יום שני, 16 ביוני 2014

הטור השוויצרי, קטעים 1, 2 , 3, עידכון


אירועי הפרקים הקודמים, קטעים 1 ו - 2
בקטע הראשון, פרולוג, 9.4 קמ, ביום שבת, לא היו הפתעות מיוחדות (מלבד אולי אחת), וטוני מרטין של האומגה ניצח כשהקדים מספר מתמודדים בעלי יומרות להמשך (וגם מספר בעלי תכונות דומות לשלו), אך משעה שמרטין (שספק אם לא היה למעשה גם הוא בעל יומרות) עטה צהוב, העלה הדבר חיוך כה רחב על ליבו (ולב קבוצתו), שהחליט אז לנסות להגיע ליום שישי (נגד שעון ל-24.7 קמ') מבלי להשמיט סיכויו לניצחון במרוץ: 'קודם נגיע ואחר-כך נראה'.
אחריו התמקמו ביום שבת טום דמולה של ג'יאנט שימאנו (פיגור של 6 שנ') שבהחלט הוכיח השנה שהוא בעל יכולות גם נגד שעון וגם נגד הרים, רואן דניס העולה של גארמין שארפ (פיגור של 13 שנ'), שגם הוא יכול גם וגם, קאנצ'לארה, שהגיע בכדי להוריד קצת חלודה, פוצוביבו, שהספיק לפרוש מהמרוץ מאז (לפני תחילת קטע 2), סאגאן (פיגור של 19 שנ'), שאיתו קשה לדעת בוודאות מה הוא יכול ומה עוד לא, באוקה מולמה של בלקין (22 שנ'), שיכול גם וגם, וסלאכטר של גארמין (23 שנ'), שגם איתו כבר קצת קשה לדעת.
וההפתעה? ההפתעה הייתה יכולתו של וויגנס של סקאי, שסיים רק במקום ה- 14, בפיגור של 32 שנ' אחר מרטין, אך גם ביצועיהם ומיקומם של קרויזינגר של טינקוף (15, 33 שנ'), וגם של קושטה של לאמפרה, האלוף היוצא (28, 42 שנ') אמרו תמיהה, וסיפרו משהו על יכולתם הלא מספקת בשלב זה.


קטע 2, קטע הררי עם מספר פסגות (שתיים מחוץ לקטגוריה ועוד שתיים בקטגוריה שנייה), שהבטיח רבות אך לא סיפק ת'סחורה, ואת רפיון הדבוקה ניצל קמרון מאייר של האוריקה שניצח מקבוצת הבריחה, קבוצה של שישה רוכבים שיצאה לדרך כבר בראשית הקטע, שגבר במאוץ אל הקו על דאיגנאן של סקאי ווורבאס של BMC מבלי שהתוצאות שינומשהו בטבלת הדירוג הכללי (דאיגנאן עלה מהמקום ה-25 ל- 7 כתוצאה מביצועיו).


קטע 3. הקטע השלישי, הקטע השני ברציפות בהרים כבר היה מעניין הרבה יותר, בסיומו הופיע פיטר סאגאן וסגר ת'סיפור, על הקו. טוני מרטין שדורג ראשון וקבוצת אומגה לא אפשרו לשתי קבוצות בריחה שיצאו לדרך, אחת בתחילה והשנייה בשלב מאוחר יותר, לאחר שהראשונה נבלעה, לצבור זמן, והוא ומספר עוזרים מקבוצתו אף עמדו היטב בלחצים שהפעילו מספר רוכבים בטיפוס האחרון ואז במורד (אניולי מאסטנה שסיים את ההרפתקה בשדה ירוק לאחר שפספס את אחת הפניות, ללא פגיעה רצינית, וגם ואן דר סאנדה של לוטו, שנלכד בקילומטרים האחרונים, בדרך לקו. סאגאן תיזמן היטב את המאוץ הטכני אל הקו וחצה לפני אלבסיני מאוריקה ואנאהו של סקאי. ואיפה וויגנס? וויגנס סיים את הקטע במקום ה-74 (2.26 דק' אחרי המנצח), ומדורג 56 (פיגור של 2.52 דק' מהמוביל), והוא המשיך והקפיד להימנע מלהציג יכולת שתגרום למי מקבוצת סקאי לשקול שנית צירופו להרכב הטור - מה לעשות - נכון, אמנם וויגנס קפריזי לעיתים ותגובותיו קשות לחיזוי, אבל לכול דבר יש גבול וסקאיי פשוט עברו אותו הפעם. וויגנס כנראה יחזור בשנה הבאה לטור, אך לבוש בצבעים אחרים.
בטבלת הדירוג הכללי בסיום קטע 3 מספר שינויים. מרטין שומר על מקומו הראשון (מאבד 5 שניות לסאגאן). סאגאן מחליף מקומות עם מולמה (מדורג עתה שלישי בפיגור של-14 שנ'). פרומולו של קנונדייל משדרג ממקום 12 ל- 6 (פיגור 27 שנ' ממרטין), קרוזינגר משדרג מ-14 ל-8 (פיגור 28 שנ'). מתיאס פראנק מ-15 ל-9 (29 שנ'). טיבו פינו (קבוצתו עבדה בחזית בחלק המסיים) משדרג מ-23 ל-13 (35 שנ').
שני הקטעים הקרובים מישוריים יותר ויכניסו לעבודה את המאיצים וקבוצותיהם אך אינם צפויים לשנות מאום בדירוג הכללי וטוני מרטין יוכל להגיע ליום שישי בחיים – עדיין ברשות הדירוג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה