יום ראשון, 14 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 14), מה צפוי (קטע 15), ועוד משהו

מה ראינו

הבורחים ברחו ואאוסקלטל רדפה, מבלי שאף אחד אחר היה מעוניין לעזור, אך הרבה חיכו שהסיוט יגמר כבר (המירוץ שייט במהירות גבוהה מאוד בחלקו הראשון ~ 50 קמ"ש, דבר שאינו אהוב מן הסתם על דבוקה עייפה שמנסה לאושש את רגליה מיום המירוצים הקודם ולפני יום המירוצים העוקב), עד שנגמר לה הכוח, והיא בלית ברירה שיחררה את אלו לדרכם ללא ברכה.
76 קמ לסיום הפער צמח ל - 3.20 דק, וקבוצת הבורחים מנתה גם מספיק רוכבים ואף ברמה מספיק גבוהה בכדי להחזיק מעמד, ומצב עניינים זה העביר את סקאיי לרכוב בחזית הדבוקה אך גרם למספר רוכבים לנסות לגשר קדימה, לכיוון הבורחים.
חוני הוחרלאנד ודמיאנו קונגו עשו את דרכם והתקרבו לאיטם (1.54 דק 66 קמ לסיום), ואורוז מאאוסקאלטל (2.55 דק), שהיה נדמה שנתקע לו בתווך, עד שהרים ידים וחזר לחיק הדבוקה.
37.5 קמ לסיום הבורחים כבר היו מרוחקים 5.15 דק מהדבוקה, וקונגו והוחלאנד היו תקועים באמצע, 3.18 מאחורי הבורחים.
23 קמ לסיום הפער צמח ל - 6.15 דק, קונגו והוחרלאנד היו בתווך/שום מקום 4.17 דק מהבורחים.
התקפה מתוזמנת היטב של ג'וליין סימון מסוג'אסון בטיפוס הלפני אחרון לא זכתה למענה בזמן, ואיפשרה לו לייצר לעצמו מרווח שצמח עד ~ 20 שניות, אך החל להצטמצם ככול שקו הסיום התקרב והבורחים נכנסו לעיר ליון. סימון דעך ונתפס על ידי הבורחים 1.1 קמ לסיום, ובסיום מאיצים מקבוצה קטנה ניצח לבסוף מתיאו טרנטין האיטלקי, מובילו (הלפני אחרון) של קבנדיש מאלבסיני של אוריקה וטלנסקי של גארמין - נצחון איטלקי ראשון השנה ושני רצוף לאומגה פארמה קוויק סטפ הבלגית לאחר הנצחון של קבנדיש שלשום, ורביעי בסך הכול של הקבוצה השנה בטור.


מה צפוי

(כמעט) הכול תלוי ברוח.
בסך הכול טיפוס אחד מחוץ לקטגוריה (HC) היום, אך מעבר לכך שהטיפוס ל - Mont Ventoux הינו בהחלט אחד הטיפוסים הקשים במירוץ השנה (ובכלל), אם נצרף לעובדה זו מספר תנאים מקדימים נוספים נמצא כמה סיבות שעלולות להפוך את הופעתו בקטע 15 לכה משמעותית.
לרוכבים יש כבר 2400 קמ ברגליים (מלבד הקטע של היום), והם אף מגיעים אחרי כמה קטעים קשים, בחלקם אף כאלה שכלל לא נלקחו בחשבון (יום שישי). הטיפוס ל'ענק של הפרובאנס' מופיע בקטע היומי הארוך ביותר השנה במירוץ הצרפתי, 242.5 קמ, ואף בחלקו המסיים, לאחר 221.7 קמ של רכיבה (קצת הרבה מדי עם כול הכבוד), ואמנם נכון שחלקו הראשון של הקטע אינו כה מסובך, אך הופעתו לאחר קטע כה ארוך במזג אוויר חם (ראה בתחתית) הופך את הטיפוס לוונטו לאנוש.
הטיפוס הוא יותר טיפוס בממוצע של - 10% לאורך 16 קמ מאשר טיפוס ב'שיפוע הממוצע של 7.5% לאורך 22 קמ' כמובן, יש לקזז את אותם 6 קמ מקדימים שמעוותים את התמונה האמיתית, ואז מקבלים את הדו-סיפרתיות הריאלית (כמו במקרים רבים אחרים): אמור מעתה 16 קמ ב - 10% ולא 22 ב - 7.5%, ויש הבדל. 
השיפוע מטמיר משמעותית לאחר התחלה רכה של ~ 6 קמ, ושומר על ~ 10% במשך ה ~ 9 קמ הבאים , ואז מתרחשת החשיפה לרוח, עם היציאה מ - Chalet Reynard והאיזור המיוער שבו מתרחש החלק הראשון - 'the higher you go the worse the crosswinds'.
אז מה מבדיל את הטיפוס לוונטו מאחרים - גם התמשכותו הבלתי פוסקת של השיפוע החד במשך קילומטרים מרובים, גם הרוח והחום בחלק החשוף, וגם 'this one has almost no hairpin bends' - מטפסים מעלה,(כמעט) ללא שינויי כיוון.
אז משהו יקרה היום? הכול תלוי ברוח. אם לאחר היציאה מ - Chalet Reynard תנשב היום רוח חזיתית (לפי התחזיות זה מה שצפוי, ראה בתחתית), כלל לא בטוח שנראה הבדלים גדולים בחוד היום, והבכירים ימשיכו ויחכו לקטעים באלפים בסוף השבוע בכדי להכריע את המירוץ, רק במקרה שהרוח תירגע עד מאוד ביחס לתחזיות, יתפוצץ המירוץ שוב.
הציטוטים המופיעים כמו חומרים נוספים על המונט וונטו ניתן למצוא אצל inrng.
מזג האוויר היום חם לרכיבה, והשידורים עוברים לצרפת ב - 15.00. כדאי להצטרף לשידור מתחילתו, האקשן יתחיל כבר הרבה לפני התחלת הטיפוס לוונטו עצמו שצפוי להתחיל ~ 17.30.
נצחון מקבוצת בריחה אינו תסריט מופרך כלל ועיקר, ואם זמנכם אינו בידכם בכול זאת, כדאי להשתדל, מונט וונטו אינו דומה לשום דבר אחר!. 
עוד משהו קטן - באוקה מולמה ונרו קווינטאנה יהיו ממוקמים באותם מיקומים (שני ושמיני) אחרי הקטע של היום?

  • Km 20.5 - Côte d'Eyzin-Pinet3.1 kilometre-long climb at 4.9% - category 4
  • Km 26.5 - Côte de Primarette2.6 kilometre-long climb at 4.1% - category 4
  • Km 44.5 - Côte de Lens-Lestang2.1 kilometre-long climb at 3.8% - category 4
  • Km 143.0 - Côte de Bourdeaux4.2 kilometre-long climb at 5.7% - category 3
  • Km 242.5 - MONT VENTOUX (1 912 m)20.8 kilometre-long climb at 7.5% - category H

Ventoux profile



According to reports, there will be 42 people PER METRE on the roadside of the Ventoux tomorrow.

זה לא שלג. כתם לבן, ככה זה נראה מהחלל:





עוד משהו

בקבוקים, מלונות, וחדרים, Lotto Belisol:


אופניים וגלגלים, Lotto Belisol:



יוהכין רודריגז מדרג יום יום את הקטע שעבר. להלן דירוגו לקטע של שלשום (בדרך כלל המספרים נוטים יותר לכיוון 7):

Etapa 13 Stress:9,5 Cansancio:8 Velocidad:9 Dificultad:9

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה