יום שבת, 15 ביוני 2013

מה אפשר ללמוד (חלקי), היום

מתמודד בקטגוריית הפרס המכוער

רוי קוסטה ניצח אתמול ב'קטע המלכה' בטור השוויצרי, כשהוא מקדים על הקו את מולמה של בלנקו וואן גרדרן של BMC. 'קטע המלכה', שבהקשר למינוח התנהלו בבלוג דיונים ענפים לפני מספר ימים, כשהופיע בדופינה, התברר שנקרא בהלווטיה בכלל 'קטע המלך' - Königsetappe - ואף הפרס שהוענק בעבורו דמה יותר ל'כתר של מלכים' (למעלה אפשר לראות העתק מפלסטיק) מאשר ל'כתר מלכות', שנראה בדרך כלל יותר דומה לכתר כזה:

 


המהלך שהכריע את הקטע של אתמול התרחש כ - 4 קמ' לפני המעבר ב - Albulapass, מעבר ההרים בפסגת הטיפוס הארוך של אתמול, כאשר לאחר מספר התקפות על החזית המדוללת כבר של המירוץ, הצליחו לבסוף מולמה ואיתו קוסטה ואן גארדרן וטיבו פינו לנתק עצמם, ואז המשיכו וירדו ביחד בצד השני, כשרק פינו לא מצליח לעמוד בקצב ופיגר 9 שניות אחרי השלושה בקו הסיום. מתיאס פראנק הצליח להינצל (סיים 22 שניות לאחר קוסטה) בעזרת נפילתו של אחד השערים המתנפחים שעיכב קלות את הארבעה כ- 2 קילומטרים מהקו, כך שהוא ימשיך וילבש את החולצה הצהובה גם היום.
אז מה אפשר ללמוד מהקטע של אתמול? ואן גרדראן נראה אתמול טוב, אך חסר עדיין איזון עדין אחרון בשביל להיות מוכן לזינוק בקורסיקה עוד שבועיים. אין ספק שהרעיון שהועלה על ידי BMC שהקבוצה תרכב בעבור אוונס הוא רעיון עיוויים, וטוב היא תעשה אם לא תלך שבי אחרי רעיון לזינוק בצרפת עם שני קפטנים במקום להתמקד רק באמריקאי הצעיר - המירוץ הצרפתי ארוך, וגם אם אוונס יצליח להפגין יכולת בשבוע הראשון ובשני כוחו לא יעמוד לו בשלישי והקובע, רק שאז הדבר עלול להיות מאוחר מדי בעבור ואן גארדרן והקבוצה, כפי שהיה בשנה שעברה. ואן גארדרן עוד צעיר ובלתי מנוסה אבל הוא רוכב הטורים העתידי של הקבוצה, ודווקא עובדה זו צריכה להיות נר לרגליה בבואה לקבוע את האסטרטגיה לצרפת. מחוייבות מלאה של הקבוצה אליו תאפשר לו לחפות במידה מסוימת על חוסר הנסיון במעמד שכזה. נותר עדיין לראות איך ואן גארדרן מתמודד עם הנגד שעון בטיפוס מחר, בצרפת יחכה לו קטע נגד שעון דומה (דיאגרמות של שני הקטעים בתחתת הרשימה), גם הוא בטיפוס, ביום שמקדים את הכניסה לאלפים ובעצם חונך את שלב ההכרעה במירוץ, תוצאה חלשה בקטע תוציא חלק מהמתחרים מהתמונה למאבק על המקומות הראשונים.
קוסטה (קושטה) יודע לטפס ונמצא בכושר טוב, וכנראה גם הוא עדיין לא ב- 100%, כך שהוא צפוי להגיע לצרפת חד עוד יותר, אך גם במקרה שלו היכולת נגד השעון היא המדד לתוצאה טובה בטור. קוסטה דורג בשנה שעברה במקום ה- 18 בצרפת, והוא מן הסתם רוצה יותר - עשיריה ראשונה לפחות - המסלול השנה אמור להתאים לו יותר מאשר בשנה החולפת כולל הנגד שעון בטיפוס. קוסטה עדיין צעיר (26) ועדיין לא הגיע לשיאו, כך שאין מניעה מכך שימשיך וישתפר ויצליח בשנים הקרובות להיות שחקן מרכזי בטורים הארוכים גם כן. מוביסטאר תרכב בטור בשביל וולורדה, אך היא צפויה להשתמש בקלפים שלה באופן שונה מאשר סקאיי וסאקסו, כך שבהחלט יתכן ונראה גם את קוסטה וגם את קווינטאנה קופצים קדימה, ואף יותר מפעם אחת.
קוסטה ממוקם אחרי הקטע של אתמול במקום השני, 0.13 שנ' אחרי פראנק, והוא צפוי להיאבק מחר על נצחון שני והגנה על תוארו מהשנה שעברה, קשה לראות מי מהמתמודדים הקרובים יוכל להפריע לו (קרוייזיגר ממוקם שלישי ב - 23 שנ' פיגור מפראנק, טיבו פינו ב - 44 ומולמה ב - 46 שנ').

היום

היום שוב קטע מאיצים, או שמא לא? כנראה שלא, בוודאי אם המדובר הוא בסיום מאיצים גדול (bunch sprint), אך חלק מהמאיצים בהחלט עלול לנהל מיאוץ על הנצחון. הכול תלוי כמובן בשאלה האם קבוצת הבריחה, שתיווצר קרוב לוודאי בטיפוס הראשון של היום, טיפוס של כמעט 7 קמ בקטגוריה הראשונה, בממוצע של 6.6%, 37 קמ' בתוך הקטע, תצליח לייצר פער זמנים מספיק מהרודפים. אם התשובה לשאלה זאת שלילית, והיא תלויה כמובן בקבוצות המאיצים שיהיו חייבות שלא לתת לכך לקרות, הרי השאלה השניה המתבקשת היא מי מהמאיצים יצליח לדלג מעל המהמורה השניה - טיפוס בקטגוריה השלישית, 2.8 קמ בממוצע חד של 7.3%, 9.1 לפני הקו. במירוץ עדיין רוכבים מספר רוכבים שבהחלט יכולים לדלג מעל למשוכה ולהגיע ביחד לגמר, ובהתיחס לעובדה שזהו הקטע האחרון במירוץ שיאפשר מאבק על נצחון זה גם מה שנראה.


מזג האוויר צפוי להיות נעים לרכיבה עם סיכוי מסויים (קל) לגשם באיזור הסיום.




צרפת
שוויץ













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה