יום ראשון, 7 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 8), מה צפוי (קטע 9), hors delai, ועוד משהו

מה ראינו


אם מארגני המירוץ, קבוצת ASO, תכננו מהדורה חגיגית לפעם ה - 100 של המירוץ הצרפתי שלהם, הם בוודאי מאוכזבים היום, כמו גם כול יתר המתעניינים - המירוץ השנה הוכרע, וכבר בקטע השמיני שלו, ובחטף.
מה נשאר לה לחברה הצרפתית להיאחז בו עתה? אולי רק בנוברים, אנשי סטטיסטיקות העבר, השולטים בסיפורי המירוץ, זו עיתם לקום ולצעוק, לשים יד בסכר, ולהם בוודאי אף ימצא הסיפור הנכון הדומה פרט בפרט לכול שקרה בקטע של אתמול, "כמו בשנת XXX, כאשר לאחר הקטע השמיני הוביל YYY, שהיה בשנה זו המועמד לנצחון, בשלל רב של דקות ושניות, אך הוא ניגף בפני מתחריו בסיום..." - שיבושם לאלו וגם לאלו.
קבוצת סקאיי הוציאה לפועל את תכנית המירוץ שלה כהלכה, וריסקה לחתיכות קטנטנות את כול המתחרים האחרים, שמפגרים אחריה (פרום) לאחר אתמול בזמן שאינו בר גישור, ויהיה המירוץ קשה ומסובך ככול שיהיה.
ועוד - מכוון שתוצאות של בדיקות סמים מתפרסמות זמן רב לאחר לקיחתן, אין צפוי שינוי מהותי בדירוג הכללי בזמן הקרוב, ופרום (ואף פורט) יגיעו בעוד שבועיים לפאריס כמנצחיו של המירוץ הצרפתי, ואולי אף ישארו כאלה בעשרים השנים הקרובות, כפי שהבטיח לספקנים פרום.
אז למה בכל זאת יש לצפות? לא להרבה, מה שהיה הוא שיהיה. פרום אולי נשמע נחמד ואינטיליגנטי, והוא אף, לפי דבריו, בא בכדי להשאר, אך ספק אם הוא למד, או אף מעוניין ללמוד 'דרך ארץ מירוצים' ולהשאיר מדי פעם בפעם שאריות לאחרים, והוא ינסה להוכיח כול אימת שיזדמן קטע מתאים שהוא יכול להכניע שוב ושוב את כול האחרים, ותמיד באופן שאינו משאיר שום מקום לספקות (רק רחמים), והוא אף לא יהיה הראשון לנהוג כך במתחריו וגם לא הראשון שלא יזכה עקב כך באהדה רבה, אך זו דרכו וזכותו המלאה, הכסף כבר מחכה (ועוד יחכה) לו בבנק כך או כך.
כדאי אולי לבחור מספר זמנים של רוכבים אחרים ולהשוותם לזמנו של פרום אתמול, בכדי להבין עד כמה הופעתו אתמול היתה מרשימה:


  • רואן דניס האוסטרלי של גארמין סיים אחרון אתמול - 38.45 אחרי פרום (כול הרוכבים סיימו בתוך הזמן המותר אתמול)
  • מרק קבנדיש סיים במקום ה - 173, 31.15 דק' פיגור אחרי פרום
  • פיטר סאגאן סיים במקום ה - 123, 29.12 דק' פיגור
  • סיימון גראנס מאוריקה סיים במקום ה - 98, 29.02 דק' פיגור 
  • לוסדה, אחד מפועליו של רודריגז סיים במקום 78, 22.16 דק' פיגור
  • תומאס די חאנט מווקונסוליי סיים במקום ה - 66, 47.17 דק פיגור
  • 'המתמודד' דמינו קונגו סיים במקום ה - 59, 47.17 דק פיגור
  • 'המתמודד' טיג'יי ואן גארדרן סיים במקום ה - 56, 12.15 אחרי המנצח
  • דניאל נבארו מקופידיס סיים במקום ה - 46, 9.13 דק אחרי המנצח
  • הייז'דאל מגארמין סיים 39, 8.15 אחרי פרום
  • רוברט חסינק מבלקין סיים 37, 7.50 
  • 'המתמודד'טיבו פינו מ - FDJ סיים במקום ה - 30, 6.00 
  • 'המתמודד' אוונס סיים במקום ה - 26, 4.13 
  • אנדי שלאק סיים במקום ה - 21, 3.34 
  • יעקוב פוגלסאנג סיים במקום ה - 17, 2.34 
  • טלנסקי ודניאל מרטין סיימו במקומות ה - 15,16 - 2.34 
  • 'המתמודד' יוהכין רודריגז סיים במקום ה - 11, 2.06 
  • 'המתמודד' קונטאדור סיים במקום ה - 8, 1.45 

הדירוג הכללי אחרי היום של אתמול:


  1. פרום - 32.15.55
  2. פורט - 00.51
  3. וולורדה - 1.25
  4. מולמה - 1.44
  5. טן דאם - 1.50
  6. קרויזיגר - 1.51
  7. קונטדור - 1.51
  8. קווינטאנה - 2.02
  9. רודריגז - 2.31
  10. רוג'רס - 2.40

מה צפוי

169 קמ, כל הדרך מ - Saint-Girons לעיר הנביעות - Bagneres-de-Bigorre
המירוץ עדיין בפירנאים לעוד קטע בהרים הגבוהים, לפני שיצפין לחלקו הבא שיפתח לאחר יום המנוחה מחר באיזור בריטני.
קטע נוסף בהרים הגבוהים, עולים ויורדים עולים ויורדים כול היום, וההרים גם מופיעים מוקדם וגם מספיק מסובכים, ומכוון שהמירוץ עבר את הסלקציה הראשונה המשמעותית שלו אתמול, וגם העובדה שהסיום הינו סיום בירידה, הרי שקבוצת בריחה הינה בעלת סיכויים לשרוד עד הסיום.
מה בכול זאת יכול למנוע מקבוצת בריחה לשרוד? 'משביתי השמחה', קבוצת סקאיי.
קבוצת הבריחה יכולה לצאת לדרך כבר בטיפוס הראשון סביב הקילומטר ה - 28 למירוץ, ב - Col de Portet d'Aspet, טיפוס בקטגוריה השניה ל 5.4 קמ, ואין סיבה שלא תמנה רוכבים רבים, אם כי לא רבים מדי ( ~ 10), כאלה שלא מאיימים על אף אחד מהמועמדים הבכירים, וכאמור אין סיבה שתמנע ממנה להגיע בשלום ליעדה מלבד קבוצת סקאיי. ולא שקבוצת סקאיי מאוד מעוניינת דווקא לשבש את סיכויהם של הבורחים, אלא שכתוצאה מהקצב שהיא תכתיב (שוב) בטיפוס האחרון ל - La Hourquette d'Ancizan בכדי למנוע מיריביה אפשרות לתקוף ולקפץ קדימה בנסיון לקחת קצת זמן בחזרה מפרום, היא תגרום לאלה לחזור לאחור ולהישאב לתוך הדבוקה בחזרה. ואם זה לא יספיק הרי שהדרך עד לסיום לאחר מעבר הפסגה עדיין רחוקה - 30 קמ - וסיכויהם עדיין נשארים נמוכים לשרוד ומאותה סיבה - סקאיי, אך זאת כמובן עדיין מותנה בנסיון של כמה מהמתמודדים (אחד לא יספיק) הבכירים לתקוף לפני הפסגה.
אז האם אנו צפויים לראות נסיונות שכאלה, או שהאחרים כבר השלימו עם (מר) גורלם? הסיכויים לכך שצבר הרוכבים הספרדיים כולם השלימו עם מר גורלם הוא אפסי, ונסיונות לתקיפה לפני הפסגה הם בלתי נמנעים, אך האם אלו שיעברו את הפסגה עם יתרון יוכלו גם לשמרו עד לקו, בספק.
מזג האויר קצת יותר מתאים לרכיבה מאשר בימים האחרונים ~ 27 מעלות (22 בהרים).
עוד יום שידורים ארוך שמתחיל ב ~ 12 וימשך עד לסיום הצפוי ב - 17.40 (אך יכול גם להיגמר מוקדם יותר ב - 17.15).

  • Km 28.5 - Col de Portet d'Aspet (1 069 m)5.4 kilometre-long climb at 6.9% - category 2
  • Km 44.0 - Col de Menté (1 349 m)7 kilometre-long climb at 7.7% - category 1
  • Km 90.0 - Col de Peyresourde (1 569 m)13.2 kilometre-long climb at 7% - category 1
  • Km 110.5 - Col de Val Louron-Azet (1 580 m)7.4 kilometre-long climb at 8.3% - category 1
  • Km 138.0 - La Hourquette d'Ancizan (1 564 m)9.9 kilometre-long climb at 7.5% - category 1

 

Mountain passes & hills 3



hors delai, מי מורחק מהמירוץ עקב אי עמידה בזמנים ואיך מחשבים זאת 

לכול קטע במירוץ מקדם קושי שנקבע על ידי המארגנים ומופיע בטבלת מקדמי הקושי. צירוף של מקדם הקושי ומהירותו של הקטע מאפשרים לחשב את הזמן המותר בפיגור (hors delai).
  • קטע מספר 9, יום א, 168.5, Saint-Girons - Bagneres-de-Bigorre
  • מקדם קושי 4 (étapes de grande difficulté)
  • הזמן המורשה בפיגור יהיה זמן המנצח + 7% במקרה שהמהירות הממוצעת תהיה שווה או נמוכה  ל - 30 קמ"ש
  • 8% כאשר המהירות הממוצעת תהיה גבוהה מ - 30 קמ"ש ושווה או נמוכה ל - 31 קמ"ש
  • 9% - 31 - 32 קמ"ש
  • 10% - 32 - 33 קמ"ש
  • 11% - 33 - 34 קמ"ש
  • 12% - 34 - 35 קמ"ש
  • 13% - 35 - 36 קמ"ש
  • 14% - 36 - 37 קמ"ש
  • 15% - 37 - 38 קמ"ש
  • 16% - 38 - 39 קמ"ש 
  • 17% - 39 - 40 קמ"ש
  • 18% - 40 קמ"ש ויותר

עוד משהו

מה הרוכבים באמת אוכלים?




רגליים, חלק 2


מי האישה בתמונה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה