יום שני, 8 ביולי 2013

קטע 9 (מה ראינו), ועוד קצת


בסוף קטע מירוץ אופניים משובח (ברובו הגדול) לא קרה (כמעט) דבר בדירוג הכללי, ופרום ממשיך להוביל את המירוץ, אבל קיבלנו מושג על אנושיות ומגבלות יכולת.
אז איך זה קרה? מאבקי כניסה לקבוצת בריחה בתחילתו של הקטע גרמו לנשירתם אחד אחר השני של רוכבי קבוצת סקאיי לאחור (אחד מהם, KENNAUGH, פשוט עף לצד הדרך), והשאירו מהר מאוד את פרום מבודד בחזית, מוקף בכמעט כול המועמדים הבכירים של הקבוצות האחרות ועוזריהם, ואלו הבינו מיד שזה בדיוק הזמן לבחון אותו.
ואם בפתיחה היו שם רק רוכבי גארמין שהתקיפו, אט אט הצטרפו גם נציגים מקבוצות נוספות, סאקסו ומוביסטאר וקטיושה ובלקין ולאמפרה, וכך יצא שרק בנקודת מיאוץ הביניים הפנימי ~ 94 קמ לסיום ואחרי שתי פסגות, התגבשה לה קבוצת בריחה של חמישה רוכבים, שאחריה רכב פרום מוקף בקבוצה גדולה של רוכבים מקבוצות יריבות, כשרק במרחק של שתי דקות מאחור השתרכו רוכבי סקאי מנסים לגשר על הפער ולחזור לכוכבם.
סקאיי שילמה אתמול את מחיר האנרגיה שהוציאה שלשום ואיבדה את הרלוונטיות שלה בשלב הזה של הקטע.
פרום הצליח לשרוד את היום לאחר שנסיונות מספר להתקיפו העלו חרס, והוא מצא כל פעם מחדש את הכוחות הנחוצים בכדי להצמד למתחרים העיקריים שלו, ובראשם אתמול וולורדה, שלפי הראיונות שלאחר הקטע היה ממניעי ההתקפה בתחילת הקטע, והוא גם מסתמן כעת כיריבו הראשי של פרום, על אף שהוא סוחב אחריו פיגור של 1.25 דק', פיגור שאותו צבר בקטע של שלשום בטיפוס ל - Ax 3 Domaines.
אז מה קרה לסקאיי? כאמור סקאיי משלמת מחיר יקר בעבור המאמצים שהשקיעה ביום המירוצים הקודם, ורוכביה מסיימים רחוק מאחורי הקבוצה הראשונה (רחוק מאוד - פורט מסיים ב - 17.59 דק פיגור, KENNAUGH ותומאס ב - 22.43, סטאנרד בוסן האגן לופז וסיוטסו ב - 26.20 דק פיגור), אך התוצאה המשמעותית ביותר של היום מבחינת הקבוצה הבריטית ומבחינתו של פרום עצמו היא הרחקתו של ואסיל קירינקה מהמירוץ, לאחר שלא סיים במגבלת הזמן המותר (hors delai).
קירינקה הוא אולי הפועל החשוב בצוות של סקאיי, אולי רק למעט ריצ'י פורט. הוא זה שמאפשר (איפשר) לקבוצה לשלוט בקצב המירוץ לפרקים ארוכים, גם במישור אך גם בקטעים הרריים, גם בפעולות הגנה וגם בהתקפה. הקצב שקירינקה מסוגל להכתיב מאפשר (איפשר) לסקאיי בקרה ושליטה, אך יותר מכך מאפשר (איפשר) לקבוצה לפתח מקצבים גבוהים כשנדרש, ולגרום כתוצאה מכך לקשיים רבים בדבוקה. סקאיי כבר לא ישנו את טקטיקת המירוץ שלהם, זה בלתי אפשרי, בוודאי מאותו רגע שפרום לבש צהוב והם מחויבים להגן עליה מעתה, אך אין ספק שחסרונו של קירינקה יורגש היטב ופרום יאלץ להוציא אנרגיה נוספת בכדי להשיג את מבוקשו מפעם לפעם בשבועיים הקרובים, במיוחד באותם פרקי זמן כאשר בדומה להיום ינסו הקבוצות האחרות לתקוף. זה אולי היה אך אנושי לראות את כל יתר חברי קבוצת סקאיי מתפוגגים להם היום, אך אין ספק שעל אף התגובות ה'מפוכחות' שנתנו ראשי הקבוצה אחרי הקטע היומי אין ספק שיש בביצועיהם של רוכביהם היום כדי להטרידם. למזלם הגדול יום המנוחה עתה הגיע ממש בזמן, וזאת, בנוסף ללוח הקטעים הקרובים שאינו כולל קטעים מסובכים בימים הקרובים יאפשר לפועלים של פרום להתאושש עד לחזרתם של ההרים ביום שבת הבא.
מה השתנה בדירוג הכללי אחרי הקטע של אתמול? כאמור פרום נשאר לובש צהוב, ולמעט הסתלקותו של פורט מהמקום השני, הפערים מאלו הדולקים צמוד מאחור נשארו כשהיו. השינויים היחידים בעשיריה הם הופעתו של מרטין לאחר נצחונו אתמול, והוא עובר מהמקום ה -13 למקום השמיני, וכניסתו של קושטה לעשיריה (על חשבון רוג'רס שנשר עד למקום ה - 18 לאחר שסיים 28 בפיגור של 3.54 דק מהמנצח).
פוגלסאנג מתקדם מהמקום ה - 17 למקום ה - 12 (3.07 מפרום), טלנסקי נושר מהמקום ה - 12 למקום ה - 22, לאחר שפיגר בסיום הקטע ב - 7.07 אחרי המנצח, והזוג שלאק ואוונס קופץ מהמקום ה - 21 וה - 22 למקום ה - 15 וה - 16 (4.00 ו - 4.36 פיגור). 

סקאיי צייצה צמוד לסיום הקטע את ההודעה (וגם את הבעת הצער הנלווית) על קירינקה:
Sadly Vasil Kiryienka missed the time cut on stage nine at the and will not be able to continue after the rest day7m

המירוץ עובר כעת לבריטני, מסע של כמעט 800 קמ צפונה, שאותו עשו הצוותים אתמול חלקם בטיסה וחלקם האחר (עדיין) בדרכים.


אורזים, נוסעים

ומגיעים

ועוד משהו

מי חמשת הרוכבים הכי 'קוּלים' בהיסטוריה, בריאן הולמס בוחר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה