יום ראשון, 30 ביוני 2013

מה ראינו, מה צפוי, וכרזה

מה ראינו

ראינו קטע מפוהק שבו רוב הזמן לא קרה דבר, וסיום כאוטי שקרה בו יותר מידי.
במשך רוב יום המירוצים הראשון של הטור, שהועבר במלואו בשידור טלוויזיוני ישיר, אף בערוץ ישראלי שבו שוחחו ממש בשפת המקרא, קשה היה לחשוב שיהיה משהו לספר עליו, משהו מעבר לדיווח הסתמי והשגור על סיום המאיצים, סיום שהיה צפוי, ואפילו היה נדמה שההבטחות שניתנו (גם כאן) על לחץ שיתגבר לקראת הסיום, ועל כך שהוא עלול אף לגבות מחיר, אפילו זאת אולי לא יקרה.
הכבישים התבררו כרחבים מספיק, והדבוקה, הסתבר, לא מתעניינת - לא בבורחים וגם לא בכלל - 'שישנו להם השדים' - והא המשיכה להתגלגל לה לאיטה, מאפשרת לבורחים לפתוח פער, ואז סוגרת אותו, שוב ושוב, במין ריטואל קבוע ומוכר, שאיפשר כמו תמיד לעשות גם דברים אחרים במשך השעות הנוקפות, כשמנגנון העירנות מפוקח על ידי חוש השמיעה ולא העין.
וכך, על מי מנוחות, נקפו להם המירוץ והשעות לאיטם, צוברים סתמיות, כשהכול, בפתאומיות, עלה על גדותיו.
מה קדם למה קשה כבר לדעת, האם היתה זו השמועה על האוטובוס, שהתבררה כנכונה עת הגיעו גם המראות, או אי הבהירות שהשתררה, לא אצלנו הצופים אלא בדבוקה, עת היה נדמה שאף אחד בעצם לא יודע איפה קו הסיום.
תאונה גרמה לחלק מהמועמדים לנצחון של היום להיפגע בעצמם (סאגאן), לחלק מהמועמדים הבכירים (קונטדור) לסבול פציעות (בינתיים נראות שטחיות), ולחלק אחר פשוט להיתקע שם, ואיפשרה רק לניצולים בודדים מהמועמדים הפוטנציאלים להגיע בזמן למיאוץ לקו שבו ניצח לבסוף קיטל.
כול רוכבי הדבוקה קיבלו אתמול את אותו הזמן בסיום, וכך אמנם יש לחולצה הצהובה בעל, שהינו גם הבעלים של החולצה הירוקה, אך המירוץ יחל מחדש ללא הפרשי זמנים בין הרוכבים שוב היום.

היום

קטע 2, 156 קמ', כל הדרך מ - Bastia ל - Ajaccio.
קטע 2 הוא קצר ומתובל, יותר כמובן מהקטע הראשון המשמים. המהירות צפויה לעלות עקב כך, והופעתם של ההרים תשנה את אופי המתמודדים על הנצחון. הקטע מסומן על ידי המארגנים כ'קטע מחוספס' (מקוטלג כקטע מסוג 2 בטבלת הקטעים), ובו אמנם מופיעים קשיים, אך אלו לא מסוג הקשיים שיגרמו למי מהמועמדים הבכירים להיכנס לפעולה. אז מי צפוי בכול זאת להיכנס לפעולה היום? לאחר התאונה ותוצאותיה אתמול, צפויים חלק מהמאיצים שאולי לא תכננו זאת לפני כן, לנסות להגיע בזמן לאיזור קו הסיום בכדי להתחרות על הנצחון. קיטל אמנם מחזיק בחולצה הצהובה אך דווקא לו הקטע כלל אינו מתאים, מה שאומר שהמנצח בקטע היום ילבש את החולצה הצהובה, וזה קצת הרבה בכדי לוותר עליו.
מיאוץ הביניים בקמ' ה - 33 ישהה את יציאתה של הבריחה לדרך, ולאחריו אמנם הרבה יהיו נלהבים לברוח אך השאלה למי יותר. הטיפוס השלישי של היום בקטגוריה השניה ל - Col de Vizzavona, מופיע בקמ ה - 95, כך שאחריו נותר מרחק מספיק לקבוצות המאיצים בכדי להחזירם לעניינים, וכול מה שישאר הוא לעבור את המהמורה האחרונה, 12 קמ מהסיום, ב - Cote Du Salario בשלום.
הטיפוס אמנם תלול (8.9%), אך קצר, האם זה יספיק לפאנצ'רים בכדי להגיע בזמן לסיום ללא המאיצים?
קרוב יותר לקו, 5 קמ, הדרך שוב קופצת, פעמיים, אך לא באורך משמעותי, וכך, אם נסכם: הקצב הגבוה שיוכתב במשך היום והימצאותם של הטלטלות לכול אורך הקטע, בייחוד בחלקו האחרון, ימנעו לפחות מחלק גדול מהמאיצים להגיע רעננים מספיק וגם בזמן לאיזור קו הסיום.
קשה עדיין לדעת מה מצבו של סאגאן אחרי הפגישה עם הקרקע אתמול, אך אם הוא אינו סובל מדי הוא בוודאי המועמד המוביל לנצחון היום, אבל קשה לפסול על הסף גם את דגנקולב ואף קבנדיש בא בחשבון, הוא שיפר השנה את יכולת מעבר ההרים שלו, והוא טיפוס עקשן ולוחמני ולא יוותר (מה עוד שעל הקו מוצאות הרבה נקודות לתחרות החולצה הירוקה).
קבנדיש כנראה שלא יהיה שם היום, פשוט אין לו עתה קבוצת תמיכה. מרטין כנראה שיפרוש, אם לא היום אז בימים הקרובים, לאחר שנפצע כהוגן ואיבד את הכרה מספר פעמים לאחר הקטע, אך הוא לא היחידי. גם קוויטקובסקי וגם סטיגמאנס פגשו את הקרקע ונפצעו, כך שלקבנדיש לא נשארו הרבה מידי עוזרים בכדי שיעזרו בשינועו לכיוון קו הסיום. הוא יאלץ לחכות בסבלנות, כמו הקבוצה כולה, ולהערך מחדש - 'אפסו הסיכויים להיאבק על החולצה הירוקה...' - הודה לפאברה.

  • Km 70.0 - Col de Bellagranajo6.6 kilometre-long climb at 4.6% - category 3
  • Km 85.0 - Col de la Serra5.2 kilometre-long climb at 6.9% - category 3
  • Km 95.5 - Col de Vizzavona (1 163 m)4.6 kilometre-long climb at 6.5% - category 2
  • Km 144.0 - Côte du Salario1 kilometre-long climb at 8.9% - category 3

Stage profile


הקילומטרים האחרונים, לא טכניים

מזג האויר. הטמפרטורות די גבוהות והשמש בחוץ, כך שפחות נעים לרכוב, וגם הכבישים שבהם יתקלו הרוכבים היום יהיו פחות טובים, צרים ובאיכות נמוכה יותר.
הקטע יצא לדרך ב - 14.40 וצפוי להסתיים ב ~ 18.20, כשההתרחשות המרכזית צפויה רק בשעה האחרונה.
שידורים ישירים בערוץ הספורט וביורוספורט.

עוד משהו

מה השתנה מ - 1903, כרזה, חלק 1







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה