יום ראשון, 9 ביוני 2013

הקטע הטוב ביותר, בינתיים בשוויץ, היום

סנצ'ז חושף שיניים

הקטע הטוב עד כה בדופינה

אמנם קבוצת הבריחה היתה גדולה ואף איכותית, אך במקביל להתקדמות הקטע התברר שבדבוקה נמצאים עדיין מספר רוכבים שלא אמרו נואש ביחס לאפשרות הניצול של הדופינה להפקת רווחים אף מלבד שיפור כושר ו'תחושה'.
בראש אלו היה סמי סנצ'ז מאאוסקלטל אאוסקדי, הקבוצה של החבל הבאסקי, שכפי הידוע פרצה רק השנה את תנאיי סף השייכות הלאומית (הבאסקית) כתנאי הראשון לשייכות אליה וצירפה, בעל כורחה הכלכלי אך גם הקיומי, זה הנוגע באפשרותה להמשיך ולהחזיק ברשיון מירוצים מסוג ה - Por Tour, מספר רוכבים 'זרים' לשורותיה, אך נמצא שכל זאת ללא הועיל, ולמעט שני נצחונות ב - Vuelta Castilla y Leon מוקדם יותר השנה היא לא הצליחה להשיג הרבה יותר.
סנצ'ז רכב מירוץ אפור בג'ירו (מלבד המקום השני בנגד השעון האחרון ב- Polsa), ואף לא הצליח בסיום להשאר בעשיריה הראשונה, אך הגיע לדופינה עם רגליים טובות, לדבריו, לפני שהוא לוקח חופשה בכדי להיות רענן שוב לחלק השני של העונה  עם הוואלטה ואליפות העולם בפירנצה.
סנצ'ז, כשעניין תפיסת הבורחים הסתיים, קפץ מחזית קבוצת החוד ופתח פער של ~ 10 שנ' לפני הפסגה ב - Col du Noyer. פוגלסנג מאסטנה גישר אליו לאחר התחלת הירידה, והם רכבו ביחד גם את הירידה ואחר-כך גם את הטיפוס האחרון, כשהדבוקה שמתוכה נעשו מספר נסיונות גישור, לא מצליחה להדביקם. אז קיבלנו תמונות נדירות של סנצ'ז רוכב על גבול סף הסיבולת שלו בכדי להישאר עם הדני אך במקביל גם להשאיר לשניהם מרווח מספיק מהדבוקה בכדי להיאבק על הנצחון. בסוף סנצ'ז במיאוץ קצר והחלטי לקו הקדים את פוגלסנג וניצח.
מה עוד ראינו? ראינו את קונטאדור רוכב למען רוג'רס (שהחליף מקומות עם רואן דניס וממוקם שלישי אחרי הקטע אתמול) בכל החלק האחרון, ובעצם רוכב לבדו בחזית החוד לאורך כמעט שני הטיפוסים האחרונים, אין ספק שאין דרך טובה מזו בכדי לבדוק את הכושר אך בה בעת גם לרכוש עוזר נאמן לטור וגם, כמוצר לוואי להיכנס לעשיריה הראשונה (ממוקם עשירי לאחר היום).
פוגלסנג נראה גם הוא טוב היום כמו גם פורט (לא חדש), אך הצלחנו לקבל גם אינדיקציה לכך שרודריגז מתחיל למצא את הרגליים, וגם מושג על יכולתו של דני נאברו של קופידיס וחברו של רודריגז לקטיושה מורנו.
את החבורה שראינו היום עולה גבוה בהר (למעט סנצ'ז) נראה עוד הרבה בחודש הבא בצרפת ביחד.

בנתיים בשוויץ

בנתיים בשוויץ החל אתמול הטור השווצרי עם נגד שעון קצר (פרולוג) למרחק של 8.1 קמ בו ניצח קמרון מאייר האוסטרלי שנהנה מכך שהספיק לרכב לפני שהרוח שינתה פניה ולא איפשרה לכל מי שזינק לאחר השעה הראשונה לעשות זמנים טובים.
המירוץ הוא המירוץ המקביל לדופינה ומהווה אופציה נוספת של הקבוצות להריץ את רוכביהם ולרוכבים שנבחרו לרכוב אפשרות אחרונה לבחון את יכולותיהם ולהוכיח לקבוצות שהם מתאימים להיות שייכים לצוותים שירכבו בצרפת.
כאמור אתמול רכבו פרולוג והיום בלי שהיות נוספות יום בהרים הגבוהים. טיפוס מחוץ לקטגוריה בשלבים המוקדמים של הקטע שאותו ישלים טיפוס בראשונה עם סיום פסגה (לא בדיוק, 2 קמ מישוריים עם מגמת ירידה לאחר הפסגה ועד לסיום) ואפשרות לייצר סלקציה כבר ביום הראשון למירוץ.
אמנם מאייר לובש את החולצה הצהובה של המוביל והדבר יחייב את אוריקה לעבוד בחזית, אך זה שלב מוקדם מדי מכדי לצפות שיתר קבוצות המועמדים יתנו לקבוצה האוסטרלית לעשות יותר מהמחוייב.



מי הגיע?

המועמדים הבכירים למירוץ בצרפת רוכבים בדופינה, אך אפשר למצוא עדיין כמה שמות מעניינים נוספים שירכבו בטור בחודש הבא ובחרו לרכב בשוויץ.
מוביסטאר הגיעה עם רוי קוסטה (מפגר אחרי מאייר 0.40) בנסיון להגן על תוארו משוויץ בשנה שעברה, אך גם עם אמדור שעשה לעצמו הרגל להפצע ולהעדר באופן תכוף וחוזר מפציעה שכזאת גם עתה, אך הוא רוכב מעניין ומעניין לראות באיזה כושר הוא נמצא, ואפילו את ויסקונטי לאחר ההצגה בג'ירו ולפני החופשה.
סקאיי הביאה את המטפס הבריטי בשנה ראשונה בקבוצה טיארנן לוק וגם את הצעיר (בן 22) החדש והמבטיח שלה ג'ו דמברובסקי, שלפי דבריו קיבל יד חופשית להראות מה הוא יכול, והוא יכול.
קטיושה באה עם שפילק אחרי התחלת עונה נהדרת עם שני נצחונות בקטעים בודדים בנוסף למקום רביעי בטור הבסקי ומקום שני ברומנדי. רדיושאק הגיעה עם אנדי שלאק שממשיך במסלול ההשתפרות שלו וירכב גם בטור. אנדי בכושר סביר יכול לנצח באחד מקטעי ההרים בטור והתרחקות מהבכירים עדיפה כעת. בנוסף ירכבו בשביל הקבוצה בשוויץ גם מונפורט ואף קלודן הוותיק, שניהם מתוכננים לטור. אומגה פארמה הביאה כמתמודד בכללי את פיטר וליטס כשלידו ירכבו כמה רוכבים שמנסים להוכיח שהם ראויים להיות חלק מהרכבת של קבנדיש. אסטנה מביאה את יאנס ברוקוביץ' שהוא ופוגלסנג ירכבו בטור כמועמדים המוגנים שלה, אך גם את קנגרט הזכור לטוב מהג'ירו. גארמין מגיעה עם הייז'דאל לאחר שהאריך את חוזהו בקבוצה לשנתיים נוספות ועם תקווה שהוא הצליח להחלים מהוירוס שתקף אותו באיטליה אבל גם עם דניאל מרטין בנסיון לבנות מספיק ברגליים בכדי לעמוד במעמסה בצרפת. מרטין הוא כוכב בהתהוות אך אין עדיין תשובה לשאלה אם הוא יגדל להיות רוכב טורים ארוכים או ישאר להתמחות בטורים הקצרים יותר לאחר שכבר הראה השנה שהוא יכול (קטלוניה)  ובמירוצים הקלאסיים המתאימים לו (לייז' השנה). BMC מגיעה עם ואן גארדרן כמועמד מוגן אך עם הרכב מעניין שכולל כנראה חלק גדול מהצוות שירכב בצרפת (ג'ילברט, ברגהארט, מתיאס פראנק, מוינארד, מיכאל שאר, ומרטין קוהלר).
AG2R מגיעה עם Peraud כרוכב המוגן אך גם עם צוות שיכול להגן עליו ויותר - מקסים בואה, פוזוביבו, מונטגוטי מונדורי וכריסטוף ריבלון. לאמפרה מגיעה עם דייגו אוליסי אך גם עם סקרפוני כנראה לפני חופשה. קנונדייל מביאה את פיטר סאגאן והמנצח של הסטראדה ביינקה מורנו מוזר ואיתם עוד שישה רוכבים. בלנקו, לפני ששמה מתחלף, באה עם ל.ל. סאנצ'ז לאחר שהוכרחה לקבלו בחזרה לשורותיה מאחר שלא הצליחה להוכיח את מה שכולם יודעים ביחס לעברו הפרובלמטי בכל הקשור במשפרי ביצועים, אך גם עם וילקו קלדרמן הצעיר לאחר הג'ירו המוצלח ואף עם קרוסוויק כאשר מולמה צפוי להיות הרוכב שיוגן. סאקסו מגיעה עם צוות מצויין אך השאלה כמה רוכבים חוץ מקרוייזיגר ורוש יצטרפו לצוות שירכב בצרפת. אוריקה נראה שבנתה עוד לפני כן על מאייר כרוכב המוגן, והביאה גם את אלבסיני במירוץ הביתי שלו לעזרה ואולי אף למשימות מיוחדות אחרות.
כפי שאפשר להבחין לא צויינו שמותיהם של המאיצים (סאגאן?) על אף שרבים מהם הגיעו לשוויץ וחשיבותם מעולם לא הוטלה בספק למירוצים. וגם, הטור השוויצרי מציע מספר קטעים באמצע השבוע שבהחלט עשויים להתאים להם, אך גם רשימות מסוג זה חייבות להסתיים, מדי פעם אף לפני שנעשה מאמץ רציני מספיק בכדי שלא יתגלה בם חסרון.

היום

היום מתוכנן יום מלא פעילות בחזית הבכירים. זו ההזדמנות האחרונה לפעילות מאומצת של רוב המשתתפים, אלו המיועדים לטור, אבל גם מפני שתוואי הקטע מתאים לבחינה שכזו, וגם עקב ההצהרות של קונטאדור שהוא אכן מתכוון לעשות זאת כך שמעשה שכזה על ידו לא יאפשר לאחרים שלא להגיב.
קטע בן 155.5 קמ ואנחנו בדרך מ -Sisteron לאתר הסקי ב - Risoul
בדיאגרמה טופוגראפית הקטע נראה כך:

אמנם קבוצת בריחה תמצא את דרכיה להתגבשות כבר במהמורה הראשונה ב - Gigors  לאחר ~ 30 קמ, הרי שקבוצות המתמודדים הבכירים צפויים להיכנס לפעולה רק ~ 115 קמ' בתוך הקטע סביב הפסגה הלפני אחרונה ב - Col de Vars - טיפוס בראשונה של 10 קמ בממוצע של - 6.9%. לאחריו ירידה ארוכה אך פחות טכנית שתוביל לטיפוס האחרון של הדופינה - 13.9 קמ בראשונה עם  ממוצע של 6.7%, שאולי לא נשמע מאוד תלול (אם כי ארוך), אך הוא טיפוס מסובך ומפותל שישרת את כל תאווי ההתקפות ואת קונטאדור בראשם.
אנו אמורים לקבל תמונות ראשונות מהמירוץ בדיוק סביב הטיפוס הלפני אחרון ב - Col de Vars, וכך אולי לא לפספס את ההתרחשויות המרכזיות, מה עוד שגמר הטניס ברולן גרוס צפוי להתחיל מאוחר יותר.
מזג האוויר צפוי להיות גשום.
סביב ההתחלה ב - Sisteron, כמו גם בסיום הקטע ב - Risoul:

09
Jun
10:00
195°
888210
192°
1402.32694471011
13:00
204°
87896
175°
15-15.52582681011
16:00
236°
76888
193°
11-25.82500681011



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה