יום חמישי, 11 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 11), מה צפוי (קטע 12), ומשהו על שתן והאוהדים בטדי


מה ראינו

על הכביש. מרטין על הגחון

על הרצפה. מרטין אחרי סיום הקטע

עכשיו נשארו (שוב) ההרים. וזה כבר היה צפוי עוד לפני שהחל המירוץ, ובקיזוז כול מה שקרה אך לאו דווקא היה צפוי ב - Ax 3 Domaines, הרי חזרנו לאותו המקום. כריס פרום לקח אתמול ממתחריו זמן רב ואולי אף את המוטיבציה הדרושה בכדי להיאבק בו בהמשך, והוא מוביל את טבלת הדירוג הכללי אחרי אתמול בהפרשים ניכרים ממתחריו. ושוב נשארנו עם אותה שאלה אותה שאלנו אחרי אותו הקטע הנ"ל בפירנאים - המירוץ גמור? והתשובה נשארה כשהיתה אז: כן, ועדיין, צפויים לטור עוד ימים יפים - ביום ראשון הקרוב במון וונטו, ובסוף השבוע הבא באלפים, אך ספק אם כמאבק על הנצחון הכללי במירוץ.
פרום הוא שונה, בדיוק כפי שיוסיאן בולט שונה, אלו הם 'בני אדם' בעלי נתונים אחרים, הם פשוט הופיעו עם נתוני פתיחה עדיפים ביחס ליתר 'בעלי נתונים אחרים', ואתמול התאפשר לראות עד כמה יכולותיו לא רק שונות אלא אף מגוונות, והוא כיום לא רק מטפס ההרים הבכיר בעולם אלא גם אחד מארבעת רוכבי נגד השעון הטובים (מרטין, קאנצ'לארה, וויגנס והוא), וזה בהחלט נדיר.
ראינו את טוני מרטין ממשיך מירוץ מצויין לגרמנים עד כה עם ארבעה נצחונות עד כה בטור (גרייפל 1+ קיטל 2), אך מירוץ של 33 קמ הוא קצת קצר בעבורו, ובמירוץ ל'מרחק סטנדרטי' ~ 50 קמ, ניתן היה לצפות שהיה משיג יתרון גדול בהרבה על המתחרים.
בואו נעיף מבט בטבלת הזמנים של הקטע:
טבלת זמנים קטע 11
ונתחיל מלמעלה. אם נוריד את זמניהם של די חאנט, שידוע כבעל ביצועים טובים נגד שעון בתוך מירוץ קטעים ארוך, אך מה לעשות והוא כבר לא בעניינים, וגם את פורט, שרכב כמו (שכבר ידוע) שהוא יודע, אך גם הוא מחוץ לתמונה, אנחנו מוצאים את קוויטקובסקי. הפולני הוא כוכב בהתהוות, ועליו עוד נשמע רבות, כך שאולי אין בזמנו מאתמול בכדי להפתיע, והוא כבר הפגין יכולות גבוהות בנגד שעון כבר לפני כן, ואף ממש לאחרונה בדופינה האחרון שם סיים חמישי בקטע דומה, אך אסור להתעלם מכך שההקשר המירוצי כאן הוא שונה, וזו לו לפולני הפעם הראשונה במירוץ הצרפתי, לאחר שהשתתף במירוץ קטעים ארוך אחד לראשונה בשנה שעברה בג'ירו. הפולני אף רוכב מגוון שהתחרה השנה בהצלחה מרובה גם בקלאסיים הארדנים - מקום רביעי באמסטל גולד וחמישי בפלאש וואלון, אבל הוא גם סיים רביעי בטיראנו אדריאטיקו ושני בטור של אלגארב בפורטוגל - שימו אליו לב!. קוויטקובסקי לובש את החולצה הלבנה ומדורג כעת במקום השביעי, עמוק עמוק בעשיריה הראשונה, והוא בהחלט יכול להסתכל למעלה ולראות את המקום החמישי מתקרב, וזה בהחלט בהישג יד.
עכשיו נקפוץ עד למקום ה - 11 (כול המתחרים שבתווך כבודם במקומם מונח אך הם אינם מתמודדי דירוג כללי), וכאן אנו מוצאים חמישה רוכבים שזמניהם דומים - ההפרשים בין מולמה שבמקום ה - 11 לקרוייזיגר שבמקום ה - 16 הם בסך הכול 13 שניות (מפתיע סאגאן שגמר בזמן זהה לקרויזיגר), והזמן המפתיע בין אלו הוא (שוב) זמנו של קונטאדור. קונטאדור אולי קיווה 'לתת' לפרום לא יותר מ - 40-60 שניות אתמול, ואולי כדאי להשוות את זמנו לזמן של וולורדה בכדי להבין עד להיכן התדרדר הספרדי - ווולורדה מעולם לא נחשב לרוכב בעל אכויות בנגד שעון - וכך פער הזמנים שהצטבר, גם מהמתקפה של פרום ב - Ax 3 Domaines וגם מאתמול נראה כגדול מדי בכדי להשאיר לקונטאדור סיכוי ריאלי למאבק על התואר השנה. קונטאדור בונה על כך שהוא עדיין אינו בכושר והוא עוד ימצא את רגליו האבודות בשבוע הבא, מעניין מה חשב הספרדי וקבוצתו על הכושר הנדרש לתחרות השנה, אם זה הכושר שאיתו הגיע אליה, יש לקונטאדור בכלל רזרבות? ספק רב.
יש לשים לב שבכול הנאמר כאן עד כה עדיין לא נאמרה מילה לא על אוונס (מקום 14 כעת, 6.47 מפרום), וגם לא על קווינטאנה, שיהיה חייב לשפר את יכולותיו נגד שעון במישור אם הוא רואה עצמו עדיין 'בעל כוונות' במירוצי קטעים ארוכים (סיים את הקטע אתמול במקום ה - 54, 3.58 דק אחרי פרום, אך נמצא עדיין במקום השמיני וההרים עוד לפניו), אך ספק אם הוא יכול, וגם לא על דן מרטין, 'יקיר העשיריה' מלפני כן, שסיים 3.36 אחרי פרום במקום ה - 62 ו'נזרק' למקום ה - 12, ואפילו דבר לא על טיבו פינו, טוב, זה באמת לא משנה כבר.
וכך יוצא שפרום מוביל את המירוץ בהפרש דמיוני מהדולקים (דולקים?) אחריו, כשבין וולורדה שבמקום השני לטן דאם במקום השישי מפרידים רק 45 שניות (וקוויטקובסקי לא רחוק עם 4.44 פיגור), ומה כול זה אומר? שפרום ברמה אחרת מעל כולם, פשוט בעולם אחר, 'העולם של פרום'.

דירוג כללי אחרי קטע 11

כמה מילים על נגד שעון על המסך. אין מה לעשות, נגד שעון אישי אינו מצטלם טוב, ובכך אין שום דבר חדש, אך כפי שמסתבר משנה לשנה וממירוץ למירוץ אין הדבר אומר שמישהו מתכוון לעשות עם זה משהו, לא ה - UCI, אך גם לא 'האירגון', ה - ASO, ושני אלו בהחלט יכולים לכפות שינויים - אינפורמציה על מהירות וזמן (וגם את זה לא מקבלים באופן שוטף, כאילו אין לווינים ב'שמיים') לא מספיקים בלי היחסיות שבין רוכב לרוכב, וכול מי שעקב פעם אחרי מירוץ ראלי יכול לספר עד כמה מירוץ כזה יכול להראות משעמם בטלוויזיה ומרתק במציאות (כמובן שהיום מצאו לחוסר אטרקטיביות זו מספר פתרונות). אולי הגיע הזמן להתעורר, הטכנולוגיה זמינה ומציעה היום שלל אפשרויות גם ללא מד דופק ומד הוואטים של הרוכבים בכדי להפוך קטעים כאלו לאטרקטיבייםל לצפיה.
ועוד משהו. השנים חולפות אך אנדי נשאר (אותו מתחרה עלוב במקצוע נגד שעון). סיים אתמול במקום ה - 123, 4.44 אחרי המנצח והוא מדורג כעת במקום ה - 17, 8.32 דק אחרי פרום. 
ועוד קצת. התלבושת הצהובה של פרום הולמת אותו יותר ויותר עם חלוף הימים. ואולי זה הוא וגופו שמתרגל לצהוב אך אולי אלו אנחנו שמתרגלים למראה.

מה צפוי

218 קמ, כול הדרך מ - Fougeres ל - Tours.
עזבנו מאחורינו את רוחות האוקינוס ואת יפי מפגש היבשה והים, ואנחנו שועטים שוב לתוך היבשה, בדרכינו שוב לדרום (מזרח).
ושוב, לאחר היעדרות קצרה, קטע מאיצים (כאילו שלא שבענו די והותר מאלו), ואף ללא שום קשיים טופוגראפיים, כך שסיום מאיצים הוא בלתי נמנע.
הפרט המעניין היחידי של היום שייך לסיומו, ממש לקילומטר האחרון (ראה בתחתית), ולשתי פניות חדות ומסובכות שעלולות להוות מקור סכנה לאנשי החזית, והסכנה נראית הפעם מוחשית מתמיד.
מי מ(שלושת) המאיצים שרוצה לנצח היום חייב להתמקם לפני הכניסה לשתי אלו, ממש מקדימה, בכדי לשמור על סיכוי ריאלי, ותפקידן של הרכבות יצטמצם הפעם להכנסתם של המאיצים לפניה הראשונה  (650 מ לסיום), אך ספק אם יהיה לאנשי הרכבות תפקיד חשוב נוסף מלבד התפנות נקיה מאיזור האש לאחר זאת, עת הם ישאירו את המאיצים ברשות עצמם למאבק אל הקו.
נראה שבתנאים הללו לקבנדיש יתרון מסוים, ואין ספק שהוא ירצה להוכיח שהוא זכאי להערכה ולא לבוז, ואצל הבריטי זעם צבור מוסיף עוצמה לרגליים. 
מזג האויר נעים לרכיבה, והשידורים החיים יעברו לצרפת בשעה 13.45, והקטע צפוי להסתיים בשעה ~ 18.25, כך שפתיחת המקלטים בשעה 18.00 תספיק בהחלט בכדי שלא לפספס משהו.

Stage profile


עוד משהו

קבנדיש, אי אפשר לדעת איתו כלום. אחרי כול שקרה במיאוץ לקו והתאונה עם Veelers שלשום, והתקרית עם העיתונאי שלו הוא 'לקח' את מכשיר ההקלטה (וכמובן החזיר לאחר זמן קצר), הוא ספג עלבון צורב אתמול כאשר צופה ריסס אותו בשתן בעודו רוכב בקטע (לא רק בטדי יש חציי אדם), אך הבריטי כבר צייץ שעות קצרות אחרי הקטע ציוץ של פירגון לחבריו:

Proud of today. The most smiley guys in cycling & flew! Little Michal back in white!!
  


קונטאדור יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל הוא כן הפסיד כבר את המירוץ:

Contador, à 2'15 de Martin : "C'est beaucoup. Mais je n'ai pas perdu le Tour de France. Personne n'a encore gagné le Tour."

ועוד סרטון של קימאג':
http://www.independent.ie/videos/sport/day-15-of-paul-kimmages-tour-de-france-diary-29408768.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה