יום שישי, 12 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 13), מחכים או לא?, מה צפוי (קטע 14), ועוד משהו

מה ראינו



Wow. That was a bike race and a half!!

קטע מאיצים התנהל לו בעצלתיים בחלקו הראשון, כשהדבוקה, שהמשיכה בשלב זה לשמור על מרחק בר שליטה מחמשת הבורחים, התפוררה לפתע כתוצאה מרוחות צד (bordure) שהגיחו, ומה שהיה נדמה בתחילה שולי, וגרם לקבוצות לעבור לתצורה הידועה, האלכסונית, שמאפשרת לרכוב ביתר יעילות מול הרוח, התברר שסיבך עד מאוד את אלו שלא השתייכו לקבוצת החוד בתחילה. קיטל היה הרוכב הבכיר הראשון שזוהה בקבוצה הסובלת מאחור, שלא הצליחה להשאיר חותם ולצמצם את הפער מהחזית, כשמנגד, בחזית, עברה אומגה פארמה של קבנדיש (ואף קבנדיש עצמו) לראש, והמשיכה להכתיב קצב גבוה שלא איפשר שינויים בפערים בין הקבוצות. בשלב זה נשארו עדיין ~ 100 קמ לסיום הקטע, וסיכויי הרחקת קיטל מהמאוץ הסופי נראו עדיין רחוקים, אך מכנית של וולורדה, שנזקק להחלפת גלגל אחורי כתוצאה מתאונה קלה ('מישהו נכנס בגלגל שלי ושבר אותו') סמוך לתחנת האכלה, קלעה גם אותו במצוקה. בלקין (שלה שני מתמודדים בכירים בדירוג הכללי, מולמה וטן דאם, שהיו מדורגים 3 ו - 6 בהתאמה ערב הקטע) הופיעה לפתע בחזית והחלה לשתף פעולה עם אומגה פרמה במשיכת הדבוקה, וכך, ועל אף נסיון של וולורדה לחזור לחזית בעזרת חברי קבוצתו שנשארו בחלקם בכדי לעזור לו, וולורדה מצא עצמו נדחק לאחור ומצטרף לבסוף לקבוצה שבה רכב קיטל. האיסור של הקומיסרים לקדם את רכבי הקבוצות בשלב זה קדימה לכיוון קבוצת החוד היה גם הוא בעוכריו של וולורדה וקבוצתו, שלא אופשרו להיעזר על ידי כך בהגנת הרוח שאלו מספקות. 54 קמ לסיום הדבוקה נכנסה לשטח בנוי ווולורדה והקבוצה שאליה השתייך הצליחו לצמצם את הפער שצמח לפני כן ל ~ 1.30 ל - 1.01, ואז אף ל - 0.45 שניות, אך עם היציאה למישור הפתוח הופיעה שוב בלקין בחזית והפער החל לצמוח שוב.
47.2 קמ לסיום הפער היה 1.11 דק. ובלקין ממשיכה לשתף פעולה עם אומגה בחזית. המירוץ נראה פתאום כמתפורר בהשפעת רוח הצד שנשבה, והפער של וולורדה תפח עוד ועוד - 45.5 קמ לסיום 1.27 דק. 
הפער המשיך לעלות ל - 1.49 דק  42 קמ לסיום, ושוב 2.17 דק  37 קמ לסיום.
אך אז הסתבר שהדרמה רק החלה. 31 קמ לסיום עברה גם סקסו לחזית בנסיון לייצר רווחים גם לקונטאדור ממצוקתו של וולורדה, אך לפתע הסתבר שהמהלך גרם לניתוקו של פרום, שנקלע למצוקה בשלב זה.
בחזית עבדו עתה 14 רוכבים: קונטאדור רכב ביחד עם חמישה מבני קבוצתו, ואיתם רכבו גם קבנדיש שאבאנל וטרפסטרה מאומגה פארמה, מולמה וטן דאם מבלקין, פוגלסאנג מאסטנה, וסאגאן ובודנאר מקנונדייל.
בשלב זה, 20 קמ לסיום, הפער מוולורדה היה כבר 4.38 דק, אך הפער מהקבוצה בה רכב פרום החל גם הוא לצמוח - 30 שנ ב - 18.5 קמ לסיום, ועתה ראינו שסאקסו, שעשו כעת את כול העבודה בחזית הפנימו את שקרה והם מנסים לנצל את הסיטואציה בכדי להרוויח בחזרה זמן.
15.7 קמ לסיום הפער צמח ל - 43 שנ.
8.9 קמ לסיום - 47 שניות (הפער מוולורדה צמח ל 7.10 דק בשלב זה)
7 קמ לסיום הפער היה כבר 55 שניות
והוא התיצב 5 קמ לסיום על ~ 1.00.
בסיום קבנדיש ניצח מסאגאן ומולמה, וקיבל גם את פרס הרוכב הלוחמני של היום, מגיע לו!
לפי סדר הדירוג הכללי, מולמה, קונטאדור, קרוייזיגר, טן דאם, ופוגלסאנג, מצמצמים את הפער מפרום ב - 1.09. וכך מולמה שני כעת ומפגר אחרי פרום ב - 2.28 דק
3. קונטאדור - 2.45
4. קרוייזיגר - 2.48
5. טן דאם - 3.01
6. פוגלסאנג - 4.39 (קופץ מהמקום ה - 12 ערב הקטע)
7. קוויטקובסקי - 4.44 
וולורדה יורד מהמקום השני למקום ה - 16 (12.10 פיגור) והוא מחוץ לתחרות, וגם קושטה, שהיה במקום התשיעי ערב הקטע, יורד למקום ה - 18 (14.22) וגם הוא בחוץ.
מה עם פרום וסקאיי. אם כי פרום עדיין מחזיק בפער עצום ממתחריו הקרובים, הרי שהיום היתה הפעם הראשונה מאז שהחל המירוץ שהחלו לבצבצץ סדקים מסוימים בעוצמתו המוחלטת ביחס ליריביו. היה נדמה שהוא מתחיל להפנים שקבוצתו ספק אם תושיע אותו בהמשך (פורט שוב נשר ודעך אחורה), וכול זה אומר שהוא יאלץ להילחם לבד מול כול השאר. פרום משלם את מחיר חוסר הנסיון, שלו ושל קבוצתו - לפרום אסור היה לרכוב כה מאחור, כה מרוחק מהחזית שם התנהלה סאקסו בשלב זה - מישהו היה חייב להריח את הסכנה, אך כמעט כול הצוות שרוכב עם פרום כעת הוא חסר נסיון מספיק בטור (רוג'רס, שעבר מסקאיי לסאקסו בסוף העונה שעברה ורכב בשנה שעברה בשביל וויגינס, הוא בדיוק אותו חלק שאולי חסר כעת בסקאיי, שלא לדבר כמובן על וויגנס). כול זה קורה כאשר במקביל, נדמה שסאקסו הולכת ומתעצמת, ואולי אף קונטאדור עצמו, ואלו לעיתים עניינים שקשורים בסך הכול בהרגשה ובבטחון עצמי שמתחזק, בכדי לעשות את ההבדל, גם אצל אלו וגם אצל זה.

מחכים או לא

כמובן שהקטע מעלה שוב את השאלה המוכרת האם הדבוקה צריכה לחכות או לא.
השאלה מתמקדת כמובן ב'מקרה וולורדה' ולא בהתקפתה של סאקסו שהתרחשה כאשר וולורדה כבר היה מרוחק מאוד וכלל לא רלוונטי יותר.
וולורדה סבל ממכנית כאשר בחזית רכבו רוב הזמן רוכבי אומגה פארמה, אך לדברי רוכבי בלקין, שהיה נדמה שהצטרפו סמוך לתקלתו של וולורדה לעבודה בחזית, הם כבר היו שם עוד לפני שנודע להם על תקלתו. קשה לקבל את דבריהם כפשוטם - וולורדה בעזרת חברי קבוצתו היה קרוב כבר כמטחווי קשת מלחזור לחזית, ולמנהלים של בלקין היה בהחלט זמן די והותר בכדי לידע את רוכביהם על הקורה אותו מאחור, אך הם בחרו להענישו ולא להפסיק לדווש בחזית ולאפשר לו לחזור. אז מחכים או לא? בהחלט היה מקום לחזית המירוץ ברשות בלקין בשלב זה (אומגה אינטרסיה היו להתרחק מקיטל וכלל לא וולורדה, והיא בסך הכול שמחה על כך שמישהו בא לעזור בחזית) לחכות לוולורדה. עובדה היא שסאקסו, שגם לה היו אינטרסים דומים בהקשר לוולורדה נמנעה מלהיכנס קדימה בשלב זה, וכך גם קבוצות המובילים האחרות.
חבל.

מה סאקסו צייצו אחרי הקטע:

"We spotted that Froome wasn't well-placed, I spoke to Michael (Rogers), he looked to Alberto, who said OK."
"We shouted on Bennati who jumped. And from that point all we had to do was fasten our seatbelts." Nico Roche on the Saxo attack
Michael Rogers: It was harder than a mountain stage and I think the hardest stage I’ve ever done.

Rogers : "Ca s'est décidé en une demi seconde. Ce n'était pas planifié. J'ai dit aux gars : on y va, on a rien à perdre."

ואומגה:

Can you belive that after all this years My riders still are able to surprise me
Des étapes comme aujourd'hui ,j adoooooore, du spectacle et du spectacle félicitations a une victoire collective
I don't like to race fast, I LOVE to race fast!!!
Amazing day one of the best in my career!thanks to all

Today I saw 9 of the biggest hearts I've ever seen & 18 even bigger balls. 1 of the most beautiful wins I've been part of. Proud of

ורוכבים אחרים

QOTD on arriving in the bus - WHOAAA. This Tour de France has gone coconuts!

ווולורדה

Thanks for the encouragement. We have a week of alps you are going to explore great cyclists, I assure you.

מה צפוי

191 קמ, כול הדרך מ - Saint-Pourcain-sur-Sioule ל - Lyon
קטע לבורחים. סוף סוף במירוץ, לאחר 13 קטעים, כול התנאים מתקיימים, ולבורחים יהיה היום סיכוי אמיתי (להגיע ראשונים לקו הסיום).
האם יש בקטע של היום מספיק טיפוסים? יש (ויש):
  • Km 66.5 - Côte de Marcigny1.9 kilometre-long climb at 4.9% - category 4
  • Km 98.5 - Côte de la Croix Couverte2.6 kilometre-long climb at 5.3% - category 4
  • Km 113.0 - Côte de Thizy-les-Bourgs1.7 kilometre-long climb at 8.2% - category 3
  • Km 126.5 - Col du Pilon (727 m)6.3 kilometre-long climb at 4.4% - category 3
  • Km 161.0 - Côte de Lozanne2.5 kilometre-long climb at 4% - category 4
  • Km 176.0 - Côte de la Duchère1.6 kilometre-long climb at 4.1% - category 4
  • Km 181.5 - Côte de la Croix Rousse1.8 kilometre-long climb at 4.5% - category 4

שבעה טיפוסים בקטגוריה מחכים היום לרוכבים, אך הבורחים לא יחכו להתחלתם בקמ' ה - 66, וינסו כבר קודם, כנראה ממש מהתחלת הקטע שהינו במגמת עליה.
האם התקיים כבר תנאי הסלקציה? בהחלט.
כול המתחרים במירוץ על הנצחון במירוץ מופרדים כבר מכול היתר, וגם אלו שמתמודדים על מקום בעשיריה מופרדים גם הם, כך שחלק מכול היתר, אלו שלא מחויבים לתפקידים מגבילים בקבוצותיהם ואינם מורשים בבריחה עדיין, ינסו את כוחם.
רוכבים וקבוצות שלא עמדו ב(שום) ציפיות? יש (למכביר)
רוכבים ששייכים לקבוצות שעדיין לא חשפו פניהן (כתובות הפרסום על חולצותיהן שבצמוד לתוצאות בעלות משמעות, למשל נצחון, יוצרות את האפקט הרצוי), אלו כמובן ישושו (לפחות לנסות) להצטרף לחגיגה היום.
ולבסוף, האם ולמי בדבוקה יהיה בכול זאת אינטרס לקלקל את החגיגה?
לא להרבה, אם בכלל. לאחר הקטע הקשה של אתמול ולפני הקטע האנוש והמשמעותי של מחר קשה למצוא מישהו שיתעניין בבורחים, הקבוצות הבכירות אינן צפויות להתעסק עם עניינים שוליים (בעבורם), ולנסות למנוע מ'החגיגה של כול היתר' להתרחש.
ועוד משהו. סאגאן היה שותף אתמול לקבוצת החוד שסיימה ראשונה (סיים שני אחרי קבנדיש), וקשה לראות אותו עושה מאמצים בכדי להיות שותף גם היום במאבקים בחזית בכדי לקטוף את תמורת נקודות הדירוג בתחרות החולצה הירוקה בסיום.
מזג האויר חם לרכיבה, ~ 30 מעלות לאורך חלקים גדולים מהיום.
השידורים יעברו לצרפת ב - 15.00, ~ 130 קמ לסיום, והוא צפוי להסתיים ב - 18.20, אך אולי גם קצת לפני כן. מומלץ לעבור מוקדם יותר ~ 30 קמ לקראת ההגעה  לפסגה ב -Cote de Lozanne לסיום, ב ~ 17.15, בכדי לראות את המאבקים הפנימיים בין הבורחים עוד לפני שהם מתקרבים לקו הסיום. 



עוד משהו

ההנהלה מבקשת, לא לרוץ ליד הרוכבים, בבקשה...:
*** Security Message for Saturday, Sunday, & alps stages: do not run beside the riders, please respect the race, riders and ***

'יש דיבור' - קונטאדור וחברים על הברזלים (בנאטי, הרננדז, קרוייזיגר, טוזאטו), שלשום אחרי קטע המאיצים ב - Tours, מתכננים אמבושים? - כנראה שכן.



טבח, קצין עיתונות, 6 מעסים, 3 טכנאי אופנים, רופא, וגם... : מה צריכה קבוצה בכדי להתחרות במירוץ




איש רזה על רקע הר. דויד מילר (טור שלו ב - L'equipe מאתמול, שווה קריאה)



1/2: Watching Sky's EBH says his goodbyes at Ambacia Hotel this morning, reminded of what Hinault once said about leaving the Tour de France: "It is not you who abandons the Tour but the Tour that abandons you" . Boasson Hagen fractured right shoulder, back to Norway today.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה