יום שני, 15 ביולי 2013

מה ראינו סיכום ביניים, ועוד קצת



מה אפשר ללמוד מהטבלאות

סוף השבוע השני של הטור ושבוע לסיומו, ופרום מצליח (שוב) להגדיל את הפער מהמתמודדים האחרים.
הוא פותח כתוצאה מביצועיו במונט וונטו ובנגד שעון בסאן מישל (בשכלול הפסדיו ביום שישי נגד הרוח) עוד 1.50 דק ממולמה, שמדורג כעת שני אחריו לאחר שדורג שלישי ביום המנוחה הקודם (4.14 דק פיגור בדירוג הכללי), 1.54 דק נוספות מקונטאדור שבמקום השלישי, לאחר שדורג שישי קודם לכן (4.25 פיגור בדירוג הכללי), 3.04 מטן דאם שמדורג במקום חמישי, לאחר שדורג רביעי קודם (4.54 פיגור, כשקרויזיגר עולה מקום לרביעי), עוד 3.45 מקווינטאנה שמדורג שישי כעת (5.47 פיגור) ודורג שביעי קודם, 2.55 מפוגלסאנג שמדורג כעת שביעי (6.22 פיגור) ודורג בשבוע שעבר במקום ה - 12, 6.40 מרודריגז שמדורג כעת שמיני לאחר שדורג תשיעי קודם לכן (7.11 פיגור), 4.18 מפרו שמדורג תשיעי לאחר שדורג 14 קודם לכן (7.47 פיגור), ו - 4.33 מקוויטקובסקי שמדורג עשירי לאחר שדורג 13 קודם לכן (7.58 פיגור).
זו העשיריה הראשונה כעת, וכמובן שבהרכבה חלו מספר שינויים שכלל אינם באים לידי ביטוי כאן - היעלמותו של וולורדה (וגם של פורט), ביצועיו של דן מרטין, לטובה ולרעה, ואלו של אוונס (ממוקם 16, 15.40 דק מאחור), לרעה כמובן, ועוד ועוד, אך אין בכוונתי להתחיל ולמנות כאן את הרוכבים הרבים שנכנסו ויצאו מהעשיריה, אלו שעל סיפה (מרטין) ואלו שנעלמו עד בלי שוב (קושטה), אין לכך סוף.
פרום נראה שוב טוב אתמול, וסוג הטיפוס גם התאים מאוד ליכולותיו, ועל אף שקשה לראות עתה אם יש משהו מהמיומנויות הדרושות במקצוע שבו אין לרוכב הבריטי/קנייתי יתרונות, אולי בטיפוס יותר דחוס ופחות ארוך היו לאחרים יותר סיכויים, ואת זאת אולי נראה בסוף שבוע, אף כי גם אז זו תהיה ברכה לבטלה, הפער גדול מדי.
פרום הוא לא הפתעה וכך גם ביצועיו, הוא במרום היכולת, ועל אף שזו נראית לעיתים חסרת פשר זה לא זמן חקירה ביחס לכך, אך יש מלבדו גם אחרים וחייבים להעניק גם להם קרדיט.

הולנד

אולי ההפתעה הגדולה במירוץ בשלב זה הוא המיקום של ההולנדים של בלקין, מולמה וטן דאם, אלו בוודאי לא חלמו להיות מממוקמים היכן שהם ממוקמים כעת, אך הטיפוס לוונטו כמו הביצועים בנגד השעון בסאן מישל הוכיחו שמיקומם הגבוה נקנה בזכות ולא בחסד. מולמה על הפודיום בפאריס? זו אמת או שהולנד חולמת חלום (או שאולי אלו שוב הסמים החופשיים בבתי הקפה, אוף...). כול אלו ש'הביעו חשש' ששני אלו לא יעמדו בעומס ההר אתמול, באו ביצועיהם והוכיחו אותם על חששותיהם. ההולנדים נראים מצויין, והתפוגגות נוספת של קונטאדור (ושומרו) תחולל השתוללות רבתי בארץ המישור והאופניים (הפשוטות), כמו גם אצל המממנים האמריקאים, ביום ראשון הבא.  

צ'כיה

מה עם קרוייזיגר? הצ'כי נראה מצויין (בסך הכול מדורג מקום מעל לקונטאדור בהפרש של 3 שניות), ומעניין אם הוא לא היה מחליף מקומות עם מולמה ללא הרצועה המכבידה של סאקסו/קונטאדור, והאמת שזה עדיין לא גמור, על אף שקשה לראות מצב שסאקסו תחליף מעמדות גם אם קונטאדור לא ינפק את הסחורה באלפים, פשוט, הוא ה - rain maker של סאקסו, וכך כול שנותר לקרוייזיגר הוא תפקיד הפועל וממלא ההוראות, ככה זה בכלכלה. קרויזיגר כבר עשה את שלו בשביל הכסף שבחוזה, גם הנצחון באמסטל גולד וגם המקום השלישי בטור השוויצרי, והוא הרי גם היחידי שעולה עם קונטאדור גבוה בהר (וגם מסיים לפניו...).

קולומביה

מה עם קווינטאנה? קווינטאנה עוד צעיר, והוא עוד ילמד איך עושים את זה נכון גם במעמדים הללו וגם בטיפוסים מהסוג הזה, הוא עשוי מהחומרים הנכונים ויפעים לבבות עוד שנים רבות, ואולי נראה (שוב) משהו מהצפוי ממנו כבר בסוף השבוע (אם אתמול לא היה מספיק).

דנמרק

מי עוד? פוגלסאנג. הדני סוף כול סוף מצדיק את (חלק מ) הציפיות שתלו בו במשך השנים, ובמקרה שלו 'חלק מ' הוא העניין. לעיתים נדמה, גם מהראיונות שהוא מעניק אך גם מביצועיו, שהוא בעל נטיה להסתפקות אפריורית בקיים, במה שיש, וביחס לשאר 'כול מה שבא ברוך הבא'.
בדופינה הוא היה נראה כמי שאינו מנסה, או אינו מאמין שהוא יכול לסנצ'ז בקטע השביעי לאחר ששניהם ברחו, וגם בטור, הוא נראה מרכין ראש בפני מרטין בסיום הקטע התשיעי ביום ההרים השני בפירנאים בשבוע שעבר. אולי זו צניעות וקבלת גזירות הגורל, אך בכול הקשור בספורט הרי זו תבוסתנות. הסתפקות במה שניתן משמיים, יכולות עצמיות כמו יכולותיהם של היריבים, לא יביאו ליותר ממקום בעשיריה, במקרה הטוב. וכך כול עוד 'כול הגורמים המעורבים' בתחרות עושים את המקסימום, אבל לא יותר, פוגלסאנג ימשיך להחשב כבעל פוטנציאל, אפילו אחד מהטובים ביותר, 'מועמד טבעי ל...', ואף יקבל על זה גם די הרבה כסף, אבל לא נקבל ממנו יותר. אך בעצם אולי החשבות זו לכשעצמה היא כבר יותר ממה שקיווה לו, כך שהכול בסדר בממלכת דנמרק.

פולניה

על קוויטקובסקי כבר נכתב כאן לפני מספר ימים ואין הרבה להרחיב, כך שמי שנשארו הם רודריגז ופרו.

קטאלאניה

עד לאתמול קשה לזכור מתי המצלמה התעכבה על רודריגז יותר מאשר ברפרוף, בשוטים ארוכים, כאשר היא נעה בתנועה עדינה על פני קבוצה של רוכבים שמקובצים ועטויים בהגנת הדבוקה, והוא בדרך כלל הופיע באלו באיזור האחורי ולא בחזית, האם הופעתו לרגעים קצרים אתמול בקטע ה - 15 במעלה הטיפוס לוונטו, כשהמצלמה מתמקדת רק בו, מעידה שיוהכין מתעורר? לא. היא מעידה בסך הכול על כך שהטור הצרפתי לא מתאים לו, לבן קטאלניה. רודריגז בן 34 ורוכב בטור הגדול ה - 17 שלו, אך רק בפעם השניה בצרפת, ואף כי תוצאותיו בשנים האחרונות בכלל, ובמיוחד בשנה האחרונה עם המקומות השני והשלישי בג'ירו ובוואלטה, הביאה אותו ואת הקבוצה לבחירה הגיונית השנה במירוץ בצרפת, זה כבר מאוחר בשבילו. בכדי להיות מלומד חייבים לקרוא את כול החומר הרלוונטי ואף הרבה יותר, ופוריטו מה לעשות חסר חלק, החלק שקשור בצרפת. אבל יש עוד. האופי של המירוץ הצרפתי והטיפוסים המופיעים בו מדי שנה, גם כאשר, כמו השנה, הוא ממעיט בשימוש בנגד שעון בכדי לייצר סלקציות, לא מתאים לאופיו של רודריגז - טיפוסים ארוכים בטמפו גבוה לא היו אף פעם כוס התה שלו, והוא למד חלק מהתורה בספרד ואיטליה רק לאחרונה, עד אז הוא היה רגיל להופיע בהופעות אורח זוהרות בקטעים אחדים ולקנות תהילה. רודריגז בכלל לא ידע שהוא כזה, אך הסיכוי להפוך לרקדן מקצועי לאחר ביקור מזדמן בחוג לריקודי עם הוא נמוך, ורודריגז ממרום שנותיו יכול עדיין להשיג הרבה תהילה (כסף כבר יש) גם בלי לבקר בצרפת בקיץ, ויש ליכולותיו במה לביטוי לא רק בטיולים הארוכים אלא גם בקלאסיים ובשאר הקצרים, וזה נהדר, בכדי להאבק בצרפת חייבים להיות 'רעים' במידה, מידה שדווקא אותה הוא נעדר.

צרפת

ואחרון פרו, Jean Cristophe Peraud. אם במקרה של רודריגז חל שינוי והוא הופיע אתמול על המסך לאחר שבועיים של היעדרות כמעט מוחלטת, הרי שעם פרו העניינים נשארו תקועים - עדיין לא ראינו אותו (אולי חלקנו הצליח מדי פעם לזהות את המספר על הגב ולהבין מכך שלפניו רוכב הצרפתי). אז מה, הוא במקום התשיעי המכובד (הוא הגיע לאיזור העשיריה לאחר הנגד שעון בסאן מישל), ואף עם מרווח מכובד ממקום 11, של מרטין (41 שנ), ואין זה כלל משנה אם הטלוויזיה צילמה אותו או העדיפה משיקוליה שלא (מוזר, הוא הרי הצרפתי שמדורג הכי גבוה, כשאחריו מופיע צרפתי נוסף רק במקום ה - 22, Bardet Romainגם הוא של AG2R), כנראה שפשוט אין מספיק אופנועים להפקה ופרו גם לא נמצא אף פעם איפה שאלו ממוקמים לפי הוראות הבמאי.


טבלה משבוע שעבר


טבלה מאתמול

עוד משהו

קווינטאנה מתמוטט אחרי קו הסיום אתמול: קישור אחד, ועוד אחד
מה פרום יודע על ההיסטוריה של הטור, או בכלל על ההיסטוריה של מירוצי אופניים:
כתבה של קימאג' באינדיפנדנט האירי: http://www.independent.ie/sport/kimmage/questions-all-the-way-home-29418540.html

Once again Froome refers to the Ventoux as an historic climb. Has anyone tried to test his knowledge of that history?

מי סובל הכי הרבה ואיך יודעים, טים קריסון, איש הביצועים של סקאיי (זה פשוט):

Tim Kerrison said the other day that out of rowers, swimmers and cyclists, rowers suffer the most.
How do you measure suffering? I asked, to which Kerrison replied: "I don’t know but you can see it."

אבל גם גרייפל סובל:


Not the best thing to have for the restday....hot rooms...no airco...room next to the restaurant terrace...internet bad...pain in the legs

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה