יום חמישי, 4 ביולי 2013

מה ראינו, מה צפוי, ועוד משהו

פורטרט, שחור לבן
כמעט, כמעט. כמעט? לא ממש, זאת לעיתים רק אשליה. לפרקים היה נדמה אתמול שהדבוקה התעוררה מאוחר מדי, אך תוואי קטע מהסוג שהופיע במירוץ אתמול מאפשר לדבוקה מרווח פעולה די רחב. הדבוקה לעולם נעה במרחב במהירויות עצומות ביחס למספר קטן של רוכבים, קל וחומר לאחר שאלו כבר כילו את כוחם במשך שעות רבות של רכיבה מבודדת בקטע כה ארוך.
וגם, הדבוקה לא תנוע במהירות גדולה יותר מהמהירות הנמוכה ביותר הנדרשת לה בכדי להשיג את מבוקשה, ומבוקשה הוא לייצג נאמנה את האינטרסים של הרוכבים המאכלסים אותה. אינטרסים אלו רבים וקשים לעיתים בפיענוח, וכך השאלה 'מה הדבוקה רוצה', והתשובה המתבקשת ממנה 'לנצח' , היא לא תמיד מדויקת, עד כמה שהמדובר בו הוא מירוץ קטעים ארוך.
ככול שהמדובר בו הוא קטע בודד בתוך מירוץ שכזה התשובה אכן נכונה, אך רק ביחס לרוכבים מסוימים - קטע מסוג מסוים לרוכבים מסוג אחד וקטע מסוג אחר לרוכבים אחרים, אך ככול שהמדובר בו הוא נצחון במירוץ כולו או בתחרויות המשנה האחרות התשובה אינה מדויקת. המתמודדים על הנצחון במירוץ כולו למשל לא מאוד מתעניינים בנצחון בקטע בודד כלל, והם מכוונים את מאמציהם באופן שונה, להם המאבקים לנצחון בקטע בודד עלולים להיות הרי אסון מכוון שאלו עלולים להשפיע על אי מילויו של התנאי הראשון: לסיים את המירוץ.
אז בסוף קבנדיש ניצח אתמול, וזה היה נצחונו ה - 24 בטור הצרפתי. קבנדיש הורד בזמן מהרכבת המצוינת של אומגה שהביאה אותה לאיזור האש מוגן וחוסה בצל חבריו, כמעט ללא הפרעה, והאיש מאי האדם לא זקוק ליותר (גם עם פחות הוא כידוע יכול).
המירוץ כצפוי נשלט אתמול על ידי אוריקה גרינאדג', שניהלה את ענייניי הדבוקה כהלכה וכלל לא נזקקה, כמעט בשום שלב, לעזרה מקבוצות אחרות, על אף שעזרה שכזאת הוצעה לה מספר פעמים, והצליחה על ידי כך להשאיר את רוכבה סימון גראנס בצהוב עוד יום, וזאת כאשר גם הימים הקרובים נראים מבטיחים לסיכוי להמשיך ולהחזיק בחולצה.
הספקנו להיות עדים אתמול גם לשתי תאונות המוניות, אחת ממש על ישורת הסיום (ואן דן ברוק פצע את שתי ברכיו כנראה באופן שטחי ימשיך היום והיום הוכרז שהוא פרש מהתחרות), ואחת לפני כן, קצת לפני תפיסתם של אחרוני הבורחים, לפני הכניסה למרסיי (זובלדייה של רדיושאק שבר את כף ידו השמאלית ובספק להמשך המירוץ), אך מלבד זאת היום התנהל על מי מנוחות - הבורחים ברחו והדבוקה תפסה אותם - וזאת על אף שהיה נדמה קודם לכן, כאמור, שהבורחים הצליחו לפתוח פער שאינו בר סגירה, הרי הכול הסתדר לו בסוף, והמאיצים הבכירים עם קבוצותיהם הגיעו לאיזור הסיום בחזית ואיפשרו לאלו לדווש את דיווש המאיצים ולהכתיר את הטוב שבהם למנצח היומי, וכך התמלאו להם רוב האינטרסים של רוכבי הדבוקה. 

מה צפוי 

177 קמ, כול הדרך מ -  Aix-en-Provence ל - Montpellier.
היום שוב קטע לסיום מאיצים, ואם אתמול עוד התייצבו ההרים והפריעו (לדבוקה לתפוס ת'בורחים), אף אלו נעדרים היום, אז מה כן? אולי הרוח. האיזור ידוע ברוחות המיסטראל המנשבות מהצפון ועלולות להפריע להתקדמות מלוכדת של הדבוקה ולגרום להיווצרות אשלונים, אך כפי שתחזיות המזג האוויר מציגות כעת אלו, אם ירקמו כלל עוצמה, ינשבו רק בחלק הראשון (ועכשיו, ראה ציוץ של  מהבוקר) וירגעו בשני, כך שהתוואי המישורי + העדרותה של הרוח יאפשרו למאיצים וקבוצותיהם להגיע בחזית לאיזור האש קרוב לקו הסיום.
מה עוד? אולי הפניה האחרונה שמאלה, קצת אחרי שער ה - 3000 מ לסיום, שמעבירה את דבוקה מתוואי תנועה רחב לכביש צר מאוד ל ~ 400 מ, כך שכול מי שמעוניין להיות מעורב במיאוץ בסיום חייב להיות קרוב לחזית בשלב זה.
מזג האוויר - היום חם לרכיבה ~ 30 מעלות, הטמפרטורות במונפליי בסיום בקישור המצורף.
שידורים חיים - השידורים יעברו לצרפת ב - 15.10, כשלרוכבים ישארו עדין ~ 130 קמ של רכיבה, כך שכול מי שיש לו מה לעשות יכול להירגע, הקטע הוא קטע פטפטת סרק, ובהחלט אפשר לחכות לחלק המסיים (ואף למחר), שצפוי ב - 18.10, כך שהיצמדות למקלטים מומלצת לא לפני - 17.40.


Windy enough to blow the froth off ur cappucino - en route to Montpellier



Tour de France 2013: Stage 6 profile



עוד משהו

רגליים, תמונה.


צבעים לא תואמים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה