יום שישי, 14 ביוני 2013

חופש, היום




אשה יפה נוגעת ברוכב אופניים
גרגורי ראסט, השוויצרי הוותיק של רדיושאק, ניצח אתמול מקבוצת בריחה לאחר שהדבוקה איבדה עניין. יש ימים כאלה על אף שהם הולכים ונהיים נדירים יותר ויותר בתקופה המודרנית - הדבוקה מאפשרת לקבוצת הבריחה לברוח ומאבדת עניין במרדף - הדבוקה לקחה (יום) חופש.
מאבקים אמנם התנהלו אתמול, פעמיים, פעם אחת הם הסתיימו כשקבוצת הבריחה יצאה לדרכה ~ 30 קמ בתוך הקטע, ופעם השניה בנצחונו של ראסט. קבוצת הבריחה של הארבעה, ראסט, הֵיימַן מסקאיי, קולובְנֵב מקטיושה, וגראבש מאומגה פארמה, פתחה פער שהגיע עד ליותר מ - 14 דק', והדבוקה בשום שלב לא הגיבה. 'היום בהרים' היום כמובן היווה את אחד התמריצים לבחירה זו, וזאת על אף שהקטע אתמול לפי אופיו דווקא הזמין סיום מאיצים, והעובדה שבמירוץ רוכבים מספר מאיצים שעדיין מחפשים נצחון והקטע מחר הוא היחידי שנותר להם לא שינתה דבר. ראסט ושלושת השותפים לבריחה החלו לנהל מאבקים פנימיים ביניהם כ ~ 3 קמ לסיום כשהיה ברור שמתוך הקבוצה שניים יעדיפו סיום מאיצים (היימן וקולבנב), ושניים יהיו חייבים לעשות משהו לפני כן אם הם רוצים לנצח, ראסט נדמנה היה שהיה הרגוע מבין השארבעה והוא חיכה לזמן המתאים כשביתר הזמן בילה מאחור ועקב/הגיב לגישושים של האחרים, ואז, כהארבעה חלפו מתחת 'שער הלהבות האדומות' (ירוק הפעם) הוא התקיף באלימות ונעלם (42 שנ' בתוך הסרטון). 
זהו בסך הכול נצחונה השביעי השנה של רדיושאק (שלושה מאלו שייכים לקאנצ'לארה בקלאסיים של האביב) שעתידה לוט בערפל, ונצחונו הראשון של השוויצרי לאחר יובש ארוך של 4 שנים (האחרון הושג בפרולוג בטור של לוקסנבורג ב - 2009, אז עדיין כרוכב של אסטנה).


היום

206 קמ' כל הדרך מ - Meilen ל - La Punt, לא מאוד רחוק מהגבול האיטלקי. הקטע כולל כמה טיפוסים בקטגוריה ששניים מהם בקטגוריות הנמוכות שהראשון מביניהם בקטגוריה השלישית לאחר 50 קמ אינו קשה ומופיע אף מוקדם מדי בכדי לגרום לזעזועים בדבוקה, אך השני אף כי הוא בטגוריה הרביעית יחייב התייחסות עקב הצורך להישאר במגע עם החזית גם בטיפוס לפסגתו אך עוד ביתר שאת בירידה וכך כל מי שאינו רוצה לפגר כבר בתחילת הטיפוס חייב להשאר קרוב. הירידה תוביל לטיפוס למעבר ההרים ב - Albulapass, הטיפוס האחרון של הקטע. הטיפוס הוא טיפוס ארוך (כמעט 20 קמ') מחוץ לקטגוריה (שתי נקודות ניקוד המיאוצים נמצאות כאן) עם שיפועים משתנים שמגיעים בחלקם ל - 10% והוא צפוי לשחרר כל עכבה מהבכירים בשלב מסוים שלו, אך בכדי לנצח בקטע (או לא להפסיד יותר מדי) הם עדיין יהיו חייבים גם להגיע לקו הסיום שמרוחק עדיין 9.3 קמ' אחריו. הירידה תחייב שימת לב מחזית המירוץ ואינה חפה מכמה מכשולים טכניים

  

אתמול רכבו הרוכבים בשמש אך הם עלולים למצוא עצמם שוב רוכבים תחת גשם, או כבישים רטובים, לפחות בחלק האחרון של הקטע, מה שיצריך מהם ריכוז מוחלט, במיוחד בשתי הירידות, מהרביעית לטיפוס האחרון ומהפסגה האחרונה לקו הסיום. 
הפעילות בחזית צפויה להתחיל קרוב לעת מעבר השידורים לשוויצריה ~ 18, ומי שבידיו פס יציב מספיק וגם רוצה להרחיב את הבנתו בכל הקשור במירוצי אופניים מוטב יעשה אם יסכית למגנוס בקסטאהד ורוברט הטש המצויין שאיתו שיושבים באולפן של אל ג'אזירה בשוויץ ומדברים לעניין. מגנוס מבלה את השעות שלפני השידור ברכיבת חלקים (נרחבים) מהקטעים שעליהם ירכבו הרוכבים לאחר מכן, כך שאפשר לקבל התייחסות לאופי ואיכות הכביש כמו גם לתוואי מפי רוכב מומחה ברמות הגבוהות ביותר שנמצא עדיין קרוב לשיאו והוא בעל נסיון עצום, שמוצא לנכון לוודות שהוא יודע על מה הוא מדבר.
אפשר למצוא את הקישור לאל ג'אזירה בלוח הסטרימינג של Steephill. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה