יום שבת, 20 ביולי 2013

מה ראינו (קטע 19), מה צפוי (קטע 20), ועוד משהו


כפולה לרוי קושטה וכפולה למוביסטאר.
קושטה התקיף שוב בנקודה הנכונה, לאחר שבילה את היום כנוסע סמוי בקבוצת הבריחה של היום שיצאה לדרך מוקדם, כצפוי, והשאיר במהרה את פייר רולא שניסה לעשות את הבלתי אפשרי ולנצח לבד, מרחוק, וטיפס לבדו במעלה הטיפוס האחרון של היום בגשם הסוחף שהפתיע לקראת סיום הקטע, לאחר שנפקד מרוב שעות המירוץ אתמול.
הדבוקה עשתה דרכה במקביל בחלק התחתון של הטיפוס, מרוחקת מרחק הגון (~ 9 דק), והכול נראה טוב בשביל הפורטוגלי שעבר את הפסגה והחל דרכו לכוון קו הסיום.
קושטה הוא כמובן רוכב-זוכה-מן-ההפקר במירוץ מזה זמן. הפרוטוגלי, מבחינת היכולת, שייך לקהל הבכירים, אם כי בהחלט קשה לדעת להיכן היה משוייך אם הכול היה הולך למישרין, לפי התכנית המקורית של מוביסטאר, ולא נפגם אנושות אז באותו קטע-עז-רוחות באמצע שום מקום במרכז ארץ צרפת. אך עקב אותו המאורע נסתתמו סיכויו של אחד, וולורדה, ונפתחו חדשות בפני האחר, קושטה (קווינטאנה היה בעל כרטיס חופשי מלכתחילה, לא חזר לאחור לעזור מול הרוח אז, וכך לא נפגע מהמאורעות).
קושטה צבר כבר אז מספיק דקות פיגור, אך הוא המשיך וצבר עוד ועוד גם אחריו, וכך איבד את כוח ההרתעה הפוטנציאלי מול חוד הדבוקה, וכפי שהדבוקה מאשרת רק לחסרים בו עזיבה ויציאה לדרכי הבריחה, התאפשר לפורטוגלי, לאחר שהתאזר בסבלנות ראויה, לבחור לעצמו מטרות, והוא אכן בחר.
קושטה הצטרף לקבוצת הבריחה ביום שלישי בקטע שהסתיים ב - Gap, קטע שהיה תפור על מידותיו עקב הטיפוס שהופיע לקראת הסיום ב - Col de Manse והירידה שעקבה, מה שאיפשר לקושטה להתקיף בעליה ולצבור מספיק זמן בכדי לשייט לאחר מכן בירידה לעבר הקו ולנצח. וקושטה בחר גם את הקטע של אתמול, שהיה אמנם הרבה יותר מסובך אך בעל מבנה דומה, ועשה בדיוק את אותו מהלך - התקפה בעליה האחרונה ואז שיוט לעבר הקו.
נצחון כפול או מקום בעשיריה? קלי ענה לאחר הקטע ולא נותר אלא להסכים עימו, וספק אם קושטה ו - Eusebio Unzue, הבוס של מוביסטאר, חושבים אחרת והיו מעדיפים במקום הנצחונות של הפורטוגלי מקום עשירי או אפילו שישי (או חמישי), אך הקבוצה בנוסף להישגים של קושטה מצפה גם לבונוס הגדול הנוסף עם הפודיום של קווינטאנה בפאריס ביום ראשון, אולי אפילו מצד שמאל לפרום.
קושטה מסיים את חוזהו השנה ועדיין לא ענה על ההצעה של מוביסטאר שמונחת על השולחן, אך היענות לה או בחירה במעבר לאחת מהקבוצות האחרות שמחזרות אחריו תלויה לא בהבטחות הכספיות כמו בהבטחת מעמד. לאחר תצוגות התכלית של קווינטאנה והתייצבותה הצפויה מאחוריו בשנה הבאה בצרפת, נשארו עדיין שני המירוצים הגדולים האחרים, וקושטה מחפש לעצמו ובצדק את האופק הבא. 
אז למה סאקסו רכבו כול היום בחזית הדבוקה? התשובה היא כנראה פשוטה, ואיננה דווקא כוונות שהיו לקבוצה לשלח את אלברטו להתקפה גבוה בהר בטיפוס האחרון בכדי לנסות להאבק בפרום. ספק אם סאקסו מאמינה שהעניין אפשרי עוד, אך כפי שמתברר בימים האחרונים גם מה שיש ביד - המקום השני - עלול גם הוא להיעלם, וזו תהיה מבחינת קונטאדור והקבוצה לא אכזבה אלא השפלה, והקבוצה עשתה אתמול ותעשה גם היום מאמצים גדולים בכדי שלא לאפשר לתסריט שכזה להתגשם. קונטאדור סובל מרגליים חלשות כך שכול מה שהקבוצה יכולה לעשות בכדי לחסום נסיונות תקיפה של רודריגז וקווינטאנה הוא ריכוך מקדים, כזה שלא ישאיר לאלו מספיק כוח להתקיף בסיום. 
בעקבות הקטע אתמול חלים שוב מספר שינויים בדירוג העשיריה:
את הקפיצה הגדולה עושה נאברו של קופידיס שהיה שותף לקבוצת הבריחה אתמול והצליח להרויח זמן רב כך, והוא קופץ מהמקום ה - 13 למקום ה - 8. פערי הזמנים מהמקום השביעי שמעליו כמו מהמקום התשיעי שמתחתיו גדולים, כך שהוא צפוי להשאר במקומו אם יסיים את הקטע של היום ללא אירועים מיוחדים, וכפי שהוא נראה בימים האחרונים לא צריכה להיות לו סיבה לדאגה.
וולורדה מצליח לחזור לעשיריה וקופץ מהמקום ה - 11 למקום התשיעי - מגיע לו.
רוג'רס משלם מחיר יקר על העבודה שהשקיע היום בשביל קונטאדור והוא נושר מהמקום השמיני למקום ה - 14.

מה צפוי

125 קמ, כול הדרך מ - Annecy ל - Annecy-Semnoz
זהו למעשה קטע התחרות האחרון של המירוץ, או אם נרצה לדייק מה שנשאר הוא הקטע של היום ומיאוץ, מחר בפאריס. הקטע של היום אמנם קצר ויאפשר לרוכבים ששרדו ומתטלטלים כבר ימים רבים בדרכים בנסיון, לעיתים נואש, להגיע לקו הסיום היומי מבלי לחרוג ממגבלות הזמן, להתחיל להירגע, אך הוא לא כזה למתמודדים בדירוג הכללי שצפויים להמשיך ולהאבק על מיקומם ממש עד לקו הסיום.
התסריט מאתמול יחזור כנראה גם היום, אך רק באופן חלקי - קבוצת בריחה ספק אם תעניין מאוד את הדבוקה בחלק הראשון, אך ספק אם המרווח שתצליח לבנות לעצמה בחלק זה יספיק לה בכדי לשרוד. גם אורכו הכללי הקצר של הקטע (125 קמ), גם העובדה שהמאבק מהמקום החמישי ועד לשני עדיין פתוח (סך הכול 47 שניות), ואף העובדה שאף אחד מהמתמודדים הבכירים, מלבד פרום, עדיין לא ניצח בקטע בודד, תגרום לקצב להתגבר מאוד כבר לקראת ה - Mont Revard במחצית הדרך, ולהתמיד עד לסיום.
הטיפוס ל - Mont Revard אולי לא בעל שיפוע בממוצע גבוה מדי (5.6%), אך הוא ארוך מאוד ~ 16 קמ, והירידה מצידו השני טכנית ומסובכת, אחריה ישארו לרוכבים רק עוד 20 קמ עד להתחלת הטיפוס האחרון של המירוץ השנה.
וזוהי כבר אופרה מודרנית עם הרבה צווחות, סיבוך מהתחלה עד הסוף, כול הזמן בין 8-10%, טיפוס אנוש לפי כול קני מידה ואף מבלי איזורי מילוט בעלי שיפוע מתון יותר בכדי לייצב את הנשימה.
אז מה יהיה? סאקסו ינסו לעשות את שעשו אתמול ולהכתיב קצב מהיר משלב מוקדם בכדי לרכך את רגליהם של יריביו של קונטאדור ולהשאיר לו על ידי כך סיכוי לשרוד על הפודיום, אך ספק אם זה יספיק וימנע מרודריגז לדחוק אותו ולהיכנס לשלישיה הראשונה על חשבונו.
מזג האוויר צפוי להיות יציב יותר מאתמול אך גם ממטרים לא יפריעו לסיום פסגה.
הקטע מועבר במלואו אך עקב אורכו השידורים עוברים לצרפת רק לקראת 15.00 כשהסיום צפוי ב ~ 18.00.

  • Km 12.5 - Côte du Puget5.4 kilometre-long climb at 5.9% - category 2
  • Km 17.5 - Col de Leschaux3.6 kilometre-long climb at 6.1% - category 3
  • Km 43.0 - Côte d'Aillon-le-Vieux6 kilometre-long climb at 4% - category 3
  • Km 51.0 - Col des Prés (1 142 m)3.4 kilometre-long climb at 6.9% - category 3
  • Km 78.5 - Mont Revard15.9 kilometre-long climb at 5.6% - category 1
  • Km 125.0 - Annecy-Semnoz10.7 kilometre-long climb at 8.5% - category H



Mont Revard



Last km



עוד משהו


מי שנמצא במקרה בפאריס מוזמן למסיבה עם החברה של Velovoices, מ - 15.00 (יש מסכים שישדרו ישירות את הקטע כמובן):
http://velovoices.com/2013/07/18/paris-party-saturday-20-july-2013-3pm-onwards/

Bramati, ה - DS של אומגה יוצא מגדרו בנצחון של טרנטין בליון:
http://video.gazzetta.it/bramati-pazzo-gioia/1b382f26-edee-11e2-b380-3ed00eb3a012

מה הסיפור עם הפינה ההולנדית באלפ דואז:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה