יום ראשון, 2 ביוני 2013

היום ב-CDD, קונטאדור נגד פרום חלק I

קונטאדור נגד פרום חלק I

ניבלי כבר עשה את שלו
קונטאדור עוד יכול או מתי ומה השתנה?.
קונטאדור הופיע בג'ירו האיטלקי בשנת 2011 לאחר שקיבל אישור להמשיך ולהתחרות על ידי "פדרציית האופניים המלכותית של ספרד", שהחלה כפי שהייתה מחוייבת בו בהליך משפטי כנגדו לאחר שבבדיקת סמים שגרתית בטור של 2010 נמצא סם מסוג קלנביוטרול בגופו. האישור ניתן לקונטאדור מסיבות שונות אך יותר מכל עקב מעמדו היחודי ויוקרתו הרבה, צירוף שמהווה מדי פעם סיבה מספקת בכדי לכופף בעבור כמה מה שאסור בתכלית האיסור בכיפוף בעבור כל אחד אחר.
וכך קונטאדור חזר/המשיך לרכב למרות שהחוק היה יבש עד מאוד במקרהו (Strict Liability/אחריות מלאה ומוחלטת ללא תנאי סף חומר - או שיש או שאין - לסם המסוים, סם שמאפשר בדרך פלאים לרדת במשקל גם כשישנים בלילה, ואף משפר קצת את הנשימה), רק מפני שבני מולדתו מהפדרציה המלכותית לא רצו להתעסק איתו, ועובדה זו הכניסה את עולם האופניים לסחרור ומבוכה אף ביחס לתוצאות הבירור בעניינו ב-CAS ולא רק ביחס לשאלות המהותיות שקשורות בשימוש בסמים בספורט בכלל. היה אף נדמה לעיתים, לאורך ההליך שהתארך עד בלי סוף, שקונטאדור עשוי עוד להצליח ולשכנע בעזרת הכסף הרב שבכיסו, זה שמאפשר מדי פעם לעבריינים לגרום אף למערכות צדק יעילות ורבות כח מיומן לבקש סליחה, שישחררוהו לחופשי מעול העונש הקבוע בחוקים, אבל בסוף השופטים לא נרתעו משלל הטיעונים, פשוט לא היתה ל-CAS הרבה ברירה - "או שיש או שאין", ואצל קונטאדור היה (אמנם קצת, ממש קצת: 0.000,000,00005 גר' למיליליטר, זה כמעט כמעט ולא בכלל).
אבל לפני כן קונטאדור הגיע לג'ירו. קונטאדור בחר להשתתף בגי'רו ולא בטור באותה שנה כיוון שהדיון בעניינו ב-CAS היה קבוע להתקיים מספר ימים לפני הטור, והוא וקבוצתו לא רצו לקחת שום סיכון ולהמר על כך שיושעה ולא יורשה להשתתף במירוץ הצרפתי וכך יצאו הוא והם קירחים מכאן ומכאן, יחמיצו גם את זה וגם את ההוא. יש להוסיף כאן אולי עוד פרט קטן. חוזהו של קונטאדור בקבוצתו, Saxo Bank, היה מוערך ב- 9 מיליון (תשעה מיליון דולר לשנתיים), ואין לשכוח שזה הרבה מאוד כסף בכלל ובעולם האופניים בפרט, ובדרך כלל אנשים שמשלמים כה הרבה רוצים איזושהי תמורה.
וכך הגיע קונטאדור לג'ירו האיטלקי של 2011, מירוץ שבו זכה לראשונה כבר בשנת 2008 כאשר היה בין 25, לאחר שזכה כבר בשנה שלפני כן בטור הצרפתי, הגיע וניצח.
הג'ירו של 2011 היה מירוץ מפרך באופן קיצוני מה שגרם כנראה לקבוצת RCS שמארגנת אותו להחליף את 'בעל הבית' של המירוץ Angelo Zomegnan בנוכחי, Michel Aquarone, אבל קונטאדור הראה לעולם שוב, לאחר גימגומים מסוימים שפקדוהו בטור בשנה שקדמה לו, אותו טור שבו הוא נתפס משתמש בסמים, עד כמה הוא הרוכב הגדול של דורו ואולי אחד מרוכבי הטורים הגדולים אי פעם.
זו היתה בעצם הפעם האחרונה שראינו את קונטאדור רוכב ככה. הוא המשיך והופיע באותה שנה גם בטור הצרפתי לאחר שההליך השיפוטי המשיך והתעכב, אבל לא הצליח להתאושש מקשיי המירוץ האיטלקי וסיים 'רק' חמישי.
בתחילת חודש פברואר 2012 הסתיים ההליך המשפטי בקול ענות חלושה מבחינתו והוא הושעה לשנתיים ימים, אך העונש הוטל רטרואקטיבית וכך הצליח להתחמק קונטאדור אם לא משלילת התארים בהם זכה באותן שנתיים אזי מהרכיבה התחרותית עצמה, ובילה זמן קצר יחסית (פברואר - אוגוסט 2012) בבית.
כאשר חזר מצאנו קונטאדור אחר. הוא חזר להתחרות בוואלטה הספרדית באוגוסט של אותה שנה אך למרות שהצליח לבסוף גם לזכות בה זה היה קונטאדור אחר.
אז מה השתנה?
קשה לדעת אם יש לכך תשובה מדויקת, אך האמת שאולי פשוט קצת מוקדם מדי לענות. תשובה תינתן אך לא לפני עוד 57 ימים, ב - 29.6 בפאריס, עת יסתיים הטור הצרפתי של 2013, כאשר כל תוצאה מלבד נצחון תהווה הוכחה לכך שימיו כשליט הבלעדי של מירוצי הקטעים חלפו עברו להם והגיע אולי עת חדשה בה יהיה חייב לתכנן הייטב באלו מירוצים הוא משתתף בכדי למקסם את סיכוייו לנצחון כנגד יריבים שהוא יכול להם.
קונטאדור נחשד (כפי שנכתב כאן) כבר בעבר בשימוש במשפרי ביצועים אף לפני שהורשע על ידי ה - CAS ב-2012 ושילם את שנדרש, אך מצד שני כמובן הוא לא הודה מעולם בשימוש שכזה, ותהיה זו לכן השערה בלבד לתלות את הירידה ביכולותיו הנוכחיות באי שימוש במשפרי ביצועים ובכך למעשה לטעון גם שיכולותיו הקודמות הושגו בעזרתם. אולי קונטאדור באמת בחר עתה מרצון, או שאולץ לכך עקב ההרשעה (אך גם עקב השיפור באמצעי המעקב והאיתור של חומרים אלו כיום), להימנע משימוש במשפרים שכאלו, פשוט העסק הפך למסוכן והרבה מדי מונח על כף המאזניים ולא רק הקריירה שלו עצמו. קבוצת סאקסו טינקוף הדנית נבנתה סביבו או ליתר דיוק סביב מסוגלותו לנצח בטור הצרפתי, אך אף אם לא ינצח בו חלילה באם יתפס שנית, הדבר יגרום לא רק לסיום קריירה שלו עצמו אלא ימית אסון על הקבוצה שהיא אחת מאושיות הדבוקה המקצוענית (היא כזאת והייתה כך מאז ומתמיד, גם בשנותיה הפחות מוצלחות).
אל לנו לזלזל בספרדי (שעבר לאחרונה להתגורר בשוויץ עם עוד שורה של רוכבים מקבוצתו), הוא כבר היה שם כה הרבה פעמים ויודע איך עושים זאת וזה בהחלט יתרון גדול, אך יתרון פסיכולוגי לא יעשה את העבודה ללא רגליים חזקות מספיק (וריאות ולב ומשקל נמוך וכדו'), כך שאולי המירוץ הנוכחי לא יחשוף את כל קלפים ונצטרך לחכות עד לטור עצמו (ואולי אף לשבוע האחרון ולאלפים), ויש לזכור שקונטאדור השאיר לעצמו בדרך כלל מרווח לשיפור בין הדופינה והטור ויש ביניהם, כולל זמן התאוששות, עוד איזה זמן לכיווונים נוספים ואחרונים.
אולי זה קונטאדור שהשתנה אך אולי אלו הזמנים עצמם. קונטאדור חזר לרכב בדבוקה קצת שונה, כזאת שבה מאזן הרוכבים אחר ואולי גם הכול יותר 'נקי'. אותם אלו שהיו המועמדים הבכירים התחלפו  באחרים. בשנת היעדרותו הופיע לו וויגינס ושלט שנה שלמה (למעט הוואלטה) בקצב ההתקדמות של הדבוקה, אך עוד לפני כן הופיע, בוואלטה בשנה שלפני כן, כמעט משום מקום, כריסטופר פרום והחל להראות סימנים שהוא רוכב מירוצי השלבים של העתיד (הקרוב).
קונטאדור פגש את פרום כמה פעמים אך רק פעם אחת בטיול ארצות ארוך, בשנה שעברה בספרד, בוואלטה, אך כפי שהיה הוא עצמו תשוש באותו טור ב-2011 לאחר הג'ירו כך היה גם פרום בוואלטה של אותה שנה לאחר שלקח חלק בתהילתו של וויגיס, כסגנו, וכך תנאיי הפתיחה היו בלתי מאוזנים וקשה היה לשפוט ולהעריך את יכולתם זה מול זה לפי תוצאות המאבק במירוץ - קונטאדור ניצח בסוף היום.
ומה עכשיו? זאת נראה בימים הקרובים. על אף שיש הבדלים די ניכרים בכוונותיו של קונטאדור כפי שהם באים לידי ביטוי במה שנאמר על ידו ביחס לדופינה בעיתונות לעומת רצונותיה וצרכיה של סקסו טינקוף, עדיין הוא הקובע ולו רק עקב העובדה שהוא ולא מנהליה הספורטיביים רוכב.
פרום לעומת זאת ירצה להמשיך ולחפות את רצונו ויכולתו על היתר ולהמשיך ולנצח גם הפעם, לאחר שעשה זאת, כמו וויגינס בשנה שעברה לפניו, ברוב המירוצים החשובים הקודמים שבהם השתתף העונה.
קונטאדור יחכה בסבלנות - הסיבוב הגדול בצרפת מספיק ארוך ומספיק מורכב בכדי לאפשר לו שלל אפשרויות בכדי להכות את הבריטי, וקונטאדור, גם כאשר אינו בשיאו, שלל יכולות בכדי לנצלם.

היום ב-CDD


רק 121 קמ'

יום די קצר היום, מ- Champery (שוויץ) דרך צרפת ובחזרה. אמנם רשימת הטיפוסים מכובדת אך יש לשים לב ששני הטיפוסים בקטגוריה הראשונה קורים עד לקילומטר ה-76, כך שהדרך עד לסיום עדיין ארוכה מספיק, וגם - הטיפוס המסיים של היום לא מספיק מסובך בכדי לגרום למישהו להתחיל לעבוד, כך שהקבוצות הבכירות של המועמדים ישלטו בקצב ההתרחשות הכללית וגם בטיפוס האחרון עצמו.

Km 12.5 - Côte de Morgins - 9.2 km climb to 6 % - Category 1
Km 76.0 - Col du Corbier - 7.6 km climb to 7.5 % - Category 1
Km 101.5 - Pas de Morgins - 4.5 km climb to 6.7 % - Category 2
Km 120.0 - Côte de Champéry - 6.9 km climb to 3.3 % - Category 3

מזג האויר נראה סביר אך הרוכבים עלולים בהחלט לפגוש גשם וכביש רטוב.
רשימת שידורים חיים דרך הרשת אפשר כרגיל למצוא גם ב- Steephill וגם ב-cyclingfans

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה