יום שני, 1 ביולי 2013

מאמץ אחד שהשתלם, מה צפוי, עוד משהו

מה ראינו

ראינו מאמץ אחד שהשתלם. Jan Bakelantsהבלגי של רדיושאק, הפך באחת לאיש מאושר, לאחר שניצח בקטע השני של הטור דה פראנס השנה והוא המוביל של המירוץ ולובש החולצה הצהובה.
לפני הסיום המפתיע ראינו קטע מתובל בכמה טיפוסים שלא איפשרו למאיצים הטהורים שום סיכוי להישאר עם חזית המירוץ והשאירו אותם, חלקם עם פועליהם הנאמנים, שאף עשה רושם שכלל לא מחו על עוד קצת זמן של חסד, מאחור.
אז מי זה בכלל Jan Bakelants? הבלגי הצעיר (27), בעל תואר בהנדסה ביו-רפואית, ורוכב שנה שניה בקבוצה הלוקסנבורגית, לאחר שבילה את השנתיים שלפני כן בקבוצת אומגה פארמה לוטו, שהיתה הקבוצה הראשונה בדרג הבכיר בה רכב. הוא ניצח בשנת 2008 ב'ליאז' בסטוניה ליאז' של ההבטחות הצעירות' (LBL Espoire, עד גיל 23), ובאותה שנה ניצח גם ב - Tour de L'Avenir (מירוץ הקטעים החשוב ביותר לרוכבים צעירים), וגם ב - Circuit des Ardennes, הכול במדי קבוצת הדרג השני Topsport Vlaanderen.
הוא ניסה את מזלו ב - 2009 במירוצים הקשים יותר, ואף רשם הצלחה עם מקום 9 ב - Eneco Tour, וזה הביא את ההחתמה באומגה פארמה לוטו.
אט אט הוא הפך להיות לפועל נאמן ומוערך של הכוכבים, בתחילה באומגה ואחר כך ברדיושאק, ורוכב במיוחד במירוצים מרובי הקטעים, הג'ירו (3 פעמים), הוואלטה (3), הטור של רומנדי, הטור השוויצרי, הטור הפולני, פאריס ניס ועוד, allrounder, אחד שטוב בכול התחומים, מישהו שיכול להיות יעיל גם בבריחות, ועכשיו קיבל את המקום בקבוצה שרוכבת בטור לאחר המקום השלישי באליפות בלגיה כמה ימים לפני תחילת המירוץ הצרפתי. 
אז איך מתוך שלא נתכוון כלל יצא בסוף שניצח? Bakelants עשה את הנדרש וליווה את שלאק עד איזור הסיום, וכשהדבוקה ושלאק היו קרובים מספיק לסיום הוא קיבל כרטיס חופשי לעשות לעצמו, וניסה את מזלו כשהצטרף לקבוצה של מתקיפים שניתקו עצמם מהחזית, אך היה נדמה שאף לא אחד מהם האמין באמת בסיכויים לשרוד. Bakelants היה אחרון המאמינים, וקפץ מאותה קבוצה של בורחים לכיוון הקו קצת לפני שהם נתפסו, ואז התברר שהדבוקה מתמהמהת, מה שאיפשר לו מספיק זמן בכדי לעבור ראשון את הקו.
קצת אחרי הקטע הוא צייץ בטוויטר:

 @Jan_Bakelants 
So happy... Barely know what to say. Thanks everyone for all the texts!

בראבו Bakelants!


מה צפוי

הקטע הקשה בטור עד כה, 146 קמ', כול הדרך מ - Ajaccio ל - Calvi.
אפשר לקבל מושג ולהבחין במפה המצורפת בפיתולי הדרך הרבים לאורך הקטע. המסלול עושה את דרכו בחלקים גדולים צמוד לקו החוף המערבי של האי, ובנוסף לכביש המתפתל המירוץ עוזב גם את הדרכים הראשיות ומתקדם בדרכים משניות, ואיכות הכביש צפויה להיות משובשת בהרבה מקומות, מה שיצריך זהירות נוספת.
הקטע ואופיו המתטלטל מתאים לקבוצת בריחה, והיא תצא לדרך עם הופעת המכשול ההררי הראשון מיד בתחילת הקטע, אך הוא גם מאוד קצר, כך שקבוצה שתצא לדרך תהיה חייבת לצבור מרחק וזמן מהר אם ברצונה להישאר בחיים, אך הדבר כמו תמיד אינו תלוי בה, וכך השאלה היא מי יעבוד בחזית הדבוקה בכדי שהיא באמת תצליח להוציא ימיה בזמן.
רדיושאק מחוייבים לרכוב בחזית בכדי לשלוט בקצב המירוץ, אם הם באמת רוצים להמשיך להחזיק בחולצה הצהובה גם בסוף הקטע היום. הקטע מתאים גם לסאגאן ולא צריכות להיות לו בעיות לדלג מעל הטלטולים היומיים, מה שיאלץ את קנונדייל לעזור אם הם רוצים שסאגאן יחליף חולצות, אם לא לצהוב אז לפחות לירוק, סאגאן זקוק כך או כך בנקודות הניקוד לחוצה הירוקה המוצעות בסיום, קל וחומר כאשר קבנדיש לא בסביבה.
קבוצות המועמדים הבכירים יהיו חייבות להיות מיוצגות בחזית בכדי להגן על המועמדים מפגעי הדרך המרובים היום, וכך נגד השעון הקבוצתי מחר כמו הרצון להגן על הבכירים בספק אם לא ימנע שליחה של רוכבים על ידן לבריחה, בוודאי שלא בתחילת הקטע.
מי עוד? כול קבוצה שרואה את עצמה בעלת מועמדים לנצחון היום. אומגה פארמה קוויק סטפ תשאיר אולי שני פועלים ללוות את קבנדיש אך תשקיע מאמצים בכדי לאפשר לשניים, סילביאן שאבאנל וקוויטקובסקי, סיכויים להגיע מוכנים לטיפוס האחרון של היום ב - Col de Marsolino מספיק קרוב. קוויטקוסבקי מחזיק גם בחולצה הלבנה וגם מרוחק שניה בודדת מהחולצה הצהובה, ושאבאנל הוא שאבאנל, והקטע של היום ובמיוחד סיומו, גם הטיפוס וגם הירידה העוקבת מתאימים ליכולותיו.
אוריקה, לאחר שלא הצליחה עם אימפי אתמול אולי תנסה היום עם גָארָנס (שניהם מרוחקים שניה מצהוב), הוא בהחלט אחד שיכול להתמודד עם הטיפוס האחרון וגם עם הירידה הטכנית והמהירה הצמודה, והוא מאוד מהיר בסיומים מקבוצה קטנה.
ואחרון אחרון חביב בוסאן האגן. הנורבגי סיים אתמול חמישי וגם הוא מרוחק שניה בודדת מהצהוב, וגם לו על פניו מתאים סיום הקטע היומי, כך שכול מה שנשאר הוא לקבל שחרור מהמטלות של הקבוצה, אבל סקאיי מלקקת את הפצעים של הקטע הראשון עם תומאס וסטאנרד שעדיין סובלים, כך שספק אם היא יכולה לאפשר זאת לעצמה. 
מזג האוויר חמים נעים ובהיר והקטע מתחיל ~ 14.00 וגם השידורים מתחילים מוקדם.  
  • Km 12.0 - Col de San Bastiano3.4 kilometre-long climb at 4.6% - category 4
  • Km 58.0 - Col de San Martino7.5 kilometre-long climb at 5.4% - category 3
  • Km 75.0 - Côte de Porto2 kilometre-long climb at 6.4% - category 3
  • Km 132.0 - Col de Marsolino (443 m)3.3 kilometre-long climb at 8.1% - category 2


Stage profile Ajaccio / Calvi 145.5KM
Stage profile




משהו על ה'דיבור' באולפן 

קנונדַיְיל, ווּקלר, קֶבֶנדיש וסיימון גָארֶנְס, האמת זה די דומה - 'מה זה משנה' - די דומה זה מספיק, בערך, למה, מישהו לא הבין?, מישהו בכלל שם לב?: 'ככה אומרים את זה בעברית!' (Cannondale, Voeckler, Cavendish, Simon Gerrans).


ועוד משהו

מה השתנה מ - 1903, כרזה, חלק 2


גוגל בחרה לכבד את הטור ה - 100 עם דודל חגיגי:






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה