במקום השלישי ופעמיים בשני ב - Tour de Wallonie, ואז מגיע המעבר לקטיושה לאחר שקריסטוף מבין את המגמה. BMC החתימה באותה שנה רשימה של רוכבים על משבצת דומה לשלו, בינהם פיליפ ג'ילבר, תור הושוהובד, אדם בלייט, וסטיבן קמינגס. אך קריסטוף מוצא לצידו בקטיושה את אוסקר פריירה בעונת הפרישה שלו וגם את גאלימזיינוב (שהושעה באפריל עקב 'חשד' לשימוש במשפרי ביצועים), שניהם כאלו שהקבוצה התייצבה מאחוריהם לפני שעשתה זאת בעבורו. אך כל זאת הרי לא תמיד משנה, מירוצים יש למכביר. קריסטוף מסיים שני בקטע השני של Driedaagse De Panne-koksijde ומצרף לכך נצחון בקטע השלישי, הוא מוסיף מקום שני בקטע 13 בג'ירו ואחר כך מוסיף מקום שלישי באליפות נרווגיה, ומסיים שלישי במירוץ הכביש האולימפי (אחרי וינוקורוב ואוראן). לאחר המשחקים האולימפיים הוא ממשיך ומסיים שלישי בקטע השני של ה - Eneco Tour ומסיים בנצחון בקטע הרביעי בטור של דנמרק.
השנה הכול נראה אף יותר חד - קריסטוף מסיים שלישי ואחר כך מנצח בקטעים הראשון והשלישי ב - Driedaagse De Panne-koksijde (ומסיים שני אחרי שבאנאל בדירוג הכללי), מסיים רביעי ב - Ronde Van Vlaanderen (מגיע עם הקבוצה השלישית אחרי קאנצ'לארה סאגאן ורולנדס), מנצח שלושה קטעים ומוסיף מקום שני אחד בטור של נרווגיה, ואתמול מנצח בקטע בטור השווצרי שהוא הנצחון הראשון שלו בסבב הבכיר ה - WT.
קריסטוף בדרך לטור הצרפתי כמאיץ הבכיר של קטיושה אך אין לשכוח שכוונות הקבוצה הם להתמקד סביב העזרה לרודריגז לפני שהיא תתפנה לעזור לו, אך כפי שנראה היטב היום הוא לא תמיד זקוק לעזרה ויכול להסתדר גם לבד.
היו כאלה שהופתעו היום מכך שגם סאגאן ואף דֶמרק לא יכלו לו, אך אפשר להבחין שהוא יצא למיאוץ הסופי קצת אחריהם ( 00.20 בתוך הסרטון) כך שלא סבל מחוסר באנרגיה ביחס אליהם, ובמטרים האחרונים הוא הולך ומתרחק מהרודפים אחריו כשהוא דוחף יחס העברה ענק בפדלים.
בדירוג הכללי אין שינוי לאחר אתמול ומתיאס פראנק של BMC ממשיך להוביל מקרוייזינגר ורוי קוסטה.

היום

186 קמ', מ - Leuggern  ל - Meilen שעל שפת אגם ציריך. כלל לא בטוח שהמהמורות, המצטיירות בדיאגרמה כה מאיימות, הן באמת כאלו שיאפשרו סיכויים רבים לבורחים. בכדי לתפוס את הבורחים הדבוקה חייבת לשנע כוחותיה קדימה בקלות יחסית בשלבים המכריעים/מאוחרים של הקטעים בכדי להגביר מהירות, וכך, כשהמכשולים הניצבים בפניה באותו שלב קריטי אינם מן הסוג הגורם בעיות שינוע, לדבוקה יהיה מספיק כוח בכדי לסגור את הפערים שנוצרו מהבורחים קודם לכן.

קטגוריה שלישית ועוד משהו קטן

על הדבוקה יהיה לעבור בשלום (עם מספיק כוחות) שני מכשולים. הראשון הוא טיפוס של 3 קמ' בקטגוריה שלישית 6.8% ~ 30 קמ לפני הקו, שלאחריו, ~ 14 קמ' לפני הקו, עוד מהמורה קלה (2 קמ') ולא מקוטלגת שאותה עוקבת ירידה (לא טכנית) ומישור (~ 8 קמ) עד לקו. וכך, הצירוף של שלושת אלו - קטגוריה שלישית + 2 קמ בלתי מקוטלגים + ישורת ארוכה לסיום - לא ישאירו סיכוי לבורחים. 
יש לשים לב שהמסלול של הקטע היום צמוד בחלקו לאגם, כך שהדבוקה (וגם הבורחים) צפויים להיתקל ברוח (מכמה כיוונים, כל פעם מכיוון אחר, אך נראה שבקטע האחרון הצמוד ממש לאגם הרוח תהיה חזיתית), מה שיהווה עוד גורם בתפיסה קלה של הבורחים אך עלול בהחלט להוות גורם בברירת המאיץ המתאים לנצחון.
מזג האויר צפוי להיות נוח לרכיבה והשמש בחוץ, מאירת פנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה