יום שבת, 6 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 7), מה צפוי (קטע 8), ועוד משהו

סאגאן 1
המירוץ התקרב אתמול לפירנאים, אך קבוצת קנונדייל החליטה שהיה לה מספיק והיא לא תחכה עוד - לא לסיום הקטע היומי אתמול ולא לשבוע הבא, בו יהיו שוב שלל קטעי מישור חסרי טלטלות טופוגראפיות - ושהקטע היומי בהחלט מתאים לה, והזריקה מנת קצב כבר בטיפוס בקטגוריה השניה לאחר ~ 90 קמ, וגרמה לדבוקה להתפורר - קנונדייל כשצמודות לה, נהנות ממשיכתה, אוריקה וקבוצות המדורגים הבכירים האחרות, ומאחור, קבוצות המאיצים הבכירים, רודפות, לאחר שהמאיצים נתקעו בהר.
גם אלו וגם אלו הפעילו את כוחותיהן, אך ביניהן ניצבה האדמה, התוואי, והוא עלה וירד, מספיק בכדי לעשות את ההבדל בין אלו שיכולים (גם) לטפס מהר, לאלו שיכולים (כמעט) רק להאיץ, אך היו גם הבדלי מספרים - קנונדייל היתה לבדה, ואף לא לקבוצה אחת נוספת היתה כוונה לעזור, וכי למה לבזבז כוחות שנדרשים בהם למחרת? ומאחור היו המאיצים נתמכים על ידי כמה קבוצות, ארגוס, אומגה, ולוטו, מי ישבר ראשון.
כמובן שעניינים הסתבכו. אוריקה נאלצה לבוא לעזרת קנונדייל במשיכת הדבוקה עקב נסיון בריחה של שלושה רוכבים שביניהם רכב גם Bakelants (הזכור מקורסיקה) שאיים על החולצה הצהובה, ואז גם הרימו הרודפים ידיים ( ~38 קמ לסיום), והחליטו שיום המחרת עלול להיות מסוכן גם להם, מה לעשות, גם הם יאלצו לטפס בהרים הגבוהים ולעמוד בתנאים בכדי שלא להיות מורחקים מהמירוץ.
בסיום התגלו כמה הפתעות, ונצחונו של סאגאן לא היתה אחת מהן, פשוט התגלה שלעוד כמה קבוצות היו נציגים בדבוקה, וראינו את ארגוס חושפת את דגנקולב עם שני עוזרים, ואומגה מוציאה לאור את שבאנאל שמוביל את קווייטקובסקי לקו, ונברדאוסקאס נשלח למיאוץ אף הוא, ואף בנאטי של סאקסו.
בסיום סאגאן רושם את נצחונו הראשון השנה מדגנקולב במקום השני ובנאטי שלישי.
בראבו קנונדייל!
סאגאן גם מבצר את מעמדו בתחרות החולצה הירוקה:
סאגאן - 224 נקודות
גרייפל - 130
קבנדיש - 119
תחרות סגורה? נראה שכן.

מה צפוי

195 קמ, כל הדרך מ - Castres ועד לקצת מעל לאתר הנופש והסקי ב - Ax 3 Domaines.
הטור מגיע להרים הגבוהים, והחלק הראשון השנה הוא ביקור בן יומיים בפירנאים, שמתחיל היום עם קטע מישורי שמסתיים בשני טיפוסים, הראשון טיפוס מחוץ לקטגוריה ל - Col de Pailheres (הפסגה הגבוהה ביותר השנה בטור), והשני, טיפוס בקטגוריה ראשונה, שבפסגתו גם יסתיים הקטע, ב - Ax 3 Domaines.
הקטע מציע שלל נקודות חלוקה בתחרות המטפס המצטיין (החולצה המנוקדת), אך עקב העובדה ששני הטיפוסים המשמעותיים מופיעים רק בסופו לא נראה שהוא מתאים לציידיי קטעים, כאלו שינסו למקם עצמם בתחרות זו על ידי השתתפות בקבוצת בריחה (וזה כמובן לא אומר שאלו לא ינסו).
האם נראה שוב את קבוצת סקאיי שולטת בהרים? לא בטוח. ספק אם לקבוצת סקאיי יש את היכולת לשחק משחק דומה לזה ששיחקה בשנה שעברה, אך לא מכיוון שיכולותיה פחותות, כלל ועיקר לא, אלא שיכולותיהן של הקבוצות האחרות גבוהות יותר מאלו של יריביה בטור הקודם.
המשחק של סקאיי כבר מוכר היטב ונלמד על ידי כול המתחרים, ועדיין, בכדי לשבשו חייבים לעשות מעשים, ומעשים שכאלה חייבים להתבסס על יכולות. הקבוצות האחרות ניסו לייצר מאזן אימה על ידי הכנת קבוצות בעלות הרכבים עמוקים מספיק, שיהיו מסוגלים להתמודד עם ההרכב של האנגלים (מוביסטאר, סקסו טינקוף, ואף נסיון של גארמין להביא הרכב מפתיע), אך כל זה עלול שלא להספיק, ולכן אפשר בהחלט לצפות שהקבוצות ינסו מהלכים נוספים בכדי להוציא את האנגלים משיווי משקלם, ובכדי להוציא את האנגלים משיווי משקלם חייבים לערער את בטחונם העצמי.
בהנחה שסקאיי הגיעה למירוץ בכושר טוב אסור לאפשר לבטחונה העצמי להתחזק, אך באופן טבעי לאחר ביצועיה וביצועיו של כוכבה פרום השנה, ככול שינקוף הזמן והיא תצליחו להמשיך ולשחק את משחקה בטחונה העצמי יגבר, גם של הקבוצה וגם של פרום, ואז, כפי שלמדנו כבר להכיר, קשה מאוד לנצחו, כך שאם יש זמן הזמן הוא עכשיו, עכשיו, תיכף ומיד.
אז האם נראה משהו כבר היום? כן, אין סיבה לחכות. הקבוצות האחרות חייבות להעביר את הלחץ לסקאיי, הן חייבות לנסות ולבודד את פרום ופורט מיתר עוזריהם מיד עם הופעתם של ההרים הגבוהים, ולא לאפשר להם לעלות בהר מלווים בקבוצה גדולה שרוכבת בחזית ומכתיבה את קצב התקדמות, וכך גורמת לדבוקה 'לחזור לאחור' ולהתפורר, וככול שיקדם כך ייטב. אסור לשכוח שפרום ופורט רוכבים בפעם הראשונה כמובילים של קבוצה בטור, ואין דין תצוגות מרהיבות כפועלים כדין רכיבה כרוכבים הבכירים עצמם. ואמנם פרום כבר ניצח והפגין השנה את כישוריו, ואף ניצח מספר נצחונות מרשימים, ועשה זאת אף בשנה שעברה (ואף בזאת שלפניה), אך אין לראותו כלל כבעל נסיון רב, בוודאי שלא בעל נסיון כמתחרים האחרים (בוודאי לא קונטאדור), ואין לראות אף רכיבה בטור הצרפתי כרכיבה בכול מירוץ אחר.
חייבים להתחיל לשבש את תכניתם של הבריטים כבר עכשיו, לאחר הנגד שעון ביום רביעי יהיה אולי כבר מאוחר מדי.
מזג האוויר שוב חם לרכיבה ~ 30 מעלות, והשידורים יעברו לצרפת ב - 14.45, אך יש לשים לב שגם הסיום היום מוקדם קצת מהרגיל ~ 17.45, וגם האקשן צפוי להתחיל מוקדם ~ 16.00.


  • Km 26.5 - Côte de Saint-Ferréol2.2 kilometre-long climb at 5.4% - category 4
  • Km 166.0 - Col de Pailhères (2 001 m)15.3 kilometre-long climb at 8% - category H
  • Km 193.5 - Ax 3 Domaines7.8 kilometre-long climb at 8.2% - category 1

Stage profile


Mountain passes & hills 1

Mountain passes & hills 2




עוד משהו

  • הרוכבים הופיעו בעת האחרונה חבושים בקסקטי מירוצים, כנהוג בפורמולה 1 (ובעוד שלל תחרויות ספורט אחרות), אבל לספורט האופניים יש כובעים אחרים, אמנם די דומים, אז איפה הם?
כובע אופניים



  • למה לא רואים את ג'ילבר מתקיף? הוא בעצמו צייץ שזה פשוט 'אסור' - הקבוצה אינה מעוניינת בנצחונות קטעים.



Gilbert: "yes this could be a stage for me but I'm not allowed to try. Team not interested in stage wins."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה