יום חמישי, 18 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 17), מה צפוי (קטע 18), ועוד משהו

יורידו או ירדו

מה ראינו

ראינו את פרום מנצח שוב בסיום קטע נגד שעון בטיפוס, מקונטאדור שסיים שני ורודריגז שלישי.
נראה שבא בעת שלחלק מהרוכבים (הולנדים) אוזל הכוח, הוא הולך ומתעצם ברגלי אחרים (דוברי ספרדית), ואף בדיוק בזמן הנכון.
אין ספק שפרום עדיין נראה טוב, אך הפער נדמה שמצטמצם. הציפיות לפני הקטע, שנסמכו על היכולת שהפגינו הרוכבים קודם לכן במירוץ, היו להפרשים גדולים יותר, אך אפשר היה לראות הפעם שגם רוכבי סאקסו קונטאדור וקרוייזיגר, כמו גם רודריגז של קטיושה, וגם שני רוכבי מוביסטאר קווינטאנה ווולורדה נראים טוב. האם זה אומר משהו גם לגבי הימים הנוראיים באלפים? אולי כן, האם זה יספיק בכדי להכות את פרום? אולי (סופסוף) כן.
ההולנדים של בלקין שינו מיקום לאחר עוד תצוגה של תשישות אתמול - מולמה שהיה מדורג שני יורד למקום רביעי, וטן דאם יורד מהמקום השישי שאותו הוא מפנה לרודריגז לשביעי.
קוויטקובסקי עולה למקום התשיעי שאותו מפנה בלי שוב פרו לאחר נפילה כפולה אתמול - הראשונה בבוקר ברכיבת ההיכרות עם המסלול שגרמה לשבר בעצם הבריח, והשניה בקטע עצמו שאליו יצא לרכוב פצוע, וגרמה לפרישתו. 

מה צפוי




172.5 קמ, כול הדרך מ - Gap ל - Alpe D'huez
הפעם הטיפוס ל - Col de Manse הוא ביציאה מ - Gap, מהכיוון ההפוך, זה שבו השתמשו הרוכבים שלשום בכדי לרדת לכיוון העיר, והוא הטיפוס הפותח של היום, יום שיסתיים בטיפוס כפול של אחד הטיפוסים המיתולוגיים של עולם האופניים והטור הצרפתי.
קבוצת בריחה תצא לדרך כמו תמיד, אך קשה להאמין שתחזיק מעמד בקטע כה מסובך, וכך כולם יחכו להגעתה של הדבוקה לאלפ דואז. השאלה הראשונה והחשובה היא כמובן האם הקטע, אך יותר מכך האם החלק המכריע שלו עם הטיפוסים הכפולים לאלפ דואז, כמו הירידה הארוכה מ - Col de Sarenne יתנהלו תחת מעטה גשם וסערה, כפי שתשובה חיובית עלולה להיות מכריעה לתוצאותיו.
השאלה השניה בסדר החשיבות (והעניין) היא מתי יתחילו ההתקפות על פרום, האם בכניסה הראשונה לאלפ דואז, או בטיפוס העוקב ל - Col de Sarenne, או רק בסיבוב השני.
השאלה הנוספת היא כיצד - כיצד מתכוננות הקבוצות לתקוף את הבריטי יליד קניה הפעם, האם זה יהיה שוב כול אחד לעצמו ללא סדר, או שהשיעורים מההתקפות הקודמות נלמדו והם יעשו זאת באופן שונה (אולי תוך שיתוף פעולה בין שלושת בעלות האינטרסים קטיושה מוביסטאר וסאקסו).
אין ספק שלסקאיי כבר אין מספיק כוח ברגליים בכדי להגן על פרום, והקבוצות האחרות ינסו לרכך את מה שנשאר עוד לפני ההגעה להר על ידי קצב רכיבה גבוה. מרגע ההגעה להר ייטב בידוד מוקדם ככול האפשר של פרום - 'קודם נבודד ואחר-כך נראה'. אם הבידוד יקרה מספיק מוקדם יוותר הרבה זמן בכדי להתקיפו באופן מסודר. אין ספק שהטיפוסים בקטע היום, בייחוד הטיפוס לאלפ דואז, מתאימים יותר לארמדת דוברי הספרדית הנמצאת בצרפת מאשר כול אלו שהופיע במירוץ עד כה, גם מבחינת מבנה הטיפוס והשיפוע וגם עיתוי הופעת הקטע עתה, כשנראה שיש שיפור בכושרם.
קונטאדור נראה טוב יותר מאשר קונטאדור שהתחיל את המירוץ לפני שבועיים וחצי, רודריגז נראה מצויין בימים האחרונים, קווינטאנה עדיין נראה טרי מלא אנרגיה ורעב, וולורדה נראה טוב אתמול יותר מאשר נראה מאז תחילת המירוץ, וגם קרוייזיגר ממשיך להראות מצויין, אולי בכושר הטוב ביותר שהיה בו אי פעם.
שוב, הרבה תלוי בגשם, והופעתו קרוב לוודאי תדחה את תכניותיהם של חלק מהמתחרים לביקור השני, אבל הר נשאר הר במיוחד כשמטפסים, אז מה עושים?
רודריגז אמנם לא אוהב לרכוב לבד ולהתקיף מרחוק, אבל הוא מאוד רוצה להיות על הפודיום בפאריס בעוד כמה ימים אז אולי ישנה קצת מהרגליו, ואולי הצטרפות שלו לקווינטאנה שינסה כדרכו לצאת לדרך מוקדם תהיה המפתח להתרחשויות הבאות. פרום כדאי שישמור על כוחו רק מול חלק מהמתקיפים, וקווינטאנה ורודריגז עדיין מספיק מרוחקים בדירוג ובדקות הפיגור כך שפרום יטעה אם יגיב כה מוקדם, ובמקרה שכזה עדיף לו לאפשר לשניים לצאת לדרך ולשחרר על ידי כך קצת לחץ.
אך אין מי שמסוכן לפרום יותר מקונטאדור, אין מה לעשות, ופרום יודע את זה היטב, והוא גם צודק. קונטאדור מוכן לקחת, כפי שראינו בימים האחרונים, סיכונים די גדולים בכדי לנסות לטלטל את פרום ולהציל משהו מיוקרתו, והטיפוס לאלפ דואז מתאים לו ככפפה ליד. ההאצות המהירות שהוא יכול להפיק יכולות להשיג לו את מבוקשו בין העיקולים, והוא עלול הפעם להצליח ולהיעלם לפרום מטווח הראיה בין עיקול לעיקול - 'קודם נעלם ואחר-כך נראה'. בתנאי הסערה שצפוייים קונטאדור עלול לבחור ולהתקיף בירידה הארוכה מ - Col de Sarenne ולא לנסות דבר לפני כן. ראינו כבר השנה בטיראנו אדריאטיקו את פרום מסתבך בתנאי מזג האוויר סוער כאשר היריבים (במקרה ההוא ניבלי יזם וסאגאן ורודריגז הצטרפו בקטע ל - Porto Sant'Elpidio) מתקיפים אותו באלימות, וזה עלול לעבוד שוב גם הפעם. פרום כבר החל לשדר אותות מצוקה ולחץ לפני יומיים באירוע שהיה בירידה לכיוון Gap, וספק אם אלו לא נקלטו היטב במקלטיו של קונטאדור - אין ערמומי כקונטאדור בכדי להכניס יריב למלכודת.
יכול מאוד להיות שכול זאת לא יספיק והגשם ישבש את הכול, על אף שקשה לראות קטע נוסף שמתנהל לפי תסריט דומה לאלו שראינו בפירנאים ובוונטו שוב.


מסוכן מדי?


'לכריס פרום מעצורים באופניו כמו ליתר הרוכבים, וצריך בסך הכול להשתמש בהם כשנדרש... זה מירוץ אופניים ולא רכיבה עם חברים בשבת' - ביארן ריס.
טוני מרטין וכריס פרום (שחזר וקרא אתמול שוב לביטולו), כמו רוכבים נוספים אחרים הזהירו לאחרונה, לאחר שרכבו את אותו קטע דרך בדופינה לפני מספר שבועות, שהקטע המחבר מפסגת הדואז לכוון הטיפוס העוקב ל - Col de Sarenne, אך יותר מכך הירידה הארוכה (26 קמ) העוקבת מהפסגה לכוון הטיפוס השני של הדואז מסוכנים , והבחירה של המארגנים שמה אותם בסיכון גדול מדי. הדרך אמנם נסללה בחלקה מחדש על ידי ה - ASO, ואף נסגרה לשימוש ציבורי מאז ה - 12.7 (הרוכבים הצלמים והרכבים המלווים יהיו היחידים שיורשו לעבור בה היום אם יוחלט להמשיך בתכנית המקורית), אך הדבר לא הרשים את הרוכבים בביקורם הקודם במקום.
מידת הסיכון תלויה כמובן בגשם, ולפי התחזית העכשווית הקטע באמת הופך למסוכן מאוד, ואף כי קשה לראות את ה - ASO משנים משהו בקטע בשלב כה מאוחר עדיין תנאי סערה קשים עלולים שלא לאפשר להם ברירה אחרת. חבל שהרוכבים חיכו עד לרגע האחרון - אם היה להם מה להגיד הם היו צריכים לצעוק כבר מזמן, ותלוי תמיד מי משמיע את קול הצעקה - טוני מרטין ופרום זה לא מספיק.
וידאו של הירידה מה - Col de Sarenne (לא בגשם) בקישור המצורף -  http://vimeo.com/50323127


מזג האוויר ושידורים

צפוי להיות גשום וסוער לאורך הקטע עם ערפל (כבד?) בחלק העליון של אלפ דוהז.
הקטע משודר היום במלואו (צפוי להסתיים אחרי 18.15), והשידורים עוברים לצרפת ב - 13.00.  




עוד משהו

היי פייב מהארוסה של פרום:
Incredible !! 😊❤ (and big high 5 to South African for the superb bike change!! 👍😉)

פרום מודה לראשונה בסימום:
http://pvcycling.wordpress.com/2013/07/17/froome-admits-to-volcano-doping-wada-launches-investigation/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה