מה ראינו
המירוץ חזר לדרכי המישור, והפעם במחוז בריטני. קטע מירוץ שהתנהל על מי מנוחות, כשהדבוקה אינה משחררת לחמשת הבורחים של התחלת הקטע יותר מ ~ 4 דקות, התעורר כמצופה עם הגעתו לקו החוף ~ 20 קמ לסיום, כשקבוצות הבכירים החלו להכתיב קצב גבוה בחזית בנסיון להביא את רוכביהן לחוף מבטחים ללא תקלה. גילינו את יקיר הבכירים החדש, זה שמקרוב בא, דן מרטין של גארמין, מנצח הקטע הקודם בפירנאים והמדורג השמיני כעת, מובל על ידי דויד מילר בחזית ביחד עם כול יתר הבכירים וקבוצותיהם, אך רק כשהמרחק מארבעת הבורחים הפך בטל ~ 8 קמ לסיום, התאפשר לקצב לשקוט לרגעים מספר ולקבוצות המאיצים לעבור לחזית ולהתמקם. ואז, בהתפרצות נוספת וחדה בחזית, נבלעו הבורחים בתוככי הדבוקה, כשהיא עוברת במקביל את שער ה - 5 קמ לסיום.
קבוצות המאיצים המשיכו במלחמות המיקום שלהן ואלו העלו על הפסים קרוב לקו רק את הרכבות של לוטו בליסול וארחוס שימאנו, ואלו שיחררו את שני מאיציהן הבכירים למיאוץ האחרון לקו, שבו ידו של הגרמני קיטל, בנצחונו השני במירוץ הצרפתי השנה, היתה על העליונה על בן ארצו גרייפל.
לפני כן הספקנו לראות את קבנדיש מקיש כידונים (1.07 בתוך הסרטון) עם איש הרכבת של קיטל Veelers, שהספיק לשחרר את הגרמני רגע קצר לפני כן, וגורם לו לפגוש את הקרקע. בהתחשב במהירות הגבוהה ברגע ההתרחשות בדרך פלא לא נפגע Veelers קשה, ונפילתו גם לא גרמה לאירוע רב נופלים.
קבנדיש מצא לנכון להגיב (כמו תמיד):
ו - Veelers 'המשופשף' טען שזוהי אשמתו של הבריטי:
Tom #Veelers: "I lost a lot of skin… it was Mark Cavendish's fault" http://www.itv.com/tourdefrance/stages/stage10/ … #tdf
אבל כנראה שהקומיסרים חשבו אחרת ולא נקטו בשום צעד משמעתי כנגד הבריטי:
לפני כן הספקנו לראות את קבנדיש מקיש כידונים (1.07 בתוך הסרטון) עם איש הרכבת של קיטל Veelers, שהספיק לשחרר את הגרמני רגע קצר לפני כן, וגורם לו לפגוש את הקרקע. בהתחשב במהירות הגבוהה ברגע ההתרחשות בדרך פלא לא נפגע Veelers קשה, ונפילתו גם לא גרמה לאירוע רב נופלים.
קבנדיש מצא לנכון להגיב (כמו תמיד):
Can all sprint experts on twitter go & try flicking their bike right at 65kph without leaning your body left to balance & come back to me.
Tom #Veelers: "I lost a lot of skin… it was Mark Cavendish's fault" http://www.itv.com/tourdefrance/stages/stage10/ … #tdf
אבל כנראה שהקומיסרים חשבו אחרת ולא נקטו בשום צעד משמעתי כנגד הבריטי:
Just found Jean-Francois Pescheux, who told me that in the comm's' view, Veelers was at fault because he was coming back in the sprint
מה צפוי
33 קמ, מירוץ אישי נגד השעון, כול הדרך מ - Avranches ל - Mont Saint Michel
התוואי מישורי, אם כי לא פטור לחלוטין מטלטול טופוגרפי מסוים, הקושי הטכני נמוך, אם כי יש בהחלט מספר פניות מסובכות, המרחק קצר, מזג האוויר נהדר, אז מה כול זה אומר? שצריך (שוב) לחפש את הרוח.
המארגנים בנו את התכניה כך שאחד משיאי המירוץ יגיע היום, ואף כי הם לא צירפו לכך במקביל גם נגד שעון משמעותי עם אורך מספק, והסתמכו יותר על יפי הארץ (ארצם), הם כנראה ישיגו את מבוקשם, בוודאי בכול הקשור באחוזי הצפיה בקטע, גם בטלוויזיה וגם בכמות הצופים בשטח (שגם כך הינו אחד המקומות המתויירים בעולם), וכך השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מה תהיה המשמעות של הקטע מבחינת התחרות עצמה.
הקטע לפי התוואי הטופוגראפי מתאים למומחי נגד השעון, ועלול להעניש את (כמעט) כול היתר, אך אנו מטבע העניין הספורטיבי/תחרותי מתעניינים יותר במדורגים הבכירים ובמאבקם זה בזה, ואלו ישתדלו מאוד שלא 'לאבד את עולמם' ולאפשר לפרום לקטוע כול סיכוי שנשאר להם למאבק על החולצה (אם עדיין יש כזה).
מכול המועמדים שמדורגים כעת בעשיריה הראשונה (ואף למעלה יותר, עד למקום 16), קשה למצוא מישהו שיכול לו לפרום בתנאי פתיחה שכאלה, ואם התוואי המישורי היה מלכתחילה בעוכרי כול אלו הרי שהרוח הצפון מזרחית הצפויה, וגם העובדה שרוב הקטע חשוף להשפעתה, במיוחד בחלק השני של הקטע עוד ביתר שאת. וכך מטפסי ההרים קלי המשקל, ואף יתר חסרי היכולת שמלפני כן, ימצאו עצמם נלחמים במטחנת הרוח והתוואי שצפוים לעשות בהם.
הרוכבים יזנקו בהפרשים של 2 דקות אחד מהשני החל מהשעה 11.28 (למעט 24 האחרונים שיזנקו בהפרשים של 3 דק אחד מהשני), והאחרון (פרום) יזנק ב - 17.54, וכך אפשר בהחלט להתחבר לשידור לא הרבה לפני כן בכדי לראות מה עולה בגורלם של המתמודדים הבכירים והתחרות בכלל, והאם לא אובד עליה הכלח (שוב), כשברקע יפרסו מראות הים הזומם להציף את הדרך המובילה לאי סנט מישל (וגם מצליח בזממו זה מדי יום).
שידורים חיים החל מהשעה 13.45.
מי טיפס יותר מהר (מבלי להסתבך)
אז מי באמת טיפס יותר מהר את ה - Ax 3 Domaines, 'ארמסטרונג המסומם' מ - 2003, או 'פרום הנקי' מ - 2013?.אם יש מי שבידו גם הזמן וגם הכוח לקרוא את הכתבה (לא ארוכה מדי) של 'הבוס" מ - Journalvelo הרי שהכתבה מצורפת, ואם לא הרי שהמנצח (או המפסיד) הוא נציג אפריקה בתחרות, אם כי חייבים לציין שארמסטרונג נתן פייט לא רע.
איך מודדים את הזמנים בטור דה פראנס
לא בדיוק איך שכולם חושבים. מצורף ראיון עם איש החברה שאחראית על מדידת הזמנים:
כמה קלוריות הוציא טן דאם בקטע השני, ה'ביזארי', בפירנאים
לפי הפרסומים שטן דאם העביר בעצמו לרשת, הקטע שאותו הוא סיים חמישי (!), שבו הוא טיפס באופן מצטבר 4974 מ', ואת 190.7 הקילומטרים הוא גמע בזמן של 05.04.26 שעות (37 קמש בממוצע), עלה לו בצריכה של 7717 קלוריות.
סליחה, לא התכוונתי...
הייז'דאל (באיחור), מצא לנכון לבקש מ - Peter Kennaugh סליחה, על כך שהעיף אותו החוצה, לתוך השיחים:
@Petekennaugh sorry for the other day. I was committed to space that was there. Most definitely not intentional! Hope you're feeling ok.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה