יום שישי, 19 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 18), מה צפוי (קטע 19), ועוד משהו

מה ראינו


כריסטוף ריבלון מנצח וצרפת צהלה ושמחה.
ריבלון היה אחד הפליטים האחרונים ששרדו מקבוצת הבריחה של היום, הוא ואן גרדרן ומוזר, שסיימו ראשונים, היו היחידים מהקבוצה שחצו את קו הסיום לפני נציגי הדבוקה. קבוצת הבריחה שיצאה לדרכה מוקדם אתמול, הצליחה לייצר פער זמנים שהתקרב ל - 10 דק בשלבים מסוימים, אך היה נדמה כבלתי מספק כשהקבוצה החלה לטפס בפעם הראשונה את האלפ דואז.
אך לא הרבה אחרי כן הסתבר שלמספר רוכבים בקבוצה עדיין נשארה מספיק אנרגיה, והם עשו את דרכם במעלה הדואז באופן מלא בטחון והמשיכו אחרי כן גם לכוון ה - Col de Sarenne, כשהם שומרים על פער יציב מהדבוקה וממספר רוכבים שעשו נסיונות לגשר.
למרגלות הדואז עם התחלת הטיפוס השני, באופן דומה לפעם הראשונה, היה נדמה שואן גרדרן, לאחר טור מאכזב לו ולקבוצת BMC, יצליח להציל קצת כבוד (אם נשאר שם עוד), והוא החל להתרחק מריבלון בקצב איטי אך בטוח, ונעלם אט אט במעלה ההר.
אך כשכולם היו עסוקים במאבקים שהחלו לצבור תאוצה קצת למטה יותר בהר בין רוכבי קבוצות הבכירים, כשקווינטאנה רודריגז ופרום החלו לעשות את מהלכם ולהתנתק מהאחרים, משאירים את חסרי היכולת לאנחות, הסתבר שריבלון מצא עוד איזה און, והפער בינו לבין ואן גרדרן החל מצטמצם. אנשי הקבוצה החלו להמטיר לאוזניו הבטחות, והוא מחוסר ברירה אף האמין, ומצא שאלו לא היו לשוא כשהחלו להופיע השערים האחרונים ועימם גם דמותו של ואן גרדרן, שבשלב זה היה חסר יכולת להגיב, וכול שנותר לו היה להביט בריבלון עובר אותו וממשיך עד לקו ומנצח. ניצחון ראשון השנה לרוכב צרפתי, והשני במירוץ הצרפתי לריבלון לאחר נצחון קודם שהשיג ב - 2010.
במקביל החלו להתקרב גם המדורגים הבכירים, כשקווינטאנה ורודריגז עוברים ראשונים אחרי השלושה, ואחריהם בהפרש של ~ דקה פרום פורט ווולורדה, ובהפרש של ~ דקה נוספת נייבה פוגלסאנג וקונטאדור ורק קצת אחריהם קרוייזיגר.
אז איפה אנחנו עומדים כעת?
כפי שהדברים נראים כעת קונטאדור יתקשה לשמור על מקום בשלישיה הראשונה ביום ראשון הקרוב בפאריס, והוא ימשיך וינשור מטה בדירוג בימי ההרים שנותרו. וכך עקב ההרכב וכושר מתחריו ובהינתן הפרשי הזמנים, סיום במקום הרביעי בפאריס נראה שהוא המקסימום שהוא יוכל להשיג, עצוב לכולם אך זו המציאות.
מיקומו של פרום נראה עדיין איתן כמו גם כושרו, הגם שהוא נדמה אתמול כפגיע יותר מאשר בשלבי ההרים הקודמים, וזאת גם ללא תקלת נפילת האנרגיה שפקדה אותו ועלתה לו ולפורט ב - 20 שניות קיזוז וקנס כספי בסך 200 פרנקים שוויצרים כל אחד, ועוד 1000 פרנק שהוטלו על ניקולא פורטל, אחד המנהלים הספורטיביים של סקאיי שהעביר להם את הג'לים שאולי הצילו את יומו של פרום.
הו רודריגז רודריגז, איפה היית קודם? (איפה היית בכול השנים שחלפו להם בלי שוב). פוריטו רודריגז הוא ללא ספק הרוכב המשתפר של הטור, והוא הצליח תוך מספר קטעים לדלג מהמקום ה - 10 (לאחר קטע 14 ביום שבת בליון), עד למקום החמישי אתמול, וקרוב מאוד (14 שנ) למקום הרביעי בו נמצא קרוייזיגר. רודריגז צפוי להמשיך ולתקוף גם היום וגם מחר ולהתקדם מעלה בדירוג, עד לאן? כנראה עד למקום השלישי, לא יותר - פשוט עקב המצאותם שם של שניים שאותם הוא כבר לא יספיק לעבור, קוויטאנה ופרום. רודריגז צפוי להנעים חברה במסעותיו בהרים הגבוהים לקווינטאנה - או שמא יהיה זה קווינטאנה שינעים חברה לו? אלו יהיו הצמד-חמד של שלהי המירוץ והם ללא כול ספק צפויים להנעים לנו את ימינו (וגם את לילותינו).
אל לשכוח ולהקל ראש בכך שנרו קווינטאנה בן 22 רוכב בטור הראשון שלו השנה, וקרוב מאוד לעמוד על הפודיום בפאריס ביום ראשון.
בעקבות הקטע חלים שינויים בזמנים ובדירוג העשיריה:
קווינטאנה עולה למקום השלישי ומתקרב לקונטאדור שבמקום השני (הפער ביניהם כעת 21 שניות).
קרוייזינגר מאבד את המקום השלישי ויורד למקום הרביעי
רודריגז מטפס מהמקום השישי לחמישי אך מצמצם את הפער שלו מהשלישיה הראשונה (26 שניות מקווינטאנה)
מולמה יורד מהמקום הרביעי לשישי אך הפער מהשלישיה הראשונה גדל ל - 3.26 דק
פוגלסאנג עולה מהמקום השמיני לשביעי על חשבון טן דאם שנושר למקום העשירי (וולורדה נושף בעורפו ומרוחק ממנו 17 שנ). מייקל רוג'רס של סאקסו עולה מהמקום ה - 11 למקום ה - 8. וקוויטקובסקי נושר מהמקום התשיעי לעשירי שמפנה דניאל מרטין לעד מפאת היעדרות מהעבודה אתמול, כאשר סיים את הקטע 25.10 דק' אחרי המנצח .
דירוג העשיריה הראשונה:
פרום - 71.02.19
קונטאדור - 5.11
קווינטאנה - 5.32
קרוייזיגר - 5.44
רודריגז - 5.58
מולמה - 8.58
פוגלסאנג - 9.33
רוג'רס - 14.26
קוויטקובסקי - 14.38
טן דאם - 14.39

מה צפוי

204.5 קמ, כול הדרך מ - Bourg-d'Oisons ל - Le Grand-Bournand
עוד יום בסדרת הימים הנוראיים, ואף כי הקטע אינו קטע-סיום-פסגה אלא מסתיים בירידה, הוא בהחלט מתמודד ראוי לתואר היום הקשה ביותר של הטור השנה.
הקטע הדומה ביותר לקטע של היום במירוץ השנה היה הקטע השני בפירנאים, הקטע שהסתיים ב - Bagneres-de Bigorre, וכולם זוכרים גם איך הוא התחיל וגם איך הוא נגמר - עם הרבה תקוות להמשך, תקוות שחלקן התבדו, בוודאי עד כמה שהדברים אמורים במאבק על החולצה הצהובה, וזאת התברר בהמשך כשפרום נמצא חזק מספיק בכדי להתמודד היטב מול סוגי הקושי השונים שהמירוץ הציב בפניו. אך זה היה כבר מזמן, ומאז חלפו עליו ועל יתר הרוכבים שעדיין נמצאים במירוץ קילומטרים רבים (עד מאוד), וספק רב אם למישהו יש תכניות דומות גם עתה, או ליתר דיוק האם מישהו מהמתמודדים הבכירים יכול בשלב זה לתאר בדמיונו תמונה שבה הוא מתקיף מתחילת הקטע את החולצה הצהובה כאשר לפניו עומדים מכשולי הרים מהסוג שנמצא בקטע היום.
וכך התסריט המוכר של קבוצת בריחה די גדולה שתצא לדרך מוקדם וללא התנגדות גדולה מהדבוקה, ותצליח להשיג יתרון גדול ואולי אף מספיק לקראת הסיום נשמע בהחלט הגיוני. בשלב כה מתקדם במירוץ הקטע של היום הוא להרבה רוכבים לא יותר ממאבק השרדות בכדי להצליח להגיע בזמן לקו הסיום, אך יש כמו תמיד עדיין כמה שלהם מטרות נוספות ואולי גם כוח בכדי להשיג קצת יותר, והתפרצות קרבות צפויה שוב, והיא תתחולל כנראה בטיפוס האחרון ל - Col de la Croix Fry, ואולי אף רק בקילומטרים האחרונים לפני הפסגה, והרכב דומה להרכב שראינו אתמול כשקווינטאנה רודריגז ופרום עולים ראשונים ואחריהם כול מי שנשאר בהחלט סביר שנראה גם היום.
לאחר מעבר הפסגה ישארו לרוכבים עוד 13 קמ מהירים ולא מאוד טכניים (אך אולי גשומים) עד לקו, וזה אולי יהיה גם סדר המסיימים - המנצח מקבוצת הבריחה (אולי עם עוד שותפים), ורק אז חזית הבכירים בראשות השלושה.
מזג האוויר - התחזית צופה סיכויים לסערה, אך כפי שראינו אתמול תחזיות אלה לא תמיד מגשימות עצמן אלא רק לפעמים.
הקטע מועבר היום במלואו והשידורים עוברים לצרפת ב - 12.00, כשהסיום צפוי ב - 18.00-18.30, וכול מי שאוהב אופניים כדאי שיפנה זמן. 

  • Km 33.5 - Col du Glandon (1 924 m)21.6 kilometre-long climb at 5.1% - category H
  • Km 83.5 - Col de la Madeleine (2 000 m)19.2 kilometre-long climb at 7.9% - category H
  • Km 143.0 - Col de Tamié (907 m)8.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2
  • Km 165.0 - Col de l'Épine6.1 kilometre-long climb at 7.3% - category 1
  • Km 191.5 - Col de la Croix Fry (1 477 m)11.3 kilometre-long climb at 7% - category 1




כול הרצף האחרון

עוד משהו

האלפ דואז לפני שהרוכבים הגיעו:
http://www.youtube.com/watch?v=pcTJbc7R5B4

 Allez mon petit - מרק מדיו מ - FDJ מאיץ באלסנדרה גניה שלשום בנגד השעון:
http://www.cyclismactu.net/news-tdf-le-rendez-vous-fdj-fr-cyclism-actu-17-34272.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

בפינה האירית אתמול:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה