יום ראשון, 21 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 20), מה צפוי (קטע 21), ועוד משהו


מה ראינו

מטפס ההרים הקולומביאני נרו קווינטאנה ניצח אתמול בקטע התחרות האחרון של הטור הצרפתי 2013, והקדים את הקטאלני יואכים רודריגז, שהצליח להיכנס ברגע האחרון לפודיום (פודיום שהיה חסר לו עד היום לאלו שבהם זכה כבר בשני הטורים הגדולים האחרים), ואת הבריטי יליד קניה כריסטופר פרום שסיים שלישי, והוא גם המנצח הגדול של התחרות כולה וילבש היום את החולצה הצהובה כאשר יכנס המירוץ בשעות הערב בשערי בירת צרפת.
שלושת הראשונים אתמול, שהם גם המנצחים בתחרות הכללית, סיימו ראשונים בקטע הרים מסובך שהיה סיום ראוי לאחד המירוצים הקשים בשנים האחרונות, ואף חרץ גורלות, כאשר גרם לכוכב הגדול (לשעבר?) של הענף, הספרדי אלברטו קונטאדור, שלא לסיים בין שלושת הראשונים על אף שהיה מדורג שני ערב הקטע, ומקומו יפקד מבמת הכבוד היום בעיר האורות.
האם אלו באמת שלושת הרוכבים הטובים במירוץ השנה? כן, חד וחלק, אלו שלושת הרוכבים הטובים ביותר שרכבו השנה במירוץ הצרפתי. אולי, אולי אם רודריגז היה מוצא את רגליו קצת מוקדם יותר הוא היה יכול להיאבק מול קווינטאנה על המקום השני, אך לא על הנצחון הכללי - כריסטופר פרום הוא ללא ספק הרוכב הטוב ביותר שרכב השנה בצרפת, ונצחונו הוא נצחון ראוי שהושג בזכות.
לעומתו קווינטאנה הוא הרוכב המעוטר ביותר השנה, וזוכה בשלושה פרסים בתחרות - מקום שני בדירוג הכללי, פרס הרוכב הצעיר המצטיין (החולצה הלבנה), ופרס המטפס המצטיין (החולצה המנוקדת), שאותה הצליח להשיג על ידי נצחונו בקטע האחרון שמעניק נקודות בתחרות זו, אתמול.
מה השתנה בעשיריה הראשונה - כאמור קונטאדור פינה את מקומו השני וירד למקום הרביעי. קרוייזיגר יורד מהמקום הרביעי לחמישי. דני נבארו מחליף מקומות עם וולורדה ויורד למקום התשיעי. וטלנסקי של גארמין משלים מהפך וקופץ מהמקום השניים עשר ערב הקטע לעשירי, לאחר שסיים אתמול שישי לפני קונטאדור. טלנסקי היה ממוקם במקום השלושה עשר לאחר הקטע נגד שעון ביום רביעי, אך הצליח בעזרת ביצועיו באלפים כמו החלשותם במקביל של קוויטקובסי מרטין ורוג'רס, שהותש ממאמצי העזרה לקונטאדור, להכנס לבסוף פנימה לעשיריה הראשונה.
איך הכול קרה? מוביסטאר שהיתה מודעת היטב לגודל השעה, ביקשה לשמור על גורלה בידיה ורכבה משלב מוקדם בחזית הדבוקה, אך התברר שלא העריכה נכונה - לא את איכות הבורחים וגם לא את מידת עקשנותם - וכך נצרכה למאמץ גדול בשלב מאוחר בכדי להביא את חייליה הקדמיים בזמן לטיפוס האחרון.
למצוקה אחראי היה יאנס וויט הוותיק של רדיושאק, שביקש לעצמו תהילה לפני הפרידהI just wanted to finish on top of things and say, ‘Hey, look, I’m still here and I still have something left in me, ובמו רגליו גרם, בתחילה לשותפיו לדרך הבריחה לחזור לאחור בתחילת הטיפוס הלפני אחרון ל - Revard, ואז גם להגדלת הפער מהדבוקה, פער שהחל לאיים על תכניותיה: 'I wanted to say goodbye in a special way'
וויט נתפס בשלבים הראשונים של הטיפוס האחרון ל - Semnoz, ואז מוביסטאר האיצה והעבירה את קושטה קדימה, ואז גם את וולורדה, וזה היה כמעט מספיק בכדי לפורר את מה-שנשאר-מהדבוקה. בחזית רכבו לעוד זמן קצר פורט קונטאדור וקרוייזיגר מלבד אנשי מוביסטאר ורודריגז, אך הקטלאני לא חיכה יותר מדי והתקיף באלימות מדודה, כשהוא מושך אחריו את אלו שהיו מסוגלים לעקוב, פרום וקווינטאנה, והשלושה החלו במסע לעבר הקו כשהם מתרחקים מהשאר.
בסוף, לאחר שנמנע בקנאות מלעזור לרודריגז שמשך את השלושה בחזית, התקיף קווינטאנה באלימות ונעלם במעלה הפסגה שהובילה לקו הסיום וניצח, כשרודריגז מסתפק במקום השני ובפודיום הכללי, ופרום, שגודל השעה התבהר בנפשו כנראה במטרים האחרונים עבר לא הרבה אחריו.

מה צפוי

133.5 קמ, כול הדרך מ - Versailles ל - Cahmps-Elysees-Paris 
קטע הסיום של המירוץ הצרפתי, שכולל דיווש הרפיה בקצב סביר במקביל למשחקי הפוזות הקבועות והסטנדרטיות למצלמות ושתיית השמפניה, יאפשר לרוכבים להתחיל את מסע ההתאוששות שלהם לפני שהם נכנסים לעיר האורות (הכניסה בשערי העיר צפויה בשעה 20.38 לפי זמן ירושלים/רמאללה) ולמופע המסיים של המירוץ, שכולל השנה מספר אלמנטים חדשים, כמו בין השאר החלפתה של פניית הפרסה המסורתית בואך שער הנצחון בהקפתו המלאה 10 פעמים, יסתיים במאוץ הנחשב ורב המשתתפים אל הקו בשדרה.
אף שאין לזלזל כלל בגודל ההישג של הרוכבים ששרדו את מסע התלאות (170 מתוך ה - 198 שהתחילו - 86%), שהמשיך ממש עד לסיום הקטע האחרון אתמול ב - Semnoz, הרי שלעיתים נמצאים גם העוקבים עצמם מותשים בשלב זה, וצפיה בחלק האחרון של ההצגה, בהקפות האחרונות בעיר היפה מכולן תספיק.
הרוכבים יכנסו בשערי העיר ב - 20.40, במקביל לתחילת השידורים הישירים היום, וסיום המאיצים שינעל את החלק התחרותי ויסמן את תחילת החלק הטקסי צפוי ב  ~ 10.30.
מזג האוויר צפוי להיות קצת חם בתחילת הקטע אך יתקרר קלות בהמשך.




עוד משהו

אוראן מברך:

Today we celebrate our independence! A hug and let them 2Giro's gift d Italia, 2Tour D France. I love Colombia
!

מי מהרוכבים מבין על מה מדובר ועונה לעניין? - קלי מינקס מקבלת (רק מחלק) מהרוכבים תשובות מעניינות:
http://bcove.me/wjv6c4m4
הגרמני טוני מרטין, אלוף העולם נגד שעון:




גם מר טינקוף כלל האמין:
Will be short and interesting stage. lots to gain. I predict no podium for Contador , unfortunately. Team's podium should be ours.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה