יום רביעי, 3 ביולי 2013

מה ראינו, מה צפוי, ועוד כמה דברים

כול הקופה

מה ראינו? ראינו ביצוע על כנפי המוראל. אם אין דבר יפה בעולם האופניים מאשר תמונה של קבוצת אופניים מבצעת מהלך במרחב נגד השעון, כך היא גם התמונה של תשעת הרוכבים העומדים על הפודיום לאחר שזכו בקטע שכזה. ההבדל נמדד אולי במידת העכבה הנדרשת מרוכב בודד וכלל לא מוצאת את ביטויה כאשר מדובר בקבוצה שלמה, שמחה והתפרקות אמיתית. עכשיו אם נצרף לכך משמעויות נוספות, נצחון בקטע בטור דה פראנס, והעובדה שכתוצאה מהנצחון הקבוצתי אחד מחברי הקבוצה זוכה ללבוש את החולצה הצהובה, השמחה מרקיעת שחקים, כפולה ומכופלת, אפשר בהחלט להבין.
כפולה של אוריקה גרינאדג' לאחר הנצחון של גראנס שלשום, ושלושה רוכבים של הקבוצה מדורגים כעת בשלושת המקומות הראשונים בדירוג הכללי, כשסיימון גראנס לובש צהוב. אוריקה לא יכולה היתה לחלום בחלומותיה הפרועים ביותר על הישג שכזה, ואם ניקח בחשבון את אופי הקטעים הצפויים בימים הקרובים כשהמירוץ מתחיל לנוע מערבה לכיוון הפירנאים, ויגיע אליהם רק בקטע ה - 8, ביום שבת הקרוב, אפשר להם לאוסטרלים בהחלט לפנטז ולנסות ולהמשיך בחולצה עוד ועוד.
הקבוצה האוסטרלית נראית טוב מתמיד (הזמן המהיר אי פעם בנגד שעון בטור - 57.8 קמש), ואולי יש בחזרתו לפעילות בקבוצה של מאט ווייט תפקיד משמעותי בכך. ווייט, המנהל הספורטיבי של הקבוצה, לאחר שהודה לפני כשנה בשימוש בסמים ממריצים בעברו כרוכב, לאחר הגלים הסוערים שהתנפצו כתוצאה מפרסום דו"ח USADA בעניין ארמסטרונג, הושעה, וחזר רק לאחרונה לתפקידו לאחר שוועדה חיצונית בראשות ניקי ואנס איפשרה לקבוצה לעשות זאת. אך נצחונות בעולם האופניים, בוודאי נצחונות מהסוג שבו ניצח שלשום גראנס, ממש על הקו, קל וחומר הנצחון של אתמול, שגם הוא הושג בהפרש של פחות משניה, לפעמים קורים ולפעמים לא, ואז מירוץ קטעים שלם יורד לטמיון - מקומות שניים ושלישיים כמו יתר סיפורי מעשיה לא מעניינים את הקהל הרחב ואת הספונסרים.
מי עוד רכב טוב אתמול? קטיושה השאירה את רודריגז בתמונה כשפיגרה רק ב - 25 שניות אחרי סקאיי. לוטו בליסול פיגרה בסיום ב - 17 שניות בלבד ומשאירה את ואן דן ברוק מעודד. סאקסו נראתה גם היא טוב, איבוד זמן של 6 שניות חסר משמעות לקונטאדור ביחס לפרום (נדמה שקונטאדור היה מוטרד אתמול יותר ממצבו של נובל שנפגע על ידי מצלמה שאחז אחד הצופים שעמד על הכביש קרוב מדי לקו הרכיבה של הקבוצה, וגרמה לו לפציעה בידו ולאיבוד המבנה הקבוצתי).
ואחרונה Lampre, שסיימה שמינית, 25 שנ' אחרי המנצחים, (לפני BMC), תצוגה מפתיעה בהחלט של האיטלקים ביחס להרכב רוכביה.    
מי איכזב? BMC. משהו מריח לא טוב ב - BMC (סיימה אתמול במקום ה - 9 בפיגור של 26 שניות מהמנצחים), אבל קשה לדעת אם זה סתם ריח רע או סרחון, אך אלו ימים מוקדמים ואין לדעת אם יש בכך משהו או שזו סתם תחושה שכזאת ולא יותר. הרכב רוכבים מהסוג שיש לקבוצה היה חייב להשיג אתמול יותר, ובכדי לרכוב נגד שעון קבוצתי חייבים כולם להיות מחויבים, ואולי לא זה המצב אצל האמריקאיים/שוויצרים.  גארמין השיגה גם היא תוצאה מאכזבת (מקום 6 בפיגור של 17 שניות), ואף בלקין (מקום 14 ב - 37 שניות), ו - FDJ (מקום - 15 ב - 42 שניות) ואסטנה (מקום 16 ב - 56 שניות), וכמובן יורופקאר (מקום 19, 1.13 דק), תוצאה שהוציאה את רולאן מהמירוץ למקומות הגבוהים, ואולי תאלץ אותו להתמקד מעתה בנסיון לזכות בחולצה המנוקדת.
גראנס צייץ וגם קאמרון מאייר לאחר הקטע:
I'm lost for words. Winning the ttt and taking yellow. It really doesn't get any better.


Wow. What a moment. That was one of the experiences of a lifetime. A performance I will never forget. I am a Tour de France Stage Winner :)


מה צפוי

קטע מאיצים, 229 קמ, כול הדרך מ - Cagnes-sur-Mer ל - Marseille
אוריקה משולשת? אולי, אך גם אם לא היא בוודאי תנסה לשלוט בקצב ההתקדמות של הדבוקה ותעשה ככול יכולתה בכדי שלא לאפשר לרוכבים מקבוצות אחרות לאיים על החולצה הצהובה של גראנס, והיא לא תהיה שם לבד. קבוצות המאיצים כולן צפויות להשתלב במאמץ בכדי למנוע מרוכבים ציידים להגיע לפניהן לאיזור קו הסיום בזמן, וכך אולי נקבל בפעם הראשונה בטור השנה מיאוץ רב משתתפים לקו, עם כולם. הקטע הוא 'קטע מאיצים' גם לפי הגדרת המארגנים (וכך גם מוענקות שלל נקודות בעבורו - 45, 35, 30 לשלושת המקומות הראשונים), וזה יחייב את הרוכבים הרואים עצמם (עדיין) מתמודדים על החולצה הירוקה להיות בסביבה בעת חלוקת הנקודות, ובמיוחד קבנדיש, ועל אף הברונכיטיס והאנטיביוטיקה, אם הוא לא רוצה להרים ידיים כבר עכשיו.
קטע 4 מכיל מספר טיפוסי קטגוריה, אך אלו בקטגוריות המשניות ולא אמורים להפריע למאיצים, אז מה כן?שוב, רק בריחה. בריחה מעוטת משתתפים בטיפוס אחרון ל - Col de la Gineste עלולה להפתיע, הטיפוס אמנם לא בקטגוריה (ובצדק, ראה דיאגרמה מצורפת בתחתית), אך הוא המכשול האחרון, כשמהפסגה עוד 12.5 קמ בירידה לא טכנית מדי שמתוכם 6 קמ אחרונים בתוך העיר, ואמנם הסיכויים קלושים אך דווקא מופרכותו של הסיכוי להצלחה עלולה להפתיע את הדבוקה שתיערך בשלב זה לסיום.
החלק האחרון (מצורף למטה) יצריך מכול מי שרוצה לנצח להיות בחוד החזית בפניה האחרונה ~ 2200 מטרים לפני הקו, המהירות הגבוהה בשלב זה בצירוף לשינוי הכיוון החד יגרמו להתפרסות הרוכבים בטור, מה שיצריך מכול מי שירצה לעבור קדימה לבזבז את האנרגיה הנדרשת למיאוץ.  

  • Km 22.0 - Côte de Châteauneuf-Grasse1.4 kilometre-long climb at 8.4% - category 3
  • Km 93.0 - Col de l'Ange1.6 kilometre-long climb at 4.1% - category 4
  • Km 154.0 - Côte de la Roquebrussanne3.5 kilometre-long climb at 4.2% - category 4
  • Km 198.0 - Côte des Bastides5.7 kilometre-long climb at 3.1% - category 4



Col de la Gineste



פופ ארט, יוהכין 'פוריטו' רודריגז (Panache):




וקישור לסרטון של אוריקה גרינאידג' מהקטע של אתמול:

TTT, קטע 4





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה