יום רביעי, 17 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 16), מה צפוי (קטע 17), ועוד משהו

מה ראינו


רוי רושטה ניצח בסוף לפני ריבלון וג'אנסון, לאחר שהיה היחידי מתוך חמישה רוכבים שלו היו גם רגליים וגם יכולת בטיפוס האחרון ל - Col de Manse, והוא הצליח לנתק מגע גם מהם וגם מיתר קבוצת הבריחה הגדולה (26 רוכבים) של היום. לבורחים היה בשלב זה של התחלת הטיפוס האחרון פער ניכר מהדבוקה (~12.00 דק), וקושטה לא חיכה הרבה והתקיף, זמן קצר לאחר שאחרים החלו במשחקי הגישוש המוכרים.
אך במקביל לגלישתו של קושטה לקו החלה הדבוקה לטפס בהר, ומיד עם התחלת הטיפוס הופיעה קטיושה בראשות רודריגז מורנו ולוסדה בחזית, והכתיבה קצב גבוה מספיק שחייב גם את היתר למאמץ. הטיפוס שלא נחשב כסלקטיבי מידי לפני כן התברר כסלקטיבי מספיק בכדי לייצר סלקציה מסוימת, זאת שאותה ביקשו גם סאקסו וגם קטיושה להשיג.
כנראה שתכניותיו של קונטאדור היו נרחבות יותר, והוא המשיך והתקיף במשך הטיפוס, ואף גם לאחר מעבר הפסגה, ומשך אחריו את האחרים ופרום, שכדרכו לא היה מוכן להפקיר ולו שניה, והשניים נראו מנהלים מה שנדמה כקרב כבוד פרטי, אך מבלי שהצליחו להתרחק מאוד מיתר הדולקים אחריהם. הדבר גרם לקונטאדור לאבד שליטה להחליק וליפול באחד העיקולים, ולפרום לרדת מהכביש אך להימנע מנפילה דומה.
השניים הצליחו לחזור לכביש מיד לאחר שהדולקים אחריהם עברו, ובעזרתו של פורט שהמתין והוביל אותם בירידה הדביקו את הקבוצה קצת לפני סיום הירידה.
הצופים היו חייבים להמתין עד לסיום הקטע בכדי לקבל עזרה שתאפשר להם לפענח מספר אירועים בסיומו של הקטע, חלקם שלא צולמו (הנפילה וההימלטות המוצלחת של פרום), וחלקם שלא הובנו (תנועות הידים של קונטאדור לעבר קווינטאנה לאחר חזרתו לקבוצה הקדמית).
קונטאדור נראה מסמן לקוויטאנה סימון בבהונו, וכפי שהתברר לאחר הקטע לא היה אלא הבעת 'הוקרה' לקולוביאני על כך שהוא והרוכבים האחרים בחרו שלא לחכות לו לאחר שהחליק.
מעניין מדוע קונטאדור מצא לנכון לסמן דווקא לקווינטאנה ולא וולורדה שרכב גם הוא באותה קבוצה, או שאולי על ידי הפניה לקווינטאנה ולא לוולורדה קונטאדור העביר מסר בעצם לבן ארצו ביחס למעשיו ושליטתו בקבלת ההחלטות. האמת היא שקונטאדור, כנראה יותר מכול דבר אחר, פשוט אינו יודע את נפשו מרוב אכזבה ונתון במצוקה גדולה, וזה הרי עקב הנסיבות אך טבעי בהחלט (לפי גרסתו של קוויטאנה הקבוצה דווקא חיכתה לשלושה וקונטאדור סימן לו סימן 'מלא הערכה' ולא 'חסר הערכה' - כידוע שפת הסימנים שונה ממקום למקום, וכך לעיתים גם הפרשנות הניתנת להם).
ועכשיו פרום. פרום מצא לנכון לבקר ולבכות. הוא איש עדין נפש הקנייתי/בריטי: 'אין צורך לקחת סוג כזה של סיכונים, כך לא עושים, נו נו נו, הייתי יכול אפילו להישרט בעקבות ההתפרעות של קונטאדור... בשביל מה צריך להשתולל כך?... אם הוא לא יודע לטפס ולרכוב נגד השעון כמוני אז שיארוז, אבל שלא יפריע...' - נו שויין, האט ער גאזאגט.
באמת, מה הלחץ של פרום וסקאיי? מה הם רוצים? - האם רק תכנית המירוץ הדיקטטורית וחסרת החן שלהם (כמו רכיבתו של פרום עצמו) הם לגיטימיים, וכול פעולה אחרת של המתחרים שמפריעה להתנהלות הרצויה להם תזכה לכן לתגובה בכיינית?
לקונטאדור מותר לרכוב איך שהוא רוצה (והוא גם שילם על כך היום בנפילה וברך פגועה), ופרום ממרום פער הזמנים יכול היה לאפשר גם לקונטאדור וגם לרודריגז (ולעצמו) קצת מרווח נשימה, הרי כך לא היה הוא מאויים כפי שבאמת אויים על ידי הנפילה של קונטאדור, והרי לא היה מאבד יותר מכמה שניות, במקרה הגרוע - המתקפה של קונטאדור היתה חסרת סיכוי מלכתחילה, וספק אם כוונה בכלל כנגד פרום ישירות ולא כנגד מולמה ואף האחרים בדירוג הכללי.
אפשר להעריך את פרום על יכולת העמידה הרגועה והאדיבה שלו מול המדיה לאורך השבועיים האחרונים (וגם לפני כן כמובן), ואכן, החשיפה הכמעט מוחלטת של הרוכבים, גם בפני הצופים בכבישים אך יותר מכך בפני העיתונות, היא לעיתים אחת הבעיות הקשות העומדות בפני הרוכבים בטור. אך זה לא מספיק להיות זמין ולשמור על מה שנדמה כשלוות נפש, להמשיך ולשנן כול העת משפטי מפתח באופן רפטטיבי מבלי לומר הרבה, רוכב (אדם) גדול צריך להיות באופן כנה ואמיתי רחב לב כלפי המתחרים האחרים והמאבק שהם מנהלים כנגדו בכדי לזכות בהערכה, לא רק מהם אלא גם מכול השאר. 
ועוד משהו. מדוע קרוייזיגר לא חיכה לקונטאדור לאחר שנפל? הוא הרי היה בקבוצה מאחור, זו שעברה את פרום וקונטאדור לאחר הנפילה.
כתוצאה מהתרחשויות בטיפוס האחרון והפיגור בן הדקה שצברה הקבוצה השניה של המדורגים הבכירים שהגיעה לקו, חלים מספר החלפות מקום בעשיריה הראשונה:
קווינטאנה מחליף מקומות עם טן דאם ועולה למקום החמישי. רודריגז מחליף מקומות עם פוגלסאנג ועולה למקום השביעי, ומרטין מחליף מקומות עם קוויטקובסקי ונכנס לעשירה על חשבונו.

מה צפוי

32 קמ, נגד שעון אישי, Embrun - Chorges
אולי הגיע הזמן וסוף סוף נראה זמנים דומים בין המתמודדים הבכירים בסיום קטע מכריע במירוץ הצרפתי השנה, או ששוב התמונות של פרום מכריע אפיים ארצה את כול יריביו יחזרו על עצמם גם היום? קשה להאמין שלא, ופרום, שהולך ומצטייר היסטרי וחרד לכול מהלך של אחרים, וזאת על אף הפרש הזמנים הענק שממנו הוא נהנה, ינסה לקחת עוד כמה דקות, ליתר בטחון - 'הרי הרי האלפים עומדים בפתח ואין לדעת מה ילד הר'.
שני טיפוסים דומים בקטגוריה השניה, גם מבחינת האורך וגם באחוזי השיפוע הממוצעים, אך הראשון מסובך הרבה יותר והוא בעל מספר שינויי שיפוע שמטמירים עד ל - 9%, אך גם בעל ירידה מסובכת מפסגתו, וכך כול השורדים את החלק הראשון בכבוד יוכלו להתרכז ולמצוא את הקצב הנכון בכדי לצלוח את השני שהוא יותר מאוזן, ואז לדהור לקו בירידה המהירה בכדי לעצור את השעון.
תחזיות מזג האוויר אינן חד משמעיות ביחס להיעדרותו של הגשם בחלק האחרון, דבר שעלול לשנות בהחלט את תוצאות הקטע ולטרוף עוד את הקלפים בחלק העליון של העשיריה.
לפי לוח הזמנים, למעט עשרים הרוכבים האחרונים שיוזנקו בפערים של 3 דקות אחד מהשני כול היתר יופרדו ב - 2 דקות בהזנקה. אחרון המזנקים היום, פרום, צפוי לסיים את הקטע ב ~ 18.20. צפיה מומלצת בשעה האחרונה בכדי לראות לפחות חלק מהמתמודדים הבכירים מתמודדים עם השיפוע לבדם.
מזג האוויר נעים לרכיבה, והשידורים עוברים לצרפת ב - 15.00.

  • Km 6.5 - Côte de Puy-Sanières6.4 kilometre-long climb at 6% - category 2
  • Km 20.0 - Côte de Réallon6.9 kilometre-long climb at 6.3% - category 2

עוד משהו

האירי Kelly Cillian, בעל מאגרי הידע (הנצור וזמין) מצא שה - Col de Manse הופיע מספר פעמים בעבר ובכול פעם בתחפושת קטגורית אחרת:
Col de Manse - 2011 (2nd Cat.), 1989 (1st Cat.), 1972 (4th Cat.), 1972 (3rd Cat.) … depending on the side the race went up
למה פרום נשאר לשבת גם בהר. ויליאם פוטרינגהם מראיין ומסביר את הגישה של טים קריסון מסקאיי:
 http://www.guardian.co.uk/sport/2013/jul/15/team-sky-chris-froome-tour-de-france?CMP=twt_gu

למה אי אפשר להשוות זמנים בין קטעים שווים בזמנים שונים וגם משהו על פרום, מייקל רוג'רס של סאקסו:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה