יום שישי, 5 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 6), מה צפוי (קטע 7), ועוד משהו על מכונאים ותדלוק

מה ראינו


ראינו דבוקה בחשש, על קצות עצביה, לפרקים, חשש מוצדק שלא רקם עור וגידים - הרוח לא הופיעה במלוא עוצמתה (מספיק זמן). וכך גמעה לה חבורת רוכבים גדולה מרחקים, עושה דרכה (מערבה) בדרכים, משנה למרגש צל רוח, שנדמה כהולך ומתחזק לפרקים, מערכיה ותצורותיה, ואז חוזרת אט אט ל'סורה', לסדרה משכבר, ונרגעת.
טיבו פינו: Thibaut Pinot: "I've done some nervous stages in my time but that one was 'hors catégorie'."
בסיום אתמול הכול עבד בשביל אנדרי גרייפל, הגרמני של לוטו בליסול, ואפשר היה להבחין שקבוצתו נחושה הפעם, והיא התמקמה כבר לפני המעבר של שער ה - 2 קמ לסיום, ולא איפשרה לקבוצות אחרות לעבור קדימה, לחזית, ואז היא היתה גם האחרונה לשחרר אותו (גרג הנדרסון), כאשר יתר המאיצים נאלצו להשתחרר מוקדם יותר בעקבות הקצב הגבוה שלוטו הכתיבה, מה שלא איפשר להם להסתמך על אנשי הרכבת האחרונים שלהם, אם היו כאלה... (סאגאן), אך זה היה כבר מאוחר מדי.
לפני כן עוד הספקנו להיות עדים למרדף של קבנדיש (3.11 -4.30 בסרטון), שרדף לבדו אחרי הדבוקה שהתקדמה במהירות גבוהה בשלב זה, שבו הוא בזבז את כוחותיו במרדף פנומנאלי אחרי הדבוקה, כל זאת לאחר שסבל מתאונה שהפגישה אותו עם הקרקע, אך הוא לא השתמש בכך כתירוץ להפסדו לגרייפל בסיום:
Cavendish : "La chute m'a coûté beaucoup d'énergie, mais André a été très fort aujourd'hui. Il faut accepter ça"   אך התפרץ בזעם על כול מי שהיה בסביבה באיזור הסגור של הקבוצה לאחר מכן.
ניקו רוש טען בצדק שפרס הרוכב התחרותי של אתמול מוטב היה אם היה מוענק לו ולא לגרייפל:
Greipel got the combativity prize? I'd have given it to Cavendish.” I agree. What a fight to get back up for top sprint
ויש לנו אף מוביל חדש למירוץ, דריל אימפי מאוריקה, שמקבל את הכבוד ללבוש את החולצה, וזאת כמחווה שמוענקת  לו על ידי קבוצתו ויותר מכך על ידי סיימון גראנס, חברו לקבוצה ולובש החולצה הקודם, שהחליט לשתף עוד חברים מהקבוצה בכבוד והאושר הנלווה.
ועוד משהו. הכניסה לעיר מונפליי מוטב היה אם היתה מכובדת יותר ולא על ידי שימוש בדרכים משניות ואפורות, וזאת על אף הפיצוי שניתן לעיר כנראה בצורת היציאה של המירוץ מהעיר היום, כנראה מחלקים יותר יפים ומפוארים שלה.


מה צפוי


206 קמ,  כול הדרך מ - Montpellier ל - Albi.  
שוב, כנראה, יום מאיצים, אך חייבים כאן כוכבית, ולא בגלל תוואי הקטע, שנראה בדיאגרמה הטופוגראפית (מצורפת) מאיים יותר ממה שהינו במציאות, אז בכול זאת מדוע? 
מחר נכנס המירוץ להרים הפירנאים, וישהה באיזור יומיים לפני שיצא לאחר מכן ליום החופש שלו, כך שקבוצות הבכירים צפויות להשתדל שלא להוציא אנרגיה לריק, ולשמור אותה ליום שבת ויום ראשון, אז מי יתפוס ת'בורחים?
את הבורחים, שלא יחכו עד לטיפוסים הראשון והשני (מפסגת הטיפוס השני עדיין יוותרו יותר מ - 100 קמ לסיום), יהיו חייבות לטפוס קבוצות המאיצים בעבודה משותפת עם אוריקה שמחזיקה את החולצה הצהובה ורוצה עוד יום כזה לפני שהחולצה תלקח ממנה ביום שבת, אך יש אפשרות נוספת - אוריקה מצליחה למנוע מבורחים מסוכנים לחולצה לברוח וכך אינה מחויבת לעבודה בחזית ושומרת גם היא כוחות להמשך, וכך נמצאות בחזית הדבוקה רק קבוצות המאיצים, שממנה יפקד מקומה של FDJ לאחר פרישתו של בוחאני אתמול. האם זה מספיק? כנראה שעדיין כן - הפיקוח על הרכב קבוצת הבריחה יהיה צמוד ונוקשה, ובנוסף לא יאופשר לה להתרחק מדי. הקטע הוא קטע מאיצים גם לפי הגדרת הטבלה של המארגנים, אך הקטעים שאחריו יאפשרו לקבוצות המאיצים לנוח, אלו לא קטעים בשבילם כך שלהם אין דווקא בעיה לתת עכשיו את מה שיש להם.
וגם, הטיפוס האחרון של היום מופיע הרבה לפני הקו (33 קמ), והוא גם אינו קשה, כך שיהיה לקבוצות מספיק זמן (רובו בירידה) בכדי להחזיר מי מהרוכבים שיצליח לנצל זאת בכדי לצבור יתרון, בקיצור, מיאוץ רב משתתפים בסיום בלתי נמנע.
ועוד משהו, תוואי הגישה לקו (מצורף) אינו טכני ומסובך, וכך לקבוצות יהיה מספיק זמן ומרחב לסדר את הרכבות ולאפשר למאיצים להתמודד ראש בראש, וכידוע קבנדיש טוב יותר כאשר הוא מלא זעם, כך שכול תוצאה מלבד נצחון של הבריטי תחשב להפתעה.
מזג האויר שוב חם לרכיבה ~ 30 מעלות, והשידורים החיים יעברו לצרפת ~ 15.00. הסיום צפוי ~ 18.10, כך לשמתענייניי סוף השבוע אין צורך למהר ולחפש מקלט לפני 17.50, זה אמור להספיק בכדי לראות את האקשן.  

  • Km 80.0 – Col des 13 Vents (600 m) 6.9km at 5.6% – category 3
  • Km 94.5 – Col de la Croix de Mounis (809 m) 6.7km at 6.5% – category 2
  • Km 149.0 – Côte de la Quintaine 6.5km at 4% – category 3
  • Km 171.0 – Côte de Teillet 2.6km at 5% – category 4





עוד משהו

קימאג', המכונאים של גארמין, סרטון.
המכונאים של גארמין

מעשה התדלוק (דווקא לא מהפעם הזאת).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה